karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 18:40:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1017 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-02-07 17:24:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jazzhole kirjoitti:
Komppaan tuutua. Voisitko mitenkään ystävystyä itsesi kanssa? :hug:

En jaksa enää yrittää. Ollaan oltu niin kauan vihoissa, että ei se sillä onnistu, että totean, että nyt muutan suuntaa. Ja nyt kun tiedän vihaavani itseäni, on minun paljon helpompi olla kuin oli silloin, kun vielä ollut tajunnut etten hyväksy itseäni.

Saattaa olla, että joskus taas yritän ystävystyä itseni kanssa, mutta nyt ei motivaatio riitä, on niin paljon muuta sellaista mihin pitää panostaa........jaa että mä itse olisin itselleni tärkein........ei se vaan nyt ole niin.....en voi sille mitään.

Ja kaiken lisäksi ensi viikko tulee olemaan vaikea kaikinpuolisen jaksamisen kanssa ja siihen lisäksi ei tule olemaan syömisetkään helppoja..............miellytän taas kuitenkin toisia............

Nyt juon vissyä ja olen itseni kanssa tän illan ja teen mitä haluan......tai katson telkkaria...........

ViestiLähetetty: 2016-02-07 17:41:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuutu kirjoitti:
Kovin kovasti sinä itseäsi rankaiset. Jos olet syönyt omasta mielestäsi "väärin", laitat vihaisia hymiöitä. Mitäpä, jos vaan toteaisit, että näin kävi ja unohtaisit "vihapuheen" itseäsi kohtaan? :) Jos sanot, ettet hyväksy itseäsi, tilanne ei ainakaan parane noin. :)

Minun mielestäni muuten on parempi laittaa makeutukseksi rehellistä sokeria eikä keinotekoista myrkkycanderelia, jos makeutusta tarvitsee laittaa. Mutta tämä siis vain minun mielipide. :)

Tuohon mantelilättyynkin laittaisin vaikka vaniljasokeriripauksen ja kardemummaa, ehkä kaneliakin. Siis oikeaa vaniljasokeria, ei vanilliinia. :) Teen usein jälkiruuaksi tai aamupalan jatkeeksi tällaisen letun: kananmunaa ja kermaa haarukalla sekaisin, ripaus suolaa ja nuo mausteet. Paistan runsaassa voissa. Joskus kaupan sokeritonta Bonne -omenasosetta viereen, kun omat soseet on jo syöty. :)

Olen pohtinut tuon makeutuksen muuttamista, mutta ei tavalliseen sokeriin, vaan hedelmäsokeriin, sen GI on kuitenkin paljon alhaisempi. On se vaan niin vaikeaa päästä eroon maksesta mausta, vaikka purkasta olenkin päässyt eroon, se pitää tehokkaasti yllä tarvetta saada makeaa.

Mantelilättyyn voisi laittaa tosiaankin mausteita ja vaniljasokeria olis kaapissa varastossa. Mutta kyllä laitan siihen lättyyn mantelia, jos se on ilman mitään jauhoja niin se on munakas ja jos muuten syö munaa, se on liian samanlaista. Mulla on jotakin 200 g mantelijauhoa jäljellä, se on jo ollut jonkin aikaa pussi auki, se pitää syödä pois (ei pakko minun, voin siitä tehdä muillekin) Ja sitten voin laittaa harkintaan ostanko lisää mantelijauhoa. Ei oo pakko syödä lättyjä.

Kyllä minunkin mielipide on, että makeasta olisi pakko päästä eroon, mutta silti äskenkin lirautin vissyn sekaan vähän fanlaittia :evil: ja pirunkuva perään :?:

ViestiLähetetty: 2016-02-07 17:55:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Edellisiä komppaan. Kun karppauksen alussa tuli repsuja niin en millään tavalla rangaissut itseäni vaan heti jatkoin normaalikarppausta ja usein söin heti tosi rasvaista ruokaa että sai repsun hyvin katki. Mulla toimi hyvin. Itsensä rankaisu ei auta ketään.

