els, varmaan teillä ei olisi arfille samalla tavalla käyttöä kuin minulla yksin asustavana ja vaikkapa jo kananmunankeitossa apuna useampana päivänä viikosta. Sitten kun syön usein samoja ruokia useampana päivänä, niin siinä on kätevää lämmittää annokset,
Geri, teillä on sitten kunnon kauppa kun on pitänyt hinnat kurissa. Meillä tietysti vaikuttaa kahviin kruunun kurssin heikkeneminen ja sähkönhinnat paahtimoissa ja kuljetuskustannukset ovat tietysti myös nousseet ja tänne on sitä matkaa etelän satamistakin. Mutta kun minusta karppiruoka on muuten edullista kun on poissa niin paljon vaikkapa pullia ja leipiä ja etelän hedelmiä, niitä meni aika paljon, pullia taas vähän. Suurin säästö tupakanpolton lopetus jo ennen eläkkeelle jäämistä. Nyt on autokainenkin jo pois kuluttamasta eli budjetista on vapautunut tilaa sinne ruokapuolelle.
Tänään sillilounas ja päivällisen jauhelihapihvien kaverina hapankaalisalaattia. Juustoa. Kahvia ja vettä.
Kyllä on ihan mukava kun oli normaali siivous, se heikompi esitys ei ollut osaamattomuutta vaan jotenkin varmaan kyllästynyt hommaan, eihän se kaikista hauskin homma ole, mutta jos vielä tekee huonoa jälkeä niin ei siitä edes työn iloa saa.
Minä olen tähän ikään ehtinyt tehdä vähän kaikenlaista ja oli mikä homma tahansa niin jos tuntee ettei ole tullut hyvää lopputulosta niin se se vie ilon. Minulla oli juuri ennen eläkkeelle jääntiä yksi kurssi lukion pojille jossa tunsin etten saanut hyvää tulosta, siksi oli helppo sanoa etten jatka enää yli 65 v, alkoi olla liian kaukana nuorten maailmasta. Enimmäkseen toiminkin aikuiskoulutuksen puolella ja projektipuolella, mutta tuo oli vähän hyppäys sinne nuorten puolelle kun oli puute kurssin vetäjästä. Ja olihan sitä työura jo kasassa yli 40 vuotta, Ranskassa olin kotona lasten kanssa, mutta opiskelöu oli osittain mukana silloinkin. Nyt sitten enimmäkseen laiskottelua.