Geri, Greda, Kirris, kiitti viesteistä.
Hyvin meni toinenkin yö, tosin heräsin kerran vessaan, mutta nukahdin aika pian, en kuitenkaan ollut yhtä väsynyt kuin eka yönä, mutta unta kesti kuitenkin kuuteen ja se on ihan hyvä.
Ulkona paistaa aurinko, kesäpäivä tulossa. Lounaaksi chili con carnetn loppu ja päivälliseksi keittettyä kalaa saframkastikkeessa, näytti olevan katkiksiakin mukana. Huomenna jotain pakastimesta.
Minulla laski paino silloin helmi-maaliskuun vaihteen sairaalareissulla lähes jonkun seitsemän-kahdeksan kiloa ja sen jälkeenkin muutaman kilon eli nyt yritän pitää painon samoissa, keuhkosairaille laihtuminen huonontaa ennustetta ja se BMI 30 olisi ihan hyvä tässä iässä. Paino vaihtelee tietysti riippuen onko turvotuksia.
Minulla sellaisia saa helposti lääkkeistä, ahtaumassakin vaarana mutta pahiksena lääkkeet oli ne sitten verenpaine tai verenohennusta, nesteenpoistolääkkeet taas jatkuvassa käytössä häiritsevät elektrolyyttejä, magnesiumia ja suolaa voi lisätä, mutta kaliumia en käyttäisi ilman lääkärin ohjetta ja labraseurantaa, ruoastahan sitä harvoin tulee liikaa. Eli jos tarvitsee flimmerin vuoksi apua niin aina samat saarnat kun en sitä tai tätä syö. Minulla on vain avaava ilman kortisonia ja betasalpaajaa minimiannos, joskus nilkkojen turvotukseen puolikas Furexia, mutta siihen auttaa nyt tuo moottorisänky kun saa jalat vähän koholle yöksi. Avaava ei antikolinerginen ja beetasalpaaja selektiivinen eli ei pieninä annoksina haittaa hengitystä. Se on tarpeen kuitenkin noiden rytmihäiriöiden estoon.
Täällä luvataan hyvää sienivuotta.