tui kirjoitti:
Miten olisi pehmeä laskeutuminen kylmän kalkkunan sijaan? Joka päivä aina vähän pidempi ja pidempi tauko. Keksit tilalle jotain rentouttavaa tekemistä. Lukeminen tulee ensiksi mieleen, sitä olen itse harrastanut nyt paljon. Leffojen katselu (vaikkei se kaikkein parasta ole..)? Mikä nyt itselle olisi sellaista rentoa puuhaa.
Juu en mä ihan cold turkeyta yritäkään vaan nyt vähennän sitä päivittäistä käyttöä tähän nykyiseen. Sellainen kuuden tunnin tauko ilman tietsikoita ja pianoja nyt lomalla on aika rentouttava ja oikeastaan nyt kun palasin koneelle niin tuntuu vähän siltä et vois melkeen lähtee taas

. Mä jopa nukuin puolen tunnin päiväunet kun yritin rentoutua tänään päivällä.
Lukemista aattelin itekkin laittaa tän datauksen tilalle. Varasinkin kirjastosta kai neljä kirjaa eilen. Koneilussa ehkä isoin ongelma on se, että tää läppärin näytön valo luultavasti pitää mua pirteenä samalla tavalla kuin keinovalot, joista en tykkää myöskään. Kyllä ehkä hyvässä tilanteessa tietsikkakin tulee olemaan sopivaa tekemistä, mutta nyt mä ehkä kaipaan useammin sellaista aika täydellistä lepoa, joka vastais melkein nukkumista.
Stash kirjoitti:
Sitten ylipäätään kotona puuhastelu jne. käy rentoutuksesta.
Kotityöt (siis joku rento astioiden astianpesukoneeseen kasaaminen tai tavaroiden järjestely) on kyl aika rentouttavaa. Pitäisi tehdä useamminkin varsinkin sen takia, kun perhekin varmaan arvostaisi
Stash kirjoitti:
Luulisin, että soittaminenkin olisi rentouttavaa, tai ainakin lauleskelu saa mut silminnähden rennommaksi (tai ehkä toisinpäin, lauleskelusta kuulemma tietää että olen hyvällä tuulella ja rentoutunut..).
Mulle sekä pianonsoitto että laulu on vähän sellaisia jo suht pitkälle edenneitä harrastuksia. Laulu ei "kokonaisvaltaisuudestaan" huolimatta oo hirveen raskasta ja sitä jaksaa vartin kerrallaan ainakin sitten kun löytää kasan uusia kivoja nuotteja. Ehdottakaa vaan lauluja tai jotain musikaaleja tjsp..., äänialalla ei oo väliä, kun voin transponoida

Mut pianonsoitto on taas sellainen, et innostun siinä improvisoidessa liian helposti siinä hakemaan adrenaliinia ja silloin se menee täydeksi mätöksi eli sormet liikkuu nopeammin kuin silmät pysyy perässä eikä se oo enää yhtään rentouttavaa.

Vähän oudolta kuulostaa mut mulle on usein käynyt noin.