karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 21:21:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1579 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 162 63 64 65 6679 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2024-01-22 20:54:22 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Juu. Pintaan tullutta pohjavettä se lähdevesikin on. :) Kouvolassa ihmiset kiukuttelee auraajille, kiroilevat ja heittelevät jääkokkareilla. kaipa kaikenlaiset äärisäätkin koettelevat sietokykyä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-22 23:53:49 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kaikesta ne ihmiset jaksaa.
On meillä vielä tuo järvikin, siitä ottaa osa oman vetensä ja ovat testailleet että on juomakelpoista. Mutta mehän olemme täällä pohjolassa siitä onnekkaita että on riittävästi sitä puhdasta vettä ja pohjavedestähän suodattuukin jo pois pahikset matkalla, mutta uhkiakin on, mikromuovit ja lääkejäämilläkin jo hormoonivaikutuksia jossain. Täällä erämaan laidalla saa nauttia aika puhtaasta ilmastakin, valosaaste vain on lisääntynyt muutamassa vuodessa tosi paljon.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-25 22:41:04 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Enää Orban https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2b5 ... 4938894b72 =D>

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-26 07:16:09 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Eilen kesken vaalitentit juontaja sanoi tuosta. Tosi hieno homma Ruotsille :-) Nyt sit vaan Unkari kun toimisi reippaasti.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-26 10:53:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
On se hyvä juttu Suomellekin. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-26 14:53:37 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Totta.
Ei tässä olekaan vielä kuin vähän yli 100 vuotta yritelty yhteispohjoismaista puolustusrintamaa :D

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-26 17:08:01 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Tuntuu Unkarikin jo taipuvan kun jää yksin, Puolastakin kaverit poissa vallasta. eli alkaa käydä yksinäiseksi. Täällä on tosiaan nuo viivyttelyt herättäneet tunteita eli turistien määrä taitaa laskea, jonkun aikaa varmaan ainakin. Onhan se helpompi suunnitella puolustusta kun kaikki ovat saman liiton jäseniä. Aika arvaamatonta on tuo itäisen naapurin touhu. Itämeri pitäisikin saada kunnolla yhteiseen valvontaan, voisi kaapelirikot vähentyä.

Täällä sataa taas lunta, pienimmäinen kävi isin kanssa ja putsasivat ilmalämpöpumpun alustan, ulko-osa on melko korkealla eikä tavallisina talvina ole ongelmia, nyt oli tuulet vielä jotenkin hankalasti ja kinostivat lisää. Naapurin poika joka melkein saman ikäinen pikkuneidin kanssa tuli leikkimään ja toi laatikosta postin, äiti oli käskenyt! Aikoi tuoda toistekkin. Lumileikkejä sitten olikin hurjasti ennenkuin lähtivät kotiin. Kaikki naapurin lapset ovat tosi mukavia ja hyvin kasvatettuja, eläinrakkaita ja touhukkaita. Morriksesta pidetään hyvää huolta.
Hiirtä ei ole näkynyt, taisi säikähtää eikä ollut ruokaakaan saatavana kun kaikki tiukasti purkeissa paketeissa.

Sillilounas tänään ja päivälliseksi paistettua makkaraa hapankaalisalaatin saattamana. Jogurtin syönti vähentynyt kun ei kauppa enää tilaa venäläistä. Kauranäkkäriä menee runsain päällyksin jonkun verran ja näyttää aamupaastojen mukaan että kroppa kestää, ovat reilusti alle kutosen, mutta nousseet jonkun verran entisestä. Olo kohentunut mutta edelleen väsyneempi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-27 13:41:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5685
Mukava kuulla olosi hiljalleen kohenevan.
Kiva lukea isin ja pienimmäisen käynneistä ja reipas naapurin poikakin käy auttamassa jo postin kanssa.
Minulla oli lapsuudessa lähitalossa naapurin emäntä, jonka luona kävin varmaan jo noin 6-vuotiaana ihan yksinkin. En auttamassa vaan seurustelemassa. Ihania muistoja hänestä. Hän ehti jutella ja vähän askarrellakin kanssani.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-28 13:12:47 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Palm, ennen saattoivat lapsetkin pistäytyä naapurissa kyläilemässä, meillä oli lähinaapurissa isoisä joka kävi veljelle ja minulle lukemassa seikkailukirjoja, istuttiin ison tuvan penkillä ja kuunneltiin hartaasti. Tämä ennenkuin osasimme itse lukea. Kylän postit tulivat kaupalle joka oli koulun lähellä ja oli aikoja jolloin me koululaiset haimme postit ja jaoimme ne taloihin, ei ollut aina mukavin pesti kun koulun jälkeen saattoi jo väsy painaa.

