karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-14 11:48:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Jukilo goes KW, join now!
ViestiLähetetty: 2008-10-20 09:29:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eli kyllä, nyt täytyy otta itseään niskasta kiinni, ja siksi ihan virallisesti nyt aloitan tämän oman ketjuni. Jos näin olis sitten _pakko_ vähän laskeskella ja toisaalta myös toivottavasti saisi myös paljon kommentteja opastukseksi ja vertaikokemuksiksi!

Tämä päivä alkaa niin, että suunnitelmien mukaan klo 16 mennessä tilanne olis:

43g hh
66g r
26g p

Ja loppupäivänä pitäis sitten saada vielä kasaan

5g hh
84g r
34g p

Katsotaas, miten ämmän käy! Ja :smt006 kaikille kanssaihmisille!

muoks: noniih, nyt kun tarkemmin katselin tän osaston kuvausta, niin ei sais olla päikkyjä täällä... Mitenköhän tää nyt menee, päikkyjä kai enemmän tai vähemmin nuo muutkin, tarkoituksenani kun on puhella/jakaa kokemuksia KW:stä yleensäkin... Nooh ehkä joku mua viisaampi siirtää tän, jos on tarvis....

ViestiLähetetty: 2008-10-20 10:01:46 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

Miksi syöt suurimman osan hiilareista ennen klo 16? Eikö jossain sanottu, että 80% päivän hiilareista kannattaisi syödä illalla? En ole kyllä varma, kun olen vielä hiukkapikkuisen sekaisin tästä hommasta. Pitänee lukea keskustelut vielä uudestaan läpi, kymmenennen kerran, ennen kuin uskallan itse aloittaa KW-kokeiluni. :D

ViestiLähetetty: 2008-10-20 12:07:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitäis varmaan joo, tästä(kin) on kai ollut monenlaista mielipidettä? Itsellä menee vähän niin, että kun syön päivällä töissä, niin ruokalasta tulee yleensä hiilaria ja protskua (tänään oli pinaattikeittoa, yleensä otan salaattia) ja rasvaa on hankala saada mistään muusta kuin salaatinkastikkeesta/öljystä... Siks tänään oli mukana marjarahkaa, jota syönkin sitten aika paljon, siitä tulee noita hiilareita... Tosin päivän määrästä (rahka) on vielä syömättä 2/3, että voipi olla että se jääkin illaks.... Jotenkin nää KW:n suhteet kuulostaa hyviltä ja siks haluan niihin tähdätä, myös tuo kokeiluketju on ollut mielenkiintoinen, mutta näin alussa varsinkin tuntuu, että helposti menee metsään! Mutta ehkä se tästä helpottuu, kun jonkun aikaa laskeskelee.... Täytyy sitten jatkossa katsoa, että täytyykö järjestelmällisemmin esim. siirtää noita hiilareita... Onkos tähän jollain jotain käytännön kommenttia?

ViestiLähetetty: 2008-10-20 21:24:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dodiih, eka varsinainen päivä olis nyt sitten tässä ja kohtalaisen persiilleenhän se meni....Hiilareita ehkä hiukan yli, koska söin sen verran wokkivihanneksia, niitä on vaikee arvioida, joten on vaikee sanoo söinkö hiilareita tyyliin 45 vai 55 grammaa.... Protskuja tuli n.40, rasvaa n. 95, eli nekin jäi alas, eivätkä ole edes ihan suhteissa... Tosin jos nyt vetäisin jotain rasvalisää vielä, täytyypi miettiä... tai sitten siirrän sen huomiseen, jos sitte vaikka kahden päivän osalta yhteensä olis makrosuhteet kunnossa.... :roll: :oops:

Noh, tästä jatketaan!

ViestiLähetetty: 2008-10-21 07:10:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tämä tiistaiaamu lähtis nyt sitten käyntiin vadelmarahkalla ja kaffeella, makrot

p 8,5
hh 16,5
r 32

...ja noi turhan isot hiilarit tulee rahkasta, joka oli maustettua... :oops: ...mut siin oli myös rasvaa paljon enemmän, ku tavallises rahkas *joo tosi hyvä puolustus* BTW muutenkaan en pidä sokeria kokonaan pannassa, jos päivän hiilareihin mahtuu, niin se käy, kuten Els jossain sanoi, mausteena... ja tämä pätee muihinkin hiilareihin ja tärkkelyksiin - näin ainakin olen näin alkuvaiheessa aatellu...

