karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-24 17:11:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 996 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1050 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-02-01 07:58:31 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

:hug:

ViestiLähetetty: 2017-02-01 10:37:11 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitos els!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2017-02-01 11:13:32 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Voi, kun kääntyis hyväksi taas.

ViestiLähetetty: 2017-02-01 11:23:03 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Greda, sitä minäkin toivon.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2017-02-01 13:35:53 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Oon ihan rätti poikki väsynyt ja päätä edelleen särkee. Tekisi mieli ottaa päikkärit mutta pitää olla mahdollisimman skarppina kun se lääkäri soittaa. Kolmelta ihmiseltä oon kysynyt jos hakis tarvittaessa ne lääkkeet sieltä Yliopiston apteekista Malmilta mutta kaikki kieltäytyneet. Aion kysyä oisko olemassa toista kipulääkettä jota sais ihan tavallisesta apteekista ja jos on niin voisko paikalliseen apteekkiin laittaa puhelinreseptinä niin siitä voisin itse hakea. Tämä siis siinä tapauksessa että Nennalla on munuaisten vajaatoiminta. Oireet kyllä siihen vahvasti viittaa. Mä oon hirveän huono odottamaan!!! Minuutit matelee vaikka yritän jotain pientä puuhaa keksiä.

ViestiLähetetty: 2017-02-01 16:39:41 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kyllä on huonoa palvelua eläinlääkärissä. Vartin yli neljä soitin päivystävälle eläinlääkärille kun soittoa ei kuulunut. Labratulokset ei ollut ehtinyt tulla tälle päivälle mutta ois ollut ihan fiksua panna asiasta tekstari. Ystävä nyt kuitenkin lähti sitä pahoinvointilääkettä hakemaan sieltä eläinlääkäristä. Epävarmuus siis mulla jatkuu siitä onko Nennalla vajaatoiminta vai ei. Ja Nenna joutuu olemaan kipulääkkeettä siihen asti kun labrat tulee. Miksköhän tää eläinlääkäri ei tehnyt sitä pikatestiä niin kuin toinen ell teki Ninnin kaa. Mä kysyin siitä mutta hän vain sanoi ettei käytä sitä. En sit alkanut tivaamaan etteä miksi et.

Rankkaa on tää odottamainen ja epävarmuus! Huomennakin saattaa mennä iltapäivään tai ei edes tulla silloinkaan.

ViestiLähetetty: 2017-02-01 18:31:12 
Poissa
carb au lait
carb au lait

kyllä tuommoinen saakin ärsyttää etteivät ilmoita
eikö sitä samaa ollut aiemminkin?
voimia<3

ViestiLähetetty: 2017-02-01 19:31:19 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Jaana, sulla on hyvä muisti. Yhdet labratulokset kesti tosi monta päivää ja kerran jätin soittopyynnön aamulla lääkärille ja soitti neljän maissa. Pitkä päivä odottaa kipen kisun kaa. Jos ois enempi rahaa niin menisin yksityiselle. Se on tuossa kävelymatkan päässä ja palvelu hyvää. Sitä käytin silloin kun olin vielä töissä.

Nenna tuli ihan itse syliin mun kaa telkaa katsomaan joksikin aikaa. Ehkä se ei sit ainakaan ihan hirveän kipeä oo. Syö sentään hyvin. Annoin illansuussa sen pahoinvointilääkkeen kun ystävä sen haki eläinlääkäristä. Yöksi sit se Pepsidi ja aamulla taas ruokahalua lisäävää lääkettä. Vettä oon saanut menemään melkein desin ruiskulla. Eiköhän se oo aika ok pienelle kisulle kun lisäksi oon joka ruokaan laittanut vettä. Raksuja en nyt anna ollenkaan. Eihän se tuosta ruiskujuottamisesta tykkää mutta ei auta. Jospa se pahoinvoinninestolääke auttais että alkais itse juomaan.

