karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 07:38:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-10-24 21:51:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei kaikki

Meitsi kaipailis nyt apua tän ruokavalion viilaamisen kanssa!!! Eli kun täällä seurailee toisten edistymistä, niin tuntuu et jostain kumman syystä oma edistyminen jumittaa. Eli tässä sekä eilisen että tän päivän syömingit, lisäilen niitä sitämukaa kun aika etenee, mut epätoivoisesti tahtoisin mua viisaampien karppajien ehdotuksia/risuja/ruusuja mun ruokailuun.

La 23.10

ei aamiaista kun ei aamuisin ole koskaan nälkä.

klo 16.00
kaksi broilerin koipi-reisiä ilman nahkoja (en tykkää sen mausta)

klo 21.00
10cm viipale munakasrullaa (täältä bongattu ohje)
eli n. 2 munaa, 0,5 dl tonnikalaa (vedessä) n. 1rkl majoneesia ja n3rkl tuorejuustoa ja sit viel juustoraastetta about 2 rkl

klo 22.00
3 keitettyä kananmunaa

pitkin päivää:
3mukillista kahvia ja niissä yht. n 1,5 dl maitoa

*lisäys proteiinit: 125,8 g (37,8%) rasvat 86,7g (56,8%) hiilarit 17,9 (5,4%) Kokonaiskalorimäärä 1350 kcal*

Su 24.10.
ei aamiaista

klo 14.00
n 5 cm pala eilistä munakasrullaa

klo 18.00
1 broilerin koipireisi

jossain välissä yks nalle karkki

21.00 iltapala
2 kalkkunamakkaraa grillattuna.

Pitkin päivää: 4 mukia kahvia ja n 2 dl maitoa

*lisäys proteiinit: 64,1g (42,5%) rasvat 36,1g (52,2%) ja hiilarit 8,0g (5,3%) :lol: kokonaiskalorimäärä: 612 kcal. Tiedetän,liian vähäinen,mut koko päivä töissä eikä ollu eväitä enempää mukana, parempi vissiin näin kuin et oisin syöny hiilareita?!?!? *

joten missä vika, kun painoa ei tipu? Alussa 3 päivän aikana lähti 2,5 kg ja nyt ei enää mitään?? :cry: Mielestäni mulla jää hiilarit alle sen 20g, en niitä tosin laske, mut arvioin, joten pitäiskö alkaa tarkemmin laskemaan? Auttakaa nyt hyvät paremmin perillä olevat karppaajat. Mulla kun ei valitettavasti ole aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Kaikki tietoni perustuu täällä luettuun. Ai niin ja sit viel yks tosi tärkeä kysymys: mikä määrä kahvia on sallittu? Olen aina ollu ihan hirmuinen kahvihiiri ja ennen meni parikin pannullista kahvia päivässä, nyt vähentänyt, ettei maidon hiilarit pilais päivän koko saldoa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-24 22:13:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla oli paino samoissa lukemissa parisen viikkoa ja mietiskelin sen johtuvan kahvista tai kahvimaidosta. Kahvia oon ennen juonut vaikka pari pannullista, nykyisin on vähentynyt muutamaan kupposeen. Kahvi sinällään ei kuitenkaan näyttänyt painoa pitävän samassa, vaan maito. Ehkä mulle ei siis sitten maito vaan sovi ja elimistö kertoi sen tuolla tavalla. Vaihdoin maidon kermaan ja nykyisin kookoskermaan (suosittelen jos tykkää kookoksesta). Kahviin lisään vielä hitusen makeutusainetta. Kokeilepa itse pari päivää pärjätä kokonaan ilman maitoa..?

Moni muukin voi aiheuttaa painon jumittumista, täällä olleiden keskusteluiden perusteella. Juuston sanotaan olevan yksi.. Mutta kokeile.. ja tsemppiä jatkoon!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-24 22:45:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vaihda maito maitojuomaan. Se löytyy maitohyllystä ja purkki on hämäävän samannäköinen kuin kevytmaidolla. Hiilareita on vain 2,8! Mun mielestä maitojuoma maistuu ihan samalle kuin tavallinen kevytmaito.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-24 22:54:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Muumi kirjoitti:
Vaihdoin maidon kermaan ja nykyisin kookoskermaan (suosittelen jos tykkää kookoksesta).

