karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 13:30:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 185 86 87 88 89100 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2022-04-11 15:44:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Tässä nyt lyhyesti https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a ... c3a4c1334c
Ja minusta tässä Hultqvist hieman näpäyttää Tuomiojaa:
Lainaa:
Tuomiojan mukaan Ruotsin puolustusministeri Peter Hultqvist olisi ehdottanut Suomen ja Ruotsin puolustusliittoa vaihtoehdoksi Natolle. Ruotsin puolustusministeri Hultqvist on kieltäytynyt kommentoimasta luottamuksellisia keskusteluja. Hän kuitenkin ilmoittaa, ettei tällaista esitystä ole pöydällä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-11 15:59:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Hultqvisthan on NATO kielteinen eli varmaan ne pojat ovat tuosta puhuneet, mutta jos Hultqvist olisi tuollaista virallisesti ehdottanut, niin ei hänellä ole siihen valtuuksia puolueeltaan eikä sitten hallituskaan voi yksin sitä päättää. Tai voihan se yrittää. Siksi paras kieltää koko asia. Saa nähdä mihin täällä sossit päätyvät.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-11 16:18:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Tervehdys mlv!

Kylläpä tänään kuuluu kummia Ylen uutisissa! https://yle.fi/uutiset/3-12374536

Ihan pakko oli tänne laittaa, kun monien meidän terveysvaikuttaja Antti Heikkiläkin mukana jutussa.

Selvisi, että osa terveysvaikuttajista jakaa hyvin outoja väitteitä Ukrainan sodasta.
Viime aikoina Heikkilä on ylistänyt Venäjää ja sen presidenttiä Vladimir Putinia sekä sanonut USA:n olevan syyllinen sotaan.

"Ei ole todellista sotaa vaan venäläisten kohde oli USA:n viruslaboratoriot ja ne on nyt tuhottu."
Antti Heikkilä Twitterissä 5.3.

Ihmeelliset salaliittojupakat, kannattaa lukea.
Kyllä Antti on nyt hurahtanut pahemman kerran!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-11 16:54:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Suopursu, kiitti viestistä. Antti on tainnut lueskella liikaa noita salaliittoteorioita, jotenkin sinne ehkä liukastuu helpommin kun on joutunut sitä virallisterveellistä ruotimaan ja menettänyt siihen uskonsa ja tullut vielä mollatuksi niin monelta suunnalta. Minulle ovat Antin kirjat olleet hyvä ohjenuora terveysasioissa, mutta nyt en ole aikoihin seurannut hänen some juttujaan, muutenkin on jäänyt vähemmälle nuo ruokavaliosomet kun tämä oma on pelannut hyvin.

Voihan sitä toivoa että Antti vielä tarkistaa kantaansa, mutta jos ei, niin eihän sille mitään voi. Harmihan se on tietysti esimerkiksi diabetikoille, helposti kytketään nuo muut mielipiteet ruokavalioon ja siitäkin sitten tulee jotain huuhaata. Virta Health'istähän ei hiiskahdetakkaan vaan kaivellaan muuta.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-11 17:13:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Minullehan Antin oppit ovat ollut myös käänteentekeviä terveydelle. Hänen kirjansa olen lukenut ja oppejansa noudattanut tuloksellisesti. Tämmöinen Putin ihannointi ja Venäjän hyökkäyksen vähättely kauhistuttaa, ja olihan jo hänen koronarokotevastaisuutensakin harmillinen.

Voi tätä ihmiseloa...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-11 17:52:16 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Onhan se harmi - mutta tehokasta se propaganda näyttää olevan, ainakin siellä Venäjällä ja liittolaisillakin. Ja monet uskovat siksi että jotain perää täytyy olla, eihän muuten kukaan olisi niin hullu että suotta hyökkäisi toiseen maahan. Mutta näyttää sitä hulluutta piisaavan.

Martinille olen järkkäämässä eläinlääkäriaikaa, se ei ole oikein syönyt mitään koko päivänä ja makailee vain taas iltapäivän, vettäkään ei ole kulunut kuin vähän, pienimmän isi voi käyttää jos saa ajan huomenna ip. Katsotaan, lapsenlapsen kissahan se alunperin oli ja silla on vielä vakuutus voimassa eli jos hoitoa, niin omariski kattaa, olisin minä hoitanut ilman vakuutustakin jos olisi tarve, näyttää vain tuo kunto ja ikä vähän vaikealta.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-11 18:26:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Voi Martinia, :(

