satuetainen kirjoitti:
. Kyllä minä olen vastuussa siitä mitä tunteita aiheutan toisille ihmisille! Ei minun tarvitse miellyttää tai mielistellä, mutta en saa myöskään loukata tai ärsyttää toisia.
Sinun tulee siis telepaattisesti etukäteen tietää mikä voisi muita loukata ja pyrkiä toimimaan tuon telepaattisesti saadun tiedon mukaisesti?
Sinä et mitenkään voi tietää mikä ketäkin loukkaa, joten jos käyttäydyt normaaleiden kohteliaisuus- ja käyttäytymisohjeiden mukaisesti, niin jos silti joku pahoittaa mielensä se et ollut silloin SINÄ joka häntä loukkasi, vaan hänen omat todennäkösesti vääristyneet käsityksensä ja ajatuksensa siinä tilanteessa. Näinollen, jos edellytät itseltäsi ettei kukaan koskaan saa pahoittaa mieltään sinun takiasi, se on mahdoton tehtävä - paitsi jos todella olisit telepaatti. Ja vaikka olisitkin ja pystyisit kaikkien muiden oikkuihin sopeutumaan, niin silloin olisit kaikkien muiden ihmisten heittopussina eli joutuisit sopeutumaan heidän mahdollisesti kohtuuttomiin ja häiriintyneisiinkin vaatimuksiinsa.
MIksi juuri sinä olet se jonka aina pitää sopeutua muihin? Tasapainoisissa ihmissuhteissa ovat asiat tasapainossa, eikä ole niin että vain toinen vääntää itsensä kaksinkerroin toista miellyttääkseen.
Lainaa:
En voi olla avoimesti oma itseni, jos teen niin, sitten ei kukaan pidä minusta jasitten saan olla aivan yksin.
Mistä sinä tiedät, että asia on noin? Mitä todisteita sinulla on tuosta?
Ja voisiko olla niin, että jos noin käy, niin kyseessä ovatkin niiden muiden ihmisten ongelmat, eikä se että sinussa olisi luonnostaan jotain mistä ihmiset eivät pidä?
Jos et ole oma itsesi, niin silloin kukaan ei edes pidä sinusta - he pitävät vain siitä esityksestäsi! Kukaan ei edes näe sitä todellista sinua Ja sinulla ei ole mitään todisteita siitä että maailman 7 miljardista ihmisestä ei löytyisi ainuttakaan joka ei sinusta pitäisi.
Tuo lause nimittäin sisältää kognitiivisen häiriön nimeltään YLIYLEISTÄMINEN: 'kukaan ei pitäisi minusta'
'KUkaan' tarkoittaa nimittäin sitä että todellakaan kukaan koko planeetan 7 miljardista ihmisestä ei pitäisi sinusta. Lauseesi on epätosi ihan vain tällä perusteella.
Ja yliyleistäminen on sinulle vaarallista, se on yksi niistä monista jutuista jotka saattavat johtaa masennukseen tai ahdistukseen:
http://www.tohtori.fi/?page=8581646&id=7491015Tunnistan tekstistäsi asioita jotka olen itse taannoin käynyt läpi ja joista olen päässyt eroon. Ja kas kummaa: Kun lakkasin leikkimästä jotain mitä en ole ja aloin olla oma itseni, eivät ystävät kaikonneet enkä jäänyt yksin. Sellaiset ihmiset, jotka eivät tykkää sinun todellisesta minästäsi eivät ole sinullekaan parasta mahdollista seuraa.