Pienetär kirjoitti:
En ymmärrä, miksi halutaan mennä suoraan ketogeeniseen, eikä tyydytä vähähiilariseen tai hyväkarppiin.
jäbä kirjoitti:
Ei energia lopu ketolla,
Ihmiset kun ovat erillaisia ja kaikille ei kaikki sovi. Minulle sopii ...
Huomenta
kokemukset ja keskustelut ovat mukavia.
ymmärrystä ja faktoja on ja niitä tarvitaan.
tämä ei ole ketään vastaan.
en sano etteikö teillä niitä olisi, vaan kaikki me ollaan erilaisia omine ongelminemme.
minäkin olen kokeillut jos jotakin, ovatkin antaneet kyllä ymmärrystä miten minun keho toimii ja reagoi näihin kokeiluihin.
ja olen huomannut että toiset reagoi eri tavalla.
ite en kumartele kuvia, guruja enkä PT porukkaa vaikka luenkin heidän tekstejään ja kokeilenkin heidän ohjeitaan.
voin vain todeta että jotkut toimii, toiset paremmin, toiset huonommin.
en siis hakkaa päätä seinään vaikka joku guru väittää sen toimivan.
eritoten itseään kannattaa kuunnella, miten ohjeet ja jutut toimii ja tehdä niistä omat johtopäätökset.
emme elä gurujen tai PT tai minkään karppinimimerkin takia tai edes VHH tai minkään ruokatyyli aatteen takia.
etsimme ruokavaliotyyliä mikä sopii itsekullekin, ottaen samalla huomioon sen ruokavalion terveysvaikutukset.
kun tyyli löytyy jolla voit hyvit ja ongelmat katoaa tai on poistumaan päin, mitä parempaa vois olla.
meillä on niin monta eri juttua toisiimme nähden eri tavalla, että kaikki tyylit ei vain sovi kaikille. sen olen oppinut 16v aikana täällä karppilassa ollessa. monet monet ovat poistuneet, jopa korvat luimussa, kun eivät ole löytäneet itselle sopivaa tyyliä ruokailla tästä VHH tyylien joukosta. hakaten päätä seinään että pakkohan sen on toimia, vaikka ei toimi.
miksi itseään yrittää vääntää johonkin eri moodiin jossa on koko ajan vääntöä, oli se sitten VHH, LCHF, keto tai vaikka karni. (oli VHH tyylinimi mikä tahansa).
em. eri tyylin täsmä ruokavalioita voi kyllä ihan hyvin välillä kokeilla. on jopa suotavaa tai vaikka lyhyt paastokin on ok
kun itse voi kaikin puolin hyvin, se riittäköön... no kuitenkin runsaita hh välttäen.
ilosanoma omasta tyylistä voi tuntua että sillä kaikki pelastuu, mutta näin vain ei ole.