Lauantai 3.2.-18Lunta on nyt niinnotta riittää. Vissiin 30 senttiä saatiin lisää pe-la, nyt ei enää sada, itätaivaalla ruskottelee
ja pakkasta on -14 astetta.
Tuolla Kirriksen päikyssä oli voikeskustelua, laitoin nuo allaolevat ensin sinne, mutta siirsin sitten kuitenkin omaan
päikkyyni, on tavallaan aktuelli asia mullekin tuo voi (ja maitotuotteet).
Regina kirjoitti:
Kookosöljykin on hyvää kahvissa, jos on kermaa lurauttaa myös vähän emulgoimaan komboa
Mä oon taas aloittamassa voikahvin juomista, ollut pitkään unohdukissa, ja juur tuolla kombolla, kookosöljyä
ja vähän kermaa, aika passelia sillain. Tuntuu pieni kookoksen maku, mutta passaa mulle, tykkään kookoksen mausta.
Greda Carpo kirjoitti:
Mulla kävi sama voimoka, kun käytiin kaupungissa ja Lidlissä. mutten ehkä ois Lidlin voista mitään ymmärtänytkään.
Mistä sä Greda sitten voisi ostat? Mä ostan lähes aina Lidlistä, kun on siellä halvinta ja tykkään Pohjolan Meijerin voista,
jota sieltä saa.
Ja juu, mlv, niin on täälläkin voin hinta noussut ihan huimasti, margariineista en tiä, kun en koskaan niitä kahtokaan.
Kaimis, mlv, Kirris, Greda, lääkärikäynti oli vähän hämmentävä, mutta positiivisella tavalla.
Astmadiagnoosi sieltä tuli, tosin siinä just ja just, mutta kuitenkin. Muut kaikki oli ihan ookoo, ja hyvin oli
Doctor tuloksiin paneutunut. Hän kyseli maidon ja maitotuotteiden käytöstä ja oli sitä mieltä, että
voisi vähentää, jos ei ihan kokonaan lopeta. Voista sanoi, että on se hänenkin mielestään parempaa
kuin monet rasvayhdistelmät, sitä ei tartte kokonaan lopettaa ja juustojakin voisi pienessä mitassa käyttää.
Rahkoja, raejuustoja ja maitoa sinällään piti aika tarpeettomina ja pointtina tässä oli se, että kun
on tuota astmataipumusta, niin maitotuotteet kerää helposti limaa rööreihin. No onhan siitä
ollut täälläkin puhetta. Ja juurhan mä joku päivä sitten kirjoittelinkin asiasta.
Ja kun päästiin diabetekseen, niin oli kauhian kiinnostunut sen ruokavaliohoidosta ja sanoi, että
jatka vaan, tuo on hyvä valinta. Käytiin pitkä keskustelu siitäkin.
Ja lähtiessä toivotti kädestä pitäin hyvää salisessiota ja viikonloppua.
(
Oli siitä liikkumisesta puhetta, niin sanoin, että oon salille menossa.)
Eikä sanonut, että on tuota viskeraalia niin paljon...niinkuin se mahaultraradiologi tokaisi, vaikka
itellään näytti olevan vielä enempi. Mutta eihän siinä tietysti hänen viskeraaleistaan ollutkaan kyse.
Olin kyllä ihan että onko tuommoisiakin lääkäreitä olemassa.