karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 20:10:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 775 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 739 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-03-17 17:22:10 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
TeijaS kirjoitti:
Pienentyny on koko Madame☺


Kiitos Teikku, niin olit itekki!
Pesin sen olkkarin ikkunan, nyt on tosissa voittajaolo! :mrgreen:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-17 17:43:14 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Keväisen pirteät värit siellä vuoren rinteillä kiipeilijällä näyttää olevan piristämässä.
Onnittelut puhtaista ikkunoista.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-17 18:17:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
Kivat kuvat keväisine väreineen!

Haluaisinpa joskus nähdä kuvan, jossa katsot yläviistoon kameraan, silmät kunnolla auki. Yleensä katsot kuvissa alaspäin, eivätkä kauniit silmäsi pääse oikeuksiinsa! :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-17 20:16:37 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Toteutetaan nyt tässä tuutun toive ainakin osittain; toinen silmä on ainakin melkein auki... :mrgreen:
ja hirveet silmäpussit...hui!
Mutta ei tässä iässä ja tällä naamalla oo paljookaan hävittävää!

Kuva cliks!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-18 08:03:36 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Hellou perjantai 18.3.-16

Aurinko paistaa kirkkaasti puhtaista ikkunoista - kiitos onnitteluista mlv - ja
pakkastakin on -5 astetta. Näyttää vähän tuulevankin, eli sieltä ne Pohjoisnavan
"hyytävät" terveiset tulevat.
Juu, näkyy sillä olevan merkitystä, onko ikkunat pesty lähimenneisyydessä vai ei. :mrgreen:

Tänään on salipäivä, Aatamin kyydillä menen ja hää tuloo sitten hakemaan,
mennään kauppaan ja sitten kotiin. Ainakin tämmöinen on suunnitelma.

Olen viikon ollut ilman metformiinia, hiilet alaalla ja ainakin toistaiseksi
on sokeri pysynyt tasaisesti 5-6.5:n välillä. Useemmin alkaa vitosella kuin kutosella.
Treenin olen rukannut vähän helpommiksi ja lenkit lyhyemmiksi, etteivät
kortisolit pääse nousemaan ja pistää maksaa työntämään sokeria hulluna vereen.
Tarkkailua ja säätöä tämä vielä vaatii, mutta ihtellä on helppoa ja sallittuakin
tehä ihmiskokeita. Näillä mennään nyt. :smt039

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-18 19:14:49 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Tuhat sanaa kirjoitin, kaikk' mänj jonneki Moolokin kitaan.
En jaksa uusata.
Hyvää illanjatkoa ja yötä kaikille!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-19 08:37:00 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Hieno homma että lääkkeettömyys näyttää toimivan! =D>

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-19 08:51:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6872
Mukavaa viikonvaihdetta lillamarialle, tyylikkäitä kuvia
tyylikkäästä naisesta.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-20 14:46:17 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Palmusunnuntai, virposunnuntai 20.3.-16

Kirris, virpip, kiitos kun kävitte Willassa. Ja kiitos "kehuista" virpi.
Vähän apealla mielellä tässä olen, mutta elämä on. Eikä kaikki aina mene
niinkuin Strömsössä.
Pieniä enemmän tai vähemmän noitamaisia "olioita" liikuskelee kulmilla,
jokunen ovikellonsoittokin on ollut, mutta en avaa heille ovea, kun en tykkää
tästä nykyajan virpomismenttaliteetista.
Aurinko paistaa, yöllä oli yli 10 astetta pakkasta, nyt on vissiin pari astetta.
Lämmön puolelle ei kuitenkaan päästä.

Palmusunnuntai aloittaa piinaviikon. Tänäänhän Jeesus ratsasti aasilla lehvien
peittämää tietä ristiään kohti...
Hiljainen viikko herättää ajatuksia vanhoista ajoista ja tapahtumista, jonniimoista
hiljentymistä tuntuu omassa mielessäkin tapahtuvan. Joskus on hyvä pysähtyä
miettimään elämäänsä ja sen kuvioita. Eilinen "pimeä tunti" siihen jo antoi sysäyksen.

Kävin tekemässä pienen lenkin, säähän on loistava vaikka viima on kyllä tosi kylmää.
Eilen melkein tipahin tikkailta makuuhuoneen verhoa vaihtaissani ja satutin vähän
nilkkaani, joten se ei antanut kovin pitkää lenkkiä tehä. No, joskus on syytä antaa
kropallekin kunnollinen lepo.

Tänäänhän on myös kevätpäivän tasaus, josta tieto kertoo seuraavaa:

Kevätpäiväntasauksen 2016 ajankohta on palmusunnuntaina 20. maaliskuuta klo 6.30 Suomen aikaa.

