karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-02 22:52:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 1217 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-02-18 09:18:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viisaasti taas iso isältä sanottu, loppuelämä aikaa!
Ja ei se nyt maailmaa kaada yks 50g sokeroitu viola, halloo.... :roll: :lol: :wink:
Tänään on uusi päivä! =D>

ViestiLähetetty: 2016-02-18 10:01:35 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Hyviä tsemppaajia täällä!
Mulla oli yksi oivallus,että ruuasta s a a nauttia,pullastakin jos siitä nauttii..jos ei nauti on helppo olla ilman..senkin opin:)
Elämä on ihanaa ja siitä kannattaa opetella nauttimaan,sillä (Sadulle uskallan näin sanoa)pian se on ohi :shock:
(Tämä oli eräänlainen kevennys siis)

ViestiLähetetty: 2016-02-18 10:55:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jaana k kirjoitti:
Hyviä tsemppaajia täällä!
Mulla oli yksi oivallus,että ruuasta s a a nauttia,pullastakin jos siitä nauttii..jos ei nauti on helppo olla ilman..senkin opin:)
Elämä on ihanaa ja siitä kannattaa opetella nauttimaan,sillä (Sadulle uskallan näin sanoa)pian se on ohi :shock:
(Tämä oli eräänlainen kevennys siis)

Mun elämän ongelma onkin se, että mä en saa nauttia, en pitää hauskaa, ainakin se on kovin hankalaa, jopa rangaistavaa

Olen saanut sellaisen kasvatuksen, että pahimpaan kannattaa aina varautua,...(tyyliin: nyt olen terve, mutta mitä sitten kun sairastun).... eikä kannata olla tyytyväinen, kaikki hyvä loppuu kuitenkin

Mottona: itku pitkästä ilosta

Tää on vaan aika syvällä minussa, aina en ole tietänyt että se on minussa, mutta nyt tiedän....sekin on jo eteenpäin

ViestiLähetetty: 2016-02-18 11:42:00 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Niin!ymmärrät ja voit opetella pikkuisen "salaa" nauttimaan..et kerro kellekään:)
Hiljaisuudesta ja sinisestä hämärästä..ruohosta varpaiden alla,tuulesta ja sateesta,auringon lämmöstä kasvoilla..aamuhetkestä rappusilla..sinun elämästäsi,hetkistä joita kukaan muu ei koe samoin kuin sinä itse <3

ViestiLähetetty: 2016-02-18 11:50:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitä nää makeutusaineet oikein on?

Kun täällä moitittiin mun Canderelin käyttöä, siis sitä missä on aspartaamia ja acesulfaami-K:ta, no joo niissähän on fenyylialaniinin lähde.

Koska steviaa suositeltiin, ostin sitä, siis Hermeretas pussin jossa lukee isolla Stevia-sweet crystal. Kun nyt lueskelen pussia, niin se on erytriolia melkein kokonaan ja stevioliglykosidia on vain haju.

Mikä aine tuo erytrioli on? Onko se aspartaamia parempi vaihtoehto.

Kun kuukletin, niin en heti saanut mitään käsitystä. http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1388554344259 ja kaikenlaista muuta kyllä löytyi.

Tuo on kuitenkin melko hyvän makuista, kun taas Green Canderel puriste on stevioliglykosidia, eikä se ole ollenkaan hyvää. Juon hopeateeni mieluummin ilman makeutausta kuin tuon kanssa. Ja nyt tein niin, että toin vesijohtovettä kylältä kanisterilla, siihen en tarvitse sekaan mitään, en makeutusta, en maitoa, se menee ihan vetenä, oli sitten kylmää tai kuumaa.

Sitten ostin vielä DanSukker Stevia Sugar paketin, sitä en ole maistanut. Siinä lukee vain, että sisältää stevioliglykosidejä ja on 99% sokereita.

