karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-16 16:19:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 314 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 516 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2013-10-23 21:19:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo, yrityksen ja erehdyksen kautta tässä mennään eteenpäin. Ja lukea pitää lisää.
Tänään kaavin aamiaiseksi miehen kaurapuurokattilasta jämät. Lisäsin vain ison köntin voita ja lusikallisen mantelijauhoa. Kyytipojaksi kermakahvi parin emmentalsiivun kanssa. Mitään "kohtausta" ei tullut vielä neljänkään tunnin päästä, jolloin söin munakaslounaani. Ei kyllä banaani taida sopia minulle aamiaiseksi. Kiitos, kun annoit lisävalaisua, NiilinKaimaani. Olen vältellyt banaania, kun se on niin makeaa, mutta joskus syönyt sitä puolikkaan jälkiruuaksi kermavaahdon kanssa, siivilöinyt vain päälle kaakaojauhetta. Niin se taitaakin toimia paremmin verensokerin kannalta, on riittävästi rasvaa mukana eikä annos ole iso.
Kiitos myös sinulle, Adagio, linkeistä. Täytyy tutkia ajan kanssa. Nyt on niin paljon kouluhommia, etten täällä foorumillakaan ehdi paljoa olemaan. Kahvi saattaa olla yksi tekijä sydämentykytyksessä, mutta aivan selvää syy-yhteyttä en ole huomannut, sillä toisinaan juon paljonkin ilman mitään tuntemuksia. Karppauksen alussa en juonut aamuisin kahvia, kun luin, että se saattaa joillakuilla nostaa insuliinia. Ehkä pitää palata yhteen mukilliseen päivässä päiväkahvina. Kahvi vaan on niin hyvää... Ja niin on hunajakin. Minä vielä kuvittelin, että se on terveellistäkin, kun eräs tuttu pariskunta kehui, miten ei ole tarvinnut flunssia sairastella sen jälkeen, kun hunajansyönnin aloittivat. Ei silti, tykkään minä turkkilaisesta ihan sellaisenaankin, mutta hunajan ja jonkin pähkinämurskan kanssa se on tosi herkullista.
Niin, ja ne mantelit ja juusto + rasva toimivat hyvin tänä aamuna ja desi kaurapuuroa lisänä.

ViestiLähetetty: 2013-10-24 05:25:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, kokeillen ja lukien eteenpäin.

Jos ihminen juo kahvia ja syö sokeria (hunajaa) siksi, että ne ovat "hyvää", kyseessä on luultavasti addiktio ihmistä haittaavaan aineeseen. Sokeri ja kahvi ovat aikamoisia huumeita. Pullakahvilla ja perunallahan Suomen kansa on kasvatettu. Nyt puhaltavat uudet tuulet.

Onko muuten kaakaojauheesi raakakaakaota? Tavallisessa kaakaojauheessa on 77% hiilareita ja 73% sokeria. Raakakaakaojauheessa on 52% hiilareita ja 20% prodea.

Tsemppiä ja rohkeutta Sofialle tälle matkalle! Olet oikealla tiellä!

PS. Näin tällaisen reseptin. Siinä on kyllä kookosjauhossa hiilareita, mutta silti ajattelin esitellä:

http://jookostakookosta.com/2013/03/02/ ... spannarit/

ViestiLähetetty: 2013-10-24 19:50:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olipa ihana resepti, kiitos. Viikonlopulla herkutellaan. Banaanilättyjä olen kerran kokeillut, mutta en erikoisemmin tykännyt. Kookos on hyvää ja sen verran makeaa, että makeutusta tuskin tarvitaan näihin plättyihin.
Ja joo, kahviaddikti olen, kun kerran päänsärky kolkuttelee välittömästi, jos jää se jokapäiväinen mukillinen juomatta. Mutta suurin ongelma minulla on ollut sokerin kanssa. Karppauksen myötä himo makeaan on nyt huomattavasti vähentynyt, ja se on ihanaa. "Sokerintuska" oli joskus niin valtava, että tosiaan kävi mielessä sana huume. Silloin söi vaikka lusikalla siirappia suoraan purkista. Vain kova stressi saattaa vielä houkutella ahmimaan makeaa. Siksi yritänkin nyt vältellä stressiä, jos vain mahdollista.
Äsken sekoittelin makoisan iltapalasalaatin: puolikas tonnikalapurkki, reilut ruokalusikalliset majoneesia ja kermaviiliä, puolikas avokado ja ripaus mustapippuria. Salaatin seuraksi söin puolikkaan pilkotun tomaatin ja jälkkäriksi 7 mantelia. Kaakaota saatan vielä keittää, jos tulee valvottua, ja ihan ehtaa Van Houtenia luomumaidossa tai vedessä terästettynä lusikallisella kookosöljyä.
Huomenna on tarkoitus paistaa lohimedaljonkeja. Kaapissa on myös munavoita aamiaiseksi ja kukkakaalia. Kokeilen tarjota kukkakaalimuusia miehelleni, joka inhoaa kaaliruokia. Minusta tuo muusi on suussasulavaa. Wish me luck!

