karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 08:07:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 208 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 611 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-05-07 10:38:44 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Mulla on tällaisia http://www.luontoportti.com/suomi/fi/ku ... evatesikko , mutta myös jalostettuja värillisiä versioita, sit tällaisia http://www.sarkanperennataimisto.fi/kuv ... _Wanda.htm , kahta väriä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-08 18:46:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Tuo vanha lienee juurikin postittamiasi, mutta melkoinen ihme on että jopa kaksi prisman kevätesikkoruukuista noin vaan maahan heitettyä selvisi :)

Brainy quote'sin päivän perusmiete osui tänään nappiin, vaikken kyseistä gurua tunnekaan:
Unless we remember we cannot understand. (E. M. Forster). Ja joo, näinhän se menee.

Lisää huonosti käyttäytyvän karpin kevätruokaa.
Tänään se oli vielä astetta villimpää, sillä tänään tein vain itselleni. Enkä ollut valmistautunut Sahhen peruutukseen.
Mutta ei tunnu yhtään siltä, että olisin jäänyt tässä luuseriksi, vaikka puolet olikin silkkoja jämiä

Aamiainen: voimakahvi mikrossa lämmitettyyn eilisen jämään ynnä lehtileipä kera voin, oltermannin ja jämäkeittokeltuaisen (sentää karhumäkisiä)

Aamupäivällä voimakahvi

Iltapäivällä jokunen kippo kuumaa vettä. Yhden kanssa kaksi kipparisiivua ja pala juustoa (oli muuten vienernugaata!)

Päivällistä varten käteen tarttui muuta hakiessa rasia vauvaherkkusieniä (latviasta), mutta muu sillä kuullokepannulla oli enempi vähempi jämiä viime viikolta.
Paitsi tietty voi, joka ei ole jämä koskaan. Siis: voita (joo, ei ainakaan vähän), kolme pilkottua yli-ikäistä snellmannin pekonisiivua, puolikas (aika hyväkuntoista) sipulia, yksi (täysin kurantti) valkosipulinkynsi, yksi (parhaat päivänsä nähnyt, vapuksi hankittu, mutta paksu ja vielä kiinteä) vihreä parsa, puoli kourallista luuliemiriisiä, muutama lasiverannalle unohtunut hyväkuntoinen persiljanoksa, mustaapippuria ja sitruunaa (tiivistepullosta) niin että maut saivat vartin verran hautua yhteen. Lautaselle lisäksi pari keittokeltuaista, yksi pepperoni ja hiukan rasilaista (kun muuta ei tehnyt mieli). Yksinäisen seuraksi lasi tai pari muunnettua ja varsin mietoa geeteetä. Voimakahvi vasta tuloillaan. Oli muuten hyvä kombo!

Ps. Illan voimakahvissa tuli kokeiltua, josko kaakaojauhetta voisi kääriä juustohöylävoin sisään kahviin helpommin sekoittuvaksi komboksi. Näyttää toimivan.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-09 06:01:09 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Tällainen se toinen sit: https://www.google.fi/search?q=K%C3%A4% ... HEKWldsTbM:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-10 07:06:58 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
No, doctor, I don't want to grow young again. I just want to keep growing old (Kreivitär de Rothschild, vanhasta naislausumakalenterista)
Sopii hyvin eiliseen, jolloin suruviesti kertoi suvun vanhimman jäsenen poismenosta. Juhli entisvuonna likipitäen viikon verran satasiaan <3

Tiistai
Aamulla: Useampi kupillinen voimakahvia. Lehtileipä jossa voita, juustoa, keittokeltuainen, vauvaherkkusieniä ja hiukan paprikaakin. Joo, sai pidellä kasassa kaksin käsin.

Aamupäivävoimakahvi

Myöhäislounas, jolla sain ihan yksin menemään tasan sopivan kypsän kokonaisen Vit Castellon kiekon (150g?). Osan nautin vahvasti voivoidelluilla lehtileivillä (2-3), osan omenansiivujen kera ja osan ihan sellaisenaan. Palan paineeksi voimakahvia, kourallinen tai kaksi ituja, kuplavettä, kuumaavettä ja parikin napsia (kotoinen geetee ja niinikään kotoinen kuuma tyrnijuoma). Pari hillotun inkiväärin palaa.

