Puuhapäivä. Ja mulla on puuhapullokin...
Pyykit pyöri koneissa ja sen jälkeen kuivurissa ja kuivumistaan ootellessa käytiin Lidlissä ongella. Saaliiksi saatiin vähä alta kakskilonen lohi, joka puolestaan oottaa jääkaapissa skalpeerausta tai jotain muuta veihtioperaatiota
.
Vaatteet saatin kuivurista pois- noon nyt mun sängyn päällä oottamassa kanssa jottain käsittelyä tahi operointia.
Ja äläkäähän mittään, siitä vaan kylmälaukut völjyyn ja ajjoo hujjautettiin Lehtolan maatilan ihanaan pihamiljööseen. Oli joutsenten ääniä, kurjen huutoa, kottaraisia, västäräkkejä...
Takasin kun lähettiin, oli Sierran takakontissa rehti 20 kiloo erilaisia lihoja. Isoin osa tuoretta jauhista, lisäksi mulle jottain pakastettuja juttuja.
Lihakuski-Aatami kurvasi Mintun ja Mintun Äidin pihaan ja puolet lastista jäi sinne. Obligatoriset kaffeet juotiin uudessa kodossaan - voi veljet mikä parveke!! Ainai 10 m pitkä ja 3 leveä, sinne voisi hyvin sisustaa kaksion. Kyllä nyt mun Salonki häviää kirkkaasti kaks-kuus.
Viimennii kotiin, VOMin lihat hälle ja omat saa oottaa jääkaapissa huomiseen. Paits tietty ne pakastetut on päässeet pakastimeen täälläki.
Mä oon sillain kummallisesti rakennettu, että mä en voi, siis en vaan voi jättää ulkoilua väliin tämmöisenä päivänä, niin kävin pienen pyörälenkin ajamassa ja sen jälkeen kaadoin lasillisen siitä puuhapullosta, jota oli kyllä jo ennestäänkin jonain iltana vajuutettu.
Ja nyt mä lähen skalpeeraamaan sen lohen, notta soon moro!