karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 03:21:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pienettärelle
ViestiLähetetty: 2004-09-07 07:10:05 
Poissa
sintti
sintti

Luehan ne Heikkilän ja Atkinsin kirjat uudelleen!!!!!

Tommosta ruokavaliota pidä nimetä kun ihan omiin nimiin!!!!

Viestin otsikko: Re: Pienettärelle
ViestiLähetetty: 2004-09-07 07:47:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

siru kirjoitti:

*näytän sirulle keskisormea*

ViestiLähetetty: 2004-09-07 08:03:55 
Poissa
sintti
sintti

Pienetär kirjoitti:
siru kirjoitti:

*näytän sirulle keskisormea*

No voi, voi, sun keskisormes on mulle ihan yks hailee 8)

Mutta itse asiasta olen edelleen samaa mieltä. Tommosilla esimerkeillä pilaa hyvien ruokavalioiden mainetta, julkisille palstoille kaikkea kannata kirjotella. Niin ja samaa mieltä monista muistakin sun kirjoituksista 8)

ViestiLähetetty: 2004-09-07 08:32:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

siru kirjoitti:
Tommosilla esimerkeillä pilaa hyvien ruokavalioiden mainetta, julkisille palstoille kaikkea kannata kirjotella. Niin ja samaa mieltä monista muistakin sun kirjoituksista 8)

Ehkä paikkarin talebanit olisi parempi paikka sinulle.
Heikkilä ja Atkins molemmat suosittelevat marjoja, joita minä saan maksimimäärän. Muistaakseni karhunvatukka oli hyvin korkealle noteerattu Atkinsilla antioksidatiivisuutensa takia. Mustikka toki on paras Heikkilän mukaan ja siinä on resveratrolia uusimpien tutkimusten mukaan aivan niin kuin punaviinissäkin. On minulla mustikkaakin pakastimessa.

Kookosrasvasta taas Heikkilä on kirjoitellut laajasti.
Heikkilä menee munalla töihin ja kehottaa muitakin niin tekemään, joten seuraan tässä kyllä Heikkilän ohjetta.
Mitä tulee pekoniin niin siinä kyllä on pahasti nitriittiä, mutta sitä on vähän hankala välttää kun syö lihaa. Pekoni on sallittujen listalla Atkinsissa, sanotaan "eat liberally": http://atkins.com/Archive/2001/12/15-464579.html

Sekä Atkins että Heikkilä suosittelevat teetä.

Minun mielestäni sinun kaltaisesi paikkaridesantit pilaavat hyvien ruokavalioiden maineen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 08:42:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jokainen meistä itse valitsee mitä syö ja miten noudattaa Heikkilä-Atkinsin tai kenen muun gurun tahansa linjaa.

Mielenkiintoista olisi sen sijaan kuulla, kuinka nämä ruokavaliot vaikuttavat Pienettären painoon eli että laskeeko paino vai pysyykö samana vai nosueeko?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 09:18:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lilli kirjoitti:
Jokainen meistä itse valitsee mitä syö ja miten noudattaa Heikkilä-Atkinsin tai kenen muun gurun tahansa linjaa.

Mielenkiintoista olisi sen sijaan kuulla, kuinka nämä ruokavaliot vaikuttavat Pienettären painoon eli että laskeeko paino vai pysyykö samana vai nosueeko?

Pysyy samana.
Syy pekonin ja kananmunan suureen osuuteen on se, että ajattelin pistää taas näin syksyn kunniaksi karpit tosi mataliksi, mutta taas toisaalta energian tarve on suuri.
Vielä en ole keksinyt mikä jumittaa, mutta kivulloisesti olen luopumassa masennuslääkkeestä jos se olisi se jumituksen syy.

ViestiLähetetty: 2004-09-07 12:41:58 
Poissa
sintti
sintti

Minun mielestäni sinun kaltaisesi paikkaridesantit pilaavat hyvien ruokavalioiden maineen.[/quote]

Hohhoijaa :roll:, siis mä en ole KOSKAAN ollut missään tekemisissä paikkareiden kanssa, kun ei ole ollut tarvis. Heikkilää sensijaan olen noudattanut yli kolmevuotta. Joten älä nyt sekoile täysin.