Oon ihan hirveän väsynyt mutta tunnin puolitoista vielä sinnittelen. Nyt jos menee nukkumaan herää keskellä yötä. Huoli ja stressi väsyttää. Kunpa huomenna jo tietäisin tulokset. Epävarmuus on raskasta.

ViestiLähetetty: 2017-02-01 19:35:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:hug: siinä tärkeimmät.
Voi hyvin.

ViestiLähetetty: 2017-02-01 19:36:51 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitos Matami! Tuon tarpeessa olin...

ViestiLähetetty: 2017-02-01 19:51:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvin olet saanut sen syömään ja nestettä desi, se on hyvin. Mä survoin sauvasekoittimella kissan ruuan, lisäsin keitettyä vettä ja voita, kun kissa oli kipee. Sitä sai lutkuttaa, söi kun muuta ei ollut. Samaten en antanut raksuja lainkaan.

Onko sinulla (S-pankin) VisaCredit-korttia, sillä voisi maksaa vähitellen yksityisen eläinlääkärin palkkiota? Olisi vaan paljon helpompaa käyttää sen palveluja.

ViestiLähetetty: 2017-02-01 20:00:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Weera! Ei oo Visa Greditiä. Hyvä vinkki sulla toi vesi ja voi ruuan sekaan sauvasekoittimella. Mä oon antanut Nennan nuolla mun sormesta voita niin paljon kun maistuu.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 03:10:21 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Nukuin jo puol kymmenen mutta nyt sit jo ylhäällä. Kahdelta heräsin ja Nenna sen huomas ja tuli mua puskemaan ja sit keittiöön toiveekkaasti. Sai ruokaa ja tuli mun viekkuun sit nukkumaan. Siinä mä yritin tunnin nukkua ja mietin että kohta saattaa nää yhteiset nukkumiset olla muisto vain. Eihän siitä nukkumisesta mitään tullut ja kolmelta nousin keittämään teetä ja Nenna halus lisää ruokaa ja toki sitä nyt sit heti sai.Nyt nukkuu sängyllä. Meen takas nukkumaan jossain vaiheessa. Ainakin yritän nukkua.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 05:28:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pirteeltähän tuo Nenna kovasti vaikuttaa :) oikein hyvä. :) Mulla nuo kisut on poika 11 - vuotta ja tyttö nyt 16 - vuotta, huhtikuulla tulee 17 - vuotta täyteen. Pirteitä ovat olleet ja terveitäkin, kerran olen 4- vuotta sitten käynyt tyttökisun kanssa lääkärissä. Ajattelin tuossa lukiessani päikkyäsi että jos Nennalla ei ole nyt kipuja, niin tarvitseeko kipulääkettä antaa? Itse toki omistajana ja paikalla olevana tiedät. Omia kisuja kun ajattelen niin luonnollista on, ettei kisuilla aina ole yhtä kova ruokahalu esimerkiksi, eläimet tietävät itsekin aika hyvin terveydentilansa kun viisaita ovat :) terkkuja Nennalle täältä kahdelta kisuselta :smt006

ViestiLähetetty: 2017-02-02 07:00:59 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei virpip! Nenna on ollut pirteämpi lääkärissä käynnin jälkeen ja pahoinvointi ja ruokahalua lisäävät lääkkeet on saaneet sen taas syömään. Nesteytys virkisti sitä ja siksi yritän kovasti ylläpitää hyvää nestetasapainoa, ettei tarttis taas lääkäriin viedä nesteyttäväksi. Kyllä Nenna aristi sitä selkäänsä tutkimuksissa yhtä pahasti kuin viime kerralla. Epäilyksenä on nivelrikko kun se nyt uusi tuo kipu. Se varmistuisi röntgenillä (n.250€) mutta kun mulla ei oo tuohon nyt rahaa niin hoidetaan oireiden mukaisesti. Kuvautan sen selän jossain vaiheessa jos munuaiset on niin hyvässä kunnossa ettei eutanasiaa kovin pian tarvitse.

