karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-01 09:56:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 778 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-08-07 10:22:30 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Dumpo kirjoitti:
Niin, noista oireista. Illalla oli atooppinen ihottuma käsissä tosi pahana, ei ole ollut tällaista koko karppauksen aikana. Maha oli vesiripulilla ja olo muutenkin huono. Eli illaksi menee aina huonoksi, jos on mennäkseen.

Dumpo! Jos mää oisin suna, niin söisin ainakin munaa...
Eli kannattako hankkia ehkä hankalastikin parannettava ihottuma, voida huonosti ja olla nälissään ja mielitekojen uhrina jonkun hassun painokilon takia. Joita sulla ei edes ole liikaa, vaan sitähän sinä et usko...
Kuule nyt vanhan monissa liemissä keitetyn mummelin sana: poispois sieltä hiilarimaasta takaisin ihanien herkkujen karppilammikkoon!!! Tämä sana on tosi!!!
Rutistukset teille!

ViestiLähetetty: 2008-08-07 11:31:10 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Lillukka :hug: :hug: , oot ihana!!! Tämän päivän olen vielä, kun on tuota melonia ja kaksi mangoa meni. Uskon, että jotain on jo tapahtunut kropassa. Siis nyt on pakko julistaa: karppiruoka on mahtavaa ja herkullista ja täyttävää!!! Haikailin hedelmien perään jossain vaiheessa, mutta jostain syystä nämä hedelmät eivät olekaan niin hyviä. Vaihdan ne ilomielin rasvaan ja lihaan, sekä pähkinöihin. Mulle riittää kotimaiset marjat tyydyttämään sen tarpeen, minkä tyydytin ennen hedelmillä.

Eli kaksi mangoa meni (hampaat täynnä kuituja), kohta menen hauduttamaan vedessä kukkista ja kesäkurppaa, jotka pistän poskeen yrttisuolan kera, ja lisäksi niitä vehnänituja. Siis tämä päivä vielä sinnitellään....

ViestiLähetetty: 2008-08-07 13:36:14 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Dumpo kirjoitti:
Siis nyt on pakko julistaa: [color=#FF0040]karppiruoka on mahtavaa ja herkullista ja täyttävää!!! Haikailin hedelmien perään jossain vaiheessa, mutta jostain syystä nämä hedelmät eivät olekaan niin hyviä. Vaihdan ne ilomielin rasvaan ja lihaan, sekä pähkinöihin. Mulle riittää kotimaiset marjat tyydyttämään sen tarpeen, minkä tyydytin ennen hedelmillä.
Siis tämä päivä vielä sinnitellään....

Hoi kaikki! Huomatkaa!! Se alkaa tulla järkiinsä, tää Dumpelo! =D>
No, onhan se hyvä näin julkisesti todistaa itselle ja muille, että karppi voi hyvin vain karppisafkalla!!! Mä oon riemuissani!! :smt026 :smt026 :smt038 :smt038 :smt026 :smt026

Muuten, luin ihan äskettäin porukasta, en muista nimeäkään, oisko ollut "Historian valtaajat" tai jotain. Netissä se pyörii, pitää etsiä kohan ennättää.
Niillä on nyt menossa Eurooppa ja Intia 1000-1400 luvuilla. Ruuan valmistuksessa käytetään vain niitä tapoja ja aineksia, mitä silloin oli saatavana. Lihan/kalan seuralaisiksi kelpaavat lanttu ja linssit kun "peruna on ihan liian nuori tulokas"!!!

ViestiLähetetty: 2008-08-07 15:12:09 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

:fisu: :hug: :fisu: :smt043 :smt041 :smt055

Hyppää vaan jo upea lahjakas Dumpo kiltisti karppilammikkoon voilla läträämään...