Kevätpäiväntasaus on pohjoisella ja eteläisellä pallonpuoliskolla eri aikaan. Kun pohjoisella pallonpuoliskolla on kevätpäiväntasaus, on eteläisellä syyspäiväntasaus – ja päinvastoin. Olisikin yksiselitteisempää puhua maaliskuun päiväntasauksesta (pohjoisen pallonpuoliskon kevätpäiväntasaus) ja syyskuun päiväntasauksesta (pohjoisen pallonpuoliskon syyspäiväntasaus).

Periaatteessa kevätpäiväntasauksen aikaan päivä ja yö ovat yhtä pitkät kaikkialla Maapallolla. Käytännössä näin ei kuitenkaan ole. Päiväntasaus määritellään Auringon keskikohdan, mutta päivän pituus Auringon yläreunan (sen noustessa horisontista) mukaan. Näin ollen kevätpäiväntasauksen aikaan päivä on jo hieman yötä pidempi. Valoisaa aikaa lisää myös Auringon valon taittuminen Maan ilmakehässä.

Kevätpäiväntasauksen päivänä 2016 (20.3.) Aurinko nousee Helsingissä klo 6.21 ja laskee klo 18.36. Oulussa ja Utsjoella Aurinko nousee klo 6.18 ja 6.10 ja laskee klo 18.35 ja 18.31.

Ja Jykylässä nuo nousu- ja laskuajat tänään ovat 6.20 ja 18.31. Mielenkiintoista!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-20 15:01:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34667
Voi, lähetä ne pikkunoidat tänne. Minä kyllä avaan ja tykkään kun naapuruston lapset käyvät oven takana. Mieluummin nyt kuin kesken pääsiäisenvieton. Vähän kun erakkoluonne olen.
Pikkuvierailuja lukuunottamatta tämä päivä on mennyt vaivaistelleessa milloin sängyssä milloin sohvalla.

Levollista sunnuntain jatkoa Lillalle.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-20 17:09:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Täältä kyliltä on virpomisikäiset lapset loppuneet ja naapurin 6 kk vanha vauvakin saa kasvaa muutaman vuoden. Ihmeeksi täälläkin sammui katuvaloista suurin osa eilen tunniksi, mutta ei moni talo taas sellaista noudattanut. Minä taidan kynttilää polttaa vain sen kerran vuodessa ja sähkökatkojen aikaan.

Toivottavasti nilkka kuntoutuu!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-20 17:16:30 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Mä en kans tästä nykyajan virpomismentaliteetistä tykkää ja en avaa ovea. Tänään tosin ei oo ovikello soinut ainakaan sinä aikana kun oon kotona ollut.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-20 17:21:24 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Aina näitä muksahduksia sattuu, itsellenkin. Perjantaina käytin autoa huollossa ja siinä sitten kompastuin johonkin oven pidikkeeseen ja suoraan mahalleni kadulle. Samalla iskin itseäni nyrkillä kylkiluihin, jotka ovat nyt kipeinä. Rystyset verillä ja ranne sattuu......
Onneksi ei kai pahemmin kumminkaan. Harmittaa kumminkin, mutta minkäs näille voi kun silmät pitäisi
Olla selässäkin. :mrgreen:

Joko kevät verhot vaihdoit vai miksi kiipeilit? Toivottavasti ei pahempaa kiusaa tullut.
Mukavaa loppusunnuntaita.

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-20 19:26:04 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
MaMi, Kirris, mlv, Grasu! :smt039 Aikalailla niitä noitia näkyi olevan liikkeellä,
sillä lenkilläni näin varmaan kymmenen noitaa.
Mie vaihoin makuuhuoneeseen verhot, kun siellä oli niin tummat violettiset, niin
vähän vaaleampaa väriä jo halusin. Muut verhot saavat vielä odotella vaihtoa,
pääsiäinenkin menee noilla mitkä ikkunoissa on. Salongin ikkunoihin laitoin kanssa
verhot, siellä ei tarvinnut kiipeillä, kun Aatami sai verhovaijerin kiinnitettyä ihan
keittiötikkaan alimmalta portaalta. Mie kompuroin siellä makkarissa alas tullessani.
Aika hyvin sie Grasu oot kaatunut, kun oikein mukiloit ihteesikin. Jospa ei kuitenkaan
mitään mennyt poikki.

