siru kirjoitti:
MONIPUOLISESTI lihaa, kalaa, kanaa ja VIHANNEKSIA.
Minulla on vihannekset olleet vähissä koska pidin näin alkukuun hiilarit tosi minimissä ja marjat antavat hurjasti antioksidantteja, flavonoideja ja vitamiineja kuitenkin varsin vähillä hiilarimäärillä mitä taas harvat vihannekset tekevät. Kaapissani vihannespuolta edustaa parsa.
Vaihtelin syömistäni nyt eilen illalla niin että tein ihan tarkoituksellisen hiilarimässäilyn ja söin kourallisen ruisleipää. Ajattelin tehdä sovelletusti saman kuin kreikkalaiset, eli nautiskelin sen turskanmaksan kanssa uittaen sen turskanmaksaöljyssä siis jos kerta oliiviöljyssä leivän uittaminen alentaa sen GI:tä niin miksei sitten turskanmaksaöljyssä?
Sen lisäksi söin hieman nisäkkään maksaa.
Aamulla paino oli reagoinut niin että se oli poikkeuksellisen alhainen, mutta se ei tietystikään kerro vielä mitään. Jatkan tiukkien hiilareiden kanssa vielä jonkin aikaa ja sitten taas pidän hiilarimässäilyn mikäli paino ei rupea kehittymään suotuisasti.
Mitä taas tulee monipuolisuuteen, niin jopa silloin kun olen kovin yksipuolisella ravinnolla syön hurjasti vitmiineja ja hivenaineita.
siru kirjoitti:
Tää on semmonen ruokavalio että jos on tottunut ostamaan kaikki lämmitystä vailla valmiina kaupasta, niin on paras opetella kokkaamaan
muuten menee sapuskat ykspuoliseks. Ja se EI ole hyvä, ihan painonkaan kannalta. Kuka sitä pekonia ja munia loppuelämänsä.......
Ja mä en nyt mee sanomaan että juuri sinä et osaisi kokata.
Mutta jonkinlainen kokkaustaito ja että viitsii kokata on tärkeetä tällä ruokavaliolla. Ei tule muuten pitkänpäälle mitään, usko tai älä.
Etpä tunne minua. Minä olen monomaani eli kun minä olen päättänyt syödä jotain, niin minä syön sitä loputtoman pitkään. Minä en syö ruokaa maun vaan ravitsemuksen takia, joskin se kookoskerma antoi aika vinkeän maun kaikelle.
Elämä taas on ollut niin liikkuvaista nyt etten ole ehtinyt enkä viitsinyt pitää pitkiä kokkaussessioita, sitä paitsi kuten olen sanonut muualla, kärsin aika ärjyistä masennuslääkkeiden vieroitusoireista.
Ei se siis oikeasti ole taidosta kiinni, minulla kokkaus on niin hanskassa että monet sitä kadehtii ja että asia olisi oikein epäreilua, en ole edes harjoitellut paljon. Kysymys on lähinnä viitsimisestä.
Itse asiassa päätin vieroittaa itseni aspartaamista saman tien. Kn olo on kerta jo valmiiksi kurja, niin samaan piikkiin voi mennä FunLightkin.