Eilen illalla laitoin ison sipulin renkaina hautumaan voihin pannuun ja lopuks lisäsin viinitilkan, jonka kiehutin kuiviin..
Muutama ripaus atlantin merisuolaa ja Antin jauhelihapihvin päälle...vielä lusikallinen sulaa auraa...a`vot jotta osas olla herkkuu :roll: :mrgreen:

Rutistukset on paikallaan ja itteki oon kasvismehupaastonnu 40 päivää mutta kyllä karppi voittaa :wink: =D>

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-08-07 15:33:29 
Poissa
taistelukala
taistelukala

tuulimumma kirjoitti:
itteki oon kasvismehupaastonnu 40 päivää mutta kyllä karppi voittaa :wink: =D>

:shock: :shock: , siis ihanko 40 päivää????? Mulle riitti aikoinaan, kun sitä vielä harrastin, viikosta kahteen ja olin jo ihan kypsä mehuihin. Ne suolihuuhtelut oli inhottavia. Huomenna sukellan, lupaan ja vannon! Ihokin kuivuu.

Lillukka, olin aikoinaan hiivasyndrooman takia hoidossa Airi (tai Aira) Rekilällä, ja hän puhui paljon suomalaisten perimästä. Eli siis peruna on uusi tulokas, samoin riisi sun muut. Suomalainen on tottunut geeniperimässään syömään lanttuja ja nauriita, puolukkaa, läskipossua ja täysruista. Muistaakseni vehnäkin oli yllättävän nuorta. Eli hän kannatti siis tuota läskipossuakin ihan tosissaan ja voi oli listoilla. Oli varmaan aikaansa edellä, siitä kun on vajaa 10 vuotta kun olin siellä. Silloin elin aika karppityyppisellä ruualla, kun hoidin tuota hiivaa pois elimistöstäni puolisen vuotta. Ja järjissänihän minä olen ollut koko ajan :wink: :mrgreen: , kunhan pitää kokeilla kaikkea.

Piti ottaa päiväunet ensimmäistä kertaa pitkiin aikoihin. Olin niin urvahtanut etten hereillä pysynyt. Nyt paleltaa ja on semmoinen hölmö olo. Vatsakin on kipeä. Onkohan väärin ottaa sitä lihaa ja rasvaa samana päivänä kun on vetänyt isot annokset hedelmiä? Ketoosi on täysin nolla, tarkistin.

Teemulla on leukkariarvot nousseet :( Piti nostaa sytostaattiannosta isommaksi. Ensimmäistä kertaa ovat nousseet tämän klassisen ylläpidon aikana. Toivottavasti on vain väliaikaista.

Lähdetään Ainolanpuistoon poitsun kanssa. Lupasin sille jäätelön ja mansikoita.

ViestiLähetetty: 2008-08-07 15:56:31 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Koitan nyt noita yläkerran suhteita käyttää [-o< Teemun puolesta...
Ja uskoo että kaikki käy parhain päin...
Ja oikein kunnon mansikat ja jätskit ootte ansainnu kumpiki..

En sillo v. 98 tieenny mistään suolihuuhteluista ja itte tein juures/kasvismehut...
Ruoka oli kolmesti päivässä...olo hirveen energinen ja sen kuuden viikon aikana paino putos 12 kiloo :roll:
Tosinhan sen on täytynyt viedä lihaksiaki : :mrgreen:
Rinsessa sano eilen että sillo näytin ryppyseltä rusinalta :shock:

Enää en rupeis...kyllä tää karppi voittaa tullen mennen..
Tämmösen makkaraliisan :oops:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-08-07 18:36:51 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Nyt taas julistus! Tulin niin huonoon kuntoon, että sukelsin jo tänä iltana lammikkoon. Oksetti ja oli jo muutenkin pitkään huono olo, palelin horkassa, energiat nollassa, nukutti vaan. Marssin keittiöön ja paistoin ison kasan lämminsavupekonia ja munan. Lisäksi söin kanaa ja savujuustoa. Jälkkäriksi meni ruokis kookosöötä. Että sillai! Päätin, etten kiduta itseäni enempää, olo kun meni mihin meni. Olo parani heti puolessa tunnissa syönnistä. En syönnyt yhtään kasviksia, kun tuli mussutettua koko päivän hedelmiä ja vihanneksia. Vain lihaa ja rasvaa.