Eikä tuon jälkeen tehnyt sitten enää mieli päivällistä lain. Sen sijaan omalomaillan huipensi pari jaksoa P&P'tä videolta ynnä pitkänpitkä 9 tunnin uni.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-11 07:02:34 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
What after all, is a halo? It's only one more thing to keep clean. Stephen Fry

Keskiviikko:
Aamulla jokunen voimakahvi ja leipäjuustoa, itukourallinen

Päivällä ja illalla silkkaa silppua (työpäivä, kokkareet, konsertti):
voimakahvi
voimakahvi ja kaksi kipparisiivua
gluteenittomia kokkarepikkupaloja viisi kera lasillisen punkkua ja lasillisen lehtikuohua
ennen konserttia lasi punaviiniä
konsertin jälkeen puolikas Vlatavan herkkuleivän sisuksista ja iso kolpakollinen jalluvissyä
... ja kotiin tullessa, täyttäkuuta matkalla ihailtuani vielä yksi voimakahvi ennen unta. ... ja hyvä yö.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-11 07:29:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2017-04-12 08:51:11
Viestit: 694
els kirjoitti:
Ps. Illan voimakahvissa tuli kokeiltua, josko kaakaojauhetta voisi kääriä juustohöylävoin sisään kahviin helpommin sekoittuvaksi komboksi. Näyttää toimivan.


Tää on hyvä neuvo. Kökkökaakao kahvissa ei ole kiva.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-12 18:17:55 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Thank God it's Friday! (minä, muiden mukana)

Torstai:
Aamiainen pala leipäjuustoa ja voimakahvi
Työpäivän aikana ainakin voimakahvi, pari kipparinsiivua (loppuivat, sniff!) ja suklaanpalakin

Ja pitkän linjan iltapala kaverin kanssa, kotosalla
Alkoi kuumalla tyrnitotilla, jatkui kawapitsalla (nyt tuli vielä parempi pohja, jes) ja kawaletuilla ja viinillä...
... ja niin paljon juteltiin, että unohdin iltakahvin mikroon ja kahvinpuutejysäri katosi vasta seuraavan aamun voimakahviin.

Perjantai:
Aamiaiseksi voimakahvi, joka tuntui kofeiineineen niin hyältä että unohdin muut syömiset kokonaan
Työpäivän aikana voimakahvi, ja muutama puristus voiputkilosta (kun joku oli unohtanut aamiaisen lisäksi myös eväät), pala suklaata, ja pelkän kuuman veden lisäksi kaverin tarjoamaa jasmiinoitua vihreää teetä. Jooen taida olla enää teenjuoja.
Illalla pala eilistä pitsaa voimakahvien kera mutta sitten ei tehnytkään mieli enempää.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-13 09:10:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Täällä on muuten jo kivasti vihreää pihalla ja pientareella.

Löysin kolmesta paikasta nätisti nousseita horsmanversoja kuullokevihreiksi, vaikka nokkoset on vielä niin pieniä, etten raaski.
Salaattia puolestaan voi maustaa ainakin pihlajanversoilla ja vuohenputkella (joo ei paljoa jälkimmäistä) ja paremman makuisilla koiranputken versoilla ja aika neutraaleilla vatunlehdillä (näitä vaan sieltä missä ei halua niiden kasvavan).

Ja noiden lisäksi lipstikka on noussut hyvin pintaan niin että siitä saa jo mausteeksi, ja sisällä on vihanneskrassiviljelmää.

Näiden jälkeen kaupasta ei tarvitsisi kuin hiukan salaattia tai kaalia, sipulia (saa vieläkin kotimaisena) ja kesänmakuisia käyriäkurkkuja... paitsi että olen kyllä ostanut muutakin. varsinkin järjettömän halpaa parsaa (nyt alle 2 euroa puoli kiloa, kui?), joka on varsinainen voikasvis.

Aamulta unohtunut mietelmä: I can resist anything except temptation. Ja tämä oli Oscar Wilde

Aamiainen: lettuja joilla voita, tippa lemon curdilla tuunattua omppusosetta, ja jotain joka näytti smetanalta. Voimakahvia

Lounas (ihan oikea). Loppu entispäivän pitsasta ja kurkkua. Voimakahvia, banaania kera voin ja tanskalaisen sinihomejuuston
(... ps, IMO Aura on parempaa kuin tämä. Mutta Aura onkin hyvää...)

