karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 05:40:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 198 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2022-12-09 16:55:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Itseasiassa kättelyiden tuijottaminen on täällä ollut aina vähäistä. Ei vähiten siksi ettei ollut telkkaria : )

Keskiviikon sapuskoita:
Aamiainen ja lounas: kuten yleensäkin
Päivällinen: syötiin loput Annikan kasslervuoasta, lämmitettynä, kera muutaman vastakeitetyn voisiiklin ja salaatin. Oli sekä hyvää että niin täyttävää, ettei jälkkärit maistuneet lain. Juomina vettä ja viiniä.

Torstai
Aamiainen ja lounas: sitäsamaa
... mutta päivällisen tarjosi tällä erää kaveri kotonaan. Esialkupalana coctailtikkuja (kinkku-meloni-mozzarella-tomaatti-pikkumakkara tyyliä), alkupalaksi linssi-punasipuli-oliivisalaatti ja paistettua halloumia, pääruokana paistettua ankanfilettä ja kukkakaalisosetta, jälkkärinä sitruunamelissapannacottaa vadelmilla, juomana kuplavettä ja hyvää viiniä, jälkkärin kanssa tilkka päärynälikööriä. Ja hyvää juttuseuraa, taustamusiikkina radiosta HKOn sibeliuskonsertti.

Lumi ja jouluiset maisemat ovat vallanneet eteläisen Suomen, katsoi maisemaa sitten kotona (siitä kuva) tai idempänä, kaverin luona... tai matkalla jompaan kumpaan suuntaan. Lumitöitä eilen, lisää tiedossa huomenna, vaan eipä hätää, sielu lepää näissä maisemissa : )

Kuva:
Kuva

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-09 16:57:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-12-02 16:19:49
Viestit: 1448
On kyllä jouluiset maisemat etelässä! Ja näköjään myös ihanat sapuskat!

_________________
Pajunköysi on epäterveellinen ja epäeettinen ruoka-aine.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-10 13:01:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Joo, nyt ei tarvitse lähteä Lappiin saamaan talvifiiliksiä : )
Päästiin sitten tänä aamunakin lumitöihin, mutta kolat liukuivat sulavasti nippa nappa miinuksen puolella olevassa kelissä, niin ettei tuossa kahden mennyt tuntia kauempaa, vaikka lumimäärät isoilta näyttivätkin. Samanlaista keliä näyttää olevan kuin jouluna 11v sitten - ihan niinkuin pitikin.

Eilisiin ruokiin.
Oltiin yökylässä, joten aamiainen hyvässä seurassa oli hiukan laajennettu. Juomat tuttuja (kahvia, maitokermakahvia, vettä), ja syötävänä juuston ja smetanamaistin lisäksi pieni pala hyvää vaikka minun suuhuni aika makeaa raakakakkua (kuulemma taatelia, pähkinöitä, kaakaota, kookosöljyä, hunajaa, ainakin)
Lounasaikaan oltiin jo kotona, eikä nälkää edelleenkään päivällisen jäljiltä, joten kahvien lisäksi vain hiukan juustoa.
Ja koska päivä oli perjantai, syötiin illalla pitsaketta (jauheliha-oliivi-tomaatti) kera vihersalaatin, viinin ja kuplien. Jälkkäriksi kahvia ja parikin konvehtia.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-11 10:37:22 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Hyvää kolmatta adventtia o/
Hirmuista vauhtia päivät vaihtuvat tässäkin hiljaiselossa. Ihan kohta on joulu.

Kuva

Eilinen ruokapäivä
Aamiaisella kahvia, maitokermakahvia, kuumaa vettä, juustoa, siikliviipaleita voillaja konvehti
Lounaalla kahvin ja maitokermakahvin lisäksi kaverilta tuotua linssisalaattia lisäjuustolla
Tällä erää päivällinenkin oli tähteistä tehty, paitsi tuoresalaatti. Minun annoksessani oli viipaloitu pikkusiikli voilla ja loput perjantaipitsakkeeesta. Kahvin seurana tällä erää kolmekin konvehtia, ja napsu.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-11 10:46:51 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kyllä ne viikot näin eläkeläisenäkin vain vilahtavat ja kohta kääntyy päivä pitenemään, kaunista on luminen joulunaika!
Täällä lupaillaan ensi viikolle pakkasta paria kymmentä astetta.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-11 18:40:15 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Ihana adventtikynttelikkö elssillä. Tuollainen olisi kätevä kissakodissa kun laittaisi tarpeeksi korkealle. Mä kyllä niin nautin kun on kunnolla lunta ja niin valoisaa ja kaunista :-)

