karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-01 14:40:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pyrkimys parempaan_2017
ViestiLähetetty: 2017-01-10 15:06:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei,tulinpa vuorostani moikkaamaan :)

Sinä syöt hirmu vähän minun syömisiin verrattuna....mulla aina ongelmana tuo liiallinen syöminen :roll: ehkä siksi painokin vaan nousee koko ajan,vuodesta toiseen.

Meillä on vielä täys joulu täällä,ainut mikä on lähtenyt,on hyasintit :D Kuusi pitäisi viedä myös,mut olkoon nyt Nuuttiin asti,vaikka olenkin sille ilmeiseisesti allerginen :( ens jouluna onkin sit tekokuusi...

Minä oon sinua muutaman vuoden nuorempi,täytin syksyllä 54 v.

ViestiLähetetty: 2017-01-11 18:57:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

paksulady, kiitos vierailusta.

En taida syödä vähän, vaikka aika harvoin syönkin. Tosin yksi syömisrupeama töistä tullessani voi kestää kauan, ihan liian kauan. Tällainen pitkäkestoinen syöminen, sen aikana ehtii tunkea napaansa paljon ruokaa. Ongelmani onkin ehkä, että en osaa lopettaa syömistä, ennen kuin on huono ole. Onneksi en pysty oksentamaan, muuten olisin potentiaalista bulimikkoainesta :).

Tänään syötyä:
- Aamulla paljon vettä ja ruokalusikallinen kookosöljyä sekoitettuna lämpimään veteen. Ei maistu kummoisellekaan, kun huitasee kupillisen äkkiä naamaan. Töissä mustaa kahvia.
- Lounas vielä sitä lihapataa ja seassa noin kuuden sentin kesäkurpitsapätkä suikalena.
- Nyt illalla yllätys, aina vaan lisäpataa. Nyt keksin laittaa sekaan pari ruokalusikallista hapankaalia. Ja jälkkäriksi n. 1,5 del partaäijää, desi kermaa ja reilu desi marjoja, nämä sotkettuna keskenään. Nyt on taas aika tukeva olo.

Olen tyttäreni kahden koiran yksinhuoltaja tämän viikon tiistaista ensi viikon ma iltaan asti. Tulee kävelyä ehkä 2,5 tuntia/päivä. Luulisi laihduttavan, mutta ei tietoakaan. Kävellään ehkä liian hiljaa. Kuudelta tultiin sisään ja varttia vaille kasi pitää lähteä taas taapertaaan tuonne pimeään. Koirat kaipaisivat juoksemista, mutta en uskalla päästää vapaaksi, vaikka tytär niitä pitääkin. En luota, että tottelevat. Huomenna olen töissä kotitoimistolla ja käyn heittelemässä aamulenkillä palloa koirapuiston viereisellä nurtsilla.

En tiedä, johtuuko syömisistä vai mistä lienee, mutta on ollut jo pitkään hurjan väsynyt olo. Usein jo seiskan aikaan mietin, että tulispa kello puol kymmenen, niin voisin mennä nukkumaan. Tämä on hassua, koska en ole ollenkaan väsyneisyyteen tai edes kaamosmasennukseen taipuvainen. Nyt en meinaa saada imuroituakaanmillään, tms asioita hoidettua.

Ja kuusi on meilläkin tuolla olohuoneen nurkassa vielä, valot päällä. Tytär ei ehtinyt purkaa sitä kanssani ennen reissuun lähtöä ja saamattomuukausi kun on päällä, niin en saa sitä purettua. Onneksi on tekokuusi, niin ei varise.

Huomenna pidän sen kotitoimistopäivän, koska minulla on kuntosalilla ensimmäinen personaltrainerpäivä noin kolmeen viikkoon. En raaski tulla töistä kotiin ja viedä pikaisesti koiria ja lähteä saman tien sinne salille. Nyt käyn normi aamulenkin ja neljältä noin 45 minuuttia ja voin hyvällä omalla tunnolla olla salilla. Työnantajani, kahden koiran omistaja myös, ymmärsi tämän oikein hyvin, hah.