Olen varmaan tottunut siihen, että kun tekee väärin niin siitä seuraa rangaistus, jos ajaa ylinopeutta, niin peltipoliisi nappaa kuvan ja siihen tyyliin. Kun kuvia kertyy paljon on pakko muuttaa tyyliä. Vähän sama täällä, kun itse näkee ruokien listauksessa paljon pirunkuvia, niin se voisi laittaa miettimään, että kauanko näin voi jatkua. Kun ei pysty syömään oikein niin mitähän siitä seuraa, jospa siitä tulee ajokiellon sijaan syömiskielto tai jos ei pysty siihenkään niin sitten kroppa lyö oman rangauistuksensa, mikä kohtaus se sitten lieneekään tai muu vastalause taudin muodossa.

Sitten on se, että jos repsuja tulee usein, ja jatkaa vaan rasvaisella linjalla heti hiilarin jälkeen, niin sillä tyylillä lihoo aivan varmasti. Jos erpsuja tapahtuu pari kertaa vuodessa, niin silloin ei ole mitään merkitystä miten jatkaa. Mutta kun tämä on jatkuvaa painia, niin yritän olla syömättä hiilarien päälle rasvaa. Tästä samasta asiasta johtuen, minusta viikottainen herkkupäivä, jos se sisältää hiilaria, on liian usein. Jos syö harkitusti hiilaria, niin minusta se saisi olla korkeintaa kerran kuussa. Mutta minullehan tämä on pelkkää teoriaa, kun tavoite on tällä hetkellä sillä tasolla, että pystyisin olemaan edes yhden päivän ilman pirunkuvia.

Minun piti nyt pitää ilta itselleni ja ilmeisesti haluan kirjoittaa tänne koko illan........voisiko olla jotakin mukavampaa tekemistä [-X

ViestiLähetetty: 2016-02-07 19:07:36 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hedelmäsokeri rasvoittaa maksaa niin älä nyt missään nimessä siihen vaihda kun meet ojasta allikkoon.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-02-07 19:11:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onko stevia tuttu?
Löytyy nesteenä, jauheenakin taitaa olla.
Hunaja on pienesti käytettynä kohtuullinen makeuttaja.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2016-02-07 19:41:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä on sitten vaaransa kaikissa. Pakko yrittää olla makeuttamatta, mut-ku se on vaan niin hyvää. Olen pitänyt hedelmäsokeria hyvänä vaihtoehtona, vaikka en olekaan käyttänyt sitä aikoihin.

En varmaankaan ole ostanut steviaa valmisteena. Mulla kasvoi sitä joskus ikkunalla ja kun siitä maistelin niin en ihastunut, mutta saattaa olla eri asia teollisena valmisteena. Pitää tutustua. Onko ne sellaisia, että niissä on vain steviaa, eikä ole sekoitettu muita makeuttajia sekaan?

Avasin uuden Canderel pussin (90 g) kaksi päivää sitten. Käytän sen ja sinä aikana yritän valmistautua uuteen makeuttamis tyyliin tai valmistaudun luopumaan makeuttamisesta. Siis aina enemmän minulla on aikaa totutella muutokseen, mitä vähemmän käytän Canderelia. Edellinen pussi riitti jotain 6 viikkoa, en ole merkinnyt sen aukaisupäivää minnekään ylös, mutta viime vuotta silloin elettiin.

En mielelläni ottaisi makeuttajaksi hunajaa. En oikein tiedä rakastanko vai vihaanko sitä, riippuu niin hunajasta, jos osuu hyvä purkki niin syön sitä liikaa ja sitä huonoa en syö, joten hunaja ei tule kysymykseen. Joskus se vähän kutittaa kurkussa, saatan olla sille vähän allerginen.

Pitääpä nyt miettiä koko makeuttamisjuttu uudelleen.

Ja mun piti antaa tämä ilta aikaa itselleni ja mukavalle tekemiselle......ja täällä taas olen.....en pysty keskittymään muuhun niin, että unohtaisin tämän, tulen aina vilkaisemaan, että mitä uutta täällä on......viellä olis pari tuntia aikaa tehdä muuta.......