Sinähän syöt mitä syöt, mutta.......siis mä on ymmärtänyt aivan toisin Heikkilän. Ja hyvä niin...ei ole painon kanssa ongelmia...enään.

Niin ja kananmunia, pekoonia, marjoja ja teetä käytän minäkin, mutta MONIPUOLISESTI lihaa, kalaa, kanaa ja VIHANNEKSIA.

Tää on semmonen ruokavalio että jos on tottunut ostamaan kaikki lämmitystä vailla valmiina kaupasta, niin on paras opetella kokkaamaan
muuten menee sapuskat ykspuoliseks. Ja se EI ole hyvä, ihan painonkaan kannalta. Kuka sitä pekonia ja munia loppuelämänsä.......

Ja mä en nyt mee sanomaan että juuri sinä et osaisi kokata.

Mutta jonkinlainen kokkaustaito ja että viitsii kokata on tärkeetä tällä ruokavaliolla. Ei tule muuten pitkänpäälle mitään, usko tai älä.

Viestin otsikko: Kääk!
ViestiLähetetty: 2004-09-07 14:48:59 
Poissa
sintti
sintti

Johan on sananvaihtoa, tosin tulkitsen jokaisen sanan rakentavana kritiikkinä ja neuvona, PUOLIN JA TOISIN.

Tuosta muna-pekoni -linjasta voisin sen verran valaista näin "noviisina", että mulla meni (ja menee edelleen) aika pitkälle tuolla linjalla. Tosin, välillä on pekonin tilalla nakki tai Wilhelm, mutta kyllä piisaa. Kokkaustaitoja kyllä riittää, mutta ei aikaa :cry: Tosiasia on, että kun töihin starttaa klo 7 ja palaa klo 19-20, ei siinä enää ehdi tekemään mitään paistosta. Tai juu, ehtii :lol: , jos jättää lenkkeilyn ja muun toiminnan vähemmälle, mutta sittenhän ollaankin jo pitkälle yli klo 22:n (rytmiäni ei kannata alkaa kritisoimaan, en viitsi jokaista elämäni valopilkkua ja "tekemiseen johtavaa" tänne kirjoittaa, muthan saattaisi vielä vaikka joku tunnistaa :wink: ) Ja toinen syy on se, että vielä on vähän hataraa tämä kokeilujuttu, ehkä tämä ajan kanssa.

Mutta se siitä, eiköhän nämä ruokavaliot saada vielä joku kaunis päivä monipuolisemmaksi... olen löytänyt tällä viikolla jo Motzarellan ja Raejuuston, mukavia tuttavuuksia

Olisihan tämän voinut kirjoittaa Taistelutanner -osioon, mutta tämä nyt vaan oli yksi kannanotto :lol: ja kun en nyt tarkalleen muista tätä kirjoittaessani, että miten kauan Pienetär on ollut karppaaja, niin tämä oli todellakin noviisin mielipide :wink:

ViestiLähetetty: 2004-09-08 07:09:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

siru kirjoitti:
MONIPUOLISESTI lihaa, kalaa, kanaa ja VIHANNEKSIA.

Minulla on vihannekset olleet vähissä koska pidin näin alkukuun hiilarit tosi minimissä ja marjat antavat hurjasti antioksidantteja, flavonoideja ja vitamiineja kuitenkin varsin vähillä hiilarimäärillä mitä taas harvat vihannekset tekevät. Kaapissani vihannespuolta edustaa parsa.

Vaihtelin syömistäni nyt eilen illalla niin että tein ihan tarkoituksellisen hiilarimässäilyn ja söin kourallisen ruisleipää. Ajattelin tehdä sovelletusti saman kuin kreikkalaiset, eli nautiskelin sen turskanmaksan kanssa uittaen sen turskanmaksaöljyssä siis jos kerta oliiviöljyssä leivän uittaminen alentaa sen GI:tä niin miksei sitten turskanmaksaöljyssä?