Mutta nyt olen oikein reipas ja kerään tuon pikkukoiran silppuamat pehmolelujen sisällöt eteisestä.

ViestiLähetetty: 2017-01-11 19:46:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei,minkä rotuisia koiria tyttärelläsi on ? Teettekin ihan kunnon lenkkejä,mulla on vaan aika lyhyitä joka kerta,pitäis saada pidennettyä kyllä.

Mikähän sinua väsyttää? Kun kuitenkin nukut hyvin etkä sairasta masennusta(niinkuin minä...).Ei oo kyllä kiva kun väsyttää.Ja kaikki tekemättömät työt stressaa vaan lisää.

Me ei voida edes antaa mitään pehmoleluja tälle koiralle,kun kohta alkais nyhtämään vanuja ulos.On se kumma,kun ei voi leikkiä kiltisti.

ViestiLähetetty: 2017-01-12 18:52:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Koirat on belgian paimenkoira groenendahl ja shetlannin lammaskoira. Belgi on reilun kuuden ja sheltti 13 kk. Kun tytär on kotona eivät tarvitse niin pitkiä lenkkejä, kun hän harrastaa isomman koiran kanssa agilityä ja molempien kanssa kaiken maailman käskytystä. Koirat on, varsinkin vanhempi, hyvin koulutettuja. Sheltti nuorena koirana on vielä aika hönö. Kyllä sekin jo menee puolen tunnin lenkin vapaana ihan nätisti välittämättä ihmisistä ja muista koirista. Tytärkin pitää vapaana pientä, vaan silloin, jos on sen kanssa yksin lenkillä. Ei ehkä ole vielä kuitenkaan maailman luotettavin kaveri.

Kun ajelin töistä kotiin, tuntui, että oli huono ilma. Mutta kun lähdettiin ulos, niin olikin tosi hyvä keli. Ihanan puhdasta lunta ja valoisaa.

Se, että olen pitkään sängyssä, ei tarjoita nukkumista :). Olen aina ollut suhteellisen huono nukkumaan. Nykyään ajattelen, että vaikka en nuku, niin sängyssä ruumis on kuitenkin levossa. Viime yönäkin olin tosi kauan hereillä ja vähän väliä. Toisaalta nukun varmaan ihan tarpeeksi, koska ei minua päivällä nukuta. Jaksan tehdä työt ihan hyvin. Väsymykseni saatta olla vaan jonkinlaista leipiintymistä joihinkin juttuihin. Tarvitsen jonkinlaista muutosta. Ehkä vaihdan asuntoa, saa nähdä.

Tänään syötyä:
- aamulla kookosrasvaa ja paljon vettä
- lounaalla paistettua lihaa ja hapankaalia
- äsken samaa kuin lounaalla + partaäijää reilu desi, kermaa vajaa desi, puolikas banaani, viinimarjoja, 2 tl tocoa (riisilesitiini)

Ja vajaan tunnin kuluttua takaisin ulos :)

ViestiLähetetty: 2017-01-12 20:57:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nythän saat ainakin raitista ilmaa ja liikuntaa koirien kanssa.Tätä meidän puudelia ei voi pitää yhtään vapaana,on sellainen hömelö ollut ikänsä.Miehen kotipaikallakin maalla saattaa lähteä tielle juoksemaan autojen perään tai sit metsään seikkailmaan.Aiemmat koirat ei ihan tuollaisia olleet.

Meille tuli mummotettava 11 kk yökylään,äsken meni jo yöunille.Saa kyllä koko ajan vahtia,kun on hereillä,on kova menemään joka paikkaan.

Minä jos valvon yöllä,niin monesti nousen ylös ja menen olkkariin,tuskastun jos en saa unta.Nyt on taas tuo nukahtaminen mennyt entistäkin myöhemmäksi,viimekin yönä meni kolmeen,unta riitti sitten puoli yhdeksään.