Maistuukos siinä sitten kookos? Ja mistäs sellasta ihmettä sit oikein saa? En meinaan ole ainakaan omassa ruoka kaupassani siihen törmännyt. Vai onkos sillä sitten joku kummallinen nimi?

Niin ja miltäs tuo mun ruokailu sitten muuten näyttää? onko liikaa hiilareita?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-24 23:55:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

seilenos kirjoitti:
Maistuukos siinä sitten kookos? Ja mistäs sellasta ihmettä sit oikein saa? En meinaan ole ainakaan omassa ruoka kaupassani siihen törmännyt. Vai onkos sillä sitten joku kummallinen nimi?

Kyllä siinä maistuu kookos, mutta ei ole ihan niin rasvaista kuin kuohukerma, siksikin tykkään kookoskermasta enemmän. Hiilareita kookoskermassa on vain 1,3g / 100g. Kookoskerma (ja kookosmaito) löytyy usein kaupasta ihan oudosta paikasta, kysy myyjiltä. Niitä ei tarvi avaamattomana säilyttää kylmässä. Tuo mun kookoskerma on sellainen 2 dl pahvitötsä, sellainen kuin esim. tuttelissa :D Tekstinä isoimmalla "kara" ja alla "Natural Coconut Cream". Varmaan niitä on monen muunkin merkkisiä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 06:19:17 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Laitas nuo mittas kanssa tähän. Kyllä tuolla syömisellä pitäis jotain tapahtuakin. Salaattia ei näkynyt missään, sekin voi vaikuttaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 14:42:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Just katselin samaa, että näyttää aika pitkälle Karpaasin ruokavaliolta :lol: . Kasviksia vois lisätä, kaaleja ja silleen.

Itse olen myös kahvikissa, mutta nyt sitä menee oikeastaan vain aamuisin eli ensimmäisellä aterialla, noin pannullinen + punaista maitoa.

Kuva
iHerb -koodini on JOK311; saat sillä ensitilaajana 5 $ alennuksen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 15:05:38 
Poissa
sintti
sintti

Tuossa näyttäs olevan hirveän vähän kaloreita..

En niitä ulkomuistista osaa laskea, mutta näyttää tosi vähältä tuo ravinnon määrä.

Jos ei saa tarpeeksi energiaa, elimistö menee säästöliekille ja sitten ei tapahdu enää mitään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 16:30:13 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi

Syöt todennäköisesti liian vähän. Laske päivän kalorit ja laita luvut, ja mittasi tänne niin pohditaan yhdessä.

Vaihda tosiaan se maito johonkin muuhun, yllä tuli hyviä ohjeita. Itse rupesin vain juomaan mustana, kyllä siihen tottuu. Kahvi (kofeiini) saattaa jumittaa, joten jos mitään ei tapahdu, suosittelen kofeiinitonta.

MISSÄ OVAT KASVIKSET? Avokadoa, ituja, paprikaa ja eri kaaleja kehiin. Liian ravinneköyhää on tuo syömisesi nyt.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 21:00:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Meitsi on selvästi kehityskelpoinen yksilö... Heti otin neuvoista vaarin ja pistelin iltapalaksi salaattia. :) Niin ja niistä mitoista kyseltiin, eli olen 155 cm pätkä ja aloituspaino miltein 2 vk sitten oli 80kg, nyt juuri syöneenä vaa'alla 77kg . Elikäs tavoitteeni on 55 kg tai mieluummin vielä lähempänä 50 kg, mut ei alle. Eka välitavoite on 25.11, jolloin lähtöpainosta pitäis olla n 6-7kg pois. Eli nyt tästä päivästä siihen n 4kg. Tietysti kaikki mikä menee yli tavoitteen otetaan ilolla vastaan. :wink: Mut nyt itse asiaan eli tässä tämän päivän syömingit toistaiseksi.

aamiaiseksi 4 kupillista kahvia kerman kera (n. 0,5dl)

Seuraavaksi söin vasta töissä kun kerkesin eli noin klo 16
1,5 dl kinkkua ja 2 kananmunaa paistettuna niin ja tietty n 2 rkl rasvaa

Ja iltapalana... Siis salaattia, mikä piti sisällään
tomaatti n 70g
kurkkua n 100g
paprika n 100g
jääsalaattia n 50g
2 kananmunaa
purkki tonnikalaa vedessä

Tästä annoksesta jäi noin 1/3 osa aamua varten.