Virpip, hieno homma kun sun kissat on saaneet terveenä elää pitkän elämän! Nenna kiittää terkuista. Ruokahalu vaihtelee kisuilla mutta syömättömyys on kissoille vaarallista. Nyt Nenna selvästi tankkaa sitä huonoa syömistä korvatakseen. Nenna oli kakannut kunnon kakan viime yönä mutta se oli kivikova. Nyt voita peliin kunnolla!

ViestiLähetetty: 2017-02-02 07:44:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Googlasin tuosta kissan juomisesta ja löytyi useampikin artikkeli jossa ell kirjoitti että kissa tarvitsee nestettä 0,3-0,5dl painokilo eli Nennalla se ois 1,5dl vuorokaudessa tuolla alemmalla määrällä. Sen se varmaan eilen sai. Märkäruuasta ja siihen lisätystä vedestä tuli varmaan se puol desiä ainakin ja sit loput juotin ruiskulla. Jos munuaisissa on häikkää on tuo vedensaanti vielä tärkeämpää.

Pitkä päivä edessä taas odottaa niitä tuloksia. Kaupassa käyn nopeasti hakemassa itselle munia ja voita ja eläinkaupasta kysyn jotain tähän tilanteeseen sopivaa ruokaa ja ostan tänään vähän ja huomenna kun on rahapäivä niin lisää.

Nenna meni sängyn alle. ei tykännyt kun annoin ruokahalu- ja pahoinvointilääkkeet sekä ruiskulla vettä. Saa nyt olla muutaman tunnin siellä rauhassa ja sit taas vettä vähän.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 08:55:46 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

No voi! Jää siulla nyt yöunet vähiin, mutta sen ymmärtää tuossa tilanteessa.
tulisi nyt ne labratulokset, ei tarviisi niitä oottaa ja jännittää. Valoa päiväänne!

ViestiLähetetty: 2017-02-02 09:03:22 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

:hug:
Nivelrikko meidän VanhallaRouvallakin ilman röngteniä on useampi vuosi sitten todettu. Ei voinut sydänvian vuoksi röngteniä varten nukuttaa. Sen kanssa vielä varmaan selviää aikansa. Toivotaan, ettei niissä munuaisissa ois pahempaa.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 09:13:16 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Raukka kun suuttuu sulle noista lääkkeistä..
Hienosti oot saanu sen juomaan vaikka vähän väkisinkin, mutta kuitenkin,
mietin tota että saako se normistikin tervenä liian vähän vettä, jos on kaikenmaailman vaivaa jo vanhalla kisulla,
niin juo huonommin, ja sit pukkaa oiretta.
Mähän siis en kissoista tiedä mitää, kunhan mietiskelen :)
Parempaa tätä päivää Kirrilään ♥

ViestiLähetetty: 2017-02-02 09:21:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tervehdys kaikille! Teikku voit olla oikeassa. Varsinkin jos sillä on munuaisissa vikaa niin pitää alkaa jatkuvasti laittaa vettä märkäruuankin sekaan ja ehkä lopettaa raksujen syöttäminen kokonaan. Täytyy näistä sit eläinlääkärin kaa jutella.

Heti aamusta särki päätä. En jaksanut toista päänsärkyistäpäivää kärsiä niin otin tunti sit lääkkeen mutta ei oo paljon yhtään auttanut. Enempää en ota. Särkekööt sitten.

Musti&Mirri aukeaa kymmeneltä niin tässä aikaa kulutan. Ooo, ell sanoi ettei se kuvaaminen ole välttämätöntä vaan oireenmukaisestikin voi hoitaa. On meinaan sen verran kallista hommaa.

Antaskohan Nennalle taas vähän vettä niin se voi sit leppyä sinä aikana kun käyn kaupassa. Kurjaa on pakkojuottaminen mutta pakko. Loppuu heti kun alkaa itse juomaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 996 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1050 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00