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-11 19:02:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Se on kyllä ollut aivan mahtava kissa, alkuunhan se tuli tänne kesälomalle Ernstin kanssa ja sitten kun perheeseen tuli koira niin Martin ei enää viihtynyt vaan muutti tänne. Se on ollut kaikkien lasten suosikki ja mukana kaikessa, tervehtinyt vieraat ja kotihoidon. Katsotaan jos saa huomenna ajan. Ihan levollisesti se tuolla tyynyllään makailee ja kissakarkit kyllä vielä kelpaavat, mutta nekin tarvitsisivat vettä mukaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-11 19:55:27 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Toivottavasti vielä löytyy apu. [-o<

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-12 09:04:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5685
Voi Martinia. Vanheneehan ne kissatkin. Martin on kyllä aivan ihana kissa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-12 09:44:54 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Todellisia kissanpäiviä Martin on onneksi saanut ja saa vieläkin viettää luonasi.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-12 11:09:18 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kiitti viesteistä. En saanut veterinääriaikaa ennen pääsiäistä tutkimuksiin, lopetukseen olisi ollut joku aika, mutta nyt poika on piristynyt, keitin turskaa ja riisiä ja sitä se söi ja vettä myös on mennyt eli ehkä kuitenkin on vielä ihan hyvää aikaa jonkun verran. Rauhallinenhan se on eikä vaikuta että mikään paikka on arka kun sitä silittelee ja tutkii, mutta ruokahalu on heikko edelleen. Tarpeet on tehty, tosin pienet. Eli seuraan nyt, saan tonnikalaa ja Alaska pollokkia lisää huomenna, Leia myös ilahtuu kalaruoasta.

Kotihoito kävi pistämässä ulko-oveen lukkoon vempainen jonka avulla hälytysväki voi avata lukossa olevan oven eli ei tarvitse hakea avainta konttorilta. Naapureita varten on ulkona yksi vara-avain kissanhoitoon ja muuhun sitten.

Tänään sillilounas ja päivälliseksi pakastimen aarteista lihapataa, hapankaalisalaattia ja juustoa. Kahvia ja vettä.

Nyt näyttävät ilmat kääntyvän keveäisempään, hyvä jos se kesä lähestyy kun alkaa olla taas tungosta kaikkien yrttien kanssa, kestäähän se tietysti vielä ennenkuin saa niitä ulos.

Täällä näyttää NATO olevan vaikea tapaus. Ja ne perhanan vaalitkin painavat strategeja. Piti panna aamu TV kiinni kun alkoi mennä Puten linjoille. No katsotaan, on pääministerillä hankala valinta, kumpi on tärkeämpi, vaalivoitto vai valtakunnan turvallisuus. Toivottavasti löytyy avain molempiin ja päästään vaaleissa muihin asioihin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-12 11:36:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Venäjä on lisännyt Suomen pelottelua. Ei tajuu suomalaisten psykologiaa, nythän me vasta natoa kannatetaankin! https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2dd ... b6d2c0283d

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-12 14:29:53 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Täällä kestää näköjään, nyt vastustus nousee ja puolustus laskee, toivottavasti ei Suomessa jäädä odottelemaan Ruotsin päätöksiä. Onhan täällä tietysti erilainen maantieteellinen tilanne kuin Suomessa, mutta kyllä tuota rannikkoa kuitenkin on Itämeren suuntaan. Vähän harmi kun menee puoluepolitiikaksi ja vaalit lähellä, unohtuu se asia sinne äänienkalastelun taakse.
Siivoojat kävi ja nyt on pari viikkoa taas seuraavaan. Lammaspaistia löytyi ja herkkujuustoja, huomenna pitäisi tulla punaviinitoimituskin jos ovat ajassaan. Pärjäähän sitä ilman sitäkin, mutta lampaan seuraksi vähän juhlavampaa.

Nyt paistaa aurinko lämpimästi.

Lisäys:
Kuljetusliike soitti ja kertoi että punkut ovat harhateillä ihan toisessa suunnassa. Ei ennen pääsiäistä saa tänne, hyvä jos jälkeenkään. Kiitin että ilmoitti niin ei tarvinnut itse alkaa soittelemaan perään, huomasin kyllä että se oli 8 pvä siellä vikapaikassa, mutta ajattelin että saavat sen kuitenkin ohjattua lähemmäksi. No raitis Pääsiäinen!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-13 04:34:55 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Marin on sanonut että Suomi tekee omat ratkaisut eikä Ruotsia jäädä odottamaan, vaikka toivottavaa olisi että yhdessä mennään Natoon jos mennään. Hyvä että Martin alkanut syömään. :-) Ihana kissa se on.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-13 05:49:47 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Ruotsi on päättänyt nauttia maantieteellisestä sijainnistaan. On kohta natomaiden ympäröimä. :mrgreen:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-13 08:04:04 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kirris ja Greda, kiitti viesteistä.