Ai niin ja sit viel herkuttelin kahdella keitetyllä kananmunalla aromisuolan kera. :)

*lisäys: pro 106,6g (27,0%) rasvat 118,7g (65,4%) ja hiilarit 29,9g (7,6%) kokonaiskalorimäärä: 1603 kcal*

Eli aika vähäiseksi jäi tältä päivältä taas syöminen, mut työt pitää niin kovin kiireisenä ja hankalat työ ajat... 12-20! Huomenna taitaa tulla yhtä kiire! :(

Ja taas oottelen kommenttejanne suurella mielenkiinnolla!!! :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 22:51:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Muumi kirjoitti:
Tuo mun kookoskerma on sellainen 2 dl pahvitötsä, sellainen kuin esim. tuttelissa :D Tekstinä isoimmalla "kara" ja alla "Natural Coconut Cream". Varmaan niitä on monen muunkin merkkisiä.

Toinen on ainakin Blue Dragon, sellanen violetti 2.5 dl:n tötsä, mut älä osta sitä!!! Vaikka aattelet et saa enemmän samas purkissa ni noi kaks onku eri tavaraa; Kara on ihanaa pehmeetä ja täyteläistä, Blue Dragon taas klönttimäistä, jota ei meinaa saada juoksevaks millään. En ainakaan osta sitä enää ikinä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 23:04:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lainaa:
Toinen on ainakin Blue Dragon, sellanen violetti 2.5 dl:n tötsä, mut älä osta sitä!!! Vaikka aattelet et saa enemmän samas purkissa ni noi kaks onku eri tavaraa; Kara on ihanaa pehmeetä ja täyteläistä, Blue Dragon taas klönttimäistä, jota ei meinaa saada juoksevaks millään. En ainakaan osta sitä enää ikinä.

Kiitos vihjeestä, pitänee jättää väliin, turha mun on samoja virheitä toistaa! Vaikka niin monia muita virheitä varmasti tietämättäni toistankin! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 23:11:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Meinas unotua...

Menen näiden kolmen päivän sapuikoiden kanssa ravintoterapeutin juttusille 29.10. Saas nähä millaisen sätkyn se saa. Lähinnä halusin tehdä tän sen takia, että saan selville miten mun suhteet hiilareiden, rasvojen ja protskujen kanssa on. Niin sitä kautta selviää sit samalla, mitä lisäravinteita tarvitsen ja tietty siel sit selviää nää kalorimäärätkin, joten palaan siinä vaiheessa täyttämään ed. viesteihini niitä tietoja. Sen jälkeen on helpompi suhteuttaa tarvittavan ruuan määrää ja muita karppausjuttuja, kun on jostain "fakta" tietoa. Luulen tosin että saan kauhean saarnan ruokatavoistani, mut olen sen valmis ottamaan kunniakkaasti vastaan. :lol: Kerron sitten millaisia kommentteja ravintoterapeutti antoi, voidaan sitten yhdessä soimia toisen orjallista katsontakantaa tähän niin pitkään voimassa olleeseen vähä kaloriseen/rasvaiseen ruokasuositukseen! :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-26 22:15:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

ti. 26.10.04

76kg :lol:

Aamiaiseksi se sama vakio... kaksi mukia kahvia kerman kera, n.0,5 dl

Klo 15.00 Kasvispataa...
eli n200g jauhelihaa
n. 150g kukka-parsakaali sekoitusta
loraus kermaa ja
juusto ja aurajuusto raastetta about 3 rkl

klo 18.00
munakas...
2munaa ja 1dl kinkkusuikaleita

klo 22.30
samaa kasvispataa ja yhtä paljon.

niin ja sit lisäys eiliseen listaan...
retkahdin illalla ja söin 14 kpl viinirypäleitä :oops: Niissä tais olla aika paljon hiilareita?!?

hiilarit: 23,7 protskut: 128,1g

Kommentoikaas taas, et tiedän onko yhtään parantunut ruokailuni!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-27 07:12:13 
Poissa
sintti
sintti

Mimmi kirjoitti:
Vaihda maito maitojuomaan. Se löytyy maitohyllystä ja purkki on hämäävän samannäköinen kuin kevytmaidolla. Hiilareita on vain 2,8! Mun mielestä maitojuoma maistuu ihan samalle kuin tavallinen kevytmaito.

