karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-20 13:59:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 1278 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-08-14 15:49:15 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Nielikki, niin täälläkin paistoi, vaan ei enää. Nyt on mustat pilvet lähestymässä ja tuulta enemmän kuin tarpeeksi.

Lillukka, näin asia on! Kun kapasiteetit elimistössä on äärirajoilla, niin jostain elimistö vähentää. Silloin yleensä on tuo muisti ja kuten huomasin tänä aamuna, niin sekoilu kirjoittamisessa ja asioittten järkevässä toiminnassa :roll: . En välitä tällä hetkellä painosta ollenkaan. Syön karpisti, mutten induktiohiilareilla. Syön marjoja, kermaa, pari palaa prossasuklaata ja muuta hyvää, kun en halua tällä hetkellä niistä stressata. Parempi sallia karppihyvää kuin rääkätä itseään, kun muutenkin on nyt ihan kestämistä kaikessa. Kyllä tämä on hölmöä, tuossa jo patikselle kerroin, että minun pitäisi nyt riemuita ja iloita, mutta jostain syystä olen masentunut ja iloton :shock: . Olen elänyt tätä elämää 100% kaksi vuotta niin syövälle kuin pojalle ja sairaalalle. Nyt sitten pitäisi aloittaa uusi elämä, eikä voimia siihen oikein riitä tällä hetkellä. Mutta sitä Runnia odotan ilolla, ja myös sekavin tuntein. Olen ollut niin rajoittunut tämän kahden vuoden aikana, että on vaikea itselle jotain suunnitella ja lähteä.

Voi kauhistus :shock: , täällä on niin raju tuuli, että vaahterasta lähtee ihan vihreitä lehtiä vaakatasossa... näyttää lautojakin lähtevän liikkeelle, tulee lännestä.

Marsu, kiitti akuista, niillä pärjäsin tämän päivän :mrgreen: Sain vadelmat kerättyä. Ja onneksi keräsin, nyt niitä ei enää olisi pensaassa. Kyllähän tuo aurinko ja hiekkaranta olisi aivan ihana yhdistelmä, mutta kun ei sitä löydy muuta kuin tuolta ulkomailta :roll: , ja siihen tarvitaan enemmän kuin pari koiperhosta kukkarossa.

Siis, kuten jo tuossa lillikselle mainitsin, olen pistellyt kermaa mustaherukoilla ja vatuilla. Ja niitä vattuja meni ilman kermaakin. Sitten Kivikylän savusaunakasleria iiiiso pala. päivemmällä meni wokattuja herkkiksiä, auraa, pekonia, munaa, avokado ja yksi iso kurkun pala. Jälkkäriksi pari saksalaista ja pari palaa pistaasisuklaata. Hiilarit saa olla nyt korkeammat. En välitä induktiohiilareista. Nyt syön sitä, mikä tuntuu hyvältä, mutta karpisti. Paino pysyköön tässä. Ei mulla mitään paniikkia ole sen kanssa. Pidän vain huolen, ettei lähde laskemaan. Mitään lihastreeniä en jaksa tehdä. Olen ja öllötän. Pitää suunnitella sitä Runnia. Lillukka meni jo miettimistä pidemmälle :mrgreen: Meikän aivot seisoo juuri nyt, joten on hyvä kun sellainen joka toimii :mrgreen: !

ViestiLähetetty: 2008-08-15 07:42:15 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Eiliseen iltaruokalistaan pitää listätä vielä lisää Kivikylää, tomaatti ja naurista.

Paino on noussut, kuten olen odottanutkin. Muutama sata gramma extraa. Mutta ei se mitään. Sen pitäis taas muuttua ensi viikolla.

Mieli vielä maassa. Tekisi niin mieli lähteä jonnekin lämpimään, nauttimaan ja olemaan vain. Veisin tuon poitsun mukana. Mutta kun en pääse edes viettämään iltaa mihinkään. Ei täällä ole mitään, eikä ketään jonka kanssa lähtisin, harmi. Ne ystävät, joita mulla täällä on, ovat lähinnä kotihiiriä. En minä minnekään juhlimaan, mutta jotain edes tekemään, että pääsis tästä ympyrästä pois. Soitin sille Reiki-immeiselle. Ihan mielenkiinnosta tein sen. En ole koskaan tutustunut tähän alueeseen, mutta olen kuullut joidenkin sanovan sen toimivan. Onko se psyykkistä, mielessä tapahtuvaa, kun uskoo siihen lujasti, en tiedä. En voi kumota tai sanoa sen toimivan. Mutta jokainenhan tietää, että olen tällainen koe-ihminen, joten tein sen. Aluksi en tuntenut mitään, makoilin vain ja odottelin. Muutaman minuutin päästä alkoi lihaksiin valumaan lämpöä. Pintaverenkierto vilkastui ja poskeni kuumotti. Palelin sitä ennen. Sitten se oli ohi. En tiedä, mitä se oli, en edes tiennyt mitä odottaa. Mutta sellaista koin, ja joku voi sanoa, että mieli teki tepposet.