Teemu herkuttelee juuri litralla mansikoita. Sai jäätelön tuolla puistoreissulla. Nyt on väsynyt, nukutus vielä painaa. Ite en syönyt jäätelöä, ei tehnyt yhtään mieli :roll: . Jotenkin sain tarpeeksi kaikesta makeasta ja ylipäätänsä hiilareista. On helppo siirtyä induktioon, ei edes tee mieli vihanneksia :roll: , joten annos hiilareita taitaa jäädä pieneksi.

Mummasein, niin taidan minäkin olla jo ihan makkaraimmeinen, ei voi muuta todeta! Kiitos paljon ajatuksista ja tuesta :hug: :hug:

Nyt poitsu petiin ja itse jonnekin lorvimaan.

ViestiLähetetty: 2008-08-08 07:36:41 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

HYvähyvä Dumpoliini!
Just niin, läskiä ja voita ynnä kermaa, niillähän sitä Atkinssilla läträtään ja kuollaan pois...mutta on se elo kuitenkin mukavampaa, herkumpaa ja terveempää kuin hiilarihörhötys.
Teemun puolesta yritän minäkin voimaenergiaa sinne lähettää.
Koska te pääsettä kotiin??
Vettä tulee kuin juuri sieltä, voi hyvä Sylyvi tätä kesää..

ViestiLähetetty: 2008-08-08 07:43:04 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Lillukka :hug: , tänään päästään kotiin. Niin ainakin luulisin, koskaanhan ei tiedetä. Juu, kyllä mieluummin kuolen onnellisena ja kylläisenä, kuin kipeänä ja huonovointisena - täältä kun lähdetään joka tapauksessa joskus. Eli tänään alkoi sitten täyspäiväinen ja täyspäinen karppielämä!!

ViestiLähetetty: 2008-08-08 07:45:44 
Poissa
susikarppi
susikarppi

*huoks* ..kivi putos sydämeltä :D Jospa se painotulppa irtosi..toivottavasti...mielellään..ainakin..olisi suotavaa =D>

Ja teillä muutenkin kaikki hyvin! Mukavaa kotimatkaa Vaahteranmäen Eemelille!!

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2008-08-08 09:08:38 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kiitos yläkertaan jottas kotiin tänään [-o< :smt055

Vettä lösöttää ja ilma näyttää myöhäsyksyltä :smt009

Oikein siunattua ja ihanaa viikonloppua koko jengille
ja Teemulle isot halit :hug:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-08-08 09:40:26 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kiitos Fauna ja mumma :hug: Ollaan oottamassa kotiutuspapereita, joissa yleensä menee hirmu kauan. Luuydinpunktiovastaukset saadaan ehkä tiistaina, kun tällä ei kuulemma ole kiire. Sitten juteltiin neuropsykologin kanssa. Saatiin kuulla semmoinen juttu, ettei tällaista tapausta ole aikaisemmin tullut hänelle vastaan kuin Teemu. Teemun puheen tuottaminen ja ymmärtäminen on kaksi vuotta jäljessä, mutta taas hienomotoriikka ja visuaalinen ymmärtäminen kaksi vuotta edellä. Näin suurta eroa ei ole kuulemma aikaisemmin tullut vastaan. Nyt meidät sitten siirrettiin foniatrian puolelle, ja siellä tullaan jatkossa asioimaan, jopa viikonkin kerralla, eli osastojaksoja. Ei me päästä näistä sairaalahommista eroon :roll: . Saa nähdä, siirretäänkö meidät vielä neurologian puolellekin. Minun ja isännän lukihäiriöllä voi olla tekemistä, eli geeniperimää, mutta tämä on kuulemma laajempaa kuin pelkkä lukihäiriö. Onneksi poika on sosiaalinen ja ulospäinsuuntautuva ja hänellä on muita vahvuuksia, joita pitää vahvistaa entisestään. Että tällaista kotiinviemistä. Samoin edessä fysioterapia-tutkimukset, kun Teemun jalkojen lihakset ovat heikot. Tämä voi sitten johtua tästä syövästä, kun se iski juuri siinä vaiheessa, jolloin sen ikäiset alkaa juosta ja riehumaan, sekä harjoittelevat polkupyörällä ajoa. Ja Teemulla kun lähti vielä jaloista tämä syöpä liikkeelle, oli tosi kivulias kuukausi tolkulla.