Miulla on pää kippee, ollut koko päivän, eikä lenkkikään auttanut, tosin unohin
aurinkolasit kotiin ja kirkas valo vissiin enemmän pahensi kuin paransi särkyä.
Taidan kohta mennä maate, jospa uni auttaisi päähin ja mieleekin.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-20 22:11:08 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Olin jo menossa nukkumaan kun kuulin että puhelin kilahti s-postia.
Vähän olen ootellut viestiä ystävältä, joten nousin vielä katsomaan,
mitä viestiä tuli. Ja tulikin viesti, ei häneltä, jolta odotin, mutta ihana yllätys oli tuo.
Tuli parempi mielikin, mutta syömään en enää mene, vaikka onkin hyvää valmista ruokaa. :mrgreen:
Huomenna sitten! Ja nyt tutumaan! :smt015

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-21 08:24:16 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Malkamaanantai 21.3.-16

Malkamaanantai on Hiljaisen viikon ensimmäinen päivä. Malka tarkoittaa seivästä jota käytettiin kattojen katemateriaalin painona.

Muistat ehkä kuulleesi lainauksen Raamatusta, jossa sanotaan: Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? (Luuk. 6:41). Kohta tuo esiin sen kuinka helposti tuleekaan huomattua toisten virheet elämässä, mutta omat edesottamukset jäävät huomaamatta. Tai ehkä jopa peitellään omia hölmöilyjä syyttämällä toisia? Sanonta on hyvin ajankohtainen edelleen.

Malkamaanatain aiheena on kärsivä Kristus. Kristustakin syytettiin syyttä.


Tämmöinen avaus tänään. Tuo "malka"-sana kattoon viittaavana on myös edellisen sunnuntain, eli Marian ilmestyspäivän kansanperinteissä. Mitä Marjana malolla, sitä vappuna vaolla-sanonta kuvaa lumitilannetta eli minkä verran Mariana on katolla, sen verran on vappuna maassa. Taitaa tänä walpurina olla lunta paljonkin, ainakin tällä korkeudella.

Aurinkoinen aamu, pakkasta -8 astetta. Tänään taitaa salireissu jäädä tekemättä,
pyörä pitää viedä huoltoon enkä tiä, minkä verran uskallan ajaa, pyöräteillä on
vielä jäätä aika paljon. Kovin pitkäkestoista suoritusta en uskalla. Mutta sen näkee sitten.
Kaikille kaunista päivää! :smt039

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-21 08:58:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2016-03-16 16:05:35
Viestit: 472
Kui kui ja huomenta tännekin! :D

Varovaisuutta siellä ulkona, ettet muksahda. Eilen oli itsellä liki, etten kaatunut ja valunut auton alle. Onneksi auto oli parkissa, olin siitä juuri nousemassa kun liukas ja viettävä tanner meinasi tehdä tepposet. Kömmähdin sitten vain auton kylkeä vasten, ja nyt hieno musta villakangastakkini jonka sain lahjaksi on harmaa :? Säikähdyksellä kuitenkin selvisin. Hyvä, ettei sinullekaan käynyt pahemmin, vaikka et ihan pelkällä säikähdyksellä selvinnyt.

Oikein hyvää alkavaa pääsiäisviikkoa sinnekin! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-21 09:25:55 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Kiitos, River! Yritänpä olla muksahtelematta. :D
Aatami tuossa soitti ja sanoi, ettei päästä minnuu muksahtelemaan vaan tulee
hakemaan miut ja pyörän, että viedään se pyörä ekkana ja sitten hän vie minut
salille. Taidan tulla raatoautossa pois, ei tarvii hänen ihan koko päivää kuskailla
minnuu sinne sun tänne.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-21 13:01:24 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Pyörä vietiin huoltoon ja samalla reissulla kävin foodinilta hakemassa
tilaamani heraproteiinit. Ovat ihan likikkäin nuo paikat.
Salille en mennyt, tulin suosiolla kotiin taisi selkä nitkahtaa siinä
kompuroinnissa kanssa, niin en arvannut lähteä salille enkä jäädä
kävelemään kotiin. Iltapivällä khyllä aion käydä tuossa lähikeskuksessa
(alle kilsa matkaa) pääsiismyyjäisissä.Hiukkasen on ulos päästävä,
on hieno ja kirkas kevätpäivä.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-21 14:35:49 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kyllä se päivittäinen ulkonaolo on ihan mielenkin takia tarpeen. Mutta ei se vuori karkaa vaikka vähän aikaa hiipii hiljaisempaa vauhtia. Minä yritän tuon jalkaonnettomuuteni jälkeen olla huolellinen noissa liukkaissa tai kiipeilytilanteissa, mutta eihän sitä saa mitään aikaiseksi jos vain makailee sohvalla.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 775 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 739 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)