Mukavaa illan jatkoa sinulle (kirjoitan kännykällä,niin nyt ei ole hymiöitä).

ViestiLähetetty: 2017-01-12 22:05:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paksulady, ihania nuo mummotettavat. Vaikka tuon ikäisen kanssa saa olla silmät selässäkin koko ajan. Mun lasten lapsista kaksi nuorinta on 2,5 vuotiaita.

Jo syötyjen lisäksi söin vielä saksanpähkinöitä ison kourallisen.

Koirien kanssa on tullut tänään lenkkeiltyä reilu kolme tuntia. Juuri kotiuduttiin lenkiltä, joka alkoi varttia vaille kasi. Tämä jo tuntuu jaloissa. Kohta pitää mennä nukkumaan, että jaksaa lähteä seuraavalle lenkille 6.30 :). Eipä koirat tällaista lenkkeilyä vaadi tai tarvitse, mutta tänään oli kahdella lenkillä seuraa ja kiva ilma. Siksi tuli käveltyä pitkiä lenkkejä. Nyt vikalla lenkillä meitä oli kolme naista ja neljä koiraa.

ViestiLähetetty: 2017-01-12 22:25:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ja sit vielä kolme juustoriisikakkua, paljolla voilla ja juustolla. Oli hyviä. Sen siitä saa, kun jää keittiöön notkumaan. Taitaa hiilarit olla vielä ihan kohtuulliset.

ViestiLähetetty: 2017-01-13 22:10:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään syötyä
- aamulla kookosöljyä, vettä
- lounas kahden munan kermamunakas, broileria ja hapankaalia, rucolaa
- illalla broileria, kesäkurpitsaa paistettuna oliiviöljyssä, pieni tomaatti, jälkkäriksi partaäijää reilu desi samoin kermaa, mustia viinimarjoja, ruokalusikallinen tocoa, sitten riisikakku voilla ja juustolla
- iltapala kaksi riisikakkua voilla ja juustolla

Koirakävelyä 2,5 tuntia.

ViestiLähetetty: 2017-01-13 23:42:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huh kunnon lenkkejä sinulla tullut :) Minä oon tänään kävellyt 10 min + 20 min koiran kans...mies kyllä on lisäksi käyttänyt,ei onneks oo kokonaan minun varassa...

Hyvin meni lapsenlapsen kans,söi ja nukkui hyvin,niin mikäs siinä.Tosin koko ajan saa olla vieressä valveilla ollessa,konttailin perässä pitkin lattioita...

Ja joulukuusi lähti Nuutin mukaan,mies vielä imuroi niin nyt on raikasta.Jätettiin vielä kyntteliköt ja tähdet ikkunoihin ja 2 Amaryllistä,toinen kukkii kohta uudelleen,tykkään näistä kyllä paljon.

ViestiLähetetty: 2017-01-14 08:50:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen huomasin uuden sanan, strömssi. Oli lauseyhteydessä, että nyt tapahtui strömssi jonkun asian suhteen.

Tulee arvattavasti sanonnasta, että ei mennyt kuin strömssössä. Hauska seurata, miten tuo sana etenee. Ja voihan olla jo laajemminkin käytössä, vaikka mun silmiin sattuikin vasta nyt.

Tänään voisin vihdoin viedä auton perästä pari muovikassillista vaatteita Pelastusarmeijaan. Ovat takakontissa viettäneet jo joulunkin. Sieltä suoraan äidille käymään ja jos vielä kuntosalille saisin luuni raahattua, niin päivä olisi täydellinen.

Töitä on viikonlopulle mukana noin kuuden tunnin verran. Sitä hommaa ehkä tänään 3 tuntia ja huomenna loput. Ja sitten sitä koiran ulkoilutusta taas. Onneksi on koko tyttären reissun ajan ilmat olleet suhteellisen kivat. Ei ole satanut vaakaräntää eikä ollut järjettämiä pakkasia.

Äsken söin kaksi voissa paistettua munaa ja pari kuppia mustaa kahvia.

