Nyt olo jo normaali ja hyvä kun jaksoin suihkuun ja sai kuumehienhajut pois ja tukan puhtaaksi, puhtaat vaatteetkin tietysti ja nyt jo lounasmunakas jossa sipulia ja pekonia ja ryskit sitten jo nautittu tavis aamukahvien jälkeen. E-postissa ihan mukavaa infoa ja nyt siitä kahvista eli tutkimuksesta
Lainaa:
The impact of coffee subtypes on incident cardiovascular disease, arrhythmias, and mortality: long-term outcomes from the UK Biobank
artikkeli julkaisusta European Journal of Preventive Cardiology ja tuossa lainaus Medscape sivulta
Lainaa:
"Our study is the first to look at differences in coffee subtypes to tease out important differences which may explain some of the mechanisms through which coffee works," Peter M. Kistler, MD, the Alfred Hospital and Baker Heart and Diabetes Institute, Melbourne, Australia, told theheart.org | Medscape Cardiology.
"Daily coffee intake should not be discouraged by physicians but rather considered part of a healthy diet," Kistler said.
"This study supports that coffee is safe and even potentially beneficial, which is consistent with most of the prior evidence," Carl "Chip" Lavie, MD, who wasn't involved in the study, told theheart.org | Medscape Cardiology.
"We do not prescribe coffee to patients, but for the majority who like coffee, they can be encouraged it is fine to take a few cups daily," said Lavie, with the Ochsner Heart and Vascular Institute in New Orleans, Louisiana.
The study was published online today in the European Journal of Preventive Cardiology.
https://www.medscape.com/viewarticle/981518?src=mkm_ret_221029_mscpmrk_neuro_brain-diet&uac=175488PJ&impID=4802247 paitsi koffeiiniton kahvi ei antanut samoja hyötyjä kammiovärinän suhteen.
Tuossa siis todettiin että kahvia pitäisi pitää osana terveellistä ruokavaliota eikä suositella sen pois jättämistä.
Kannattaa lukea koko Medscapen juttu jos kiinnostaa, minä olen kahviaddikti joten tietysti tällaiset jutut ovat tervetulleita ja kun lähdekkin on sellainen että voi itse tarkistaa tutkimuksenkin.
Päivällistä en oikein vielä tiedä, eilen tosiaan ei tehnyt mieli muuta kuin ryskit aika myöhään.
Nyt meni pahimmat myrskypuuskat ohi, ei päässeet varoitettuihin lukemiin, mutta kova tuuli kuitenkin ehkä tunnin verran.
Aloitin jo vähitellen orkideoitten uiton, nuppuja ja kukkia riittää nyt alkutalveksi.