Nyt vedettiin kunnon karppiaamiainen. Meni lämminsavupekonia iso kasa, kesäkurppaa muutama siivu, kukkista pari palaa, paprikaa pari siivua ja kermaa koko systeemin päälle. Ne pannulle muhimaan ja oltermannia päälle.

Nyt on kylläinen ja hyvä olo. Huomasin, että olin nälkäinen harvinaisen varhain, eli kyllä se rasvaproduruoka säännöllisesti tekee kylläiseksi ja siihen kun vielä ketoosi päälle, niin ei tarvita kuin kaksi ateriaa.

ViestiLähetetty: 2008-08-08 11:22:31 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Hyvää kotimatkaa ja voimaheleja Teemulle!!
Sinähän sen juuri ihmiskokeellasi todistit, karppiravinto toimii!! Hauskaa viikonloppua!!

ViestiLähetetty: 2008-08-08 11:30:43 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

Dumpo kirjoitti:
eli kyllä se rasvaproduruoka säännöllisesti tekee kylläiseksi ja siihen kun vielä ketoosi päälle, niin ei tarvita kuin kaksi ateriaa.

Tarkoitatko, että syöt aamiaisen ja yhden muun aterian etkä mitään muuta? Siinäkö se salaisuus...? Mä yleensä syön aamiaisen sekä lisäksi yhden isomman ja yhden pienemmän aterian... Tietysti jos vaihtaisi aamiaisen (joka on yleensä suht pieni) vaikka kunnon munakkaaseen tai vastaavaan, niin ehkä sitten kaksi ateriaa olis just passeli? Aamiainen kahdeksan-yhdeksän maissa ja lounas/päivällinen joskus neljältä? Ja iltapalaksi kuppi teetä kookosöljyllä. Pitäiskin kokeilla... eiku KOKEILEN!! Maanantaista aloitan. Vaihdan lounastauon kuntosalikäyntiin firman salilla ja seurataan, mitä sitten tapahtuu. Kättä päälle!!

Oikein paljon valoisaa mieltä sinne teille!!!

ViestiLähetetty: 2008-08-08 12:30:43 
Poissa
tiukistelukarppi
tiukistelukarppi

Onpa sulla ollut tänään mahtava aamiainen! :D Kyllä se vähän toisella tavalla nälkää pitää kuin hedelmät ym.
eccomi kirjoitti:
Dumpo kirjoitti:
eli kyllä se rasvaproduruoka säännöllisesti tekee kylläiseksi ja siihen kun vielä ketoosi päälle, niin ei tarvita kuin kaksi ateriaa.

Tarkoitatko, että syöt aamiaisen ja yhden muun aterian etkä mitään muuta? Siinäkö se salaisuus...?

Miten mä saisin itseni totutettua tuollaiseen systeemiin? Tuntuu että ei pärjää kolmellakaan aterialla, vaan nälkä tulee siinä välissä. Mä taidan olla joku suursyömäri :oops:
Hyvää viikonloppua toivottelee Nielikki sateen keskeltä!

[/url]

neilikan kampanjasivu

ViestiLähetetty: 2008-08-08 18:29:49 
Poissa
taistelukala
taistelukala

KOTONA OLLAAN!!!! :resp:

Ja tultiin kaatosateeseen :roll: .