Päivällinen
Aperitiiviksi kuppi kuumaa tyrnijuomaa
Syötiin kinkku-parsakuulloketta jossa mukana myös eilen kerätyt horsmanversot. Salaatissa friseen, sipulin ja kurkun tukena kaikki muut pihalta löydetyt vihreät, pääasiassa koiranputkea, vuohenputkea ja ketunleipiä; mukana aika paljon salaatinkastiketta (bamixoitu pitsan omatomskusoseen jämät kera sipulin ja MCTn). Kuplavettä, hiven mustikkaviiniä Lapista, lisää kuplavettä. Kohta toivottavasti voimakahvia.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-13 09:22:23 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Liittynyt: 2005-11-20 19:29:08
Viestit: 16832
mäkin innostun vihreistä,kivaa aamujumppaa niitä kyykkiä pihalta:)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-14 17:31:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Spring is nature's way of saying, 'Let's party!' Robin Williams,
Tämä on kevään viimeiselle raporttipäivälle, sen kunniaksi, että tänään jo näyttikin keväältä
Äitienpäivää vaan kaikille sukupolviketjujen lenkeille o/

Aamiainen: Voimakahvia, lehtileipää voilla, VitCastellolla ja vihanneskrassilla, kolme lakumaustettua voitoffeeta.

Lounas vasta alkuiltapäivästä:
juhlittiin äitienpäivää päräyttämällä kahdella moottoripyörällä Sahhelle syömään karpit, ja sieltä vielä jälkikasvulle kahveille

Päivällisaikaan voimakahvi riitti oikein hyvin ja ruokapuoli saattaa tähän jäädäkin.
No ei jäänyt, ja se on varmaan hyvä se, kun kerran paino on taas valumassa alaspäin, eikä olisi enää väliksi.
Iltavoimakahvin kanssa kaksi leiväkettä, joilla voita, kielileikettä, juustoa ja vihanneskrassia.
... ja puolikas banaania ja napalminallejuomaa kurkulle.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-14 18:09:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Komeet kyydit teillä!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-25 21:09:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Helatorstain grilliä ja alkuruoassa hiukan horttaakin. Tuli tuttu päivällistämään parhaan mahdollisen kevään aikaan.

Aamiainen ja lounas noita tavallisia
Päivällinen hivenen italian tyyppinen (lue: vähistä aineista sen suuremmin valmistamatta):
Alkupalaksi lipstikkakeittoa, täältä: viewtopic.php?p=1879868#p1879868
Pääruoaksi grillin päälle sovitetussa muurikassa wokkia:
rasvana voita, lihana raakamakkaraa (noh, siskonmakkaroita), kasviksena hätäisesti kuorittua vihreää parsaa, paloiteltua sipulia, puolitettuja herkkusieniä ja hapankaalia, mausteena ripaus sitruuna silloin kun muistettiin. Seurana kesäkaalimurua, johon lisätty hiukan vesimelonia yhtä pieninä paloina; sen mausteena suolaa.
Jälkkärinä kawalettu ja hiukan jääkaappiin edellisen grillin nyyttäreistä jälkeenjäänyttä jäätelöä.
Juomana kuplavettä ja pullo hyvä valkkaria, jälkkäriksi kahvia (kuka mitenkin sen nautti, oma oli voimamuotoista)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-01 18:50:00 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
The truth is more important than the facts. Frank Lloyd Wright.
Meikä tosin sanoisi että kokonaiskuva voittaa nippelitietomittelöt selityksineen tullen mennen. Tarkoittikohan hänkin sitä...?

