karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 00:54:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 996 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 143 44 45 46 4750 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-07-16 08:47:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hienoa Nenna! Onko hän jo 15v?

Laskua tulee paljon, mutta mitä sitä ei tekisi rakkaan lemmikin tähden?! Meiän pojalla on nyt erikoisruokavalio (kuten emännällä, samannäköinenkin kuin emäntä :lol: ), se maksaa paljon, netistä tilaan, mutta kissa voi nyt hyvin. koputan puuta

ViestiLähetetty: 2017-07-16 11:29:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Weera! Nenna täyttää marraskuussa 15 vuotta. Saako kysyä mikä sun kissa vaivaa?

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2017-07-16 19:43:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, se alkoi huhtikuussa oksentamaan säännöllisesti pari kertaa viikossa, karvaa lähti ja oli apaattinen.
Kissa ei aikaisemmin oksentanut kuin hyvin harvoin. Sitten eläinlääkäriin, jossa verikokeet, kaikki kunnossa. Ell epäili sitten ruoka-aineallergiaa kuten minäkin. Vähän aikaa meni että löytyi sopiva ruoka, mutta tämä on nyt sopinut.
Onni-Poika on 10v.

http://t.zooplus.fi/shop/kissat/kuivaruoka/hills_prescription/hills_prescription_diet/223066

Märkäruokaa pääasiassa ja lisänä raksuja iltaisin pieni määrä.

ViestiLähetetty: 2017-07-16 19:59:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiva että kissallasi on nyt kaikki kunnossa Weera! Mulla ei ole tullutkaan tuota allergian mahdollisuutta mieleen. Että kissoillakin voi olla.

Tänään upea kesäpäivä! Onneksi näitäkin edes muutama on kesässä. Mutta huomenna taas jo sataa niin joutaa vaatekaapin ja vaatehuoneen siivota. Sit kun saa pari ikkunaa pestyä on kodin suhteen aika hyvällä mallilla asiat.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2017-07-16 20:55:44 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Mun veljen koira oli perso sipuliruuille, ja valitettavasti myös tosi allerginen sille.
Kerranki sitä kuskattiin ihmisambulanssilla eläinlääkäriin ku oli tonkinu roskiksesta hampparinjämät.
Pissas verta ja teki kuolemaa.
Mut sai hoidon ja selvis:)
Eikä liikkunu metriäkään jos mun veli ei ollu mukana :D

ViestiLähetetty: 2017-07-16 21:20:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ ihana uskollinen koira!

Mä aloin epäilemään sitä ruoka-aineallergiaa, kun se oli monta vuotta tykännyt aina syödä niitäjotain minifilletsejä. Niin ajattelin että on jotenkin tullut kiintiö täyteen. Ex-vanharouva alkoi oksentamaan yhden patee-ruoan jälkeen, tykkäs siitä mutta ei sopinut hänelle enään. Siitä päättelin Onninkin tilanteen.

Oletko Kirrimirri koskaan kokeillut näitä raakaruokapullien syöttämistä?

https://www.mustijamirri.fi/maukas-pulla-lohi-1-kg-105832

Eläinlääkäri kehui näitä, että olisivat puhdasta ravintoa ja hampaat pysyisi pidempään kunnossa.
Ja monet näistä valmisteista on melko puhtaita. Jossain vaiheessa otan kokeiluun.
Tavallista normikotiruokaa meiän kissa ei vaan syö.

ViestiLähetetty: 2017-07-17 04:24:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Teikku, onneksi onneksi veljesi koira selvisi.

Weera, noita en oo kokeillut mutta jotain mahalihapullia ostin Prisman pakasteesta mutta kumpikaan kisu ei niistä tykännyt. Voishan noita kokeilla. Kotiruuista mulla Nenna syö broiskua (sille paistettu ilman suolaa ja mausteita) ja jauhelihaa raakana sekä katkarapuja ja seitiä ja lohta, muuten syö eläinkaupan ruokia. Pääasiassa märkäruokaa kun raksut ei maistu.

ViestiLähetetty: 2017-07-17 04:35:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä kun syö normiruokaa, saa vitamiineja ja hampaille hyväksi!
Mukavaa Maanantaita! :D

ViestiLähetetty: 2017-07-17 06:07:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muistathan huuhdella katkaravut huolella? Niissä on paljon suolaa kissan mittakaavassa ja se tekee haittaa munuaisille. Kissoilla munuaiset ovat heikko kohta. No ehkä tiesitkin :) Tulee mieleeni tuttu, joka osti rotukissan poikasen takavuosina ja sillä todettiin jo nuorena munuaisten vajaatoiminta. Erityisruokavalio silläkin sitten oli ja voi sillä kohtalaisen mukavasti.

ViestiLähetetty: 2017-07-17 08:41:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Weera ja Regina! Mä laitan ne aina ensin likoamaan veteen ja sit siivilässä huuhtelen eikä Nenna niitä kovin montaa kerralla syö.