Sen lisäksi söin hieman nisäkkään maksaa.

Aamulla paino oli reagoinut niin että se oli poikkeuksellisen alhainen, mutta se ei tietystikään kerro vielä mitään. Jatkan tiukkien hiilareiden kanssa vielä jonkin aikaa ja sitten taas pidän hiilarimässäilyn mikäli paino ei rupea kehittymään suotuisasti.

Mitä taas tulee monipuolisuuteen, niin jopa silloin kun olen kovin yksipuolisella ravinnolla syön hurjasti vitmiineja ja hivenaineita.

siru kirjoitti:
Tää on semmonen ruokavalio että jos on tottunut ostamaan kaikki lämmitystä vailla valmiina kaupasta, niin on paras opetella kokkaamaan
muuten menee sapuskat ykspuoliseks. Ja se EI ole hyvä, ihan painonkaan kannalta. Kuka sitä pekonia ja munia loppuelämänsä.......

Ja mä en nyt mee sanomaan että juuri sinä et osaisi kokata.

Mutta jonkinlainen kokkaustaito ja että viitsii kokata on tärkeetä tällä ruokavaliolla. Ei tule muuten pitkänpäälle mitään, usko tai älä.

Etpä tunne minua. Minä olen monomaani eli kun minä olen päättänyt syödä jotain, niin minä syön sitä loputtoman pitkään. Minä en syö ruokaa maun vaan ravitsemuksen takia, joskin se kookoskerma antoi aika vinkeän maun kaikelle.

Elämä taas on ollut niin liikkuvaista nyt etten ole ehtinyt enkä viitsinyt pitää pitkiä kokkaussessioita, sitä paitsi kuten olen sanonut muualla, kärsin aika ärjyistä masennuslääkkeiden vieroitusoireista.

Ei se siis oikeasti ole taidosta kiinni, minulla kokkaus on niin hanskassa että monet sitä kadehtii ja että asia olisi oikein epäreilua, en ole edes harjoitellut paljon. Kysymys on lähinnä viitsimisestä.

Itse asiassa päätin vieroittaa itseni aspartaamista saman tien. Kn olo on kerta jo valmiiksi kurja, niin samaan piikkiin voi mennä FunLightkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 11:42:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Enpä taida ruveta kirjoittamaan omaa ruokapäiväkirjaa jos niskaan tulee, omasta rehellisestä ruokapäiväkirjan kirjoittamisesta tuollaisia hyökkäyksiä, kuten nuo tykin varressa keikkuvan "totuuden torvi" sirun laukaisut ovat.... :o

Ymmärsin että täällä voi kirjoittaa tätä päiväkirjaa
a) jotta saisi vinkkejä mikä on pielessä omassa ruokavaliossa
b) kokeneemmat karpit taas suuntaa antavana
c) jotta pystyisi hallitsemaan omaa syömistään, kun elintarvikkeet ovat
kaikkien nähtävillä.
d) tai ihan siksi, kun haluaa

Asiattomat viestit tuovat pahan mielen ja aiheuttavat v*****sta, eli ei hyvä :!:

Eteenkään niissä ei ole mitään järkeä jos ei tiedä toisen lähtö kohtaa, jos nyt ymmärsin oikein niin tämä oli Pienettärellä jotakin kokeilua?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 13:13:53 
Poissa
sintti
sintti

[quote="naturechild"]Enpä taida ruveta kirjoittamaan omaa ruokapäiväkirjaa jos niskaan tulee, omasta rehellisestä ruokapäiväkirjan kirjoittamisesta tuollaisia hyökkäyksiä, kuten nuo tykin varressa keikkuvan "totuuden torvi" sirun laukaisut ovat.... :o

Ymmärsin että täällä voi kirjoittaa tätä päiväkirjaa
a) jotta saisi vinkkejä mikä on pielessä omassa ruokavaliossa
b) kokeneemmat karpit taas suuntaa antavana
c) jotta pystyisi hallitsemaan omaa syömistään, kun elintarvikkeet ovat
kaikkien nähtävillä.
d) tai ihan siksi, kun haluaa

Asiattomat viestit tuovat pahan mielen ja aiheuttavat v*****sta, eli ei hyvä :!:

Ei täällä missään "tykin varressa" keikuta, "totuuden torvi" kyllä olen jos sillä tarkoitat suorasanaista. Ja mitä hemmetin asiatonta mun viesteissä muka oli? Mä kirjoitin ihan asiaa, omasta monenvuoden kokemuksista.