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-12 18:04:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Kirri, voisi sopiakin. Rakensin tuon kolme(?) vuotta sitten ostamalla ketjua kierrätyksestä löytyneeseen kynttelikköön, ja opettelemalla sitten tasapainottamaan sen riittävällä määrällä lasikuulia ja kiviä. Ihan kissattomassakin talossa se on kiva, kun pöydille tai siis pöydänpinnoille löytää aina muutakin käyttöä niin että kynttelikkö on vähän niinkuin tiellä vaikka miten mukava muuten :)

Mlv, täällä tulee lunta nyt urakalla lisää, vaikka pakkastakin riittää jo lähelle kymmentä astetta. Toisaalta, ehdittiin ennen tuiskua kaupoille ja postiin, niin että nyt tekee mieli käpertyä kynttilän ja takkatulen ääreen vain tuijottelemaan lumisadetta tai lueskelemaan jotain. Lumityötkin siirtyivät sopivasti vasta huomiseksi, kun lumentulo jatkunee aamuun saakka.

Eilen täällä oli yllättäen ihan sunnuntaifiilis päivällisöydässä eikä vain sinisessä aamussa.
Aamiainen ja lounas olivat sitäsamaa,
... mutta päivällisksi syötiinkin thaipataa, ks kuva: kypsää naudanpaistia (pakastettu siivuina), huhmareessa tahna (valkosipulia, inkivääriä, tsiliä, thai-curryä, liotettuja kookoshiutaleita ja sitruunaruohoa jauheena), kasvikset (sipulia, valkosipulia, appelsiininkuorta, porkkanalantteja ja maissia), nesteenä kookoshiutalehaude, rasvana voita (ei kuvassa) ja loppusuurusteena seos tamarisoijaa, tärkkelystä ja hippunen panimosokeria (sekään ei kuvassa). Valmistus: kasvisten ja lihan pilkkomisen ja tahnanteon jälkeen kuullotetaan padassa ensin runsaassa voissa sipuli-valkosipulia pari minuuttia, lisätään tahna ja jatketaan kuullotusta toiset pari minuuttia, lisätään liha ja ruskistellaan sitä hetki, lisätään loput kasvikset ja liemi, haudutellaan hetki, suurustetaan ja syödään.
... se syötiin tällä erää viheriäisen salaatin (salaattia, purjoa, puolikas appelsiinia palasteltuna, ituja, mausteet ja öljy) ja kerrankin melkein ohjeen mukaisesti tehdyn basmatiriisin kanssa (ohjeen mukainen huuhtelu ja liotus, mutta kypsennys lihaliemessä jossa runsaasti voita) Se oli käsittämättömän hyvää - ja riittoisaa, viisi annosta odottaa valmiina.
... ja se oli niin hyvää ja täyttävää, ettei kumpikaan kaivannut jälkiruoaksi muuta kuin pikkukupin kahvia. Aterian kanssa join yhden lonkeron yli litran juomana (muina aineksina miedosti suolattu kuplavesi ja sitruunamehu, kun se muuten on minulle ihan liian makeaa)

Kuva

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-13 15:26:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Sun syömisistä on niin mukava lukea, erittäinkin siksi että en ole ainoa joka syö paljon juustoa. Rainbow 10 kk Gouda on mun suosikkini, sitä kun pitää hetken pöydällä lämpimässä niin kyllä maistuu. Syön sitä myös luuliemen kanssa niin, että lasken aina juustopalan liemeen hetkeksi pehmenemään ja sitten suuhun. Jos pudottaa juustopalan kolme kertaa peräkkäin, joutuu myllynkivi kaulassa mereen kuten roomalaisten juhlissa Asterixissa.

Oletko muuten luopunut liemistä?

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-13 17:45:34 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Hei vaan Vargamor, pitkästä aikaa. Meidän vakiojuusto on nykyisin Oltermannin tilsit, jota kuluu enemmän kuin kiekko viikossa, kahdelta; ja sen lisäksi noita herkuttelujuustoja - ja ruoanvalmistuksen lisät, tietty. Myös Lidlin punalappujuustoista on löytynyt paljon kivaa viime aikoina, jos kohta noi tilsitterikiekot pitää käydä hakemassa muualta.

Luuliemet: En ole luopunut, mutta ne näkyvät olevan kausiruokaa. Nyt ei taida olla aika kypsentää mitään 12 tuntia edes miedolla lämmöllä... tai ehkä laitan satsin tulemaan, jos ensi viikolla luvatut suojat tulevat?