ViestiLähetetty: 2013-10-24 20:36:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sinullapa on siellä herkut! Rakastan munavoita!

Ei miehesi ehkä huomaa eroa pottumuusin ja kukkakaalimuusin välillä, ellet kerro...

Raakakaakaotuotteet on vielä erikseen kuin van Houten. Tarkoitan näitä esim: http://kauppa.ruohonjuuri.fi/tuotteet/t ... aakakaakao

Olet jo saanut suuren voiton sokerinhimosta!

Kahvista olen päässyt eroon vähentämällä vähitellen, vaikka aina neljänneksen päivässä molemmista kupeista. Viimeksi korvasin sitä raakakaakaojauheella myös. Silloin ei tule päänsärkyä. :)

Mistä olet hankkinut kookosöljyä? Tilasin sitä itsekin juuri.

Se jauheliha-sieni-sipuli-muna-vihannespaistos on tosi hyvää. Tein sen vaan paistinpannussa.

Kookoskerma pitäisi ottaa taas valikoimiin ja cashew-pähkinät.

Terv. Adagio

ViestiLähetetty: 2013-10-29 21:59:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kookoslättyjä tuli sitten kokeiltua tai ehkä paremminkin munakkaita. Oikein maukkaita olivat, lisäsin vain hiukan suolaa. Kookosöljyä ostin luontaistuotekaupasta, kun viimeksi kävin isossa kaupungissa. Ensimmäisen purkkini jo söin ja ihastuin. Piti siis saada lisää. Lindtin 90% suklaata syön myös joka päivä. Se ei ole kovin makeaa, sulaa suussa ihanasti ja sopii hyvin kermakahvin kanssa jälkiruuaksi.
Tänään aloitin aamun pikkutilkalla kermakahvia, kaurapuurolla voisilmän kanssa sekä juustolla.
Lounaalla söin kananmunan ympärille rakentamani vihannessalaatin jälkkärinä kermakahvi + suklaapala.
Päivällinen koostui hapankaalista alkuruokana sekä broilerinsuikaleista kermassa pienen riisiannoksen kera. Join vielä kermakahvia ja söin palan suklaata.
Iltapalanani oli hiukan turkkilaista jug. hasselpähkinärouheen ja hunajan kanssa, mutta tällä kertaa hunaja maistui liian makealta. Tuosta havainnosta olen pelkästään iloinen, tavoitteenanihan on päästä kokonaan makeankaipuusta. Joten hyvältä näyttää, ainakin tänään.
Missään vaiheessa ei ole ollut kohtuuton nälkä. Vatsa ei ole ollut turvoksissa ja ennen niin tavalliset ilmavaivatkin ovat loistaneet poissaolollaan. Ajatus on kulkenut suhteellisen hyvin eikä väsymys ole ollut ylivoimaista. Ja mikä parasta, missään vaiheessa ei ole ollut tarvetta ahtaa vatsaa aivan täyteen. Annokseni ovat todella aika tavalla pienentyneet entisiin verrattuina. Sekin varmaan vaikuttaa siihen, että vatsa kaikenkaikkiaan voi paremmin. Ennen hiilihydraattien vähentämistä minulla oli aina pientä mahanpurua. Siihen jotenkin tottui ja sitä piti luonnollisena. Nyt on todella harvoin vatsavaivoja. Ihanaa!

ViestiLähetetty: 2013-10-30 08:00:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olet karppitaiteilija! Mä en oo ehtinyt enkä jaksanut kokeilla mitään uutta.