ViestiLähetetty: 2016-02-18 12:35:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

18.2

klo 8
n. 50 g Koskenlaskijaa
porkkana

klo 12
3 keitettyä munaa
keräkaalisilppua
aiolia, söin tuosta ehkä 40%: (rypsiöljyä, oliiviöljyä, (öljyä ylteensä 1,25 dl) muna, 2 tl viinietikkaa, 1 tl sinappijauhetta, 1 tl valkopippuria, 2 tl Hermesetas Steviaa, suolaa, valkosipulin kynsi)
jälkkäriksi 2,5 dl mustikoita (ei makeutsta)

iltapäivä ja ilta poissa kotoa, voisin ottaa maapähkinöitä evääksi
käyn kyllä ruokakaupassa, toivottavasti en osta mitään tyhmää ja muistan tuoda kyliltä vesijohtovettä

Lisäys:
ei mitään tyhmää ruokakaupasta, mies kävi siellä, en minä, tai siis pelkkää tyhmää, mutta minä en ostanut niitä: omenia, leipää ja piimää...

ei päivällistä

ei maapähkinöitä

mutta iltapala klo 22.15
100 g omenaa
140 g porkkanaa
57 g maksamakkaraa
keitetty muna

ViestiLähetetty: 2016-02-18 22:23:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maapähkinöitä fiksumpi valinta taitaisi olla mantelit, cashawpähkinät.
Joku voi tätä selventää, mulla vaan miesmuistikuva.
Maapähkinä kun ei taida olla pähkinä, vaan papu...?

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2016-02-18 22:39:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

iso isä kirjoitti:
Maapähkinöitä fiksumpi valinta taitaisi olla mantelit, cashawpähkinät.
Joku voi tätä selventää, mulla vaan miesmuistikuva.
Maapähkinä kun ei taida olla pähkinä, vaan papu...?

Ei se mikään pähkinä ole, mutta eikö siinä ole vähemmän hiilaria kuin cashewpähkinässä.

Mantelit olis kaikinpuolin hyviä, mutta ne on niin kovia, etten uskalla pureskella niitä, amalgamiit lentää pois.

Pitää tarkistaa tuo asia, sillä pidän enemmän cashewpähkinöistä ja joskus olen saanut pientä ihottuma vaivaa, kun olen syönyt oikein paljon maapähkinöitä ja pidemmän aikaa joka päivä.

Entä auringonkukansiemenet, niitä olis kaapissa, jos vaihdan niihin!

Mulla oli kyllä maapähkinöitä eväänä, mutten mä syönyt niitä :!:

ViestiLähetetty: 2016-02-18 22:50:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jaana k kirjoitti:
Niin!ymmärrät ja voit opetella pikkuisen "salaa" nauttimaan..et kerro kellekään:)
Hiljaisuudesta ja sinisestä hämärästä..ruohosta varpaiden alla,tuulesta ja sateesta,auringon lämmöstä kasvoilla..aamuhetkestä rappusilla..sinun elämästäsi,hetkistä joita kukaan muu ei koe samoin kuin sinä itse <3

Mistä tiedät, vaikka tekisinkin niin :?: salaa :lol: mutta se on todellinen salaisuus, sitä ei saa kertoa kenellekään.

ViestiLähetetty: 2016-02-18 23:30:05 
Poissa
carb au lait
carb au lait

<3
Tykkään sun tyylistä ihan oikeesti!

ViestiLähetetty: 2016-02-19 09:38:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jaana k kirjoitti:
<3
Tykkään sun tyylistä ihan oikeesti!

Meissä on vähän eri tyylisiä tyyppejä, joidenkin kanssa sitä tuntee olevansa hengenheimolainen ja joidenkin kanssa on vaikea tulla toimeen. Ja sitten on valitettavasti niitä, joiden kanssa ei kommunikointi toimi, tai ehkä toimisi, jos molemmat yrittäisi tosissaan ymmärtää toista, mutta siinä tilanteessa ei molemmille löydy tahtoa ymmärtää, kun on jo sukset ristissä.

