karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-21 07:12:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 996 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1150 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-02-02 10:43:20 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Ihmisvanhuksetkin juo monesti huonosti, ei ole janon tunnetta. Voi kun ois ohimenevä tila tuo.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 11:04:30 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Greda! Kissalla on luonnostaan heikko janontunne kun on aavikkoeläin ja tottunut saamaan nesteen suoraan saaliista.

Musti&Mirri on huono kauppa. En saanut sitä ruokaa mitä olisin halunnut. Ennenkin käynyt näin. Täällä on toinenkin eläinkauppa mutta en nyt lähtenyt sinne kun ei oo ihan keskustassa. Katsotaan sit vaikka iltapäivällä jos yritän sieltä löytää.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2017-02-02 11:16:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Meillä Leia syö osaksi kuivaruokaa ja juo sitten vettä, mutta se pitää muistaa antaa suoraan hanasta, seisonut ei kelpaa. Martin taas yleensä syö märkäruokaa ja juo harvoin, aika isot pisut siltä kuitenkin irtoaa! Nennalle silitykset!

ViestiLähetetty: 2017-02-02 14:03:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mlv, annoin Nennalle lisäsilitykset. Nukkuu nyt tuossa sängyllä. Labratulosten pitäis nyt tulla parin tunnin sisällä tai sit ne jää huomiselle. Huonoa labraa ne käyttää kun tulokset tulee niin hitaasti. Alan olla aika ärtynyt.

Käytän sitä apteekkia missä mun ex- käly on proviisorina. Eilen hän oli töissä ja kuuli kun selvitin sitä lääkeasiaa ja hän antoi mulle vinkin että sinne Yliopiston apteekkiin kannattaa soittaa ja varmistaa mistä yliopiston apteekista sitä Hesassa saa. Hän soitti mulle pari tuntia siitten että eilen oli toinekin asiakas käynyt kyselemässä kissalleen samaa lääkettä ja pyytänyt tilaaman ja tää käly oli sit samalla tilannut toisenkin putelin sitä ja se olikin tullut jo tänään. Eli jos Nennalla on munuaisten vajaatoiminta niin saan sopivan lääkkeen nyt tuosta lähiapteekista. Jotakin hyvää sentään!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2017-02-02 14:18:44 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Voi kun tulisivat pian ne tulokset, huomenna on jo perjantai. Etteivät jäisi ainakaan vkl:n yli ja
pitäisihän se lääkityskin päästä alkamaan. Voivoi! Onneksi edes tuo lääkeasia järjestyy/-i helpommin.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 14:27:28 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä oon alkanut pelkään että jos ne ei tuu huomennakaan niin kamalaa jäädä viikonlopuksi tänne Nennan kaa ilman lääkettä. Vaikea tietää kuinka kipeä Nenna on kun kissathan on mestareita piilottamaan kipunsa. En oo halunnut alkaa sitä kipeää selkää tutkimaan kun muutenkin joudun tekemään inhottavia hoitotoimenpiteitä; lääkkeiden antamista ja juottamista.Yhä enemmän ihmettelen sitä että miksei lääkäri ottanut sitä pikatestiä niin heti ois päässyt lääkitsemään oikealla lääkkeellä.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 16:01:31 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kello on 16 eikä soittoa ole kuulunut.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 16:32:21 
Ymmärrän Kirris tuskasi kissasi vuoksi. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että haluat lääkkeillä pitkittää
kissasi tuskaa. Onhan se ollut jo sairas ja kipuinen.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 17:25:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivottavasti Nennan labratulokset tulevat jo pian, niin pääset Kirris jännityksestä. Tiedän kyllä kokemuksesta miltä omistajasta tuntuu, kun rakas lemmikki ja perheenjäsen on kipeänä huoli on ymmärrettävästi suuri. Minulla on tosiaan kisuset pysyneet terveinä, mutta rakas koira kuoli epilepsiaan 14 ja puoli vuotiaana. Koiralle hankin lääkkeet, mutta kohtauksia hänelle loppuaikana tuli silti pieniä ja isoja, ensin harvemmin, sitten viime hetkinä useammin. Koira kuoli kotona omalle peitteelleen ja viimeiset kaksi tuntia olin hänen vierellään. Mies hautasi sitten koiran puutarhaan ja siellä hänellä on ollut joka vuosi kukkia ja lintupatsas haudalla. Olenko ymmärtänyt oikein, että Nennalla ei ole kipuja? Jos näin on, niin ennuste parantua on oikein hyvä. Sanottakoon nyt tässä että minä en pystyisi viemään rakasta lemmikkiäni piikille, jos sellainen tilanne tulee tarvitsen varmaan ystävän mukaan. Nuorempana ajattelin aina, kun joku vei lemmikkin piikille, että se on murhaamista jotenkin se vain on jäänyt tuonne takaraivoon. Ymmärrän, ettei kaikkiin lemmikin sairauksiin ole lääkkeitä, mutta jos lemmikki ei itse kärsi en omistajana hätäilisi. Ymmärrän että jokainen tilanne ja sairaus on lemmikillä erilainen, mutta itselleni lemmikin piikille vieminen on/ olisi kova paikka, jos / kun sellainen tilanne eteen joskus tulee.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 19:46:27 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Juju-koiran (japanin chin) jouduin aikoinaan viemään piikille.
En tajunnut edes liikennevaloja kotiin ajaessa.