Lunta on tullut kuin vanhaan hyvään aikaan... tai siis niinkuin vuoden 2010 paikkeilla... tai niinkuin juuri ennen vuosituhannen vaihdetta, josta on muistona talon joulukortti, jossa esikoinen kurkistaa etupihan isosta lumilinnasta : ) Onneksi meitä on kaksi myös kolaamassa eikä vain juustoja syömässä, ja onneksi nyt on aikaa kolata ja vaikka hiukan välillä lepäillenkin, jos on sellaiseen kaipuuta.

Eilinen oli ruoissa jonkinlainen välipäivä, kun oli taas tähteitä kertynyt jääkaappiin.
Aamiaisella konvehdit ovat korvautuneet juustoilla, ja lounaalle on riittänyt jämäsalaatteja (ja juustoa) veden, kahvin ja maitokermakahvin seuraksi. Muuten samaa.
Päivälliselle yhdistin thaipadan lihattoman kastikkeenlopun (miten niitä aina jääkin yli) kypsään jauhelihaan, ja ihan hyvää sekin oli; samalla kului annos riisiä runsaan voin kera. Salaatti oli sentään tuoretta.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-14 16:49:55 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Ei uutta lunta tänään, niin että oli aikaa tehdä muutakin. Kuten kyläjoulukalenterin tämän päivä luukku ja postihakuja, ja siihen se päivän valoisa aika menikin... vaikka lunta on onneksi niin paljon, ja hajavaloa, ettei täällä ole nyt koskaan kunnolla pimeää vaan vain sitä kaamoksen tuntua.

Ruokapuolella sama meno jatkuu. Tässä eilisiä
. Aamun ja päivän kahvien, kermakahvien, juuston ja kuplaveden seurana on ollut lidlin 4% raejuustoa, kun se näytti kaupassa jotenkin niin hyvältä.
. Päivällisaikaan meillä piti olla ruokavieras, joten olin marinoinut paistin valmiiksi. Hänpä sitten olikin flunssassa, mutta tehty mikä tehty, joten syötiin paistisiivuja kera soosin, salaatin ja puolitetun riisiannoksen. Paistin paistoa pitää kuitenkin vielä harjoitella, koska atrian takuumurea ohjeiden mukaan tehtynä ei taaskaan täyttänyt odotuksia, vaikka maku suunnilleen ok. Toisaalta, omasäveltämä kastike oli tosi hyvää (paistinliemi, jossa valmiina suolaa, pippuria, porkkana ja sipuli; lisäksi kermaa, hippunen tuorejuustoa ja hulvattomasti voita, viimeistely bamixilla), söi sitä sitten lihan, riisin, salaatin tai raejuuston kanssa, niin että nou hätä. Ja koska kaksi ei saa syötyä kiloisesta lihankimpaleesta kuin murto-osan, taitaa tämäkin mennä siivuina pakkaseen, ja palata thaikuullokkeena, koska se toimii oikein hyvin. Juomana lasillinen parempaa punkkua ja kuplavettä, jälkkäriksi vain kahvia, kun muuta ei tehnyt mieli.

Kuva

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-16 11:53:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Eilen oli sen verran outo päivä, etten saanut päivitettyä mitään, mihinkään. Ongelma ei tainnut niinkään olla kiire kuin se, että suunnitelmat muuttuivat kokoajan... tai sitten minusta on vaan tullut vanha ja hidas :D

Asiaan eli ruokaan
Entispäivän eli keskiviikon ruoat:
Aamiaisella tavallisten lisäksi hiukan raejuustoa, kun sitä tuli ostettua ja kun se maistui niin hyvältä
Lounas sitäsamaa
Päivällisellä pikapihvit (meikällä 100g, siipalla tuplat) jotka on hyvät normaalistikin, mutta nousivat eri sfääreihin tuon paistikastikkeen kera. Minulla lisäksi puolikupillinen voiriisiä ja normaali salaattiannos. Juotiin loput viinipullollisesta, ja jälkkäriksi otin gluteenittoman piparin pikkupaloina, kera voin ja auran. Melkein juhlat.