Ensimmäinen viikko (tai silleen), kun ei ole ollut pakko rynnätä yökävelyille rauhoittamaan kutisevia paukamia. Kutinaa löytyy vieläkin (kurkun paranemisesta nyt puhumattakaan), mutta jo tätä voisi elämäksi kutsua. Sille o/

Lisäksi toukokuu oli kuin parhaan/pahimman seurapiirihain hurvittelukaudesta. Ainakin kymmenen ulkoruokintaa mahtui siihen. Ja kaikkalla jotain söin (ja join), joskus ylettömän paljonkin - jos kohta pöytävoi ja käsilaukkuvoi olivat aina tukevoittamassa makua ja kaloriensaantia. Paino ei onneksi laskenut eikä kyllä noussutkaan (vuoden alusta ylläpitoa, jesjes!), vaikka kevytpaastopäiviä oli samassa kuussa vain harvakseltaan juhlia tasapainottamassa. Ja hortta palasi kuvaan: yleensä muutaman korren päivätahdilla : )

Asiaan. Tänään oli sellainen kevytpaastopäivä (koska huonenna ei voi olla, vaikka perjantai yleensä siihen meneekin)
Suomeksi lounas korvautui voimakahvilla ja päivällinen voimakahvilla, pähkinäkourallisella ja pikkuruisella geeteellä.
Aamiaiseksi voikahvin kanssa oli sentään vihonviimeinen kawalettu kera voin, omenasosetiplan ja smetanan. Ja lohko kaalia.
Ja matkaan lähtiessäni nappasin pihalta ruohosipulin korren ja hiukan minttua...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-02 09:32:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 13117
Käsilaukkuvoi, minkälaisessa pänikässä kuljetat voita mahdollisimman näppärästi? Tämä kyselee ennenkuin alkaa kokeilemaan itse, laiskimus olen. :D

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-02 19:50:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Se on kulkenut vaikka minkälaisissa. Kelmussa, litran ohutmuovi muovipussissa, pienessä lasipurkissa tai lentomatkustajille myydyssä silikonipursottimessa. Kaikki käy; vuosien saatossa on ehkä kokeiltu muutakin...?

Ja asiaan. Päivän mietelause on tällä erää perjantaihin sopivasta Never Cook Sober keittokirjasta (kaverin lahja jenkeistä):
There is nothing wrong with sobriety in moderation.

Aamiainen:
Jauhelihapihvi ja noin 10 pakkasesta löytynyttä ranskanperunaa, muistona menneiltä. Mikrotin ne ja voitelin, hyvää oli.
Niiden seurana muodikkaasti uusionimetty kahvismoothie, jota ennen tapasin voimakahviksi mainita.

Aamuvälipala seminaarissa: munattoman, maidottoman ja gluteenittoman sämpylän sisukset (lue hiukan juustoa, salaattia ja tomaattia). Onneksi sentään myös voikahvi, kiitos käsilaukkuvoin.

Lounas: voimakahvia ja 20g kipparia

Päivällinen: Onneksi aamulla oli pihviä. Ulkoruokinnan ainoa lihaisa ruokalaji oli lasagnaa, niin että eisit. Toisaalta, pöydässä sentään oli voita, ja voin lisäksi syötävänä mm mozzarellasalaattia, rehusalaattia ja hiven linssimuhennosta. Ja gluteenitonta, munatonta ja maidotonta pikkolosämpylää, nyt onneksi ilman margariinipäällysteitä. Ja lasillinen punaviiniä. Ja kotona jälkkärin jälkkäriksi seuraava kahvismoothie, jossa kahvin, voin ja maidon lisäksi oli myös tiraus kirkasta. Ja sen jälkeen tiraus konjakkia, juhlaan.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-03 20:00:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Success is getting what you want. Happiness is wanting what you get. Sille o/

Käväistin tänään (ehkä puskien kunniaksi) Tallinnassa, joten ruokapäivästä tuli taas erilainen. Kotiaamiainen jäi voimakahviin, kun tarkoituksena oli nauttia brunssi puhvetissa. Vaan puhvettipa oli täyteen varattu, joten söimmekin hampparit laivan burger kingissä. Majoneesikin oli pitkälti yläleivän päällä, joten kun jätti leivät syömättä ja lisäsi voita, se oli kelpo ateria. Sen mukana puolikas annos pienistä ranskalaisista (niinikään kera voin), iso muki soodavettä ja desi kuoharia. Jälkkäriksi irlanninkahvia ilman sokeria.