Söin tuossa pari omenaa :evil: siinähän on sitä hedelmäsokeria :evil: , mutta nyt on omenat syöty.......pakastimessa on paljon omenasosetta, hui....ei-ku hyi

ViestiLähetetty: 2016-02-07 20:38:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Omenan hedelmäsokeri on eri asia kun pelkkä hedelmäsokeri sellaisenaan. Mutta ei niitä omeniakaan ole hyvä mättää hirveää määrää menemään kun ne on jalostettu ylimakeisiksi nykyään. Kohtuullisesti voi omenasosettakin käyttää.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-02-07 22:21:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Omenan hedelmäsokeri on eri asia kun pelkkä hedelmäsokeri sellaisenaan. Mutta ei niitä omeniakaan ole hyvä mättää hirveää määrää menemään kun ne on jalostettu ylimakeisiksi nykyään. Kohtuullisesti voi omenasosettakin käyttää.

Eipä auttaisi syödä paljoa omenoita, niin se on.

ViestiLähetetty: 2016-02-07 22:33:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eipä ollut Ruotsalainen hetki minun makuuni. Kai siitäkin voi jotakin vallanhimoa ja ihmissuhdeasiaa repiä irti, mutta ei noin kertakatsomalta oikein auennut.

Söin siinä sitten iltanälkääni elokuvan alkaessa 90 g suolapähkinöitä.......että sillai....olis luullut vähemmänkin riittävän :evil:

Mutta näillä mennään uuteen viikkoon ja nyt sitte taas yritän laihduttaa sen kilon, joka jo meinasi häipyä, mutta pamahti eilisten iltaruokien jälkeen takaisin.

Ne eiliset iltaruuat muuten olivat:
kulhollinen vapaan lehmän jukurttia, omena-karpalo, ei lisättyä sokeria :evil:
melkein 150 g perunalastuja :evil:
muutamia maissinaksuja :evil:
pari omenaa :evil:

Nyt on tunnustus kirjoitettu näkyviin :oops:

Eikä mitään suunnitelmaa huomisten ruokien suhteen, en muista mitä jääkaapissa on, en ole koko päivänä katsonut sinne...paprika on ja porkkanoita, juustoja ja metukkaa...katson aamulla :idea:

Söin tänään pähkinät vähän yhdeksän jälkeen, katsotaan milloin sitten syön seuraavaksi.........................nyt nukkumaan

ViestiLähetetty: 2016-02-08 09:31:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

uusi päivä, uusi viikko.

kai illan omenat aiheuttaa sen, että alkaa olla näkä ja kello on vasta puoli kymmenen. yritän olla vielä hetken ja syödä jotakin oikeaoppista ja sitten lähden pojalle lapsenpiiaksi, sitten saan sanoa, että olen syönyt jo kotona. Voisin ottaa keitettyjä munia evääksi, jos joudun olemaan iltaan asti, niin voi tulla sitten taas nälkä pelkkää vettä juoden.

näillä mennään :arrow:

ViestiLähetetty: 2016-02-08 11:08:01 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Keitetyt munat on ihan hyvä eväs,niillä pärjää..
Kun on alkanut jo mietiskellä näitä itsensähyväksymisasioita..on matkalla
ei sekään ole huono jos tykkää itsestään muiden kautta,pienen lapsenlapsen rakkaus on ainakin aitoa ja minusta se osoittaa että olet ihana,etkä pelkästään käytettävissä..
Itseään voi arvostaa myös osaamisen kautta,miten taitava olet vaikka kukkien ja kasvien kanssa..
Mä mietin joskus menneitä että miten niistäkin olen selvinnyt ja kasvanut vahvemmaksi enkä rutise katkerana vaikka voisinkin..
Joka päivä joku oma hetki,kuin pieni rukous,kaikelle hyvälle itsensä hyväksymisen/-rakastamisen suuntaan
En osaa tätä hienommin muotoilla mutta mua on tämmöiset paljon auttaneet elämässä,kun on tuntunut etten ole mitään...