Torstai oli snadisti erilainen.
Siipan paastolabrojen takia kuittasin aamun maitokermakahvilla ja kahvilla, ja brunssailimme puolen päivän jälkeen sillä mitä on tavallisesti syöty aamiaisella ja lounaalla. Minulla lisää noita kahveja, kuplia, napsu ja juustoleiväkkeitä.
Päivällinen puolestaan oli etuaikaan ja nopeasti esiin raapapistu, koska meitä tarvittiin koiravahteina esikoiselle. Lämmittelin pienittyä paistia paistikastikkeeseen, sen seurana minulla kupillinen voiriisiä, porkkanaraastetta ja ituja, ynnä tietysti jälkkärikahvi. Juomina vain kuplavettä ja kahvia.

Se ekakertaa vahdittava oli tämmöinen. Otin etukäteisantihistamiinin, ja selvisin pienellä tahdonvoimalla parista alkavasta kutinakohtauksesta, niin että tätä pääsee kokeilemaan jatkossakin o/

Kuva

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-16 12:59:38 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Onpas söpö vahdittava. Toivottavasti allergiset reaktiot pysyvät poissa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-16 13:16:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5685
On ihana söpöläinen!

Minä kudon meidän koirulille villapaitoja kun ei reppana tarkene pakkasissa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-17 04:38:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Vau mikä ihanuus!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-17 21:19:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 9387
Söpö koira ja kiva joulukalenteri-ikkuna. :) Toivottavasti ei tule allergiaoireita eläimestä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-19 13:55:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Kiitos kaikille, jajoo, on se söpö. Ja niin on sen 10v koirakaverikin.
Onneksi nyt tuli niin vähän allergiaoireita, että päästään viettämään jouluaatto yhdessä.

Ja ruokiin.

Perjantai oli varsinainen toimintapäivä, kun valmistelin lauantain perinnejuhliin Turussa. Hirvipullia, niille kastiketta, voioolia, salaatinkastiketta, appelsiininkuoriuutteella ja neljäkolmosella maustettua omenahilloa, pukinkonttilahjat, maisteluviinit, yökylätuliaiset...
. Aamiainen ja lounas taaskin pääsääntöisesti kahvia, maitokermakahvia, vaihtelevan lämpöistä vettä ja juustoja
. Päivälliseksi maistiaiset hirvipullista (eikun tällä erää siis nautahirvipullista, ihan ilman sikaa, mutta koska kovin vähärasvaista, korjailin sitä taikinassa sulavoilla... ja voisella kermakastikkeella) kera kastikkeen ja salaatin, minulla lisäksi annos sitä hyvää voiliemiriisiä (viimeinen annos). Juomana kuplavettä, kahvi ja pitkästä aikaa maustettu napsu

Lauantaina matkaan, suuntana osakunnan viinikerhon perinteiset nyyttäripikkujoulut
. Aamiainen maitokermakahvia, kahvia, kuumaavettä, yksi palasteltu gluteeniton pipari kera voin ja auran
. Lounas kermakahvia, kuplavettä ja juustoa
. Ja se päivällinen: hirvipullia&kastiketta, peuranpaistia&piparjuurismetanaa(!), kinkkua, rosollia&kastiketta, salaattia&kastiketta, pottuvoita, suosikkietikkakurkkuja ja suosikkisienisalaattia (loput taisin hypätä yli, koska jotain sopimatonta) ja jälkkäriksi vielä hedelmiä ja juustoja kera voin ja hillon... ja maistiannokset kymmenestä punaviinistä, yhteensä vajaa viinipullollinen ynnä pari litraa kuplavettä niiden väliin, ja jälkkärikahvi. Kyllä oli kivaa ja hyvää, kavereineen pukkeineen päivineen.

Sunnuntaiaamu yökylässä
. Aamiaisella edelleen kivaa seuraa, mimosa, kermakahvia ja närpintää onneksi jo rajatummasta runsaudensarvesta <3
. Lounas jäi väliin kun ei ollut nälkä yhtään
. ... eikä nälkä ollut oikein vielä edes kotiintulessa päivällisaikaankaan, joten annos oli kolme ohuenohutta siivua joulutorilta löytyneeestä gluteenittomasta saaristoleivästä, kera voin, kielileikkelemakkaran ja oltsunsiivujen, ynnä maitokermakahvia, kuplavettä ja napsu. Ja sitten lähdettiin kiertämään joulutoria ja kauppatoria ja vähätoria ja joenvartta ja vuoden kuusi.

Sen sijaan automatkalla kotiin joku flunssa tai kylmettyminen yrittivät iskeä, niin että istuin lämpöistuimella koko matkan, ja kotona lakosin nukkumaan jo ennen seitsemää, vilustellen. Sen verran tarkistin, että kuumemittari näytti 37.1 astetta (mikä on minulle selvästi normaalia korkeampi). Nyt, 14 tunnin levon jälkeen kaikki onneksi taas ok; saattoi olla joku pöpö yrittämässä sisään?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-20 14:40:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Tuleeko tosta isona spanieli vai kiharakarvainen noutaja? Immu paha ja immu luma, kuten joku jostain penikasta sanoi.

