sofia7 kirjoitti:
Minulla rasva tuntuu toimivan parhaiten ruokahalun säätelijänä, yhdessä proteiinin kanssa tosin, mutta rasva on tärkeämpi. Hiilet yritän pitää korkeintaan 70 grammassa. Aina se ei onnistu. Ja onhan minulla ollut noita mässypäiviäkin ihan luvan kanssa (itse itselle annettu lupa, huom.).
Minusta nälkä ei ole kiva kaveri, mutta minä olenkin vielä kaukana tavoitepainostani. Onko sitten kuitenkin siedettävä jonkin verran nälätystä, kun laihduttaa lähellä tavoitepainoa vai mikä on kokemuksesi? Sinähän olet onnistuneesti laihduttanut aikaisemminkin.
Minulla käytössä voi, kookos- ja oliiviöljyt.
No hyvä muistaa tuo että ottaa riittävästi rasvaa. Tosin painoni ei ole laskenut viime aikoina vaan jumitellut 89,8:n tienoilla. En jaksa laskea hiilareita muuten kuin että vältän viljaa ja sokeria. Syön vihanneksia, vähän marjoja ja hedelmiä. Inasen luomurusinoita ja intiaanisokeria.
Viimekertaisen laihtumiseni näet tämän ketjun yläosasta. Söin silloin viisi karppiateriaa päivässä. En muista kokeneeni nälkää. Vatsa pieneni. Mun piti siis pienentää ruokamääriäkin ja kalorimääriä, että laihtuisin.
Luulen että tämä pimeä saa aikaan syömishimoa illalla. Pitää koittaa, jos rkl kookosöljyä auttaisi siihen.
Nyt kun kävin funktionaalisella lääkärillä, täytyy mulle määrättyjen kokeiden ottamisen jälkeen:
- olla 4 viikkoa maidottomalla. Kokeillaan, onko siitä apua, koska olen allergioihin taipuvainen.
- ruveta katteleen vanhoja funktionaalisen ravitsemisterapeutin antamia reseptejä ja saada lisää variaatiota ruokavaliooni.
Mietin erityisesti, miten saada aamupirtelö ilman jogurttia. Veteen kenties, vähän mehua? Siemeniä... eikä aina vaan auringonkukansiemeniä. Oliiviöljyä. Avokadoa. Pinaattia.
Olo jumittunut ja uupunut.