karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-19 03:58:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 473 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 524 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-08-01 20:49:36 
Poissa
Leijona
Leijona

Vaihdoin otsikkoa viimeisen kerran. Avaan uuden ketjun jos jaksan pitää ruokapäiväkirjaa. Pidetään tämä nyt sellaisena terveisten lähetys/kysymysketjuna hetki. Tänne saa laittaa ihan mitä vaan kunhan asia koskee edes jollain tavalla syömistä tai painonnostoa. Tervetuloa. Vastaan jos pystyn.

Aloitetaas tääkin homma sitten ihan perusteista. 38v mies. Pituutta 192cm. Karppauskokeiluja takana kohta 2 vuotta. Aktiivisempaa noin 1,5 vuotta. Tavoitteena olla 40 vuotiaana samassa kunnossa kuin 20 vuotiaana jolloin olin sopusuhtainen...ei mikään tikku, muttei ollut ylimääristä mahaakaan ja pystyin harrastamaan melkein lajia kuin lajia yleisurheilusta vesipallon kautta voimanostoon. Listataas tähän ensin ne tavoitteet vuoden 2008 loppuun, johon asti tämän päikyn pitäis kestää. Lopulliset tavoitteet pidän vielä omana tietonani...mennään askel kerrallaan.

T1 Clean&Press oma paino pyöristettynä ylöspäin seuraavaan tasakymppiin. Tällä hetkellä raudan pitäisi olla 120kg.
T2 Vyötärö/Lantio suhde alle 0,9. Tilanne nyt, vyötärö 107 cm ja lantio 107 cm -> suhde 1,0.
T3 Tupakkalakko pitää.

Tuossa ovat kaiketi ihan realistiset välitavoitteet ja missään ei sanallakaan puhuta painon pudottamisesta, nostamisesta kylläkin. (toim. huom.). Lähes kaikkea olen kokeillut tuon kehonpainon pudottamiseksi, mutta se saa nyt luvan riittää. Jos olen tämän painoinen, niin hankitaan sitten sen verran lihaa, että nää kilot mukana pystyy tekemään kaikkee kivaa. T1 on tässä sen takia ilmaistu painoon suhteutettuna, että se on yksi mittari sille että ne kilot tosiaan kulkee mukana oli niitä sitten kuinka paljon tahansa. Mittaan tuon vl suhteen kerran kuussa tai silloin kun muistan. T2 on mukana sen takia, että tuo omenamallinen vyötärö on kaiketi kiistattomasti osoitettu kasvattavan riskiä moneen sairauteen. Treenipäikystä voi katsella tuon T1 kehittymistä ja T2 kehittyminen löytynee tästä ketjusta. T3 ollee näistä se pahin, eli siitä sitten nostatte hirveen metelin jos tähän ketjuun alkaa ilmestyä perjantaisikari turhan usein. Tuo kiloista viis tai kuus kampanja on näin ollen minun osaltani sitten päättynyt tilanteeseen +/- 0. Nyt alkaa siis oma rutistus, jolla haetaan terveempi olo ilman painotarraa otsassa.

Niin ja sitten sitä syömispuolta kun tämän ainakin pitäisi olla ruokapäiväkirja.

Proteiini
Lähdetään siitä että syön nyt ja tulen jatkossakin syömään enempi prodea kuin moni muu täällä. Jaan ne pitkin päivää kolmelle tai neljälle aterialle. Kaikista kokeilusta olen aina palannut runsasproteiiniseen. Miksi taistella vastaan jos se on minulle luontainen tapa syödä. Prodelähteinä jatkavat kalat, munat, maitotuotteet, linnut, sika, nauta, riista ehkä jopa tuossa järjestyksessä. Määrä asettunee sinne välille 150...250g/d.

Hiilarit
Tämähän se onkin sitten se kuuma peruna. Syön niitäkin enempi kuin moni muu. Tavoite voisi olla vaikka <100g/d, niin on vähän liikkumavaraa. Lähteinä tullee olemaan, niinkuin nytkin, maitotuotteet ja kasvikset mukaanlukien juurekset. Leipää tai pitsaa joskus, vaikkakin rajoittaen. Pasta alkaakin jo olemaan no no. Hiilarien liian tiukka rajoitus avaa mulla muiden mielitekojen kanavat täysin auki ja sekään ei oo hyvä jos juo säiliöautollisen viinaa ja polttaa rekka-autollisen tupakkia.

Alkoholi
Menee nyt ja mennee jatkossakin. Siinä pyrkimys sivistyneempään tapaan. Siitäkin saa sitten vapaasti huomautella jos tänne jotain känniääliöitä kirjoittelen.