ViestiLähetetty: 2013-11-01 14:55:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minähän rakastan syömistä!
Ensin tunnustus: Söin loput miehen italiansalaatista. 2 ekaa lusikallista maistuivat hyviltä, loppu ihan säilöntäaineelta. Harmittaa, että söin. Joskus vaan tekee mieli maistaa niitä entisiä makuja. Jos on syönyt vähän yksipuolisesti tai on kiire ja stressiä, ei aina loppuun asti mieti, mitä suuhunsa pistää. Muuten syömiset ovat olleet vhh:ta ja terveellistä eli munaa voissa paistettuna, broileria, tomaattia, vihreää salaattia, kermaa (kahvissa) ja tummaa suklaata. Nyt ei ole nälkä eikä mielitekoakaan ja eteenpäin mennään tukka hulmuten.
Kysyin viimein terveyskeskuksesta elokuiset labratulokseni. Lääkärin kanssa jo kävin ne läpi, mutten jälkeenpäin muistanut arvojani, tietenkään. Kaikki pitäisi aina kirjoittaa ylös nykyään. Laitan ne nyt tähän muistiin. Eipähän pääse unohtumaan. Hukkaan kuitenkin aina kaikki paperilaput.

Kok.kolesteroli 6,4 (pitäisi kuulemma olla alle 5 )
HDL 1,32 ( yli 1 on hyvä )
LDL 4,3 ( alle 3 olisi hyvä olla )
Trigl. 1,02 ( alle 2 on ok )
Sokeri 6,8 (viitearvot 4-6)
Tsh 3,03 ( 0,5-3,6 ok )
T4V 12 ( 9-19 )

Puolen vuoden päästä kontrolliin. Nyt tuli motivaatiota, kun on mustaa valkoisella. Taidan ekaksi luopua keskiviikon mässypäivästäni. Mässäilyn tarve on muutenkin kovasti vähentynyt. Tuo päivä on kai eräällä tavalla ollut minulle kuin tutti vauvalle. Johan siitä onkin jo aika luopua, kun karppausta tulee tässä kuussa täyteen jokseenkin puoli vuotta.

ViestiLähetetty: 2013-11-01 16:35:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvä Sofiaiseni,

"Tsh 3,03 ( 0,5-3,6 ok )
T4V 12 ( 9-19 )

Puolen vuoden päästä kontrolliin. Nyt tuli motivaatiota, kun on mustaa valkoisella. Taidan ekaksi luopua keskiviikon mässypäivästäni. Mässäilyn tarve on muutenkin kovasti vähentynyt. Tuo päivä on kai eräällä tavalla ollut minulle kuin tutti vauvalle."

Kyllä sinulle määräisi yksityinen endokrinologi thyroxinia kilpirauhasen vajaatoimintaan. Tsh on aika korkea ja t4v on aika matala. Olen kuullut, että ihminen voi parhaiten, jos arvoja katsotaan, mitä matalampi tsh on ja mitä korkeampi t4v on. Nyt jos pyytäisit vielä sh:lta sen t3v:n. Sen saa soittamalla sh:n soittoaikana...

Vinkki: verikoetulokset päivämäärineen aina talteen. Että jos satut menemään yksityislääkärille, sulla on, mitä näyttää.

Ja funktionaalinen lääkäri määräisi sulle tukun sulle sopivia kokeita, että saataisiin vaivojesi (esim. uupumuksen tai lihomisen) perussyyt selville.
- onko tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita
- onko tarpeeksi jodia
- onko suolistossa hyvät bakteerit
- auttaisiko maidoton ruokavaliokokeilu tai viljaton ruokavaliokokeilu kotimaisista viljoista (nuo nyt voi tehdä itsekin)

Hän kysyisi myös
- lapsuuden sairaudet.

Endokrinologian professori Matti Välimäkikin kirjoittaa näin:

"Internetissä aiheeseen liittyviä keskusteluja ei tarvitse koluta kovin pitkälle, kun jo selviää, että ihmisten mielestä lääkärit tuntuvat usein tyytyvän juuri ja juuri viitteiden sisällä pysyviin arvoihin.

– Nykylääketiede on sellaista numero- ja kuvantamislääketiedettä, jossa normaaliarvoja tuijotetaan liian tiukasti, Välimäki myöntää.

– Kaikkein tärkeintä olisi kuunnella ja tutkia potilasta. Jos oireet kertovat kilpirauhasen vajaatoiminnasta, mutta tulokset ovat alakantissa viitearvojen sisällä, niin henkilökohtaisesti kyllä aloitan tyroksiinihoidon kokeeksi.