Hyvää viikonloppua jaanalle ja kaikille muillekin, olitte sitten vapaalla tai töissä.

ViestiLähetetty: 2016-02-19 16:03:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Finelin mukaan:

-hassel- ja saksanpähkinä: n. 3,5 g hh/100 g
-maapähkinä: 13,2
-manteli: 6,6
-cashewpähkinä 18,8

Lidlissä on ihania irtosuolamanteleita laarissa. Ostan niitä sekä kuorimattomia perusmanteleita ja sekoitan rasiassa. Tavallisetkin suolautuu mukavasti. :) Jos hampaat eivät kestä kokonaisia manteleita, syö mantelilastuja. Siis jos manteleista tykkäät. Hyviä rasvoja ja kivoja napostella jälkiruuaksi. Etenkin, kun koukkaa voikokkareen jokaisen mantelin nokkaan. :D

ViestiLähetetty: 2016-02-19 17:30:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuutu kirjoitti:
Finelin mukaan:

-hassel- ja saksanpähkinä: n. 3,5 g hh/100 g
-maapähkinä: 13,2
-manteli: 6,6
-cashewpähkinä 18,8

Lidlissä on ihania irtosuolamanteleita laarissa. Ostan niitä sekä kuorimattomia perusmanteleita ja sekoitan rasiassa. Tavallisetkin suolautuu mukavasti. :) Jos hampaat eivät kestä kokonaisia manteleita, syö mantelilastuja. Siis jos manteleista tykkäät. Hyviä rasvoja ja kivoja napostella jälkiruuaksi. Etenkin, kun koukkaa voikokkareen jokaisen mantelin nokkaan. :D

Joo, siis maapähkinän vaihtamisessa cashewpähkinään ei ole mitään etua, paitsi maku.
Mantelit on kyllä hyviä, ehkä ne on liian hyviä....niitä syö liikaa, varsinkin voin kanssa ovat tosi herkkua. Olen joskus ostanut paahdettuja manteleita, jotka eivät olleet kovia, mutta mistä? Punnitse&Säästä?
Joskus söin auringonkukansiemeniä vain siksi, että niitä ei syö kovin helposti liikaa, ne on ihan hyviä, mutta eivät herkkua
hassel- ja saksanpähkinät voisi kirjoittaa ostoslistaan

ViestiLähetetty: 2016-02-19 17:38:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

19.2

klo 9
2 keitettyä munaa
n. 80 g maksamakkaraa

klo 12.30
lautasellinen soppaa, jossa: karäkaalia, krakovannakkeja, sipulia, porkkanaa, liemenä karjalanpaistin lientä ja siihen liemikuutio :evil:

klo 15
2 dl kermaa vaahdoksi, mausteena vaniljasokeri ja Hermesetas stevia

klo 19
2½ dl mustikoita
muutama siivu Oltermannia
porkkana

huomenna taas aika vaikea päivä tulossa, luultavasti? mutta tunnustan sitten taas syömiseni. miniä katsoo vähän pikiin, kun ei hänen ruokansa kelpaa, viimeksi söin maapähkinöitä ja join vettä, kun muut söivät vadelmapiirakkaa ja joivat kahvia. näillä mennään

ViestiLähetetty: 2016-02-20 06:30:50 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

satuetainen kirjoitti:
Joo, siis maapähkinän vaihtamisessa cashewpähkinään ei ole mitään etua, paitsi maku.

Hitto kun en muista mikä maapähkinässä on sellaista mikä on haitallista tai kertyy tai jotain.. Jostain karppaus- tai rasva-aiheisesta kirjasta sen joskus luin ja sen jälkeen en niihin ole koskenut.. niin joo ja maapähkinä ei ole pähkinä, vaan palkokasvi.