Hemmetti kun meikeläinen ei tuota purnukkaa kaupasta löydä. Kuvailetko vielä vähän minkä värinen purnukka on kyseessä....onko se litran kokoinen??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-27 08:15:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ötökkä kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:

Hemmetti kun meikeläinen ei tuota purnukkaa kaupasta löydä. Kuvailetko vielä vähän minkä värinen purnukka on kyseessä....onko se litran kokoinen??

Maitojuoma on 0.95l purkissa. Siinä lukee Maitojuoma. Se on hyvin hämäävästi muitten maitopurkkien näköinen ja niiden joukossa. Valkoisella pohjalla sinistä tekstiä. Ja suhteellisen kallis tavalllisiin maitoihin nähden, mut maku todellakin sama kuin tavallisessa maidossa. Tämä on suunnattu laktoosi-intoleransseille kun maidon sokeri on pilkottu. Mut ei tosiaan maistu makeelle niinkuin muut hyla-maidot. Toivottavasti tämä kuvaus edes vähän auttoi. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-27 23:52:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sitten tämän päivän 27.10. ruokailuihin

Aamiainen, 2 mukia kahvia n 0,5dl kermaa

Lounas:
Kaksi kanamunaa
puolikas purkki tonnikalaa
n 1dl juustokuutioita

Iltapäivällä 2 mukia kahvia n 0,5 dl kermaa

Päivällinen:
Eilistä kasvispataa,
eli n.100g kukka-parsa-kaalisekoitusta
n. 150g jauhelihaa
tilkka kermaa
n. 3rkl juusto&aurajuusto raastetta

Illalla:
Salaatti jossa:
n 50g salaattia
n 50g kurkkua
n 50g kasler makkaraa
n 50g paprikaa
2 kananmunaa
n 1 rkl majoneesiä

Proteiinit: 112.3g ja hiilarit: 13.1g

Tässä tän päiväinen ruokalista. Kaipailen edelleenkin viisaammilta karppajilta neuvoja... olenko lisännyt tarpeeksi kasviksia, vai vieläkös niitä pitäisi lisätä :?: Entä onko kokonaismäärä tarpeeksi suuri :?: Hullulta tuntuis toisaalta syödä, kun ei ole nälkäkään! :?
Kommentteja kiitos!!!!! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-31 22:04:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viikonloppu meni vähän laiskasti merkitessä syömisiä, mut sunnuntai tulee tässä:

Aamulla 2 kkp kahvia n 0,5dl kermaa

Päivällä ruokana kaalilaatikkoa
kaalia n 200g ja jauhelihaa n 100g tilkka kermaa

Illalla vielä lisää kaalilaatikkoa
kaalia n 100g ja jauhelihaa n 50g tilkka kermaa

Myöhemmin illalla
Salaattia n 50g
kurkkua 50g ja majoneesiä 1 tl kastikkeeksi
pastettu broilerin rintapala

Tässä nämä, näyttäisi et edes jonkun verran olen onnistunut lisäämään kasviksia, joten ei pitäisi enää olla niin köyhää tämä ruokapuoli. Jos joku keksii kommentoitavaa, otan todella ilolla vastaan.

Ai niin ja jokunen varmaan huomasi et lisäsin ed päiville tietoja hiilareista yms. Eli kävin siis siellä ravintoterapeutin juttusilla ja hän enshätään alko yrittää käännyttää mua pois ruokavaliostani (ei mikään yllätys! :lol: ) mut kun kerroin ensinnäkin laihtumisen tulokseni about 5 kg 2 vk ja kerroin et hiilareitten määrää on tarkoitus kohottaa kunhan ensin tavotepaino saavutettu, ei enää ollutkaan niin kovasti ajatusta vastaan (tässä tuli tämä yllätys, posiitiivinen sellainen!! :o ) vaan päinvastoin, katteli mulle hyviä ruoka-aineita koneelta millä saisin nostettua kuitujen määrää ilman et hiilarit kuitenkaan nousis yli sallitun. Ja sit sen lisäksi kiinnitti muihinkin ruoka-aineisiin huomiota ja kerto paljon hyödyllistä tietoa millä voin parantaa vielä entisestään syömistäni sopivampaan suuntaan luopumatta hiilareiden vähyydestä. Joten kaiken kaikkiaan olin hyvilläni tapaamisesta! Ei siis mennyt asioista tappelemiseksi! :wink:

Mut kommentteja odottelen tässä mua fiksummilta! :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00