karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-05 22:47:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1290 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 155 56 57 58 5965 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-05-26 17:35:58 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

No siihen on syynsä.
Tuota sulla oli se kirjalista? Mistä oisit valmis luopumaan, onko se ajantasalla mikä on siellä blogissa?
Tuut vaan huomaamaan et sitä sun blogia tulee lähi viikkoina lukemaan hirveän moni.
Ja mä oon lukenu aika monta kertaa, jos nyt oon linkittänytkin "aika" monta kertaa. ;)

ViestiLähetetty: 2013-05-26 18:28:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noniin... Se kirjalistajuttu! 8)

Ainakin seuraavat on sellaisia, että jos ei oo täysin turhia, niin ainakin sen jälkeen muuttuu aika turhiksi kun kahlaan nopeasti lähdelistat läpi ja merkkaan jännät paperit ylös:
Braly&Hoggan - Dangerous Grains
Robert Brown - Omega Six The Devil's Fat
Lierre Keith - The Vegetarian Myth: Food, Justice and Sustainability
Pam Killeen - Addiction: The Hidden Epidemic
Michael Pollan - Oikean ruoan puolesta
Uffe Ravnskov - Ignore The Awkward! How the Cholesterol Myths Are Kept Alive
Jenny Ruhl - Blood Sugar 101
Diana Schwarzbein - The Schwarzbein Principle II: The Transition
Diana Schwarzbein - The Schwarzbein Principle: The Program
Christer Sundqvist - Sietämätön leveys
Kaisu Viikari - Opi ymmärtämään ja ehkäisemään myopiaa (tää löytyy netistä myös ilmaisena pdf)
Aajonus Vonderplanitz - Terveen elämän reseptit
James Wilson - Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome
Jonathan Wright - Why Stomach Acid is Good for You
Jonathan Wright - Your Stomach
Thich Nhat Hanh - Peace Is Every Step
Peter Hauri - No More Sleepless Nights
Michael Holick - Vitamin D Solution
Nick Lane - Oxygen, The Molecyle that Made the World
Jan Kwasniewski - Homo Optimus
Aki Loikkanen - H-Limit
Eades&Eades - Protein Power Lifeplan
Doug McGuff - Body by Science
Julia Ross - The Mood Cure
Missy Vineyard - How You Stand, How You Move, How You Live
Wiley&Formby - Lights Out: Sleep, Sugar and Survival
Robb Wolf - The Paleo Solution
Jeffrey Smith - Seeds of Deception

Kiinnostaako mikään noista? Sit tossa blogin listassa on kirjoja joista en oo ihan varma, esim Lindeberginkin kirja saattaa olla semmoinen ettei mulla oo enää hirveästi käyttöä siitä.

En oo ihan varma et onks mulla uusia paperikirjoja lisättäväks tohon listaan, pitää tsekkailla kun huomenna palaan taas opiskelijasoluun. Viime aikoina oon lukenut vaan entistä enemmän e-kirjoja ja blogeja niin ei oo tullut kyllä tilailtua hetkeen ainakaan oikein mitään...

ViestiLähetetty: 2013-05-26 19:04:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä voisin haluta ostaa kawakirjan, rasvaa ja Raamattua, otaksun :D ? Samoin Viikarin, olis helpompaa kuin printtailu ja mun vanhat myooppiset silmät lukee mieluummin paperilta kuin päätteeltä.

Mua on kans joskus viinikumit huvittaneet, ne oli kasvissyöjien supermustalla listalla (omg kuollutta eläintä, jotain luita ja nahkaa, katalaa ja raakaa), ja nyt ne on samasta syystä parempia kuin useimmat karkit. Jos viel on glukoosipainotteinen sokeripuoli, voisin ostaa työhuoneelle hätävaraksi. Viinikumit on hyviä :)

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2013-05-26 19:16:32 
Poissa
napakettu
napakettu

Ja mua kiinnostaisi tuo Loikkasen H-limit [-o<

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2013-05-26 19:46:43 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Lierre Keith - The Vegetarian Myth: Food, Justice and Sustainability, Michael Pollan - Oikean ruoan puolesta, Diana Schwarzbein - The Schwarzbein Principle II: The Transition (tarkistan vielä, et olihan se tää, minkä oon hukannu), Jonathan Wright - Why Stomach Acid is Good for You
Jonathan Wright - Your Stomach Nämä, jos ovat hyviä, Christer Sundqvist - Sietämätön leveys, Peter Hauri - No More Sleepless Nights (jos on hyvä) ja tämän siis ainakin ostan: James Wilson - Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome. Noista muista harkiten, hinta/laatusuhteita fiilaten (aikaa lukea ei hirveästi oo...)
:D

ViestiLähetetty: 2013-05-26 20:04:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Haurin nukkumiskirja vaikutti vähän tylsältä, voi olla ettet sie tarvi sitä.

