There are no passengers on spaceship earth. We are all crew. (internetistä kaiveltu)
Tällä meidän maapallo-avaruusaluksellamme ei ole matkustajia. Kaikki kuuluvat miehistöön.
Keskiviikko
Eilen oli setäni siunaus- ja muistotilaisuus. Ne olivat valoisammat kuin monet häät

Aamiainen: voimakahvia, pihakorsia, pala kaalia
Lounasaikaan: voimakahvia, hiukan juustoa
Muisteluissa en viitsinyt jättä tällä erää pohjia lautaselle, joten en sitten ottanut piiraita lain, vaan söin hiukan tuoresataattia kera maidon ja voimakahvin... ja maistoin teelusikallisen sekä kummankin piiraan täytettä että jälkkärijuustokakkuja. Ihan ok olivat, vaan onneksi ei ollut nälkä. Ja oli paljon kivampaa pysyä hereillä ja kuulolla, kun noita muistoja kannatti kuunnella... siinä missä sotaveteraanien iltahuutoakin, siunauksessa.
Päivällinen kotona: voissa paistettuja suolakyljen siivuja entispäivältä, kera saman muhennoksen ja tuoreen samanlaisen salaatin, lisäksi kuplavettä ja voimakahvia. Hyviä olivat kaikki tyynni näinkin. Ja hiukan yli kilon tarjoussuolalavasta riitti päivällisruokaa yhteensä kuudelle päivälliselle, ei paha.
Torstai:
Aamiaisella voimakahvia, Schärrin naksuleipä kera voin, metwurstin ja oltermannin, pihavihreitä
Aamupäivällä voimakahvi
Päiväkahviaikaan voimakahvi ja kipparia
Päivällinen, saapas nähdä mitä... Ok, itselleni vain tein, mutta jämistä tuli kolmen annoksen satsi, niin että tätä varmaan myös lauantaina. Lopulta ihan hyvääkin oli se, vaikka maultaan kovin vaatimattomista lähtöaineista. Paistelin ensin turhan ylikypsäksi päässyttä jauhelihaa (joku voisi jopa savuaromiseksi väittää) voissa kera sipulin ja ison hapankaalikourallisen. perään kesäkaalisilppua ja viimeiset luuliemiriisit pakkasesta, hiukan omenasosetta ja ketsuppia (jämiä nekin) ja loput etikakurkut (o9lisiko ollut puoli desiä). Mausteeksi aluksi jeeraa, sitten valkosipulirouhetta ja lopulta pihalta hettu yrttikimara (salviaa, korianteria, lipstikkaa, persiljaa) ja hetken haudutus... ja nuo yrtit sitten muuttivat koko homman luonteen toiseksi. Kivaksi. Padan surana samaa kuin eilen eli kesäkaali-yrtti-vesimelonisalaattia, johon taidan olla hiukan koukussa... jokamikä on hyvä juttu, kun yhdestä vesimelonista riittää kevyesti ainakin viikoksi. Tällä erää jälkiruoka (voimakahvia, napsu, muutama gramma suklaata) tuli nautittua ENNEN päivällistä, kun kerran olin yksin ja myöhässä

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä.
Tyyli täällä, kliksEi eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)