Mietin, että pitäisi ehkä laske jotain makroja, koska tuntuu, että paino ei liikahda mihinkään. Olo on hyvä. Toisaalta ehkä vaan jatkan tällä syömismallilla ja katsotaan miten käy.

Syömisajatus:
- ruokailuja 3, max 4 päivässä
- arkisin aamupala vettä ja kookosöljyä (koska aamusyöminen ei ole mun juttu)
- lounaalla töissä proteiini+rasva+kasvis
- illalla proteiini, rasva+kasvis ja sitten vaihdellen jotain muuta. Ehkä maitorahkaa, kermaa, marjoja. Ehkä leiväkkeitä+voita+juustoa.

Karkin syömättömyys on jatkunut taas tämän vuoden alusta lähtien. En lisää mihinkään sokeria. Totaalisessa herkkukiellossa en ole, koska esimerkiksi jäätelö ja leivonnaiset on sallittuja. Näitä tietenkin pääasiassa välttelen, eli ovat satunnaisia juttuja.

Pullista, kakuista ym jutuista en välitä ollenkaan, mutta mietin, että pitäiskö viikonlopun herkuksi hakea jäätelöä. Ingmanin Rocky Road jätski on ihan taivaallista. Toisaalta jos sitä vetäsen illalla reilun puoli purkkia, niin onko siinä mitään järkeä...... :shock: :lol:

Jostain luin ohjeen mikrossa tehtävästä pikamutakakusta. Tuosta tulee kaksi annosta. Sitä voisi joskus kokeilla, jos vielä löydän ohjeen.

ViestiLähetetty: 2017-01-14 11:00:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Arkiruoat näyttää ihan hyvälle....mutta ne jädet, leivokset.... #-o :?:

ViestiLähetetty: 2017-01-14 22:21:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moi Weera,

Eikäkö en mä niitä leivoksia ole syönytkään, enkä kakkujakaan. Kunhan haaveilen. Äiti aina yrittää tarjota leipää ja mustikkapiirakkaa, mutta olen jo monta vuotta kieltäytynyt niistä. Jokusen palan Fazerin sinistä söin siellä kahvin kanssa. Ja hyvää kaalikeittoa ennen kahvia.

Ehkä se painon putoaminen vaatii vaan vähän karsivällisyyttä. Voisin kokeilla myös kalorirajoitusta, mutta se vaatisi laskemista.

Olen huomannut, että kun olen jo noin 10 vuotta ollut aika tavalla vhh:llä. Joskus, usein kesäisin syön hetken minulle epätyypillisesti ja toinen vastaava aika on joulun kieppeissä pari viikkoa. Silloin syödyt hiilarit humpsahtavat nopeasti ja aika tiukasti vyötärölle. Ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä nopeammin ja tiukemmin tämä tapahtuu. No tästähän opimme, että älä lepsuile/repsuile.

ViestiLähetetty: 2017-01-14 22:46:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ja sit äsken hampaita pestessä tuli mieleen, että mähän mokasin mun karkittomuuden, kun söin 5 palaa suklaata. No toi ainakin olo strömssi. :)

Ja ei kun eteenpäin, sanoi mummo lumessa, vai miten se nyt meni.

ViestiLähetetty: 2017-01-15 10:42:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamukahvilla vasta. Tullut touhuttua kaikenlaista. Koirat herättivät heidän normiaikataulunsa mukaan 6.12. kävin noin puolen tunnin lenkin ja sänkyyn takaisin lämmittelemään.

Tutkiskelin eilisiä syömisiä. Laitoin fineliin ja kalorit olivat 1741. Niissä ei sinnsä vikaa. Iltaherkutteluni, ei enempää karkkia, pilasivat kyllä makroja jonkun verran.

Nyt pannussa tulossa kaksi mujaa ja päällä 30 g mustaleimaemmentalia.

Lunta sataa. Kohta pieni koiralenkki ja sitten voisi tehdä työt pois, ainakin hetki sitä.