Rasva
Jätin makroravinteista viimeiseksi, koska se onkin karppauksen mielenkiintoisin osa. Lähetääs liikkeelle pufista. Omega6/3 suhdetta tässä jo pidempään seurailleena ja sen suhteen vaikutusta vointiin, niin päädyin siihen että suhteen pitäisi olla noin 1, korkeintaan kaksi. Tätä korjailen sitten kalaöljykapseleilla jos tarvetta ilmenee. Pufan määrä saa olla aika alhainen. Mufat onkin sitten ihan loistavaa löpöä, eli niitä sen verran ettei veto lopu. Safaa sitten kaveriksi sen mitä normiruoanlaitosta sattuu tulemaan. En välttele rasvaa, oikeastaan päinvastoin, mutten myöskään voita vetele paketista suoraan suuhuni, siis olettaen ettei satu tekemään mieli. Rasvan määrä asettunee välille 150...300g/d.

Muut sitten sellaista forumin keskivertokarppia eli katotaan hiventen ja vitskujen perään, ettei mee ihan poskelleen. Vettä, kaffetta ja teetä menee kans aikas paljon. Tää voi pätkiä välillä tää päikyn pito, mutta aina saa kysyä ja kommentoida. Vastaan jos ehdin/osaan.

Tätä kirjoittaessa en syönyt yhtään mitään...sen sijaan join olutta.

ViestiLähetetty: 2008-08-01 20:56:49 
Poissa
susikarppi
susikarppi

=D> Hyvä epistola, otan sänkyyn iltalukemiseksi!! :mrgreen:

Ysemppiä hailille ja käyn jäkättämässä tarpeen vaatiessa. Asiaa en osaa varmaankaan sanoa, sinulla tuo teoria niin vankasti hanskassa mutta sanon sitten asian viertä :)

Hirvee korsto olet...192..

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2008-08-01 20:59:10 
Poissa
korpa
korpa

Hienoa haili...kovat tsemit tältä sulle =D> =D>

Tuun seuraan miten pärjäät,voin heittää kommentitkin väliin jos sallit [-o<
toi lihashan on voimapuolella joskus jopa haitaksi

Ja toi prode määrä on varmaan ihan ok...

ViestiLähetetty: 2008-08-01 21:00:05 
Poissa
tiukistelukarppi
tiukistelukarppi

Tätä ruokapäikkyä alan kyllä seuraamaan mielenkiinnolla :D . Miehet osaavat yleensä ottaa asiat rennosti, toisin kuin esim. minä jonka pinnaa kiristää jatkuvasti jokin.

[/url]

neilikan kampanjasivu

ViestiLähetetty: 2008-08-01 21:16:23 
Poissa
Leijona
Leijona

Fauna: Kiitos tsempistä. Epistolasta tuli vähän pitkä kun karppaus vaikuttaa positiivisesti kirjoitushimoon. :mrgreen: Korsto? Tiedä siitä. Paidan löytäminen on yhtä tuskaa, kun on pitkä selkä ja lyhyet kädet.

Korpa: Thanks. Juu ei mulla oo mitään himoja hirveetä lihasmassaa hankkia. Näin ollen treenit on ollu sellaista aika lyhyttä sarjaa keskittyen tekniikkaan hyvin pitkälti. Jotain beach workia välillä noin niinkuin peilikuvan takia. :) Ja kommentoi toki niin tänne kun lihaskuntoketjuuni. Sähän oot näitä nykytrendejä pidempään seurannu. Mä aloitin uudestaan vasta tuossa 2005 lopulla. Oikeestaan vasta 2006 tuli puntit taas mukaan.

Neilikka: Tervetuloa. Nää on tälläsia maratooneja nää mun kirjoitukset, mutta onhan tämä yksi julkisen ilmaisun muoto ja erittäin kiinnostava sellainen. Muoks. Kävin kurkkaan sun päikkyä ja sullakin selkä vihottelee. Eli tänne sit vaan jakamaan niitä hyviä vinkkejä :) Mä pärjään nykyään ihan hyvin ton omani kans kunhan en pahemmin treenejä missaa. Pidemmän paussin jälkeen joutuu aina alottelee vähän varovaisemmin. Toivon todella että apu löytyy.

ViestiLähetetty: 2008-08-01 22:42:02 
Poissa
Leijona
Leijona

haili kirjoitti:
Aamu: kananmunaa+maitokahvia+lisät.
Lounas: kananmunaa+kinkkua+edamia+suolakurkkua+maitokahvia
Paloja: perinteinen palkkari, viili+kaneli, salaatti+tomaatti+kurkku+kastike, silliä, vettä, manteleita, vettä, purkkaa

Kävin lainaamassa tosta vanhasta ketjusta tän päivän alkuosan ja tässä tulee loput.

Tän ketjun aloitusviestiä kirjoittaessa muutama olut. Vähän myöhemmin leijonaa jääkaappikylmällä vedellä. Toi mun leijonavesi on korkeintaan keskioluen vahvuista. Joku vanha tapa, että pitää siihen vesilasiin vähän kirkasta lorauttaa näin viikonloppuisin. Söin sitten kinkkupaketin ja edamin jämät pois. Siinä alla meni muutama ohuen ohut siivu ihan törkeen hyvää kiviarinaleipää. Sen olis voinu syödä vaikka kokonaan. :oops: Tämmönen alku sitten tälle päikylle, parannettavaa on, mutta se kai on tarkoituskin. Parasta tässä on se, että ainakaan vielä ei oo tarvinnu korkata viskipulloa eikä sikarilaatikkoo. Taidan siirtyä sielunravintoon, joka on tällä kertaa Clive Cussler - Valhalla nousee.