Kun hoito on aloitettu, Välimäki seuraa puolen vuoden tai vuoden ajan, paraneeko vointi vai ei." (http://www.studio55.fi/terveys/article/ ... aan/265028)

Kuinka monta oiretta, Sofia, sinulla on näistä:

OIREET

Oireet ovat yksilöllisiä ja kehittyvät yleensä hitaasti, jopa vuosien kuluessa. Hormonituotannon vajauksen aste vaikuttaa mahdollisten oireiden vaikeuteen, tavallisimpia oireita ovat:

Yleisimmät vajaatoiminnan oireet ovat:

Elintoimintojen hidastumista
Ihon vaaleutta ja “taikinamaisuutta”
Munuais-, maksa- ja sappikiviä (oliiviöljy ruokavaliossa liuottaa kiviä)
Maksa-arvot huononee
Maku- ja hajuaistin heikkenemistä
Kipukynnyksen nousemista
Jatkuvaa väsymystä
Selittämätöntä lihomista tai laihtumista*
Diabetestä
Kolesterolin nousua
Heikentynyt kylmänsietokyky
Muistin heikentymistä
Kuulon heikkenemistä
Lihaskrappeja, kipuja
Masennusta
Ääreishermoston toimintahäiriöt
Äänenkäheys
Palan tunne kurkussa
Reumaoireet, niveltulehdukset
Jännetuppitulehdukset
Pulssin hidastuminen
Hiusten lähtö
Anemia
Ruokahaluttomuus
Kuukautishäiriöt
Käsien ja jalkojen turvotus
Matala systolinen (yläpaine) paine ja korkea diastolinen (alapaine) paine (esim. 120/95)
Kielen turpoaminen
Kuiva iho
Kasvojen ja silmien turvotus
Silmien kuivuminen (rähmii)
Silmien vetistely (tuulinen ilma)
Silmien kirvely
Silmien punoitus
Mielialanvaihelu (agressiivisuus)
Sydänoireita, matala tai korkea syke *
Muutokset sydänfilmissä

*68 Most Commonly Reported Symptoms of Hypothyroidism

(http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/(

Samalta sivulta:

"TSH = Thyroid-Stimulating Hormone, aivolisäkkeen hormoni joka kiihdyttää kilpirauhasen toimintaa.Arvo nousee jos kilpirauhanen ei tuota tyroksiinia tarpeeksi.

T4V = Tyroksiini eli tetrajodityroniini (T4), muodostuu kilpirauhasessa. Arvo laskee jos kilpirauhanen ei toimi kunnolla.

T3V = Trijodityroniinia (T3), joka on aktiivinen kilpirauhashormoni. Tyroksiini (T4) on inaktiivinen hormoni eli se muuttuu suurimmaksi osaksi kudoksissa trijodityroniiniksi (T3). Mikäli T3V-arvo ei nouse suhteessa T4V-arvoon tyroksiini lääkityksella, ongelma voi olla solutasolla jolloin T4 ei muutu T3:ksi."

Hyvä, että tuttisi on ruvennut maistumaan tervalta. Ehkä on aika aikuistua ja ottaa vastuu omasta hyvinvoinnista? :)

ViestiLähetetty: 2013-11-02 11:57:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

P. S. Tässä myös yksi helppo keino edistää terveyttä:

http://www.aitoterveys.fi/Ruususuola-merisuola.php

ViestiLähetetty: 2013-11-05 20:25:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos monipuolisesta tietopaketista, Adagio! Lueskelin täälläkin olevia kilppariketjuja. Aika yleinen vaiva tuntuu olevan tuo vajaatoiminta. Harkitsen erikoislääkärille menoa jossain vaiheessa, vaikka oireeni ovatkin aika lievät ja voivat selittyä jollain muullakin.
Ruususuolan terveellisyydestä luinkin ihan äskettäin äitini lähettämästä lehtijutusta. Ja joku muistaakseni kirjoitti korjanneensa sillä rytmihäiriötaipumuksensa. Täytyy nyt investoida kunnon suolaan. Sitä tulee kuitenkin aika paljon käytettyä.
Tänään olen syönyt vähän riisiä, muuten ihan karppiruokaa. Neljällä aterialla päivässä mennään. Kaalit jäävät nyt pois ruokalistaltani hapankaalia lukuunottamatta, jota aion edelleen syödä pieniä määriä.
Ehkä kokeilen myös viljattomuutta, vaikken kotimaista viljaa paljon nytkään syö.
Pimeys väsyttää ja masentaa vähän. Täytyy kai alkaa etsiskellä jouluvaloja.