Ja minun puolesta voit kirjata syömisiäsi ihan rauhassa.

Sitä vaan ihmettelen miten sinä voit kommentoida minun kirjoituksia "asiattomiksi", kun itse et kyseisestä ruokavaliota ilmeisesti tunne kovinkaan hyvin :roll:

Juuh, mutta mua ei sun "asiattomuudet" kylläkään vituta eikä tullu edes pahamieli :wink: Sitä vaan hämmästelen mikä mun jutuissa ei ollut asiaa :?: Että tällästä tällä kertaa täältä "tykin varresta" "totuuden torvi" töräyttelee :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 13:19:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

[/quote]
Vielä en ole keksinyt mikä jumittaa, mutta kivulloisesti olen luopumassa masennuslääkkeestä jos se olisi se jumituksen syy.[/quote]

Uudessa Kauneus&Terveys-lehdessä oli artikkeli jossa mainittiin mm. että masennuslääkkeet hidastavat aineenvaihduntaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 13:30:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eihän soppa sakene jos ei panna lisää lusikoita sekaan :D .
Ymmärrän kyllä tuon Sirun alkuperäisen kommentin. Varmasti jos joku vihulaisen akentti vaikkapa lukee Pienettären ruokapäiväkirjaa, niin kyllä takuuvarmasti sanoo että mitäsminäsanoin, tolleen ne adkinssilaiset/heikkiläläiset syö epäterveellisesti ja yksipuolisesti.
Mutta toisaalta, kun tietää Pienettären taustan (paljon pudotettavaa ja perehtynyt siihen mitä tekee ynnä syö lisävitamiineja ja ei aina ja kaiken aikaa syö noin), niin no, enpä tiedä onko aihetta enempään.
Eli peace, sisters.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 13:59:29 
Poissa
sintti
sintti

Jestas pätkätöppönen, just oikeen ymmärsit :D. Näitä "vihulaisen akentteteja"(joita täällä luuraa, ja paljon) minä ajattelin kun kantaa otin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 14:59:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olkoot tämä toinen, viimeinen viestini asiasta ja anteeksi Pienetär, että meni vähän OT:ksi

Siru:
Ihan miten vain, mutta "nettietiketti" ei näköjään ole sinulle vielä tuttua?!
On eri sanoa asia, kuin sanoa asia huutamalla eli !=huutomerkki, jonka peräkkäinen käyttö katsotaan vihaisuudeksi ja kovaksi huudoksi...
Asioita voi sanoa niin monella tavalla, ehkä olet ylpeänä "totuuden torvi", mutta mitä ylpeyden aihetta se antaa, että vain toteaa...
Lainaa:

....ei tuo minusta ainakaan mitään RaKeNtaVaA kritiikkiä ollut?

siru:
Lainaa:
Sitä vaan ihmettelen miten sinä voit kommentoida minun kirjoituksia "asiattomiksi", kun itse et kyseisestä ruokavaliota ilmeisesti tunne kovinkaan hyvin

...en tunnekaan, vaan täällä liikuskelen opiskelu mielessä, eivät vain nuo sinun kommenttisi minulle mitään opettaneet :wink: .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 15:28:42 
Poissa
sintti
sintti

naturechild kirjoitti:
Olkoot tämä toinen, viimeinen viestini asiasta ja anteeksi Pienetär, että meni vähän OT:ksi