ViestiLähetetty: 2016-02-08 11:14:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

8.2

klo 11
3 keitettyä munaa + aiolia
5 siivua voileipäkinkkua (Snellman)
½ paprikasta
vähän jääsalaattia
30 g suolapähkinöitä (ne loppu ny)

klo 16.30
3 keitettyä munaa + aiolia
2 siivua voileipäkinkkua (Snellman)
½ paprikasta
vähän jääsalaattia
50 g mustaleima emmentalia
30 g maapähkinöitä

päivän pirut: :evil: :evil: aiolissa on Canderelia

ViestiLähetetty: 2016-02-08 18:12:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jaana k kirjoitti:
Keitetyt munat on ihan hyvä eväs,niillä pärjää..
Kun on alkanut jo mietiskellä näitä itsensähyväksymisasioita..on matkalla
ei sekään ole huono jos tykkää itsestään muiden kautta,pienen lapsenlapsen rakkaus on ainakin aitoa ja minusta se osoittaa että olet ihana,etkä pelkästään käytettävissä..
Itseään voi arvostaa myös osaamisen kautta,miten taitava olet vaikka kukkien ja kasvien kanssa..
Mä mietin joskus menneitä että miten niistäkin olen selvinnyt ja kasvanut vahvemmaksi enkä rutise katkerana vaikka voisinkin..
Joka päivä joku oma hetki,kuin pieni rukous,kaikelle hyvälle itsensä hyväksymisen/-rakastamisen suuntaan
En osaa tätä hienommin muotoilla mutta mua on tämmöiset paljon auttaneet elämässä,kun on tuntunut etten ole mitään...

:D :D :D

Kyllä minäkin tiedän millaisista tilanteista olen selvinnyt. Ja kummallista kyllä, niistä pahimmista ongelmatilanteista olen mielestäni selvinnyt hyvin. Silloin on ollut selvää mikä ongelma on, (yhdellä jalat poikki, mulla kasvain päässä, yksi pikavippikierteessä ja sellaista, tietysti läheisiä on kuollut) vaikka on voinut olla vaihtoehtoja niiden ratkaisuun, niin se on ollut selvää, että päätös pitää tehdä nopeasti, vaikka kaikki vaihtoehdot olisivat hounoja. Ja ne ovat tulleet ja menneet, ovat voineet muuttaa elämää paljonkin, mutta asiat ovat olleet selviä. Se mikä minua hiertää on tämä suvun kesken tapahtuva elinkautinen ihmissuhde asioiden vääntely, kääntely, salaaminen, selittely, peittely ja tahallinen unohtaminen. Juuri tänään tapahtui yksi vitutusta aiheuttanut sanojen kierros. Mun tavaroita oli pari laatikkoa vielä muuton jäljiltä äitin peräkamarissa. Äiti on sanonut, että ne mahtuu olemaan siinä, kun on tavaroita, joita ei viitsi viedä ulkoilmaan. Äiti oli sanonut viime viikolla siskolle, että ne häiritsee, kun hänellä on synttärit. Sisko soitti mulle kiivaan puhelun, että vie ne laatikot pois. Toin ne viikonloppuna tänne. Tänään äiti sanoi, että ei mun olisi tarvinnut viedä niitä laatikoita pois, kyllä ne olis mahtunut olemaan. Sanoin äitille, että sisko käski. Siihen äiti sanoi, että mitä se sisko on alkanut määräilemään, mitä se sille kuuluu. Voi vit**u. Tuo on ihan pieni asia, mutta kun tämä on ollut tätä samaa ja isompienkin asioiden kanssa, samaa pyöritystä jo vuosikymmeniä. Tässä mä nyt tiesin asiasta suunnilleen kaiken, mutta sitten niitä joihin en pääse ollenkaan kiinni, mitä kukin tarkoittaa ja mikä se varsinainen asia on.

