karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-02 11:52:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1411 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 62 63 64 65 66 … 71 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-09-13 22:55:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pidätte vaan ite hartaudet. Varmasti hoituu hyvin.

Hieno päivä ollut ja odotan yhtä aurinkoista ja kesäistä myös huomisesta.

ViestiLähetetty: 2016-09-14 06:11:25 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

iso isä kirjoitti:
Mutku.
Oliko tänään hieno alkusyksyn päivä...
Vai peräti upea loppukesän päivä...?
Ja onko sillä mitään väliä?
Sitä saa itse kukin miettiä päissään.
Nih

Siinäpä pähkäiltävää. Itse äänestäisin hienoa alkusyksyn päivää, sillä on siellä se kirpakkuus - varsinkin aamulla. :D

ViestiLähetetty: 2016-09-14 09:06:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minäkin (marraskuun lapsena) taivun tuonne alkusyksyyn :mrgreen:

Mun pitäis kans pestä ikkunat, koko kesän oon oottanut inspiraatiota mutta ei vaan mokoma iske. Pakko se kai sit on vaan hoitaa alta pois.. Mulla on koko talon ikkunat, niin parempi kai on ettei yrittäiskään kertarykäisynä. Turhaa vaan tulee sitä "kynnystä" aloittamiseen kun ajattelee kertaurakkana

ViestiLähetetty: 2016-09-14 10:58:36 
Poissa
carb au lait
carb au lait

ikkunanpesu..plääh
onhan se sitten kyllä hieno hetken fiilistellä
mä pesen kissankorkeudelta yhtenään nenunkuvia:)

ViestiLähetetty: 2016-09-14 14:16:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Matami-Mimmi kirjoitti:
Pidätte vaan ite hartaudet. Varmasti hoituu hyvin.

Hieno päivä ollut ja odotan yhtä aurinkoista ja kesäistä myös huomisesta.

Monta kertaa on ite pidetty näissä tilanteissa mutta nyt saatiin pappi paikalle kun hänelle sopi.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-09-14 14:22:56 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Matami, Greda, Siili ja jaana!

Minustakin alkusyksy on hienoa aikaa. Ruska ja kuulaat säät :D

Mä pesin jo keväällä ikkunat mutta kyllä ne nyt pitää pestä ulkoa ja sisältä niin on siistit ja voi syysverhot laittaa. Mä kans Finduksella pesen kissankuonon jälkiä ikkunoista vähän väliä.

Olin ystiksen kaa teellä Hilpeässä Kahvi Kissassa. Ihanaa piparminttuvihreääteetä juotiin ja jutskailtiin. Kohta sit Sahhen grillille karppimiittiin.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-09-14 21:18:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on ollut ihana syyskuu. Tällaisesta pidän vaikka täysin kesän lapsi olenkin.

ViestiLähetetty: 2016-09-15 08:06:38 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Mymlan! Mahtava syksy on ollut ja tästä vaan paranee kun ruskan värejä saadaan. Vaahterat jo punastuu ja keltastuu.

Viideltä heräsin päänsärkyyn, niskat vaan rutisi hirveästi. Keitin voikahvit ja menin partsille sitä nauttimaan mutta ilma oli kylmentynyt ja piti hakea lisävaatetta ja huovan niin sit tarkeni. niska vertyi ja päänsärky loppui ihan ilman lääkkeitä ja menin puol seiska takas nukkumaan ja puol ysi heräsin uudestaan ja olo edelleen ok. Olin nukkunut niska jossain huonossa asennossa.

Kaalilaatikkoa ajattelin tänään tehdä. Ainekset on jo ostettu.

ViestiLähetetty: 2016-09-15 08:11:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

oijoi, kaalilaatikkoa tekisi mieleni. hitsi kun muu perhe ei välitä..

ViestiLähetetty: 2016-09-15 18:58:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Meillä syötiin sitä (kaalipataa) just kolme päivää putkeen :smt049
Kai me vielä lokakuussa yritetään Sahhelle (sääli kun jäi tällä erää tuulimumma näkemättä)?

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2016-09-16 06:03:30 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei els. Jos siihen heti alku puolelle yrittäs sopia.

Kohta lähdetään veljen kaa käymään mökillä päiväseltään. Uusi savustuspönttö pääsee koekäyttöön :D Veli on eilen tarjouksesta ostanut lohta. Toivotaan että kaikki omput ei oo ihan tippuneet maahan ja mädänneet. Kotiin tuun illalla saunomaan.

ViestiLähetetty: 2016-09-16 06:41:46 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Mukavaa mökkipäivää!
Makuuhuoneen ikkunan miekii eilen pesin, kun verhot vaihdoin, tänään on vuorossa
keittiön ikkuna ja maton vaihto sinne ja Koukerolle syksyvärejä tyynyihin ja silleen.
Mukavaa puuhaa, jos malttaisi tehä hissukseen, niinkuin sie... :wink:

ViestiLähetetty: 2016-09-17 08:05:27 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitos lillis ja hyvää huomenta!

Kaikki ei mennyt ihan kuin Strömsöössä. Ei saatu keitettyä kahvia kahvinkeittimellä ja luultiin että on mennyt sulake. Sitä siinä sit vaihdettiin kuin ei tiedetty mikä niistä on ulkopistokkeen sulake mutta mikään ei auttanut niin keitettiin sit nokipannukahvit ja ne juotuaan huomattiin että iso koivu oli kaatunut sähköjohdon päälle. Se oli sellaisessa paikassa ettei heti huomattu. Soitettiin sit sähköfirmaan ja sieltä tuli mies just korjaamaan kun oltiin lähdössä pois. Selvisi että jatkohohto on mennyt rikki (taas rahanmenoa! :( ) ja se ulkotöpseli on kyllä kunnossa mutta täytyyhän se puu raivata siitä piuhan päältä pois ja hän sit katsoo että muut sähköt toimii.