Myöhäislounas löytyi Tallinnasta ja se oli hiukan caesarmainen lämmin salaatti, jossa salaattipohjan päälle oli kasattu paistettuja perunalohkojha ja mantelikuorrutettua kanaa... ja voita, käsilaukusta. Sen seurana 15 senttiä kohtuullista epsanjan punaviiniä... ja jälkkäriksi laivalla cafe avec.

Käytiin kaupoilla katsomassa kaikenlaista. Mieli teki kaikkia ihania rasvaisia savusian paloja (sellaisia ei meiltä edes saa!) mutta jäivät ostamatta, kun ei ollut sopivaa säilytystilaa. Ja se hiukan yllätti että voi oli siellä täkäläistä kalliimpaa. Siis törkeän kallista paikallisille... tai ehkä meidän vain pitäisi kiittää EUn ja Venäjän kauppasotaa, joka on kerralla tiputtanus suomalaisen laatuvoin hinnan ehkä maailman edullisimmaksi?

Ai niin, kotona illalla vielä voihkahvimikälie kera Miss Marplen

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-04 10:58:00 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
If you don't think every day is a good day, just try missing one.

Aamiainen: pari voimakahvia, ituja ja retiisi, muutama possusipsi (tanskalaisia, laivalta, 97% läskisikaa, maku ok) ja kaksi mini-bountyä (eilen ei suklaata tehnyt kertaakaan edes mieli; sinänsä hassu ja uusi juttu tämä) ja pala hillottua inkivääriä.

Ja tuon jälkeen sitten kävikin niin, että myöhäisluonaan aikaan oli ihka oikeasti nälkä. Söin oikein hyvää punaista salaattia (vesimelonia, tomaattia, sipulinvarsia, motsarellaa; mausteeksi hapankaalia, pippuria, suolaa ja ooöötä) JA pari siivua pakkasesta sulatettua gluteenitonta mikäsetummapohjanmaanleipänytonkaan runsaalla voilla ja oltermannilla JA parikin voimakahvia. Sitten helpotti :)

Päivällinen oli sitten vastaavasti kevyt, kun söin oikeastaan vain seuran vuoksi, nokkoslättyjä ja salaattia ja voikamahvia.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-05 20:53:33 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Be careful to trust a person who does not like wine. Karl Marx

Aamu oli kummiskin arkisempi. Voimakahvi ja muutama voisipsi. Ja retiisi ja ituja

Lounas: voimakahvia ja kaksi siivua kipparia

Päivällinen: Eturuokana voisipsejä, nälkään. Syötiin jauhelihapataa eli kypsää jauhista jalostettuna voissa kuullotetulla sipulilla, hapankaalilla, kahvikupillisella luuliemiriisiä, smetananlopulla, parilla palalla sinihomejuustoa, muutamalla kirsikkatomaatilla, kermalurauksella ja mausteilla (kookoshiutaleita, jeeraa, paprikaa, valkosipulia)... viimeistelty vihreällä (persiljaa ja korianteria). Seurana salaattia, jossa kesäkaalia, vesimelonia, kesäsipulia ja kurkkua, kastikkeena ne hulaukset pippuria, suolaa, viinietikkaa ja ooöötä. Lisähöysteenä maekuttamattomia etikkapunajuuria. Jälkkärikahvin kanssa tiplu rommia ja miniatyyri-Mars. Ja pari kotimaista mansikkaa (kun en voinut vastustaa kiusausta lähikaupassa). Maistuivatkin mansikoilta!

Ja tiistai:
. Aamiaiseksi voimakahvia, pala kesäkaalia ja tokavika mansikka
. Lounaaksi voimakahvia ja pari palaa kipparia. Ja lisää kahvia iltapäivästä, nyt varsin niukalla voilla
. Päivälliseksi pitkästä aikaa kokolihaa: Sian suolalapa oli työpäivän noin 85-asteisessa uunissa. Viimeisen tunnin se muhi 110-asteisessa, samaan aikaan kun siitä irronnut liemi toimi vihonviimeisten perunoiden keittoliemenä. Sinne puolestaan jouti mukaan viipaloitu punasipuli (joka oli päivän levännyt uunissa suolalavan päällä) lisää voita ja mausteeksi pala lipstikkaa pihalta. Ja kun perunat kypsyivät survoin ne mössöksi liemeen ja laitoin mukaan vielä eilisen jauhelihapadan lopun. Tämä ihme oli sianlihan kastikkeena - ja kokonaisuus oli muuten todella hyvää. Saurana kesäkaali-vesimeloni-pihayrtti salaatti jossa perusmausteet eli suolaa, pippuria, etikkaa ja oliiviöljyä. Juomana vettä, napsu ja jälkkäriksi voimakahvia

