Greda Carpo kirjoitti:
Teillä on siellä joku hallituskriisin poikanen, vaikka vaalit jo syksyllä? Silliä pitääkin ostaa jossain välissä, minä ostan muovipussissa, kaks filettä on, muttei eri makuja paljon.
Se hallituskriisi ei ollutkaan niin kovin helppo juttu, taitaa tulla pattitilanne kun on puolesta ja vastaan tasapeli ja ratkaisun tekee villi edustaja, jolla on kurditausta ja jota Turkki jo välillä vahingossa halusi palautettavaksi. Eli kaksi huonoa vaihtoehtoa, jos hallitus suostuu Kakabavehin ehtoihin niin silloin menee välit Turkin kanssa melko varmasti poikki, jos ei, niin hallitus kaatuu pääministerin lupauksen mukaan ja silloinkin voi Erdogan sanoa että Ruotsissa on annettu valtaa Turkin terroristipuolueeksi julistetun kurdipuolueen edustajalle, joka jopa kaatoi hallituksen.
Lainaa:
SVT:s Mats Knutson: ”Regeringen kan tvingas välja mellan Kakabaveh och Turkiet”
En kompromiss mellan Amineh Kakabaveh och statsministern är svår att se, enligt SVT:s inrikespolitiske kommentator Mats Knutson.
– De krav hon ställer är i direkt motsatsförhållande till de krav som Turkiet ställer.
Paras ratkaisu olisi varmaan että Morgan Johansson eroaisi itse. Pääministeri taisi itse virittää itselleen pahan paikan kun lupasi että hallitus eroaa jos yksi ministereistä saa epäluottamuslauseen, ei ne muut hallitukset ole noin toimineet. Oppositiohan ei hallituksen eroa vaatinut. Mutta paha pääministerin perua. Katsotaan miten käy. Toivottavasti tuo peli ei estä Suomen Nato hakemuksen eteenpäin menoa.