Viereisessä talossa on kolmio myynnissä, vikassa kerroksessa. Käyn huvikseni katsomassa sitä iltapäivän näytössä. Nyt asumme tyttäreni kanssa neliössä ja pärjäisimme hyvin vähän pienemmässäkin. Vaihtelu voisi olla hyväksi. Mutta katsotaan miltä näyttää. Olen katsellut asuntoja jo jonkin aikaa, mutta tämä on eka, jota käyn katsomassa.

ViestiLähetetty: 2017-01-15 11:49:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Asunnonvaihdossa on hyvä jos viihtyy alueella niin vaihtaa lähelle. Ja ainahan voi käydä kurkkaamassa. Minulla oli hyvä onni kun ostin tämän mökin, tosi viihtyisä kylä ja mieluinen järvi tuossa vieressä.

Kyllä sen painon kanssa on vanhempana vaikeampaa, minä lihoin nopeasti ennen karppausta kun diabetes2 ja kilpparivajis iskivät, kun aloitin lchf ruokavalion niin nopeasti ne kilot lähti, mutta ei sitten enempää eli nyt olen ihan tyytyväinen kun ei nouse, pysyy ylipainoisena, mutta ei kuitenkaan yli sen BMI 30.

Hyvää lenkki- ja työpäivää!

ViestiLähetetty: 2017-01-15 12:28:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

TiTina,minä oon ikuinen jojoilija...minulla paino nousee erittäin helposti...nuorempana olin aina hoikka,ennen raskauksia painoin noin 50 kg (165 cm) ja sain syödä ihan mitä vain...ja kaikki ylimääräinen on minulla mahassa,ympärysmitta mahan kohdalla on yli 110 cm ainakin.

Jos saisin edes 10 kg pois ja mielellään pysyvästi...

ViestiLähetetty: 2017-01-15 14:10:27 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Minusta on tärkeää löytää se ruokavalio millä VOI hyvin.
Paino putoaa siinä sitten ihan itsestään :)
Mutta pitää muistaa että esim karppaukseen ei sovi sekä runsasrasvaisuus, että hiilarit :wink:

ViestiLähetetty: 2017-01-16 18:25:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei taas,

mlv, tällä alueella varmasti pysyn, kun poika perheensä kanssa asuu noin 10 minuutin kävelymatkan päässä ja tytär 20 min autoilun päässä. Ja toinen tytär vielä näissä samoissa nurkissa. Mutta tuo asunto ei ollut minua varten.

Aika jännästi olen fiilisihminen. Jos asunto ei tunnu heti jollain tavalla kodilta tai omalta, niin välittäjän on turha esitellä hyviä puolia.

Suostuin, että välittäjä tulee käymään ensi viikon maanantaina, vaikka en luvannut olla muuttamassa. Houkutteli, että on helpompi miettiä, kun on joku arvi omasta. ja näinhän se tietenkin onkin.

Palksulady, jonkunlainen jojoilija minäkin, mutta jojoilen aika pienessä haarukassa.

TeijaS, hiilareita en juuri syökään, paitsi kasviksista, satunnaisista leiväkkeistä tai riisikakuista, kermasta. Viljoja en juurikaan käytä, enkä syö hedelmiä.

Tämä on ns arkiruokailua. Viikonloppuina joskus lipsahtaa, eli silloin lähinnä jätskiä, mikä on tietenkin turhaa, mutta hyvää. Alkoholikin on nykyään tosi vähissä. Ehkä tämä kuulostaa paremmalle, kuin on, koska valitan laihtumattomuutta. Paino normaalipainon aika ylärajalla, joten mitään nopeaa pudotusta ei ole odotettavissakaan. Haluaisin hinkuttaa sitä vähän alaspäin, koska tuppaa väkisin hinkuttautumaan ylös.