Sundqvistin kirja oli hassu, se oli semmoinen lyhyt romaani jossa on paljon viittauksia kaikkeen karppausaiheiseen keskusteluun ja sitten siinä on Tolosta, Fogelholmia ym vastaavat hahmot joiden nimet on sellaisia hassuja väännöksiä.

Mutta katotaan tulevina päivinä noita kirjajuttuja. Kaivan kaapeista ja tsekkaan kunnon vaikka huomenna tai ylihuomenna.

nirri ja Arvo Morkkis: Ei kumpikaan teistä satu pyörimään Helsingissä, sinne on kaikkein helpointa kirja toimittaa kun pyörin keskusta-alueella ja koillisosassa suunnilleen joka päivä..?

ViestiLähetetty: 2013-05-26 20:21:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä kuljen keskustan läpi suunnilleen joka päivä kerran ellen kahdesti, useimpina päivinä voin itse valita ajankin. Varaan käteistä tasarahan jos keksit paljonko, kaupan päälle voi saada kefiirinpennun tai kompostilieroja :batman: :smt096 --kaupanpäällisiä ei ole pakko huolia!

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2013-05-26 20:33:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nähdään sitten Arvo alkavan viikon aikana vaikka keskustassa päin. Madoille ei oo käyttöä ja kefiireistä en tiedä mitään, miten niitä hyödynnetään?

edit: Paljollako sitä kantsis myydä käytettyä kirjaa, jos kunto on ihan jees? Noin puolet alkuperäisestä kuulostaisi itsestä ihan hyvältä molemmille osapuolille, tosin Mimmiksen kohdalla voi ehkä joustaa kun noi sun haluamat kirjat on mulle vähemmän tärkeitä. :wink:

(Maksoin itse Loikkasen kirjasta n. 37e (kirja+toimituskulut Akateemista kirjakaupasta) ja Kwasniewskin Homo Optimus -kirjasta 28e.)

ViestiLähetetty: 2013-05-26 20:55:05 
Poissa
napakettu
napakettu

Valtz0r kirjoitti:
nirri ja Arvo Morkkis: Ei kumpikaan teistä satu pyörimään Helsingissä, sinne on kaikkein helpointa kirja toimittaa kun pyörin keskusta-alueella ja koillisosassa suunnilleen joka päivä..?
Tampereen seudulla, joten posti kulkee ja kusti polkee, smartposti varsinkin. Laita yvillä hinta ja tilinro

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2013-05-26 21:38:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No en tiedä voinko vakavasti suositella kefiiriäkään opiskelijalle. Vähintään joka toinen päivä kaadat litran,edit, siis litran _maitoa_ (tai puoli, jos et anna keriirin liikaa kasvaa) otusten niskaan. Ne tekee siitä piimää. Tai no kefiiriä. Siivilöit, murujen päälle uusi maito, juot piimän. Kermasta voi tehdä hapankermaa. Viikon verran pärjää jääkaapissa samalla maidolla, vaikka matkan ajan, muttei viihdy kylmässä pysyvästi. Pidemmäksi aikaa voi pakastaa. Lemmikin veroinen riesa siis, melkein. Ite tykkään, ja maha.

Mutta joo, voin hyvin tulla keskustaan alkavalla viikolla, laita vaikka yksärillä aikaehdotuksia. Huominen ja tiistai vähän varatumpia päiviä mulla, mieluummin myöhemmin. Voin maksaa 14 € homokirjasta. Entäs Viikari? Vai enkö vaan huomannut?

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2013-05-26 22:56:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

OK nirri, tsekkaan sit et mikä ois hyvä postilähetystapa ja laitan yv.

Morkkis: Onks hapankerma mimmosta? En mä varmaan kuitenkaan jaksa uusia perheenjäseniä ottaa. :wink:

Niin ja Viikarin kirjasta öö, toi kirja on siis tollainen tosi ohut... Varmaan joku 3-4e ois hyvä, adlibriksen nettihinta jtn 6-7e. Katotaan jos loppuviikko ois hyvä, tai jossei onnaa niin sitten myöhemmin.