Sitä en ymmärrä, että elukoista sanotaan "hän" ja ihmisistä yleiskielessä puhuttaessa "se" :shock:

Paranemisia Nennalle :smt060

Kotona!

ViestiLähetetty: 2017-02-02 19:59:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuulimumma kirjoitti:
Sitä en ymmärrä, että elukoista sanotaan "hän" ja ihmisistä yleiskielessä puhuttaessa "se"

- Tuulimumma, joo, näin usein nykyään sanotaan. Nuorempi ja pienempi kun olin, niin äitini oli tarkka, että eläimistä pitää sanoa " se " ja ihmisistä
"hän. " Minulla koulussa suomenkieli ja kaikki kielet ovat aina olleet hyviä, mutta en halua tehdä eroa ihmisen ja eläimen välillä. Eläin syntyy, elää ja kuolee, niin kuin ihminenkin. Minulla on paljon ystäviä ja tuttavia, mutta niitä " rakkaita ystäviä " on vähän ja näihin rakkaisiin ystäviin haluan ehdottomasti myös laskea lemmikit mukaan.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 20:56:20 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Nennalla ei ole munuaisten vajaatoimintaa :D Kaikki labrat on ok. Hain Nennan selkään kipulääkettä apteekista ja jo annoin sitä. Eläinlääkäri oli oikein tyytyväinen Nennan tilanteeseen kun kerroin että se on nyt syönyt tosi hyvin. Hän sanoi että sen veden antamisen ruiskulla voi lopettaa kun Nenna saa nestettä hyvin ruuasta kun syö noin hyvin (ruokaan voi vähän laittaa vettä kunnes näkee Nennan itse juovan) ja alkaa nyt varmaan juomaan kun kivut poistuu lääkityksellä. Kontrollikäynti eläinlääkärille sit kuuden viikon päästä.

Eläinlääkäri sanoi että Nenna kyllä saadaan ihan kivuttomaksi ja se voi vielä elää hyvän pitkän elämän. Kotona joudun pitämään varmaan raheja sängyn ja sohvan vieressä että sen on helpompi päästä sohvalle.

Munuaislabrat otetaan uudestaan sit kontrollikäynnillä niin näkee jos on muutoksia. Olen helpottonut!Ensi yönä nukun varmaan kuin pieni murmeli tyytyväisenä.

Nenna on nyt kahtena iltana tullut taas syliin kun katson telkkaa. Ja isot ihan normaalit kakatkin se äsken teki.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 21:01:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihanaa Kirris :) :hug: ihana kuulla. Oikein mukavat yöt sekä sinulle että Nennalle :)

ViestiLähetetty: 2017-02-02 21:01:26 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hyviä uutisia, miten kiva kuulla <3

ViestiLähetetty: 2017-02-02 21:02:57 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sitä piti vielä sanoa etten mielestäni pidennä kissani tuskaa vaan niin vastuullisesti kuin kykenen hoidan sitä. Ei Nenna ole ollut montaa päivää sairas ja on voinut paremmin eläinlääkärissä käynnin jälkeen ja tulee nyt voimaan kun saa lääkettä.

Nennahan on leikkisä hyvin voiva kissa, jolla ei ole nivelrikon lisäksi mitään sairauksia vaan kaikki labrat hyvät. Nenna elää mun kaa ihan hyvää elämää.

ViestiLähetetty: 2017-02-02 21:06:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

" Nenna elää mun kaa ihan hyvää elämää. " - Näin olen aina ajatellutkin Kirris, hyvää yötä teille "

ViestiLähetetty: 2017-02-02 21:10:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^oikein kiva! :smt040

ViestiLähetetty: 2017-02-02 21:11:46 
Poissa
carb au lait
carb au lait

jes!ihana juttu!

ViestiLähetetty: 2017-02-02 21:13:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hienoja uutisia! Kauniita unia molemmille!

ViestiLähetetty: 2017-02-02 21:18:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kyllähän eläimen vieminen piikille on tosi kova paikka mutta kuuluu osana vastuullisen eläinrakkaan ihmisen toimintaan. Jos eri itse pysty niin sit joku muu vie mutta kärsimystä ei saa pitkittää. Kamala paikka oli hyvästellä Ninni. Eläinlääkäri kysyi että haluanko olla paikalla. Mä halusin olla siinä lähellä tuomassa turvaa ja silitellä Ninniä kun se nukkui pois.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 996 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1150 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00