Marsu, näin on!!! Nyt yritetään takaisin ketoosiin, tosin tämän päivän osalta ei olla edistytty kohti ketoosia, tunnustukset tulee myöhemmin... Kiitos!!!

eccomi, kyllä tarkoitan, eli olen ollut jonkinasteisella pätkiksellä jo lähes puoli vuotta (paastoa tulee n. 18h ilta- ja seuraavan päiväaterian välille). Kaksi ateriaa päivässä, ensimmäinen puolenpäivän aikaan, toinen kuuden maissa. Miksi näin, oli pakko siirtyä, kun en saanut enempää alas. Tuon puolenpäivän aterian jälkeen olen niin kylläinen, ettei tuolloin kuuden maissa ole vieläkään nälkä, mutta pakotan itseni syömään. Aamullakaan ei ole nälkä, vähän alkaa kurnimaan juuri tuolloin, kun ensimmäisen syön. Nälättömyys tähän ajoi. Syö paljon rasvaa ja sopivasti produa, niin ei tule nälkä pitkään aikaan. Kättä päälle, tulen tilittämään sinua :mrgreen: !!! Kiitos!

Nielikki, on varmaan aika merkittävää, mitä se ateria sisältää. Mulla on runsaasti rasvaa ja produa niitten vihannesten lisäksi, sekä pähkinöitä päälle. Väliajalla kittaan aika paljon nestettä. Ateriat ovat kohtalaisen isoja. Voit kokeilla jonakin päivänä tuota systeemiä, mulla se toimii erinomaisesti. Siitähän voi sitten palata pois.

ViestiLähetetty: 2008-08-08 18:40:25 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Ai niin, unohdin mainita mitä olen syönyt ja ne tunnustukset myös :roll: . Eli päivällä meni kreikkalaista salaattia ja osa kanankoivesta. Sitten tunnustus. Isäntä halusi sitä Tom eikun Bentaijotakinsinnepäin & Jerry-jädeä, ja kun sitä oli niin täällä kehuttu, niin minä maistoin sitä, maistoin toisenkin kerran ja vielä kolmannenkin. Olihan se makeaa, mutta sattumia oli runsaasti. Se oli semmoista suklaa/pähkinäherkkua. Illalla söin vielä 1,5 chiliwilhelmiä. Vihanneksia en enempää ottanut, kun noi hiilarit hiilautui pilviin tuon jäden ansiosta.

ViestiLähetetty: 2008-08-08 19:25:01 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Faunatar kirjoitti:
*huoks* ..kivi putos sydämeltä :
Ja teillä muutenkin kaikki hyvin! Mukavaa kotimatkaa Vaahteranmäen Eemelille!!

Juuri näin! Täydestä sydämestä liityn näihin Faunan sanoihin! Ja Teemu on lutunen!!

ViestiLähetetty: 2008-08-08 19:33:54 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

eccomi kirjoitti:
Dumpo kirjoitti:

Maanantaista aloitan. Vaihdan lounastauon kuntosalikäyntiin firman salilla ja seurataan, mitä sitten tapahtuu. Kättä päälle!!
[/color]

Kättä päälle, ecculi! Mä en ihan kahdella pärjää, mutta jo viime talvena/keväänä kävin 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla ruokiksella. Iltapäiväkafeen aikaan söin jotain, yleensä sotkotystä. Ja huom: tänään kävin ekan kerran kahden kuukauden salitauon jälkeen tekemässä muutamia varovaisi liikkeitä. Ensi viikolla jatkoa seuraa, vähän rivakammassa tahdissa, en nyt vaan halunnut heti lihaksia kipeyttää.
Kättä päälle ilman käsirahaa ecculiini!! Jookos? :?:

ViestiLähetetty: 2008-08-08 19:34:53 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kiitos lillukka :hug: Oli hassu yhteensattuma, yks hoitaja ei ollut Teemua nähnyt kuukausiin, ja kun näki hänet, niin totesi, että hänhän on ihan Vaahteranmäen Eemeli, tismalleen samannäköinen. Huvitti tuo kommentti, kun siitä on niin paljon puhuttu täällä :mrgreen: . Mulla tuo sali alkaa syssymmällä....

Vähän ruusuloistoa Ainolanpuistosta. Kuvasin niitä vaikka kuinka....

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 778 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00