Heräsin kupeksimaan liian aikaisin ja tein join ensin sitruunavettä ja sit tein voikukkateetä (hyväksi maksalle) ja kuudelta surautin smoothien mustikoista ja muista tykötarpeista ja keitin kupillisen mustaa kahvia. Nyt ei tee mieli voikahvia vaan jotain raikkaampaa. Smoothie maistuu ja kun siihen laittaa avokadoa ja kookosöljyä ja syö lisäksi keitetyn munan niin pitää hyvin mulla nälkää sen 5-6 tuntia ja sit voikin jo taas syödä.

Nukuin sit Nennan kaa pari tuntia ja nyt keitin toisen mustan ja sen juotuani sit suihkuun ja vaatekaapin siivoukseen. Ikkunaa ei viitsi alkaa pestä kun saattaa sade yllättää. Joku toinen päivä sit.

ViestiLähetetty: 2017-07-17 12:04:11 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sataa ihan kunnolla. Olin parvekkeella ahkeruuskahvin kera sitä äsken kuuntelemassa. Sain sen vaatekaapin siivotuksi :-) Saapa nähdä meneekö vaatehuone samaan syssyyn iltapäivällä. Siinä vaan on enemmän hommaa mutta mahtavaa kun sais kaikki nurkat kolutuksi ja paikat kuntoon.

ViestiLähetetty: 2017-07-17 17:19:20 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Sulla on siis vaatekaappi ja vaatehuone? :shock:

ViestiLähetetty: 2017-07-17 19:33:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Makkarissa on vaatekaappi ja eteisessä vaatehuone. Siellä vaatekaapissa mulla on liinavaatteet, pyyhkeet, verhot ja pöytäliinat ja jotain muuta pientä.

ViestiLähetetty: 2017-07-18 06:37:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Tsempit siivouksiin ja rapsutukset kisulle! Kiva kuulla, että on taas jo parempi <3

ViestiLähetetty: 2017-07-18 06:57:20 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Huomenta Ooo! Iloitsen kyllä kun Nenna taas voi paremmin. Tuossa se nukkuu pöydällä tietsikan vieressä. Ja mä yritän heräillä ja kerää aamuauringosta voimaa kömpiä suihkuun ja siitä sit hommiin. Kyllä se tästä taas vaikka tänä aamuna väsyttääkin.

ViestiLähetetty: 2017-07-18 07:55:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hienoa ettei ollutkaan mitään vakavampaa, olit takuulla peloissas :hug:
eiköhän se oo se helpotus jälkeenpäin mikä varmasti osaltaan pistää väsyttämään.

Mä sain eilen aikaiseksi hoputtaa lapset illasta lattianpesuhommiin (olin piällysmiähenä), jotta saatiin puhtaat pestyt matot lattioille. vaikken itse tehnyt kuin hieman neuvonut ja aulan imuroinut/pessyt niin olin loppuillan ihan poikki. Jaksoin kymmeneen asti hereillä, sit oli pakko kömpiä petiin. Hyvä niin kun vielä muutama aikainen aamu herättävänä.
muut jäikin tuhisemaan sinne peteihinsä, ko mä lähdin töihin.

meillä vaatekaappien/vaatehuoneiden järkkäämiset kuuluu sadepäiviin samoin kuin ikkunanpesu. Yläkerran ikkunat on mulla seuraavaks pesuvuorossa ko viime kesänä loppui voimat kesken.. :roll:

ViestiLähetetty: 2017-07-18 09:46:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sadepäivät on omiansa noihin hommiin mutta en nyt ala odottamaan milloin sataa vaan teen kun on se mieli. Sain sen vaatehuoneen siivotuksi ja tässä juon nyt kupin kahvia ja kohta lähden kauppaan. Mä pesen pilvipoudalla ikkunat ja toivon ettei sade niitä heti sotke. Mahdoton toive tälle kesälle mutta kunhan sais edes tehtyä. Alkukesästä olin niin totaalisen poikki että jäi nää kaikki hommat näin myöhäiseen kun ei vaan jaksanut. Parempi kuitenkin myöhään kun ei ollenkaan.

ViestiLähetetty: 2017-07-18 15:30:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mustin ja Mirrin myyjä antoi mulle väärää tuotetta mutta huomasin vasta kotona enkä jaksanut alkaa palauttamaan. Pyysin kyllä Maukas pulla lohta mutta sain broileria ja lohta pullaa ja se oli tarkoitettu koirille. Otin pari pullaa sulaan ja Nenna ne söi. Pitää ens kerralla itse katsoa oikea tuote pakastealtaasta.

Ennusteen mukaan piti sataa mutta aurinko paistaa, pääsee mölkkyä pelaamaan.

ViestiLähetetty: 2017-07-18 15:49:15 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sinulla oli paljon touhua tuossa talven aikaan Katupappilassa ja ystävää auttaen sen miehen hoidossa ja sitten Nennasta huoli joten se väsyminen ei ole ihme, kilpirauhanenkin varmaan tekee osansa vaikka hoito olisikin paras mahdollinen. Ei ne hommat karkaa, tulee vuoro niillekkin.

ViestiLähetetty: 2017-07-18 16:07:44 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Onpas ne myyjät huolimattomia. :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 996 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 143 44 45 46 4750 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00