Mites munien syönti nykyään, ei näköjään enää ole kovin säännöllistä?

Tätä sun päikkyä on kyllä kiva lukea, auttaa järjestämään omia ajatuksia. Alan tässä arvella, että jos viilaisin lounastani nollahiilariseksi, sillä voisi olla edullinen vaikutus. Ongelmana on se, että tykkään istua pitkään pöydän ääressä kun siihen kerran istun. Mutta ehkä se riittäisi, että päivällinen on pitkä ja harras tilaisuus.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-20 15:29:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Ihan se on villakoira, jos kohta omansa värinen. Balleriinan elkeet ja kaikki, kun väsy ei yllätä : )
Se tuli harmaamustan villakoiran seuraajaksi, ja valkomustan villakoiran kaveriksi.

Mulla on munien kanssa ollut kohta parin vuoden tauko. Vanha iso allergeeni iski pintaan katastrofin myötä.
Yritän uusiksi kunhan iho on kokonaan rauhoittunut; nyt menee jo aika hyvin.

Ja eilisiin ruokiin
Aamulla maitokermakahvia, kahvia, kuumaa vettä ja gluteeniton pipari neljään osaan murustettuna; jokaisella päällään voita ja varsin tuoretta auraa. Kyllä kelpaa odotella joulua.
Lounaalla maitokermakahvia, kahvia, kuumaa vettä ja juustoa
Päivällinen oli jämistä tehty. Meikäläisen osuus: lautasellinen juustoista kurpitsasosekeittoa kera raejuuston, pääruokana hirvipullia kera kastikkeen ja juhlajäminä saatujen porkkanoiden, joita kuullotettu rakuunavoissa. Salaattia, napsu, kuplavettä, kermakahvia, yksi lakukonvehti

Ja vähän myöhässä neljännen adventin kuva, kun oltiin silloin liesussa

Kuva

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-21 10:46:49 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Eilinen ruokapäivä
Aamu: maitokermakahvia, kahvia, kuumaa vettä, palasteltu gluteeniton pipari auralla, pari siivua oltermannia, smetanamaisti
Lounas: maitokermakahvia, kuumaa vettä, kuplavettä, konvehti
Päivällinen kolmelle, kotona: Viikon takaisesta paistista loppu (eli suurin osa) suikaloitu thaikuullokkeeseen (kasviksina sipuli, valkosipuli, jämäkeitettyä porkkanaa, pakastemaissia, rasvana voi ja liotetut kookoshiutaleet, lisäksi mausteseos huhmareessa, jossa valkosipuli, inkivääri, tsili, omatekemä thaikarri, sitruunanruohojauhe, loppusuurus jossa rkl tamarisoijaa, teelusikallinen maissitärkkelystä, teelusikallinen kotiomenhilloa ja loppuhuipennuksena vielä toinen iso klöntti voita). Sitä söin voiliemibasmatin ja salaatin kanssa (jossa salaatissa kiinankaalia, ooöö-sipulia, koti-ituja mallia mung, keltainen espanjansuippopaprika, puoli appelsiinia, desimetrin pala purjoa ohutrenkaina, kotirelish, mustapippuri ja suola). Juomana meikäläisellä litraksi tai puoleksitoista laimenneltu lonkero, jotta makeus ei olisi niin ylitsevuotava, jossa lisämakuan sitruunamehu ja hiukan kirkasta. Kymmenen minuutin haudutuksen jälkeen liha oli vielä väärän makuista, mutta 20 minuutin jälkeen kaikki muuttui hyväksi. Jälkkäriksi espresso ja konvehti.

Humioita:
. Tänään päivällinen kahdelle on varmaan sama, koska kaikkea jäi yli. Riisistä sentään jäljellä enää kahvikupillinen, koska loppu lähti ruokavieraan mukaan.
. Se alunperin kilon paisti riitti tällä erää yhteensä noin yhdeksään annokseen. Toisaalta ihan vain tuossa eilisessä ruoanvalmistuksessa (riisi ja kuulloke) kului voita noin 300g. Aika rasvapuolella mennään : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-12-21 13:22:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7941
mä ostin yhden paketin glut. pipareita. En oo muistanut "voidella" mutta muuta niitten päälle ei kuulukaan laittaa :D

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 198 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)