Greda, mlv, Palm, kiitos ajatuksista ja tuesta.
Triglyt pitää saada tippumaan, täysin samaa mieltä. Olen miettinyt, kuinka kauan kesäiset kuivakkaat sairaalamuonat ovat mahtaneet vaikuttaa kehon toimintaan. Ei ole fysiologia bravuureitani, mutta tiedonjyväsistähän se kokonaisuus muutenkin hahmottuu.
Statiiniketjua olen seurannut aina välillä, ja on muodostunut se käsitys, että mieluummin pidän kolesterolini ja annan sen parantaa kehoani kuin alan statiineja käyttää. Diet Doctorin sivuilla on myös puhuttelevia videoita aiheesta.
Jouduin sairaalaan juuri silloin, kun sairaanhoitopiirit valittivat, että asiakkaat karttoivat käyntejä, ja taisivat niin riemastua minusta, että tekivät kaikkensa. En ole koskaan buranaa enempää lääkettä käyttänyt, ja oli melkoinen kokemus tulla pumpatuksi täyteen troppia. Todellinen lääkehumala.
Ensin nielin kiltisti, mutta muutaman päivän kuluttua pistin salaa pillerit laukun pohjalle ja päätin, että ei voi olla niin, että kun muut savat jättää lääkkeet ryhtyessään karppaamaan, minäkö sitten loppuelämäni (5 vuotta

) joutuisin niitä syömään.
Sain myös ravitsemusterapiaa, kun menin muutaman päivän paastolla enkä maanitteluista huolimatta ottanut hh-tarjotinta vastaan. Lopulta ne kysyivät, mitä oikeasti haluan syödä, ja sitten aloin saada kuivakarppia: vähärasvaista jauhelihaa, kalaa, kurkkua, kaalisalaattia, ja sitten pyynnöstä jopa keittomunia ja voinappeja. Yksi ystävä salakuljetti respaan juustosiivupaketin, joka vierailukiellon vuoksi tuotiin suoraan huoneeseeni.
Eli summa summatum, kahden viikon jälkeen kiittelin hyvästä hoidosta, sillä kyllähän he vaivaa näkivät, otin reseptit vastaan ja vieläpä hain apteekista lääkkeet, jotta eivät syyttäisi hoitovastaiseksi, mutta muuta en tosiaan ole käyttänyt kuin satunnaisesti beetasalpaajaa ja alkuun sen kanssa nesteenpoistolääkettä. Tänään katsoin, että kesäkuun alusta tähän saakka olen ottanut 5,5 salpaajaa, nestenpoistajaa en niinkään monta. Olen kaiken lisäksi jakanut yhden tabletin neljään, kun ajattelen, että niin vähällä saisi tulla toimeen kuin mahdollista.
Nyt täytyy vain pitää peukkuja, ettei tälle palstalle tehdä tietomurtoa eikä tällaiset hurjat salat pääse sairaanhoitopiirin tietoon...

Parina päivänä olo tuntunut hyvältä, viimeviikkoinen rinnan paine väistynyt ainakin hetkeksi.
Matkaeväät tehty ja laukut pakattu. Aamuvarhaisella lähden työreissuun loppuviikoksi. Hotelli mainosti aamiaispöytää luomumunilla ja laktoosittomalla voilla.