Tänään lounas munakokkelia ja salamimakkaraa lisänä. Naudanpaisti huoneenlämmössä odottamassa lihapadan tekoa, pekonia ja sieniä ja tietysti sipulia ja valkosipulia, ehkä tomaattimurskapohjainen liemi. Vähän riisiä voisi kokata kaveriksi, hapankaalisalaattia. Tuleekin taas useamman päivä ruoka samalla kertaa.

On mukavaa kun asuu sukua lähellä, seurata pikkuneidin touhuja. Ja että kaikki ovat terveitä kuten suhteellisen hyvässä kunnossa omat sisaruksetkin. Kun aletaan olla jo kaikki melko iäkkäitä, minä vanhin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-29 19:44:49 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Lauha päivä, naapurin rouva ja vauva pistäytyivät kahvilla, minä tosin olen jo aamulla tyhjentänyt perkulaattorista kaksi mukillista, joten hän juo yksin mukillisensa.
Nautapadasta tuli tosi maukasta, 6 annosta, pitääkin heittää pari pakastimeen. Laiska päivä taas, kun ei ole mihinkään kiire.
Suomen vaalitkin menivät aika lailla ennustuksien mukaan, kakkoskierros voi ehkä olla jännittävämpi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-01-31 23:17:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 9387
Hyvää helmikuun alkua sinne! :) Karkausvuosikin niin yksi päivä pitempi kuukaudessa.

Kivaa että viikottain käy pistäytyjiä-vieraita luonasi niin saa jutella samalla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-01 09:47:31 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Taitaa se kakkoskierroksellakin olla peli melko selvä. Ihme täytyy tapahtua jos Haavistosta tulee pressa. Siltä se ainakin nyt vaikuttaa. Mukavaa helmikuuta! Kevättä kohti mennään :-)

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-01 17:03:01 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kiitti viesteistä. Korona aikaan oli vieraat vähissä, ei niitä nytkään kovin paljon käy, mutta muutama viikossa, tänään naapurin rouva aamulla, poikkeuksellisesti jo toisen kerran tällä viikolla ja kananmunantoimittaja sitten toi lastin, eivät olleet leikannneetkaan selkää vaan määränneet sähköhoitoja.

Ulkona melkein myrskytulta, lähes 20 msek mutta ei sähkökatkoja kun plusasteet sulattelivat puista lumet, siis ei tällä alueella, pohjoisemmassa jonkun verran. Lunta kuitenkin kinostaa tuuli järveltä, varmaan ikävä ajokeli tien päällä.

Suomessa tosiaan tapahtuu, on presidentin vaalit ja isot lakot, kohta sitten taas varmaan kevääseen päin tasaantuu meno. Täällä vain sellaista pikku nahistelua, itsellä nyt eniten vaikuttaa sähkölaskun kasvu, edullinen sopimus päättyi, siirtohinnat ja verot nousivat ja kulutustakin tammikuussa paljon kun käytin sähköä lämmitykseen reilusti, oli kylmä kuukausi. Mutta jos vertaa mitä maksaisi vuokrana vastaavasta niin ei kannata valittaa, minulla onkin asumiskulut olleet tosi edulliset ja siksi eläke on riittänyt hyvin kaikkeen tarpeelliseen ja välillä vähän tarpeettomaankin kuten esimerkiksi matkpoihin silloin kun vielä jalka nousi. Tänään nousi yläkertaan hoitamaan jo itse kukkia ja näyttää että hortensiat ovat talvehtineet ja alkavat vähän herätä. Sitruunapuu on surkean näköinen, saa nähdä miten sen kevät. Nyt voisi alkaa pistää joitakin siemeniä itämään, tomaatteja ehkä. Pelakuita alkaa olla tarpeeksi.

Päivä jatkuu, kylmenee, tuulisia päiviä, tällainen talvi nyt.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-01 20:13:41 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Lainaa:
eivät olleet leikannneetkaan selkää vaan määränneet sähköhoitoja.
Jännää. Olen joskus kuullut että aika usein selkäleikkaukset epäonnistuvat, joten olispa mainiota, jos tuo häntä auttaisi.
Hyvä kun olrt pärjännyt siellä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-02 10:27:55 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Greda, pitää seurailla miten selkähoito tehoaa. Minulla on ollut vain yksi tuttu jonka selkä leikattu ja se ei onnistunut, eivät kuitenkaan leikanneet uudestaan, särkylääkkeitä vain. Ikäviä vaivojahan nuo ovat, kivut stressaavat elimistöä ja kipulääkkeitä ei ainakaan minun vatsani kestä yhtään. Onneksi ei ole tarvinnut.