Tuo kasvijuttukin aiheuttaa minussa ristiriitaa nykyään. Se on fakta, että pidän kasveista, mutta mikä olisi paras tapa harrastaa niitä. :?: Ensimmäinen asia on, että kasvit sitovat kotiin, mitä peinempi multatila ja mitä lämpimämpi sää sitä enemmän ne sitovat, ja ne ovat juuri niitä päiviä kun pitää olla auttamassa esikoista töissä ja jos ei tarvitse, niin silloin voisi käydä jossakin kodin ulkopuolella katselemassa maailmaa. Nyt täällä uudessa paikassa mulla ei ole kasvimaata, kun raahasin siihen kohtaan pihaa perennoitani, jännää miten ne selviää tästä märästä, lumettomasta ja hetkittäin kylmästä talvesta. Toinen asia on se, että kasveja voisi harrastaa muullakin tavalla :!: Jos vaikka sen ajan kun kastelen ja perkaan käyttäisinkin siihen, että laitan herbaario-blogini parempaan kuntoon. Se on valinta, ja ihan mun oma valinta. Kolmas asia on se, että asumismukavuutta lisäisi, jos vähentäisi huonekasveja. :!: Niissä on muutamia, joihin mulla on niin vahvat siteet, etten pysty niitä hävittämään. Vaikka vain rahapuu, jota olen kastellut melkein 40 vuotta. Ei se ole mitenkään erikoinen kasvi, mutta vain tuo aika sitoo minut siihen. Hulluahan tällainen on. Kadehdin siskoani, joka kantoi pakkasella 90 % huonekasveistaan kompostiin, siellä olivat, ei auttanut edes katumus seuraavana päivänä, kun oli kova pakkanen. Neljäs asia on se, että millaisia kasveja harrastaa. :?: Luonto on täynnä kasveja. Niiden nimien opettelussa olisi harrastusta pitkäksi aikaa, ja sitten jatkoksi harvinaisten bongausta. Tämäkin on valinta, ja ihan mun oma valinta. Tässä on sen miellyttämisen lisäksi toinen asia jota pitää kevään aikana pohtia.

ViestiLähetetty: 2016-02-09 08:41:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:arrow:

ViestiLähetetty: 2016-02-09 09:56:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juon tässä vettä ja haaveilen hernekeitosta, hyi.
Onhan sentään laskiainen!
Viime syömisestä on nyt 16 tuntia, jospa menisi vielä 2-3 tuntia syömättä ja sitten saisin syödä hernekeittoa.
Ei kuitenkaan laskiaispullaa, ei Runebergintorttua, eikä ystävänpäivä juhlintaa, mutta sunnuntaina on äitin synttärit sitä varten leivon taas tänään. Yritän tehdä sen maistelematta aikaansaannoksiani [-X

Muuten taas on rauha maassa: Tyttö on Bergenissä :shock:

ViestiLähetetty: 2016-02-09 12:42:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

9.2

edellisestä syömisestä kului 18,5 tuntia ja sitten söin.

niin siinä välissä join vissyä illalla, siihen lirautin vähän fanlaittia :evil: :evil: sekaan. kaikki vaan ylös, mitään unohtamatta

klo 11
lautasellinen itse keitettyä hernekeittoa, siinä on sikajauhelihaa :evil:
iso lasillinen maitoa :evil:
2 siivua ruisleipää :evil: :evil:
voita
6 siivua voileipäkinkkua
jälkkäriksi vissyä, jossa fanlaittia :evil:

ja sitten.....

sitä samaa vaan

klo 15.30, väli vain 4½ tuntia
lautasellinen itse keittetyä hernekeittoa, siinä on sikajauhelihaa :evil:
2 siivua ruisleipää :evil: :evil:
voita
6 siivua voileipäkinkkua
jälkkäriksi vissyä, jossa fanlaittia :evil:

nyt on tullut laskiasherkuteltua sen verran, että tällä pitäisi pärjätä ainakin aamuun

jos illalla on pakko saada jotakin niin narskuttelen porkkanoita

ViestiLähetetty: 2016-02-09 12:49:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tämmöinen muuten tuli mieleen:

Se, että et tykkää itsestäsi ja olet tosi kova ja vaativa itseäsi kohtaan on osa sitä SAMAA kuviota, jossa otat vastuuta toisten ihmisten tunteista ja joustat ja joustat ja joustat vaikka itse kärsit siitä.

Kun et tykkää itsestäsi, se on nimenomaan se syy, miksi oletat ettei kukaan muukaan voi tykätä ja niinpä ostat sitä tykkäämistä joustamalla ja palvelemalla loputtomiin. Kyse EI siis ole kahdesta erillisestä ongelmasta, vaan saman ongeman eri oireista.

Kannattaa lukea tämä kirja, löytyy kirjastosta:
http://haku.helmet.fi/iii/encore/record ... ite=cobalt

Ja jos omasta lähikirjastostasi sitä ei löydy, Suomessa voi tilata minkä muun toisenkin paikkakunnan kirjaston kirjan omaansa ja se maksaa muistaakseni jotain 50 senttiä.