ViestiLähetetty: 2013-05-26 23:26:20 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Smartilla 4e tarjous, kaikki lokerokoot. Eli kustannuksiltaan paras lähetystapa. :) http://www.posti.fi/smartpost/esittely/ ... aista.html Ja vastaanottaja voi olla smartin ulottumattomissa, tulee normaalisti vaan sit postiin. :)

ViestiLähetetty: 2013-05-27 14:02:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aa hyvä että on tommonen tarjous. Jos lähettää kirjoja niin saaks niille jonkun kotelon ihan postitoimistosta? En oo oikein lähettänyt koskaan mitään :mrgreen:

Jee kohta voi syrjäyttää Robinin teinimusamarkkinoilla ku alkaa korkeat nuotit menemään hiljalleen ihan mukavasti. Tykkään ite kovasti kuunnella sellaisia kiljuntahevibändejä kun korkeat vahvat miesnuotit on kivoja oli ne sitten muodostettu pop- tai klassistyylillä. Esim seuraava on yksi suosikeista ja loppukerttiksessä tuleekin jo tosi kimeitä kiljasuja. :wink:

ViestiLähetetty: 2013-05-27 19:43:59 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Saa, mut se maksaa. :) Ja nettikirppisaikana on tapana pakata kevyesti tollaset jotka eivät mene rikki, eli käärii vaikka mihin tahansa paperiin ja teippiä vaan päälle, ei tartte lootaa välttämättä. Pahvi on painavaa. :P oon saanu postia jos vaikka mihin käärittynä. :D Vessapaperi taitaa olla ainoa, että siihen ei, mut on sitäki fyllinä ollu joskus. ;)

ViestiLähetetty: 2013-05-28 10:03:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On mulla tietysti olemassa jotain sanomalehtipaperia (viimein käyttöä Kirkko&Kaupunki lehdelle!) mutta oikeastiko se sitten kulkee postissa sellaisenaan ilman mitään kirjekuorta tai pakettia? :o

ViestiLähetetty: 2013-05-28 22:45:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin ja toi kirjahomma...

Kwasniewski ja Viikari löytyivät, 18e yhteensä jos sopii, milloin Arvo nähdään Kampissa tai jossain päin Hkin keskustaa? Huominen ja torstai on OK hieman kellonajasta riippuen, perjantai-iltapäivällä en välttis enää tällä viikolla ole maisemissa.

H-Limit löytyi, kunnossa kirja on mutta valkoinen pinta ei enää uuden puhdas. Toi on tollainen paksu kirja ja nidonta ei oo paras, mutta kivasti sitä lukee. Availin kirjaa ja totesin että mulla ei sille kyllä käyttöä ole, on siellä paljonpaljon oppikirjatietoa suolistosta ja vitamiineista ja paljon satunnaista selostusta mutta en kuitenkaan niin tykkää sisällön laadusta vaikka tosi kiinnostava teos onkin.

H-Limitin kirjoittaja Aki Loikkanen muuten kuoli äskettäin, Varpu Tavi bloggasi siitä eilen: http://varputavi.wordpress.com/2013/05/ ... muistolle/

Wilsonin kirja löytyi, vähän on kyllä kansi taittunut rumasti mutta lukukelpoinen kirja. Vegetaarimyytti, Pollan ja Schwarzbeinit oli aika hyvässä kunnossa, mahahappokirjatkin taisi olla...

Sundqvistilla oli tänään Helsingin keskustassa tapahtuma, jossa ihmiset piti 10min terveysluentoja. Koitin puhua tosta kilpparihormonijutusta mut aikarajan takia jäi juttu vähän vajaaksi. En ollut esitelmöinyt muutamaan vuoteen niin oli kivaa treeniä tuo.

ViestiLähetetty: 2013-05-29 09:12:39 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Se postin tarjous päättyy 31.5 eli ois hyvä, ku saatas kohtuullisen pian kaupat lukkon. Eli Wilson, Sbeinin keskimmäinen ja pollan ja vegemyytti ois hyvä tulla tänne. Paljonko nämä ois yhteensä?

Hauska toi C.S:n tapahtuma!

ViestiLähetetty: 2013-05-29 09:37:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Adlibriksessä näiden hinnat ois seuraavat: Vegetarian Myth 12,80€, Adrenal Fatigue 11€, Schwarzbein 11€, ja Pollanista taas maksoin ite 3€ Suomalaisen kirjakaupan tarjouksessa. Oliskohan joku 20€ ihan jees noista (sis. postikulut)?

Huomenna voisi tsekkailla noista posteja, toi tarjoushan koskee jotain tollaisia automaattilähetyksiä enkä ees tiedä mitä ne on mutta tossa lähipostissa ei sitä oo niin pitää keskustasta lähettää.

ViestiLähetetty: 2013-05-29 09:38:18 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Kuulostaa hyvältä! Laitanko sulle yv:tä tuota fb:n kautta? Saan sulle maksukuitin sitä kautta sit tiedostona heti? :)

ViestiLähetetty: 2013-05-29 09:44:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitenvaan 8) Osaaks muuten ite sanoo tosta smartposti automaattijutusta mitään?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1290 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 155 56 57 58 5965 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00