Siru:
Ihan miten vain, mutta "nettietiketti" ei näköjään ole sinulle vielä tuttua?!
On eri sanoa asia, kuin sanoa asia huutamalla eli !=huutomerkki, jonka peräkkäinen käyttö katsotaan vihaisuudeksi ja kovaksi huudoksi...
Asioita voi sanoa niin monella tavalla, ehkä olet ylpeänä "totuuden torvi", mutta mitä ylpeyden aihetta se antaa, että vain toteaa...
Lainaa:

....ei tuo minusta ainakaan mitään RaKeNtaVaA kritiikkiä ollut?

siru:
Lainaa:
Sitä vaan ihmettelen miten sinä voit kommentoida minun kirjoituksia "asiattomiksi", kun itse et kyseisestä ruokavaliota ilmeisesti tunne kovinkaan hyvin

...en tunnekaan, vaan täällä liikuskelen opiskelu mielessä, eivät vain nuo sinun kommenttisi minulle mitään opettaneet :wink: .

No voi hellanlettas, kuule mä olin vihanen kun kirjoitin ensimmäisen kommentini mur, mur. Taisin siis sittenkin tietää jotain "nettiketistä" kun osasin näitä kamalia huutomerkkejä käyttää.....vai. Siis tein sen aivan tarkoituksella...... :twisted:

Ja jos nyt et mitään mun kommenteista oppinut, joita oli muitakin kuin tuo sinusta niin kamaaaaaala huuuuuto.....ei voi kuin valittaa ja ottaa osaa 8)

Minä kyllä opin sinusta ja sinulta jotain............ :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 15:56:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jospa minäkin oman lusikkani soppaan.... Olisi kovin mukavaa jos Siru joskus esittelisi asiantuntevuuttaan muutenkin, kuin ojentamalla toisia hyvin suorasanaisesti! 23 viestiä ja aivan varmasti suurin osa juuri tuon tyylisiä heittoja. En tiedä pystytkö laisinkaan näkemään omassa käyttäytymiskuviossasi mitään häikkää, mutta minä kyllä näen seurattuani sitä huvittuneena jo pitempään näin sivusta. Harva täällä on mikään jees jees ihminen, mutta vielä vähemmän on sinun kaltaisiasi vastarannankiiskejä jotka aiheuttavat jokaisella viestillään tällaisia soppia. Joten jospa tosiaan antaisit jatkossa oman panoksesi keskusteluissa niin voisit olla jotenkin hyödyksi tälle yhteisölle jne...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 17:10:11 
Poissa
sintti
sintti

jotka aiheuttavat jokaisella viestillään tällaisia soppia. [/quote]

Hmm.....pitääkö tuo sinusta paikkansa.....ei minusta.

Niin, mikään asiantuntija en ole, mulla on vain mielipiteitä ja jonkunverran kokemusta.

Mun pointti on se että kyseisenlaisia ruokapäiväkirjoja ei pitäisi kirjata, ainakaan ilman kunnollista selitystä miksi syö juuri niin. Siitä on pelkkää haittaa jo muutekin vaikeasti hyväksytylle ja väärinymmäretylle ruokavaliolle. Mutta Pienetärhän myöhemmissä kommenteissaan kertoo miksi.....hyvä niin. Lukijat ei jää luuloon että sitähän se on.....muniarasvaakermaa......Ja niitä lukijoita kun riittää.

Ja tämä "sopankeittäjä" lopettaa tähän......hohhoijaa :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 17:52:06 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Duota, duota. Parempaa mainosta hommalle ei olekaan, kun tuo voi, kerma, liha ja pekonimainos. Sitä paitsi minkä ihmeen takia tätä pitää mainostaa? Ihmisen olisi hyvä aloittaa tällaiset pitkän harkinnan jälkeen, jolloin myös tulisi asioista otettua selvää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 18:14:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hui, hui. Uskaltaako tänne enää omia syömisiään kirjoittaakaan jos niitten kerta pitää olla oikein malli esimerkkejä oikeaoppisesta vähähiilarisesta ruokavaliosta ihmisille jotka tänne sivuille eksyvät?! Jaa-a :-k

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00