Nonniin, täällä on sateisen harmaata ja muutenkin masentavan näköistä. Lehdet puissa alkaa kellastumaan ja heinikot ruskettumaan. Kesä meni ohi, etten sitä edes huomannut. Palelen edelleen ihan horkassa. Voi olla hormonaalistakin.

ViestiLähetetty: 2008-08-15 07:57:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dumpo, hyvää viikonloppua siulle!
Anna itsellesi aikaa sopeutua nyt tähän uuteen tilanteeseen. Mikä tahansa iso muutos suuntaan tai toiseen ihmisen elämässä verottaa voimia. Ei kaiken tarvitsekaan, eikä se voi olla samoin kuin kaksi vuotta sitten.

:smt051 Tässä pikkuinen enkuli siun viikonloppuun!

ViestiLähetetty: 2008-08-15 08:42:06 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Dumpo!
Tule meille viikonlopuksi Teemun kanssa. Eihän tänne jykylään ole niin kovin pitkä matka. Mä yrittäisin helliä teitä!!! :smt056

muoks 1: mä varaan sitten sen 13-14.9 Marskin swiitin meille!!! :P

muoks 2: Marskin swiitti on nyt varattuna meille 13-14.9.-08!!!

Motto: Rupusakki Runnille reipastumaan!!!! :smt043

ps. tanssimusaa lauantai-iltana soittelee orkesteri "Melekoset"...

ViestiLähetetty: 2008-08-15 10:28:52 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Patis, kiitos enkelistä :hug: Viisaita sanoja sinulla!!!

Lillukka :smt060 , arvaa haluaisinko! Mutta kun pitää tätä taloa saada ulkoa kuntoon ennen talvea ja viikonloppu on aina se aika, kun isäntäkin on paikalla tekemässä koko päivän. Meillä on hirmu kiirus tämän talon vuorauksessa ja maalaamisessa. Mutta kutsun olen tallentanut ja lunastan sen jonakin päivänä :wink: KIITOS !! Pidä varasi!!
Vai Melekoset siellä, pitääkö mun kaivaa tanssikengät tuolta pölyn seasta :roll: En ole kuule tanssinut vuosiin :roll: , voihan sitä seinäkukkaseksi tulla, kuuntelemaan musiikkia. Enemmän minua vetää ne kävelyreitit siellä. Mutta ihanaa, kun me rupuset päästään sinne naatiskelemaan :mrgreen: !! Ja sitä vettä sitten kitataan, niin että rauta haisoo joka huokosesta!!

ViestiLähetetty: 2008-08-15 10:46:21 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Ai niin, unohdin ruuat.

Ateriaa en tehnyt laiskuuttani, vaan kaivoin kaapista suuhuni Kivikylää, oltermannia, pippurimakrillia, avokadon, kurkkua cuisinealla ja yhden tomaatin. Jälkkäriksi meni kasa saksalaisia ja pari palaa pistaasisuklaata, joka loppui :( . Näillä eväillä seuraavaan ateriaan.

Paleltaa ihan karmeesti, ei auta edes syömiset.

Lapsoset ovat kerjänneet jyrsijöitä jo parisen vuotta. En ole mitään elukkaa hankkinut olemassa olevien lisäksi, kun en ole itse kyennyt niitä hoitamaan pitkien sairaalassaolojen takia. Mutta nyt olen etsinyt lapsosille rottaa. Meillä on ollut aikoinaan niin rottia, chincilloja, marsuja, hamstereita kuin hiiriäkin. Jostakin syystä nuo rotat olivat kaiksita parhaimpia lemmikkeinä. Niistä tulee kuin koiria, voi kouluttaa, ovat älykkäitä, kiintyvät omistajaan ja ovat lähes kaikkiruokaisia ja suht terveitä. En ole lapsosille kertonut, tulee yllärinä. Poitsu ihastui lemmikkikaupassa kaniiseen, mutta ne ovat suht tylsiä lemmikkeinä. Oulussa ei ollut yhtään rottaa, Jkylässä olisi, mutta rotille tulisi hintaa, jos lähtisin niitä hakemaan. Ne myydään vain pareina, eli kaksi pitäisi ottaa. Haluaisin nähdä poitsun ilmeen rotista, kun tiedän, että se tykkää aivan älyttömästi eläimistä ja käsittelee niitä tosi hellästi ja rakastavasti.