Nyt oli aamulla taas aika ruokahaluton poika, vettä ja karkkia meni ja lusikallinen jogurttiakin, mutta muuta vain haisteltiin. Morristakaan ei ole näkynyt muutamaan päivään, onkohan se lähtenyt kevätretkelle.

Saa nähdä sen Ruotsin NATO kannan nyt muutaman viikon sisällä, tänään uutisoitiin että hallitus yrittänyt vaikuttaa ettei yksi täällä teollisuutta omistava oligarkki joutuisi pakotelistalle eli meillä tosiaan hallitukselle se raha on tärkeintä, maksaisi se Natoon liittyminenkin aikalailla kun on ajettu koko puolustus alas. Itämeren rantaa on kuitenkin melkoisesti vaikka maarajat olisivatkin naapureiden suojaamat. Mutta koko asiasta on nyt tullut puoluepoliittinen peli, vaalit turhan lähellä. Katsotaan.

Tänään lounas kananmuna-tonnikalasalaatti, juustoa ja päivällinen lihapataa ja hapankaalisalaattia. Banaani kun noita kaliumarvojakin vielä yritän kohotella, magnesiumiakin ottanut, mutta ei jatkuvasti, arvothan notkahtivat silloin vatsaongelma-aikaan.

Mukavia ilmoja on luvattu, kaikki muuten hyvin, Martinista vain vielä huolta, pitää sitä hoitaa ja houkutella syömään.

Hyvää pyhien odotusta Karppilaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-13 09:22:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4912
Siellä siis onnistuu alkoholin tilaaminen ja kuljettaminen asiakkaalle? Täällä on etämyyntiä väkisin kammettu rikokseksi vaikkei laissa ole asiasta mainittu. Eilen juuri oli uutinen (ulkomaisen) viinimyyjän syyttämättä jättämisestä pitkän kiusausprosessin päätteeksi. Tänään THL varmemmaksi vakuudeksi ilmaisi kielteisen kantansa viinin myyntiin vähittäiskaupoissa.
SOK ja Kesko evät saa asiakkaalle toimittaa edes ykkösolutta kun heillä on alkoholinmyyntilupa. Norjalaista uutta tulokasta kielto ei koske, kun ei ole alkoholinmyyntilupaakaan.

Muoks. Näkyy Alkollakin olevan verkkokauppa. Mutta ei sitä tilausta kotiin toimiteta, vaan on noudettavissa Alkosta tai sen puuttuessa noutopisteestä. Mitä lähiseudun noutopisteitä tsekkasin, kukkakaupat näyttävät olevan Alkon luottofirmoja.
On meillä täällä maaseudulla nykyisin oma Alko, joten saatavuus ei ole ongelma.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-13 10:14:53 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Täällä on nyt Systembolaget alkanut toimittamaan kotiin koko maassa, aikaisemmin oli vain muutamissa kunnissa. Rahti on edullinen jos sinne kauppaan on pitkä matka, alkaa 80 kruunusta jos tilaus ei ole kovin iso, 6 pulloa tai 3 boxia.

Tuo mistä minä olen ostanut on yhden viiniklubin myyjä joka toimittaa uskoakseni Saksasta, varastoa voi olla muuallakin ja toimitusaika sellaiset pari viikkoa, myy vain viinejä rahtivapaasti kotiin toimitettuna. Verot maksettuna. Sitten on myyjiä joilla on halvat hinnat, mutta asiakas järjestää kuljetukset ja maksaa verot Ruotsissa ja silloin on myynnissä vähän kaikkea. Kai täällä sitten Systembolaget alkoi tuon kotiin toimituksen kun ei käsittääkseni pystynyt kieltämään yksityistä maahantuontia. Kai osasta tuontia jäivät verot maksamatta ja siksi nyt tuo ratkaisu.

Tuo tilaamani punkku Cote du Rhone, alle 100 kr pullo kotiin tuotuna, saa nähdä milloin. Ihan hyvä laatu.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-04-13 13:12:02 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Ja pistetään kesäkuva Martinista

Liitteet:
Martin kesäkissa-.JPG
Martin kesäkissa-.JPG [ 70.39 KiB | Katsottu 1201 kertaa ]


Tänään on keitettyä kalaa maisteltu mutta vähän.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 185 86 87 88 89100 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)