Se ettet tykkää itsestäsi ja sen vuoksi myös sitten joustat liikaa muiden kanssa on asia, jonka käsittelemistä ei kannattaisi millään syyllä lykätä. Kirja on helppolukuinen ja ottaa huomioon sen, että eri ihmisillä tämän saman asian oirekuviot ilmenevät tosi moninaisilla erilaisilla tavoilla, ei suinkaan kaikilla samalla tavalla. Se auttaa löytämään ne omat ongelmakohdat ja kertoo myös, miten alkaa toipua tästä ongelmasta.

Et menetä mitään vaikka lukisitkin kirjan, ei sen lukeminen itsessään mitään tee, sitten pitää ruveta vielä työskentelemään niiden omien ongelmien kanssa erikseen. Mutta aika pienellä ajankäytöllä, sillä mitä tuon helppolukuisen kirjan lukemiseen menee, ymmärrät jo paremmin miksi olet sellainen kuin olet (ja myös miksi muut ihmiset ovat joskus toimissaan aika hassuja), ei se velvoita sinua mitenkään sitten siihen toipumistyöhön, jos lopulta päädyt siihen että et halua tehdä asialle mitään.

Ja ikärajoja ei ole: toipuminen kannattaa ja on mahdollista, olipa sitten ihan minkä ikäinen tahansa.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-02-09 19:12:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Tämmöinen muuten tuli mieleen:

Se, että et tykkää itsestäsi ja olet tosi kova ja vaativa itseäsi kohtaan on osa sitä SAMAA kuviota, jossa otat vastuuta toisten ihmisten tunteista ja joustat ja joustat ja joustat vaikka itse kärsit siitä.

Kun et tykkää itsestäsi, se on nimenomaan se syy, miksi oletat ettei kukaan muukaan voi tykätä ja niinpä ostat sitä tykkäämistä joustamalla ja palvelemalla loputtomiin. Kyse EI siis ole kahdesta erillisestä ongelmasta, vaan saman ongeman eri oireista.

.

Täysin totta, sama ongelma. Ja laajemminkin kaikki riippuu kaikesta ja vaikuttaa kaikkeen. Siksi elämä onkin niin monimutkaista. Ajattelen niinkin, että kun minun on vaikea solmia sosiaalisia suheita, niin sekin voi johtua siitä, että en pidä itsestäni. Miten voisin tajuta, että joku muu voisi viihtyä seurassani, kun en itsekään viihdy. Eikö ole kovin epäkohteliasta vaatia jotakuta olemaan seurassani. Joku tällainen kuvio se on, kun päästän alkaneet tuttavuudet luisumaan sivuun, en jaksa pitää yhteyttä vaikka se olisi kaikin puolin mukava juttu ja hyvä tyyppi......en halua olla vaivaksi, en halua häiritä ihmisten rauhaa, läsnäolollani......he ovat vapaita etsimään parempaa seuraa. Tässä puhun nyt tuttavuus- ja ystävyyssuhteista, parisuhde on eri asia, sitä laijia minulla on olut vain yksi ja sama suhde, me ihastuttiin 1981 ja tässä mummu ja pappa nyt edelleen yhdessä puuhailee.

...ostat tykkäämistä joustamalla ja palvelemalla......

Tässä on paljon ajatuksia herättäviä sanoja. Mä oon viine aikoina miettinyt nuoruuden aikaisia kuvioita uudesta näkökulmasta.