ViestiLähetetty: 2008-08-15 11:27:51 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

No tottahitossa tanssauskengät ja retongit. Iha`ilima`eppäelyjä!!!
Vettä juodaan niin, että voi väittää vaan pokkana alkkarin takasauman olevan "vähän ruosteessa"!!! :smt044

Kutsu on avoin, aina voimassa! katsokin, että lunastat sen vielä.
Terkkuja Teemulle ja Äipälle, saa Miehellekin sanua, jos on halua!!!
Koska ne Rotat tuloo?

ViestiLähetetty: 2008-08-15 12:21:55 
Poissa
puutarhakarppi
puutarhakarppi

Mukavaa viikonloppua, Dumpo-systerini! Ja kiitos paljon onnitteluista. Olet ihana; tiedäthän sen :P

ViestiLähetetty: 2008-08-15 12:27:19 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Lillis, en tiedä milloin tulevat, siis ne rotat. Joku ihme kutina on, että haluais lähteä illaksi ajelee sinne ja aamulla takaisin. Tytär olisi vailla pakasteita tuolta mun pakkasestakin.

Systeri, en tiedä, mutta kiiiiiitos kuitenkin :mrgreen: :hug: Olet sinäkin ihana!!!

Kävin rapsimassa kuvia taas pihamaalta. Voisin leikkiä tuon kameran kanssa vaikka kuinka. Pikkuhiljaa tässä opetellaan sen käyttöä. Tie on pitkä ja kivinen, mutta onneksi on tämä nykytekniikka, ei tarvii kehitellä mitään paperikuvia, ellei halua, poistaa saat kaikki huonot, ja tarkastella koneella suurina kuvina.

ViestiLähetetty: 2008-08-15 12:30:53 
Poissa
puutarhakarppi
puutarhakarppi

Niin, ja piti vielä sanoa, että nojaa vaan reilusti tuohon mun olkapäähän, jos siltä tuntuu :hug: Kyllä tämä tästä iloksi muuttuu, niin kuin aina. Täällähän sitä toinen toistamme tuetaan aina tarpeen vaatiessa :)

ViestiLähetetty: 2008-08-15 12:33:44 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Systeri, kiitos todella :hug: :hug: Sitähän tämä on, jokainen tarvii toista, tuetaan ja autetaan sen minkä voidaan. Täällä on munkin olkapää ihan vapaana, jos kukaan vain haluaa ja tarvii!!!!!!

ViestiLähetetty: 2008-08-15 12:39:44 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Vähän liljoja puutarhasta....

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-08-15 13:37:54 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

Taas niin kaunis kuva - kiitos, Dumpo!!

Niin sä vaan jaksat meitä ilahduttaa vaikka itseltäsi onkin väliaikaisesti puhti poissa, ainakin näistä viesteistä päätellen... Mutta ajattelepa näin: jos elämä olisi soljuva joki, olisit juuri nyt sellaisessa varjoisassa suvantokohdassa, jossa kaikki on hiljaa ja pysähtynyttä. Mutta kohta elämä taas nostattaa pientä positiivista virettä ja virtausta, ja niin varjoisa suvanto jää taakse ja maisemat vaihtuvat valoisammiksi... Joskus niitä suvantokohtiakin tarvitaan, että ehtii hengähtää ja rauhassa katsoa ympärilleen! Kahden tiukan vuoden jälkeen sulla se hetki on nyt, ja on hienoa huomata, että annat itsellesi aikaa olla ja totutella. Vaikka se ehkä oudolta tuntuukin näin yhtäkkiä..

Täällä me kaikki lähetetään sulle lämpimiä ajatuksia ja hyviä tuntemuksia!!
:smt049

ViestiLähetetty: 2008-08-15 13:53:58 
Poissa
taistelukala
taistelukala

eccomi :hug: :hug: :hug: , niin ihania ja viisaita sanoja. Sain lukea kaunista ajatusten virtaa :smt049

ViestiLähetetty: 2008-08-15 17:30:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva
Tuli omat sormetkin kuvaan kun on niin kova tuuli että kuvattavat purjehtivat ees taas. Päivänlilja kukkii tänään ja seuraavassa kuvassa on jo selvät syksyn merkit nähtävissä. Tällä tuulella vaan ei mikään tahdo pysyä pystyssä.

