Ajattelin jatkaa tähän samaan ketjuun uudesta aiheesta:
Lueskelin tuolta päiväkirjasytasi Pienetär viimeisimmät syömisesi ja ihmetyksen nälästä. Elikäs mulla on ihan sama homma, jos syön esim pelkkää naudanpaisti jauhelihaa (lihapaastolla tai eväänä) tai jotain paistia niin ei siitä nälkä lähde kunnolla. Mulla tulee siinä 400g paikkeilla stoppi, ettei pysty syömään enempää ja vatsakin tuntuu täydeltä, mutta lautanen kun on altaassa niin vatsa tuntuu oudon kumisevalta

ei ihan nälkä, mutta jotain sinnepäin.
Itselläni tähän auttaa ihan vaan esim. majoneesin lisääminen lihan kastikkeeksi, eli rasvaa enempi ja mielellään kasvisten kyytipoikana. Siten tulee ihan oikeesti kylläinen olo eikä sitä lihaa mene edes niin paljoa kerralla. Toinen haivantoni on juuri mustapekan ja muidenkin juustojen käyttäminen ruuanvalmistuksessa, ne nostavat huikeesti ruuan kaloreita ilman, että vaikuttavat mitenkään kylläisyyden tunteeseen, ainakaan minulla. Elikä tässä on se outo juttu, että juuston ruokaan tuoma rasva nostaa vaan kaloreita, ei kylläisyyden tunnetta, mutta majoneesi tai ihan voi tai rasvaisempi liha tai kala pitää nälkää pienemmissäkin määrin ja taas kalorit jää pienemmälle.
Sitten mieleeni tuli vielä sinun pekoni-muna intohimo ja se, että ainakin minulla (poiketen edellisestä) pekoni on ihan turha energia pommi, koska vähärasvaisemmat kinkku suikaleet ja kunnon voissa paistetut munat pitävät nälkää ihan yhtä lailla ja koko satsin kalori määrät laskee huimasti ilman, että jää nälkä.
Tsemppiä jumitukseen! Minä se täällä huopaan ja soudan yrittäen ettei läski ainakaan lisääntyisi!