ViestiLähetetty: 2008-10-23 08:59:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hiukan on kiirettä pidelly tässä, mutta sen verran tilannekatsausta, että lopputiistai meni vähän miten meni, en laskenut makroja sen tarkemmin, mutta hiilarit varmaan paukkui yli, rasvaa tuli liian vähän, protskut varmaan about kohdillaan. Eilinen, eli keskiviikko meni sitten taas hiukan toisin, en ihan tarkkoja makroja laskenut eiliseltäkään, mutta nyt sain arvion mukaan pidettyä hiilarit siinä missä pitikin! Prodea tuli vähän liikaa ja rasvaa liian vähän, mutta pikkuhiljaa se tästä alkaa löytymään...ehkä... :oops: :lol: Maanantaina vois olla ehkä punnituspäivä, niin näkis hiukan, että mihin suntaan ollaan menossa.

Tänään menny vasta kaffetta, joten hyvät mahkut päästä sopiviin makroihin vaikka ruokalassa onkin kasvissosekeittoa, jonka makroja en vielä tsekannut...

ViestiLähetetty: 2008-10-29 09:03:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt olis sitten eka viikko takana (ja toinenkin jo puolivälissä) ja on muka niin kiirettä pitänyt, ettei ollenkaan oo kerinny laskemaan ja loppuviikosta jo meni hiilareillekin, ku muka tosiaan niiin ei ehdi... hohhoijakkaa, mahtaakohan musta ikinä tulla mitään... Ekan viikon saldo kuitenkin - 2 kg, joten ei nyt ihan heitetä toivoa hukkaan! Tosin mun paino heittelee aika hyvin 5 kg:n sisällä, ts. 5 saan aina lähteen paris viikos, mut sit tyssää ja tulee usein takaisin, kun ote lipsuu....

Mä en enää tiedä, että olenko mä oikeesti aina ollut näin herkkä hiilareille vai olenko mä nyt itse aiheuttanut tän kauheen oireilun sillä, että olen niin radikaalisti jo kauan vältellyt hiilareita... Vai johtuuko sitten vaan stressistä, mutta viikonlopun hiilareiden ja stressailujen jäljiltä naama on aivan täynnä ihan älyttömän kipeitä finnipaukamia, jotka ei kaikki edes ole kunnon finnejä vaan tosiaan semmosia kipeitä paukamia...joista sitten mahdollisesti joskus tulee jotain ulos... arrrgghh... Noh, onneks pääsen tutkimuksiin kohta, jos vaikka muakin vaivais tuo PCOS, mistä täällä on paljon puhuttu, tai mahdollisesti joku muu nais/hormoniongelma.... Siitä kerron lisää heti, kun on jotain kerrottavaa, toivottavasti ei ainakaan ole mitään vakavampaa, kun tuossa munasarjojen kohdilla on jatkuvasti pientä kipua.... :roll:

ViestiLähetetty: 2008-11-10 15:56:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tää on kyllä noloa tämmönen päikyn pito..... Mutta, koska ruokapäikkyosastolla ollaan, niin tässä nyt kaikki mun syömiset tältä päivältä yhteensä tähän mennessä:

1dl kahvia
1dl sokeroitua kaakaota automaatista
1dl kevytmaitoa
1dl kuohukermaa
1 muna
vähän (n.15-20g.?) graavilohta
1 reissumiehen puolikas
siinä n. 1rkl jotain levitettä
2 pientä klementiiniä tai mandariinia tjtn? Fineli ei tuntenut kuin mandariinin, laskin sillä...

Tulos on se, että vaikka tuntuu paljolta hiilarit, niin niitä ei kokonaisuudessaan ole yhtään vielä liikaa, 10g uupuu tämän päivän osalta. Tosin en vieläkään ole saanut niitä iltaan, mutta ei kaikki voi ihan mennä putkeen näin työelämässä kun yrittää tätä hommaa hoitaa. Kattelin tossa, että 2dl jos vetäis tänään vielä kermaa, niin sitten ei tarttis kuin n.40g protskua ja 20g rasvaa, sais vielä muutama hh grammakin tulla ja sitten oltais suhteissa...

lisäys vielä edelliseen viestiin, että PCOS:ia ei kuulemma ollut eikä mitään muutakaan, mutta lääkäri oli aivan todella syvältä asenteineen, että eipä se nyt paljon auttanu...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00