ViestiLähetetty: 2013-11-05 20:47:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, ruususuola on hyvää. Paljon mineraaleja.

Minäkin syön vähän riisiä nykyään. Ks. mun päiväkirja.

Jos/kun menet erikoislääkärille, kannattaa miettiä, meneekö sellaiselle, joka hoitaa oireita, vai sellaiselle, joka hoitaa syitä. Tyroksiini ei auttanut mulla kaikkiin yllä oleviin oireisiin, joihinkin kyllä.

ViestiLähetetty: 2013-11-14 22:20:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toinen puolivuotiskausi karppaajana alkoi. Mietin, mitä muutoksia tekisin syömisiini, jotta saisin painon jälleen laskuun. Tiukentamisen varaa on. Viikottainen mässäilypäivä nyt ainakin jää pois. En tunne tarvitsevani sitä enää.
Leipää on tehnyt mieli ja sille aion keksiä jotain korviketta. Minulla yksi pala johtaa helposti toiseen ja kolmanteen jne., joten on parempi olla kokonaan ilman. Jätän siis näkkärinkin pois ruokavaliostani.
Erilaiset kahvitarjoilut, joissa aina olen syönyt jotain herkkua, vaativat minulta myös uutta asennoitumista. Tiedän, että voin monissa tilanteissa hyvin juoda pelkän kahvin loukkaamatta ketään. Ja aina voin ihmettelijöille kertoa syöväni vähähiilihydraattisesti.
Näillä muutoksilla aloittelen seuraavaa jaksoa. Katsotaan, mitä ne sitten saavat aikaan. Iloinen olen jo tapahtuneista muutoksista parempaan. Esim. joulu tulee olemaan ihan erilainen nyt, kun ei tarvitse ahmia suklaata. Sanoinkin jo miehelle, että minulle ei sitten tarvitse ostaa suklaarasioita. Enpä olisi tuota vuosi sitten uskonut, niin perso olen ollut makealle.

ViestiLähetetty: 2013-11-14 22:26:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

=D> Kuulostaa tosi hyvältä suunnitelmalta, Sofia! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2013-11-21 19:29:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos kannustuksesta, Adagio!
Olen aivan ihastunut ruususuolaan. Se saa munakkaankin maistumaan paljon paremmalta. En olisi uskonut, että makuun saa parannusta vain vaihtamalla suolaa. Ruususuola on aromikasta eikä lainkaan kitkerää. En kyllä enää osta tavallista suolaa, kun saan vanhat varastot tyhjennettyä.
Eilen kokeilin mutamuffinssireseptiä täältä foorumilta ja hyvää tuli. Kaupan mutakakku ei ole läheskään yhtä herkullista. Laitoin kylläkin mukaan vähän tavallista sokeriakin, kun leivoin ei-karppaaville ystäville. Itse en olisi lisämakeutta tarvinnut.
Tytärkin on nyt ruvennut tykkäämään prosenttisuklaasta. Lidlin Arriba on meidän kummankin suosikkeja. Leivontaan käytän 70-prosenttista, mutta kahvin kanssa nautittuna on Lindtin 90-prosenttinen suklaa mielestäni parasta.
Kaipaan nykyään entistä enemmän puhtaita makuja. Jääkaapissa on herkkusieniä, selleriä, eril. sipuleita, porkkanoita, punaisia chilejä, oliiveja, inkivääriä ja tomaatteja sekä avokadoja. Näistä herkuista valmistan lisukkeet kalalle, munalle ja broilerille tulevana viikonloppuna.
Syöminen on ihanaa, kun tietää samalla antavansa keholleen sitä, mikä saa sen voimaan hyvin.

ViestiLähetetty: 2013-11-21 19:36:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuulostaa hyvältä! Osaat ostaa ja käyttää vihanneksia! Mihin inkivääriä?

Kotimaisia tuoreita herkkusieniä pitääkin muistaa ostaa.