Kuva

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-08-16 19:35:03 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Diisseli, kiitos ihanista kuvista!!! Mullakin alkoi rusopäivänlilja kukkimaan. Kaunista maalaismaisemaa, sellaista jota haluais katsella kun on stressaantunut. Syksynmerkit ovat täälläkin. Koivut kellastuu, heinät tuleentuu, samoin vilja. Mikään ei ole enää tuoreen näköistä.

Eilen netti lakkasi toimimasta, sitten päätin lähteä Jkylään, kun tuntui seinät kaatuvan päälle. Tänään päästiin tapaamaan ihanaista lillistä :smt060 ja tietysti rinssiä :D ! Kiitos heille ja erityisesti lillikselle makoisista pöydänantimista :mrgreen: Pääsin maistamaan herkullista karppimarjapiirakkaa ja sitä kuuluisaa partahalvausta!! Olivat herkullisia!!Kotiin tultiin parin rotan ja kahden kissanpennun kera. Kyllä täällä on ollut riemu katossa :wink: . Kisut vetää sikeitä juuri tällä hetkellä, samoin rotat. On ollut raukoilla stressaava reissu. Vaan minunkin tekee mieli lähteä vetämään sikeitä, joten vetäydyn täältä pikkuhiljaa kohti sänkyä. Ihanaa iltaa ja yötä kaikille!!

ViestiLähetetty: 2008-08-17 13:47:18 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Päivän ruokailut tässä:

Kivikylän kasleria, sipulia ja herkkiksiä voissa wokattuna. Kaverina kukkista, sidesalaattia, kurkkua, auraa ja porkkanoita. Koko komeuden päälle oöötä ja balsamicoa, sekä yrttisuolaa. Jälkkäriksi iiiso satsi kermavaahtoa ja vattuja.

Olikohan lilliksen piirakkaassa jotain, kun meikän paino oli laskenut siitä, missä se oli reissuun lähtiessä. Olin ihan varma, että painoni oli noussut, kun söin kuin pieni possu koko matkan ja sen kaiken päälle herkullista vattupiirakkaa ja halvausta - kaksi isoa palaa + pistaasisuklaapalasen. Illalla vielä vetelin Kivikylää ja kaalisalaattia päälle ja sokeritonta jädeä pienen satsin. Vielä olen kuitenkin 300g päässä siitä missä alimmillani.

Stressi-ihottuma pukkaa naamaan. On pitänyt peitellä sitä, kun ihmisten ilmoille olen lähtenyt. Se parani kokonaan, kun aloin karppaamaan. Puhkesi silloin kun Teemu sairastui. On ollut karmea 1,5 vuotta; kutissut ja kirvellyt, hilseillyt, tehnyt pieniä rakkuloita, iho punoittanut. Kunhan ei mene taas siihen pisteeseen kuin ennen karppausta.

Tässä on muuten Manu ja Miina

Kuva

Ja Kille ja Kalle

Kuva

Meikä menee nokkaunille, väsyttää niin valtavasti!!!

ViestiLähetetty: 2008-08-17 13:50:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai hellanduudelis miten söpöjä kisuja sulla on! :D
Tsemppiä vaan!

ViestiLähetetty: 2008-08-17 13:52:33 
Poissa
tiukistelukarppi
tiukistelukarppi

Voi miten suloisia kissoja! Ja rottia! :smt060

[/url]

neilikan kampanjasivu

ViestiLähetetty: 2008-08-17 18:57:02 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Ere, kiitti! Ja kiitti :mrgreen: ! (karmeita nuo uudet hympät)Kiva kun piipahdit!!

Nielikki, taidat olla sitä vähemmistöä, joka sanoo rottia suloisiksi :wink: Kommentit ovat lähinnä olleet; karmeita, yököttäviä, rumia, hirveitä..... 8)

Illan viimeinen ateria: ite marinoitua kanankoipee, kukkista, kaalta, porkkanaa ja sidesalaattia (kaappi tyhjänä vihanneksista, piti kasata siitä mitä on jäljellä), päälle lorautin oöötä ja yrttisuolaa. Jälkkäriksi meni jämät kermasta, jossa oli vadelmia.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 1278 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00