eilisiä syömisiä:
- aamupalaa en muista mitä söin, mutta villi veikkaus, että kaksi paistettua munaa
- päivällä pizzaa, jossa pohjassa puoli purkkia maitorahkaa, muna, fiberhuskia, suolaa, leivinjauhetta ja mantelijauhoa, päällä tomaattikastike, broileria, juustoa, mausteita. Vajaa pelti tuli ja soin vajaan puolikkaan.
- illalla puoli purkkia maitorahkaa, 1 dl kermaa, marjoja, 1 rkl tocoa

tänään syötyä
- aamulla 5x5 cm pala eilistä pitsaa
- päivällä 2x10x10cm palat pizzaa
- illalla desi raejuustoa, desi hapankaalia, 5 nakkia (hh 3,2/100g), sinappia

myöhemmin varmaan rahkaa, kermaa, marjoja ja tocoa

ViestiLähetetty: 2017-01-17 18:34:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei karppilaan,

Eilen tosiaan vielä tuo suunniteltu iltapala ja riisikakku + voita kasa.

Tänään
- aamulla mustaa kahvia
-lounas 6x6 pala pizzaa ja yhteensä desin verran tonnikalla+raejuustoa, kaksi kaurakeksiä
- illalla 4 saksanpähkinää, 4 tuc keksiä, oivariinia, hallumijuustoa munta viipaletta, kaakaota, jossa desi maitoa, desi kermaa, 2 tl tummaa kaakaojauhetta, 2 rkl gelatiinia

Kaikennäköistä turhaa syöty, mutta varsinaista ruokaa ei ollenkaan. Tein huomiseksi kasvissosekeittoa jossa koskenlaskijaa, kermaa, parsakaalia, kesäkurpitsaa, 2 perunaa, ripaus vettä ja mausteita. Lisäksi kanaluulientä pakkasesta.

Töissä ihan järjetön excel-jumppa, jossa meni melkein puolipäivää, enkä tiedä tuliko mitään valmista. Ei ole kyllä mun hommia noi. Pää on vieläkin kuin haminan kaupunki, yhtä sekaisin.

Pitäisi/voisi käydä kirjastossa hakemassa kirjoja, viimeistään viikonloppuna. telkkarista tulee niin vähän mitään kivaa. Huomenna taitaa tulla jotakin sokerista, luin jonkun päikystä. Sen voisi katsoa.

ViestiLähetetty: 2017-01-22 09:44:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sunnuntai - aika menee hurjaa vauhtia. Huomaa jo hyvin päivän pidentyneen.

Kasin pintaan kävin pienen koiralenkin. Pienempi/nuorempi koira sterilisoitiin tiistaina. Siisti, noin kymmensenttinen haava alavatsassa. Koirat on jänniä, kun ne ei samalla tavalla tajua kipua, kuin ihminen. Tuostakaan ei sen leikkauksen tokkuran selvittyä ole huomannut mitään. Samalla tavalla pomppii,kuin muutenkin. Toki sitä on pakkolepuutettu, eli ihan pienet ulkopistäytymiset alussa ja vieläkin tosi lyhyet lenkit, eikä mitään veto- tai hyppyleikkejä, ainoastaan sellaista missä koira joutuu miettimään. Nyt huomaa selvästi, että sillä ei enää pää kestä toipilaselämää. Olisi kova hinku tehdä kaikkea. Komentaa tuossa mokoma minua vetämään lelua ja ihmettelee miten tuo ei tee mitään, juo vaan kahvia. Isompaa koiraa on viety yksin pidemmille lenkeille. Pikkukoira sai leikkauksen jälkeen tietysti kaulurin. Se oli sen kanssa ihan onneton. Sitten keksittiin tehdä isosta tyynyliinasta (vahinko-ostos) sille haalari yöksi. tehtiin jaloille reiät ja hännälle, sekä teipattiin se sopivaksi maalarinteipillä. Toimi hyvin myös sikäli, että ei alussa hypännyt tyttären korkeampaan sänkyyn yöllä, kun ei joustanut. Päivällä tytär on ollut kotona ja on vahtinut, että ei nuole haavaa, eikäolekaan siitä juuri kiinnostunut. Yöllä haavan nuolemista ei huomaisi ja siksi tuo haalariviritys. Toki saisi tuon helposti revittyä jos haluaisi, mutta on tyytynyt kohtaluunsa.