Vähän historiaa:
Kuten ehkä arvaattekin, että äitillä, siskolla ja mulla ei ole koskaan ollut sydämelliset välit. 1980-luvulla oli aika vaikeeta, kuvioissa oli mukana meidän sisarusten miehetkin, jotka olivat tyyppeinä hyvin erilaiset. Tai ovat ne edelleenkin erilaisia, mutta sisko on eronnut. Me oltiin todella etäisiä siskon kanssa. Minusta tuntui, että olin syyllinen kaikkeen sotkuun ja luulin, että sisko ja äiti ovat ystäviä. Puhuvat keskenään asioista, joita ei kerrota mulle. Minulla oli myös huono mieli siitä, että me ei oltu siskon perheen kanssa ystäviä. Kyllä serkukset joskus tapasivat, mutta välit eivät olleet mutkattomat. Tämä oli juuri sitä, että en osaa vieläkään sanoa mistä asoista oli kyse, mutta tyyli sama kuin eilen muuttolaatikoiden kanssa. Siis tunsin, että perhe joutuu kärsimään, kun en kykene olemaan hyvissä väleissä siskoni kanssa ja pitämään puoliani.
Kolme vuotta sitten siskon elämän kuviot meni uusiksi ja hän alkoi kysellä mulat vanhoja asioita, jotka terapiassa oli tullut esille. Me keskusteltiin, paljon vanhoista asioista. Sisko sai olla tahdin määrääjä ja aiheiden valitsija, menitiin siihen tahtiin, kuin terapia eteni. Minusta tuntui, että meistä tulee viimeinkin ystävät, kunhan saadaan puhuttua kaikki vaikeimmatkin jutut, mutta niin ei käynytkään, sislp veti jarrut kiinni. Kysyin häneltä jostakin asiasta, että mitä terapeutti siitä sanoi, niin hän vastasi, että ei hän kaikkia asioitaan terapeutille kerro. En tajunnut mitään, miksi käy terapeutilla, jos ei kerro sille kipeimpiä asioitaa. Ei kertonut sisko minullekaan. Homma jäi puoliväliin. Mulle ihan sama, siskosta en tiedä. Kesken jäi se terapiakin. Mutta yksi asia mulle selvisi: sisko ei ole koskaan ollut hyvissä väleissä äitin kanssa. Äiti oli onnistunut luomaan täysin samallaisen kuvan kummellekin tyttärelleen: että hän on hyvissä väleissä sen toisen kanssa. Sillä hän sai tietysti järjestettyä asiat niin, ettei me tytöt liittouduta äitiämme vastaan.

Se on ollut teitynlaista äitin miellyttämistä, että en ole sanonut vastaan, en ilmaissut mielipidettäni. Nyt ajattelen, että nuoruuden harrastuksetkin saattoivat olla tietyllä tavalla äitin miellyttämistä. Ehkä hän yritti myös ihan vilpittömästi innostaa minua. En oikein osaa päättää kummasta oli kysymys. Mitä ihan itse olisin halunnut tehdä.

Sitäkään en oikein tiedä, jos miellyttää olemalla hiljaa, niin onko se poljimmiltaan miellyttämistä ja kyvyttömyyttä puuttua asioihin.

Näissä asioissa kuviot ovat aivan erilaiset riippuen siitä kuka on toinen osapuoli. Minusta tuntuu, että mun miehen suuntaan mulla ei ole ollut tällaista miellyttämistä. Jos mulla on ollut omaan sukuuni aivan sairaat ihmissuhteen, niin mieten sitten olen jotenkin tullut toimeen mieheni kanssa. Onhan nuo väännöt suvun suuntaan tietysti vaikuttaneet paljon mun ja mun miehen väleihin, mutta se on ollut seurasuta siitä vanhasta ongelmasta.

Kirjavinkin laitan muistiin.

ViestiLähetetty: 2016-02-10 15:54:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, eilen illalla rouskutin kaksi porkkanaa

tänään 10.2

klo 8
4 siivua metukkaa
4 höyläsiivua oltermannia

klo 14.30
manteli-lätty: 4 munaa, mantelijauhoa, ksantaania, vaniljasokeria, Hermesetas-nesttetä. paistoin kookosöljyssä.
3 dl mustikoita

(en luule Hermesetas-nestettä Canderelia paremmaksi vaihtoehdoksi, mutta eilen kun leipoessani, kävin läpi keittiön tavarat, niin löysin tuollaisen pullon)

Saattapi olla, että haluan vielä illalla jotakin?

ViestiLähetetty: 2016-02-11 09:36:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

joo, söin vielä illalla

klo 18
mustaleima emmentalia
metukkaa
veikkaisin, että kumpaakin meni yli 50 g

saunajuomana join fanlaittia :evil:

112, paino ei ole muuttunut mihinkään, pitäsi varmaan hurrata sitä, että en ole lihonut.

klo 8
60 g mustaleima emmentalia
muutama siivu metukkaa
porkkana

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1017 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00