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-08 14:12:54 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
There are no passengers on spaceship earth. We are all crew. (internetistä kaiveltu)
Tällä meidän maapallo-avaruusaluksellamme ei ole matkustajia. Kaikki kuuluvat miehistöön.

Keskiviikko
Eilen oli setäni siunaus- ja muistotilaisuus. Ne olivat valoisammat kuin monet häät :)
Aamiainen: voimakahvia, pihakorsia, pala kaalia
Lounasaikaan: voimakahvia, hiukan juustoa
Muisteluissa en viitsinyt jättä tällä erää pohjia lautaselle, joten en sitten ottanut piiraita lain, vaan söin hiukan tuoresataattia kera maidon ja voimakahvin... ja maistoin teelusikallisen sekä kummankin piiraan täytettä että jälkkärijuustokakkuja. Ihan ok olivat, vaan onneksi ei ollut nälkä. Ja oli paljon kivampaa pysyä hereillä ja kuulolla, kun noita muistoja kannatti kuunnella... siinä missä sotaveteraanien iltahuutoakin, siunauksessa.

Päivällinen kotona: voissa paistettuja suolakyljen siivuja entispäivältä, kera saman muhennoksen ja tuoreen samanlaisen salaatin, lisäksi kuplavettä ja voimakahvia. Hyviä olivat kaikki tyynni näinkin. Ja hiukan yli kilon tarjoussuolalavasta riitti päivällisruokaa yhteensä kuudelle päivälliselle, ei paha.

Torstai:
Aamiaisella voimakahvia, Schärrin naksuleipä kera voin, metwurstin ja oltermannin, pihavihreitä
Aamupäivällä voimakahvi
Päiväkahviaikaan voimakahvi ja kipparia
Päivällinen, saapas nähdä mitä... Ok, itselleni vain tein, mutta jämistä tuli kolmen annoksen satsi, niin että tätä varmaan myös lauantaina. Lopulta ihan hyvääkin oli se, vaikka maultaan kovin vaatimattomista lähtöaineista. Paistelin ensin turhan ylikypsäksi päässyttä jauhelihaa (joku voisi jopa savuaromiseksi väittää) voissa kera sipulin ja ison hapankaalikourallisen. perään kesäkaalisilppua ja viimeiset luuliemiriisit pakkasesta, hiukan omenasosetta ja ketsuppia (jämiä nekin) ja loput etikakurkut (o9lisiko ollut puoli desiä). Mausteeksi aluksi jeeraa, sitten valkosipulirouhetta ja lopulta pihalta hettu yrttikimara (salviaa, korianteria, lipstikkaa, persiljaa) ja hetken haudutus... ja nuo yrtit sitten muuttivat koko homman luonteen toiseksi. Kivaksi. Padan surana samaa kuin eilen eli kesäkaali-yrtti-vesimelonisalaattia, johon taidan olla hiukan koukussa... jokamikä on hyvä juttu, kun yhdestä vesimelonista riittää kevyesti ainakin viikoksi. Tällä erää jälkiruoka (voimakahvia, napsu, muutama gramma suklaata) tuli nautittua ENNEN päivällistä, kun kerran olin yksin ja myöhässä :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 17:55:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
I used to be Snow White, but I drifted. (minulle uusi helmi Mae Westiltä, sopii tähänkin sieluun)

Ja perjantai eli paastopäivä tuloillaan. Olikin vain kevytpaastoa tällä erää.
Aamiaiseksi eilisen salaatin loput juustosalaattina, kippo voimakahvia, pihakorsia
Lounaana voimakahvia
Iltapäiväkahvien aikaan pari (tee)lusikallista hyvää suklaakakun sisusta ja puolikas mansikkaa
Päivälliseksi voimakahvia.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 208 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 611 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)