Oon välillä käynyt vilkaisemassa syömisiäsi ja alkavat näyttämään jo ihan oikealta ravinnolta. :)

Edit: Oliskohan se ollut maapähkinöiden sisältämä lektiini tai saponiinit, miksi lopetin niiden syönnin?

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2016-02-20 06:40:19 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ainakaan jos on kilpirauhasongelmia ei kannata maapähkinää syödä. Lamaa kilpirauhasta.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-02-20 09:07:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Selvä, en osta lisää maapähkinöitä, niitä on jäljellä jotakin vajaa ½ kiloa, en niitä heitä kompostiin, syön ne vähitellen pois ja siirryn sitten hassel- ja saksanpähkinöihin ja muihin siemeniin.

ViestiLähetetty: 2016-02-20 14:03:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

20.2

klo 7.30
30 g oltermannia
30 g maksamakkaraa

klo 12
lautasellinen eilistä kaalisoppaa + n. 50 g siansuikaletta
2 dl pakasteherneitä
2 dl kermaviiliä

klo 17-19
3 omenaa, kukin 100 g
2 porkkanaa kumpikin 75 g
3 dl vapaanlehmän maustamatonta jukurttia (Juustoportti)
Wilhelmi

ja sitten vielä iltamielitekoon klo 21
Koskenlaskijaa
saunapalvikinkkua
hopeatee + aspartaami :evil:

ei mitään ideaa mitä huomenna syödään, olis Wilhelmiä, jukurttia ja kolme munaa.....ja............niin ja keräkaalia, pakastimessa on omenasosetta, mustikoita ja sieniä

ViestiLähetetty: 2016-02-21 07:47:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

satuetainen kirjoitti:
ei mitään ideaa mitä huomenna syödään, olis Wilhelmiä, jukurttia ja kolme munaa.....ja............niin ja keräkaalia, pakastimessa on omenasosetta, mustikoita ja sieniä

Ehdotus:
-Wilhelmi (ja sienet) kuutioiksi ja kuumalle pannulle, väriä pintaan
-kulhossa munien rakenne rikki, tilkka kermaa/vettä sekaan
-munat ruskistuneiden makkaroiden sekaan, muutama veto lastalla pannun reunoilta keskelle päin
-jos olisi jotain juustoa, niin vielä koko komeuden päälle sitä ja sitten paistos lastalla kaksinkerroin, hetken haudutus vaikka kannen alla
-toiselle pannulle raastettu tai juustohöylällä höylätty kaali voin kera, ruskistus muutama minuutti, suolapyöräytys
-jälkkäriksi jugurttia omenasoseella, (+kanelilla, kardemummalla) ja mustikoilla

:)

ViestiLähetetty: 2016-02-21 08:31:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos neuvosta, mutta nyt lähdetään käymään kirkossa ja sitten mennään auttamaan Esikoista töissä. Makkaroita en taida ottaa mukaan, enkä tiedä käydäänkö välillä kotona. Mutta nyt pitäisi syödä jotakin pientä ennen lähtöä, sillä mulla on nälkä ja kun on tuo, lounaan ajankohtakin avoin.

Ja vaaka oli taas hyvin epäkohtelias. :evil: :evil: :evil: 1½ kg enemmän kuin eilen :!: vaikuttiko nuo kolme pikku omenaa niin paljon vai mistä on kysymys :?: tuli siis enemmän kuin viime viikonlopun synttärikakusta, kai sen vaikutus on ainakin jo haihtunut :?: Johtuuko tämä mun nälkä myös noista ompuista :?:

Tässähän menee homma niin tarkaksi, ettei minusta ole siihen, nyt en ihan oikeesti ymmärrä mistä on kyse..........liikaa hiilaria :!: ole tarkka :!: hillitse itsesi :!: älä löysäile :!: ..... :!: ...... :!: ...... :!:

Katsotaan miten tästä päivästä selviän...........ja mitä vaaka näyttää huomenna.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 1217 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00