Heippa Grasu, minulla auttaa sellaiseen alkavaan flunssaoireiluun sinkki, C-vitamiini ja D-vitamiini, muuten en niitä käytäkkään säännöllisesti, ehkä talvisydämellä D vitamiinia. Eli isommat kerta-annokset.
Homocysteiiniin voisi B vitamiinit ja foolihappo auttaa, onko sinulta katsottu B12 tasot?
http://www.minnesotamedicine.com/Past-Issues/December-2012/elevatedhomocysteineTuossa on aikalailla tietoa keskitetysti homokysteiinistä ja miten he hoitavat alemmaksi
Lainaa:
For patients with hyperhomocysteinemia, I initially prescribe a high-quality nutriceutical that contains a daily dose of methylcobalamin 1 mg, 5-methytetrahydrofolate (active folate) 800 mcg, pyroxidine 25 mg, riboflavin 25 mg, trimethyglycine (betaine) 500 mg and choline 100 mg to address multiple points within the folate/methylation cycle. I recheck their homocysteine level in three months to make sure they have responded. At the same time, I recheck the B vitamin levels to help guide future nutriceutical therapy. Most of the time, a patient’s homocysteine level has normalized, and I am able to switch him or her to a less potent B-complex that contains active folate.
Betaiinia on pinaatissa ja brokkolissa esimerkiksi.
Minulla on homokysteiini pysynyt alhaalla joten en ole siihen isommin kiinnittänyt huomiota, on se jonkun verran noussut iän myötä. Lähinnä noiden B vitamiinijuttujen yhteydessä tullut sekin esiin, minullahan keuhkojuttujen vuoksi on tarpeen saada B vitamiineja tarpeeksi. Talvisin käytän Lung Saver valmistetta jos on kovi pakkasia helpottamaan hengtystä ja siinä B vitamiinit ovat osa.
Ferritiinistä en osaa sanoa, sen puute vaikuttaa, mutta miten jos on liian korkealla.Minä en kolesterolijuttuja seuraa ja täällähän niitä ei tutkitakkaan joka välissä, mutta homokysteiini kyllä kertoo jo enemmän kropan tilasta.
Toivottavasti leikkaus menee hyvin ja ei tarvitse siirtää flunssan vuoksi!
Teikku, kyllä se täysikuu on romanttinen elämys yhdessä ja erillään, tähdet yhdistää kun se näky on sama.
Nuorempana aina syksyn etelän matka piti tähdätä täydenkuun aikaan, nyt ei enää ole niin tarkkaa sen kanssa, mutta kyllä eilen oli tosi upea ilta. Minä katsoin kuuta kissojen kera.