^^ Kirri, voisi sopiakin. Rakensin tuon kolme(?) vuotta sitten ostamalla ketjua kierrätyksestä löytyneeseen kynttelikköön, ja opettelemalla sitten tasapainottamaan sen riittävällä määrällä lasikuulia ja kiviä. Ihan kissattomassakin talossa se on kiva, kun pöydille tai siis pöydänpinnoille löytää aina muutakin käyttöä niin että kynttelikkö on vähän niinkuin tiellä vaikka miten mukava muuten

Mlv, täällä tulee lunta nyt urakalla lisää, vaikka pakkastakin riittää jo lähelle kymmentä astetta. Toisaalta, ehdittiin ennen tuiskua kaupoille ja postiin, niin että nyt tekee mieli käpertyä kynttilän ja takkatulen ääreen vain tuijottelemaan lumisadetta tai lueskelemaan jotain. Lumityötkin siirtyivät sopivasti vasta huomiseksi, kun lumentulo jatkunee aamuun saakka.
Eilen täällä oli yllättäen ihan sunnuntaifiilis päivällisöydässä eikä vain sinisessä aamussa.
Aamiainen ja lounas olivat sitäsamaa,
... mutta päivällisksi syötiinkin thaipataa, ks kuva: kypsää naudanpaistia (pakastettu siivuina), huhmareessa tahna (valkosipulia, inkivääriä, tsiliä, thai-curryä, liotettuja kookoshiutaleita ja sitruunaruohoa jauheena), kasvikset (sipulia, valkosipulia, appelsiininkuorta, porkkanalantteja ja maissia), nesteenä kookoshiutalehaude, rasvana voita (ei kuvassa) ja loppusuurusteena seos tamarisoijaa, tärkkelystä ja hippunen panimosokeria (sekään ei kuvassa). Valmistus: kasvisten ja lihan pilkkomisen ja tahnanteon jälkeen kuullotetaan padassa ensin runsaassa voissa sipuli-valkosipulia pari minuuttia, lisätään tahna ja jatketaan kuullotusta toiset pari minuuttia, lisätään liha ja ruskistellaan sitä hetki, lisätään loput kasvikset ja liemi, haudutellaan hetki, suurustetaan ja syödään.
... se syötiin tällä erää viheriäisen salaatin (salaattia, purjoa, puolikas appelsiinia palasteltuna, ituja, mausteet ja öljy) ja kerrankin melkein ohjeen mukaisesti tehdyn basmatiriisin kanssa (ohjeen mukainen huuhtelu ja liotus, mutta kypsennys lihaliemessä jossa runsaasti voita) Se oli käsittämättömän hyvää - ja riittoisaa, viisi annosta odottaa valmiina.
... ja se oli niin hyvää ja täyttävää, ettei kumpikaan kaivannut jälkiruoaksi muuta kuin pikkukupin kahvia. Aterian kanssa join yhden lonkeron yli litran juomana (muina aineksina miedosti suolattu kuplavesi ja sitruunamehu, kun se muuten on minulle ihan liian makeaa)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä.
Tyyli täällä, kliksEi eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)