Eilen aloin siivota kaappeja. Tyhjensin muutamasta lakana/pyyhe/verho/pöytäliinakaapista kaiken käyttämättömän pois. Osa meni roskiin ja osan toimitan Pelastusarmeijaan. Siellä oli iso kasa käsin virkattuja laka/tyynyliinapitsejä, jotka entisen mieheni äiti on joskus tehnyt. Laitoin nekin sinne Pelastusarmeijakassiin, kun en tuollaisia voi heittää pois. Jospa olisi joku käsityöihminen, joka ne voisi hyödyntää, niin antaisin ilomielin sellaiseen käyttöön. Niistä voisi tehdä vaikka toppeihin olkaimia tms koristeita. Nythän, ainakin jokin aika sitten oli paljonkin pitsiä vaatteissa. Samoin kävin läpi jotain ikivanhoja paperikasoja. Vielä on jotakin siivottavaa, vaikka lähtökohtaisesti minulla onkin tosi vähän tavaraa. Nuorimmat lapsen lapsetkin on jo sen ikäisiä, että toisen syöttätuolinkin voin viedä pois, samoin matkasangyn. Toista taidan vielä vähän aikaa pitää, on kasaan menevä malli ja sitten sekin joutaa.

Siivousinto johtuu siitä, kun lupasin kiinteistövälittäjälle, että voisi maanantaina tulla katsomaan tätä asuntoa. No sehän aiheutti sen, että ns. pikkuhuone piti saada esittelykuntoon. Tuo huone on ylimääräinen, eli juuri sopiva erinäisen romun säilyttämiseen. Kun muutettiintähän, tein siitä ompeluhuoneen/työhuoneen. Siellä oli ikkunan edessä seinän levyinen työpöytä, matto, kaapisto, eikä muuta pienessä huoneessa. Sitten jossain vaiheessa laitoin sinne tyttären ylimääräiseksi jääneen sängyn, sinne ikkunan eteen ja kirjoituspöydän toiselle seinälle. Tuossa kohtaa kirjoituspöytä oli liian iso, mutta minkäs teet. Työpöydälle ja sängyllekin alkoi kertyä kaiken maailman tavaraa. Oli kätevä laske ne käsistään sinne ja laittaa ovi perässä kiinni. No, edestään löytää, minkä taakseen jättää, eikö se niin ollut. Nyt huoneessa on enää koirien jättimäiset ruoka-astiat silmää häiritsemässä normikalustuksen lisäksi.

Syömiset on samalla mallilla kuin ennenkin. Ei liikasyöntiä tai vajaasyöntiä, koska paino on ennallaan, mikä on joltakin kannalta katsoen hyvä asia. Edelleen ilman lisättyä sokeria ja vähän/kohtuudella sokerisia/hh-pitoisia ruoka-aineita. Tänä viikonloppuna ei siis jädeäkään, eikä alkoholia. Eilinen viikonloppuherkku oli raejuustopannari tipalla vanilja-aromia, kerma ja mustikat ripauksella kookossokeria. Kokeilin ensimmäisen kerran chian-siemeniä ja vettä mustikoiden seassa, johon laitoin myös sen kookossokerin. Tuo "hillo" ei vakuuttanut, koska miksi ihmeessä laimentaisin mustikoiden makua hyytelövedellä. Taisi olla kertakokeilu, paitsi että hilloa on vielä kolme desiä jääkaapissa. Säilynee jokusen päivän.

Tämä viikonloppu vielä töitä tehtävänä. Ennakoin ja aloitin jo pe iltana, jatkoin vähän aikaa eilen illalla ja täksi illaksi ei enää jäänyt kohtuutonta rypistystä. Sama systeemi ensi viikonloppuna ja sitten voinkin käyttää viikonloput haluamallani tavalla.

Yöksi

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00