Ja tältä sivulta löytyy varmasti karppileipurille aineksia leivontaan vaikka vieraillekin tarjota, esimerkiksi erytritoli ja koivusokeri:

http://yesdeli.fi/tuotteet/vahahiilihyd ... 3godwW0AyQ

ViestiLähetetty: 2013-11-24 19:18:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen tein oikein perusteellisen mahalaskun. Oli nuorta väkeä yökylässä ja leivoin mokkapaloja pitkästä aikaa. Söin kaikkea, mitä muutkin ja maistelin vielä iltamyöhällä nuortenillasta jääneitä sipsejä ja karkkeja. Lisäksi join ainakin kolme mukillista kahvia. Lopulta toivuin kohtauksesta ja menin nukkumaan. Aamulla oli vatsa kipeä ja jäin petiin miettimään, mikä minulle oikein tuli eilispäivänä. Ei ole syy täysin selvinnyt.
Tänään en sitten ole paljoa syönytkään. Nälkä ei ole ja miehen tuoma jäätelöpakettikin suorastaan yökötti.
Voi olla, että alitajuisesti välillä haen väsymykseeni energiaa ruuasta ja piristystä kahvista. Olen ennenkin huomannut, että väsyneenä ja stressaantuneena syön tavallista enemmän. Lisäksi en suunnittele viikonlopun syömisiäni kovin tarkkaan etukäteen, mikä ehkä olisi nyt tarpeen tehdä. Viikolla minulla on rutiinit, joista yleensä saan hyvin pidettyä kiinni. Täytyy tarttua ongelmaan ja tehdä muutama korjausliike.
Kiitos muuten linkistä, Adagio! Niin ja inkivääriä käytin vokkivihanneksiin.

ViestiLähetetty: 2013-11-24 19:32:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No ei se kuule mittään. Se oli sun herkuttelupäivä, Sofia. Nyt jatkat taas iloisesti eteenpäin. Huomasit varmaan, ettei niistä ruuista tullut hyvä olo. Siitä voi miettiä, mitä tapauksesta voi oppia. Tuo etukäteissuunnittelu kuulostaa hyvältä.

Ja antamastani linkistä voi tilata esim. erytriolia tai koivusokeria joko pikkupussin tai isomman. Jos sen kanssa leipoisi tattarijauhoista, voista ja tummasta suklaasta, ehkä nuorillekin kelpaisi. Koivusokerissa on nolla hiilaria.

ViestiLähetetty: 2013-11-27 13:20:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvin menee taas, niin kuin yleensä aina viikolla. Miten onkin niin paljon helpompaa pitää kiinni dieetistä arkipäivinä! Pitänee aloittaa hyvissä ajoin viikonlopun suunnittelu eli mitä syön silloin, kun toiset ahmivat karkkia ja jäätelöä. Jotain korvaavaa pitää vielä saada, muuten lankean ikään kuin vanhasta tottumuksesta joukon mukana syömään sen saunajätskin. Taidan tehdä vähäsokerisen version suklaamoussesta, pakastaa ja syödä jäätelön korvikkeena. Ehkä tulee vielä sellainenkin aika, ettei niitä korvikkeita enää tarvita.
Olen muuten lisännyt vihannesten syöntiä. Toivon, että siitä on apua väsymykseeni. Täytyy joskus myös kokeilla tuota koivusokeria, ainakin kun leivon vieraille ja sitten itsekin syön leipomuksiani.

ViestiLähetetty: 2013-11-27 14:17:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, kannattaa tehdä viikonloppusuunnitelma omille herkuille! Tuosta raakasuklaasta jotkut olivat innoissaan. Siitä kai löytyy reseptejä täältä ja muualtakin netistä. Ja muitakin herkkuja. Miten olisi kookoskerma ja tumma suklaa yhteen sulateltuna vesihauteessa? Ja kanelia lisäksi? Tai jotain... Ja tattarijauhoilla tai kookoshiutaleilla vahvistettuna?

ViestiLähetetty: 2013-11-30 09:11:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

P. S. Mitäs sanot, Sofia, tästä?

http://www.violetlight.fi/Ravinto%20ja% ... drooma.htm

Hiivasyndrooma voi olla, jos on syönyt paljon vehnää ja sokeria.

PPS. Tässä mielenkiintoinen blogi. Kirjoittaja pyrkii eri keinoin eroon uupumuksesta. Karppaus on yhtenä keinona. :) http://uupuneentarina.wordpress.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 314 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 516 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00