Tuulista oli eilen ja huomenna lisää. Pohjoistuuli tuntuu eniten kun tulee järveltä, etelään puita suojana tuossa tien takana. Ollaan kuitenkin jo helmikuussa ja päivä jatkunut jo paljon.

Lounas tänään munakokkelia ja kinkkuleikettä, päivällinen lihapataa ja paistettuja herkkusieniä. Kauranäkkäri on jäänyt mukaan kun on tuo kokkaaminen ollut jotenkin vastahankaista, paastoissa nousua, pitää edelleen seurata, alkaa olla esidiabeteslukemia lähellä.

Saapa nähdä miten Ruotsin Nato polku jatkuu, antaako Unkari periksi siinäkin vähitellen, painostusta tuntuu olevan. Onneksi Ukrainan paketti meni läpi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-02 11:17:42 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Eikös se maanantai olisi taas äänestyspäivä Unkarissa, toivottavasti etenee.
Päivä on pidentynyt ja seuraan auringon nousu- ja laskupaikkojen siirtymistä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-02 13:55:03 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Ei tainnut onnistua se maanantain äänestys kun ei valtapuolue aio tulla paikalle. Ei kai muutama viikko sinänsä vaikuta isommin, enemmän vain lisää ihmetystä Unkarin touhuille, menettää kohta lopunkin vaikutusvallan liitoissansa. Nyt näyttää Turkki kääntyvän enemmän Ukrainan puolelle, taitaa päästää miinanraivausalukset läpi Mustalle merelle. Onhan se Turkinkin etu kun on omaa laivaliikennettä siellä.

Kohta alkaa aurinko lämmittämään päivällä, sieltä se kevät lähenee taas!

Lisäys: Niitä herkkusieniä paistoin sipulin kera ja muistin että on kermaa jäänyt taas, niinpä tekaisin sienimuhennosta ja kun maistoin sitä niin oli pakko ottaa lautasellinen kun maistui niin hyvältä eli tänään tulee kolme ruokailua. Kermaa sen verran että tuli keiton ja muhennoksen välimuoto siitä.
Ulkona vaihteeksi sataa lunta. Isoja hiutaleita.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-03 09:55:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5685
Ikävää, jos uhkaa tulla esidiabeteslukemia. Olet kyllä hyvin tarkka syömisissäsi.
Kevätaurinkoa minäkin odotan. Ja sitä hetkeä kun aamuaurinko alkaa paistaa kylppärin ikkunasta sisään ja valaisee oven ollessa auki koko eteiskäytävän ulko- ja makkarin ovelle asti jo seitsemän maissa.

Oikein hyvää viikonloppua sinulle!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-03 21:30:55 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kiitos Palm, hyvää viikonlopun jatkoa sinne myös.
Minä olen nyt viime aikoina lisännyt hiilareita jonkun verrn, se kauranäkkäri ja punajuurijuoma/punajuuret muutenkin ja enemmän kasviksia lisinä, vähän testaustakin että mitä kestää jos alkaa tulla tarve ostaa ruokapalvelusta ruoka. Eli testailen nyt taas useammin paastosokereita. Ongelmahan minulla terveydessä on tuolla ahtauman seurauspuolella eli happiarvot jos jotain yrittää tehdä. Kyllä vielä tiskit ja pyykitkin, kukkien hoidot onnistuvat, mutta ei paljon muuta. Mutta ei voi valittaa, eka diagnoosi tuli jo 10 vuotta sitten ja happeakin olen jo käyttänyt monta vuotta eli aika hidasta se paheneminen on kuitenkin ollut kun jo alkuun lukemat olivat aika oahat.

Tänään taas helppoa, sillilounas, mukana muutama siivu punajuuuria ja kirsikka tomaatti, Päivällinen lihapataa ja riisia ja näkkäriä maksapateijalla, no voitakin tietysti. Nyt odottavat tiskit ja vähän kahvia.
Pistetään autofagia linkki https://my.clevelandclinic.org/health/a ... -autophagy joka minusta sellainen aika mukava. ja lainaus
Lainaa:
Switching to a high-fat, low-carb diet: This type of diet, commonly referred to as a keto diet, changes the way your body burns energy, so that instead of burning carbs or sugar for energy, it burns fat instead. This switch can trigger autophagy.


Eli samalla proteiineihinkin pieni rajoitus kun yleensä ne ovat niitä rakenteita joita on tarkoitus siivota.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-02-03 21:32:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6872
Kuulumiset lukemassa. Mukavaa viikonloppua ja terveyttä MLV sinulle.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1579 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 162 63 64 65 6679 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)