Siellä oli myräköinyt oikein kunnolla kun paviljonki oli lentänyt paikaltaan ja hajonnut sekä omena puusta iso oksa haljennut myös. Puu oli täynnä omppuja ja veli keräs ämpärillisen ja mä 9 ämpäriä (laitoin suurimman osan muovipusseihin) Se oli aina paras ja tuottoisin puu. Täytys ostaa uusi puu.

Syötiin sit puokkiin savustettu lohi :D ja vähän salaattia. On se mielettömän hyvää!

Vielä kerran pitää mökille mennä tekemään ens kesäksi grilli- ja saunapuita ja laitetaan mökki talviteloille. Me ei oltu varmoja onko se kaatunut puu meidän vai sen isännän jonka maat ympäröi meidän mökkiä mutta ei soitettu isäntä isäntää katsomaan tilannetta kun muuten meidän omat aikataulu ois pettänyt. Soitetaan sit kun ens kerran mennään sinne. Oliko se viime vai toissa talvena kun yks puu kaatui samanlailla sähköjohtojen päälle mutta eri kohtaa. Se oli meidän puolella silloin. Ja on sieltä aikaisemminkin kaatunut puita myräkässä. Ei onneksi saunan tai mökin päälle.

Mulla nyt ikkunan pesu ja verhojen vaihto siirtyy siihen asti että saan noin omput säilöttyä. Nyt jo satsi on kuivurissa ja uunissa ja kohta keitän omppusosetta. Veli sulattaa sen pakkasen nyt viikonlopun aikana niin saan sinne sit noi soseet laittaa niin ei mee hyvät omput hukkaan.

ViestiLähetetty: 2016-09-17 08:19:03 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Ikkunat ja verhot oottaa kyllä, omput ei niinkään. Mukavaa sadonkorjuupäivää!

ViestiLähetetty: 2016-09-17 08:22:29 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Käyttekö te siellä itäsuomessa mökillä_sielläpäin oli ollut kovia tuulia.
Onneksi ei talon päälle ollut kaatunut puu.

ViestiLähetetty: 2016-09-17 09:15:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luonnolla on kovat voimat. Toivottavasti säästytte isommilta kuluilta myrskyvahinkojen kanssa. Niihin ei oikein osaa varautuakaan.

ViestiLähetetty: 2016-09-17 20:06:47 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei lillis, Grasu ja Mimmi! Meidän mökki on vähän Lahden alapuolella eli helppo käydä myös päiväseltään. Kyllä sielläkin tuntuu niitä myrskyjä riittävän. Se sähkölaitoksen mies tais olla paikallisia kun sanoi että noin 3 viikkoa sitten oli melkoinen myräkkä. silloin se puu on varmaan kaatunut.

Petasin petin parvekkeelle kun nyt on se ulkonanukkumishaaste. Ja siinä sanottiin että parvekekin käy. Nenna meni jo sinne nukkumaan. Kohta minäkin varmaan menen lueskelemaan kun laitoin pöytälampun sinne. Eiköhän kahden untuvapeiton alla tarkene ja kun panin reilusti yövaatetta. Uusi kokemus tämä. Teltassa olen nukkunut ja laavussa ja yhden yön taivasalla mutta en ennen partsilla.

Veli on sulattanut nyt pakkasen ja mä huomisen keitän hilloja ja varmaan maanantaina tai tiistaina veli hakee ne pakkaaseensa. Tuo ne sit heti mulle kun oon omia pakastimia saanut tarpeeksi tyhjennettyä.

ViestiLähetetty: 2016-09-17 20:15:32 
Poissa
carb au lait
carb au lait

hienoa!
hyvää yötä<3

ViestiLähetetty: 2016-09-18 07:08:03 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mä nukuin nuorena usein kerrostalon parvekkeella. Oli laveri, patja, tyyny ja makuupussi. Hyvin virkeänä aina heräsin. :D Täällä käväisi yöllä pakkasen puolella.

ViestiLähetetty: 2016-09-18 08:14:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei jaana ja Greda! Ihan hyvin nukuin, ehkä pikkasen katkonaisemmin kuin omassa sängyssä. Kylmä ei ollut yhtään. Illalla ennen nukahtamista vähän häiritsi autojen hurina ja tupakansavu joka tuli jostain naapuripartsilta.

Jos mun parveke olisi leveämpi niin oisin jo ajat sit laittanut siihen sohvasängyn ja varmaan nukkunutkin siinä. Nyt ei voi laittaa sänkyä kun menee liian tukkoon koko parveke. Tai sit pitäs heivata parvekehuonekalut menemään enkä ainakaan nyt halua. Mutta äkkiähän sen siihen lattialle petaa , varsinkin kesällä jos innostun nyt asiasta. Hieno tää Suomen Ladun haaste. Täytyihän se jäsenenä kokeilla.

Illalla ei petistä näkynyt tähtiä kun taivas oli pilvessä mutta aamulla kuu ihanasti mollotti täytenä taivaalla. Keitin sit voikahvit ja ihailin sitä partsilla. Otin sit peiton ja tyynyn ja menin omaan sänkyyn nukkumaan. Nenna tuli heti viekkuun nukkumaan. Kissat oli ihmeissään kun nukuin partsilla ja siellä oli liian kylmä niiden nukkua, vaikka muka pesää niille rakensin. Kävivät mutta menivät olkkariin nukkumaan. Kesällä ois varmaan eri asia kun muutenkin tykkäävät siellä nukkua ainakin osan ajasta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1411 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 62 63 64 65 66 … 71 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00