ViestiLähetetty: 2008-08-01 23:14:47 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Hienoa, että siirryit tänne ruokapäikkypuolelle! Paljon helpompi seurata, kun useimmiten täällä tulee pyörittyä. Me kaivataankin lisää miesnäkökulmaa.. :lol:

ViestiLähetetty: 2008-08-02 10:14:53 
Poissa
Leijona
Leijona

Huomenta kaverit,

Lottax: Joo se oli vähän vahinko noihin kesäkampanjan alkuaikoihin kun se ketju jäi sinne, mutta väliäkös sillä, kunhan jostain löytyivät ja pieleenhän se kampanja multa menikin, niin sietääkin kadota jonnekin bittiavaruuteen, vaikka onhan sielläkin muutama kuolematon lausahdus tullut kirjoitettua, niin minun kun monen muunkin toimesta :) Tää on sinänsä parempi osio, kun ei oo aikarajaa tai sidottu kampanjaan. Täällä tätä nyt sit jatketaan.

Tulipas nukuttua oikeen kunnolla. Tai no unohdin kellon soittamaan 6:30, joten pieni breikki tuli, mutta muuten melkein 9 tuntia, jota ei oo tapahtunu ihan äsken. :D Pitäis kortisolitasot laskea ja testosteroni nousta, vai miten se nyt oli :?:

Pitäis lähtee voimamieskisoja kattoon. Matkaa olis ~25km. Meniskö pyörällä vai autolla, kas siinäpä pulma. Pyöräily olis mennessä kivaa, mutta auto olis tullessa. Edit: En lähe kun kuulin että kylän suurin kaveri on rikkonu kätensä, eikä näin ollen osallistu. Se ois ollu ainoo joka nostaa auton.

Uunissa 2kg possun ulkofilettä kypsymässä. Olikohan se 5,95 €/kg. Nautaa ei tuolla rahalla isoa kimpaletta osteta. Edit: Hyväähän siitä tuli

Aamu: lasi tuoremehua (tropicana pure premium), 3 munaa voissa paistettuna, kiviarinaleivän palalla imuroin rasvat pannusta ja lautaselta, oltermannia 3 paksuhkoa siivua, maitokahvia 4 mukia, vitskut, elyt ja rasvahapot.

Päivä: Treenin päälle sauna oluen kera. Possua+salaattia+tomaattia+kurkkua+kastiketta ja lisää olutta.

Iltapäivä: Lisää possua, Oltermannia, pepperonia, ohut siivu leipää, olutta.

Alkuilta: Keltaista kukkista pari lautasellista. Juomaksi olutta.

Ilta: Pari lämmintä leipää (kiviarinaleipää, pepperonia, oltermannia) + olutta ja leijonavettä.

Editit: lisäilin päivän syömisiä

ViestiLähetetty: 2008-08-02 10:27:09 
Poissa
voipallo
voipallo

Hello Haili,

mulla on vähän samanlaisia aikeita itsellänikin, kymmenestä kilosta ja tupakasta pitäisi päästä eroon.
Nyt mulla on kirjoitushommia ja joudun pössöttelemään piippua siinä tehdessäni, mutta ensi viikolla todennäköisesti heivaan senkin.
Mä olen 41 v enkä taida päästä ihan kakskymppisen Jussin mittoihin tai kuntoon, siihen pitäisi pudottaa 20-25 kiloa, juosta, nostella ja riehua täyspäiväisesti, siinä voisi henki lähteä vanhasta hakkerista :D

Kannustan sua tietenkin ja jos omatunto sallii, niin huomauttelen repsuistasi.

Cheers!

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2008-08-02 10:42:17 
Poissa
Leijona
Leijona

Tere jussi,

Mukava kun poikkesit. Oikeastaan suurin syy tähän päikkyyn on se, että tässä voi anonyymisti tunnustaa repsahtaneensa. Siitä kun kaverit anonyymisti huomauttaa, niin se saa tekemään ens kerralla toisin. Eli repsut kuriin.

Jos saan kysyä niin minkä tyyppistä projektia kirjoitat? Mulla on noita pöytälaatikkosepustuksia kans tallessa, vaikka nykään pöytälaatikon korvaa läppärin muisti. Nauroin vattani kipeeks, kun luin viime syksyisen maltan reissun action reportin. Sen nimikin on jo täysin julkaisukelvoton kun tää on kuitenkin perheforum.

Niin ja tsemppiä omaan lakkoon ja painonhallintaan. Mehän ei enää laihduteta. Hallitsemme vaan itsemme ja tämän maapalloksi kutsutun avaruuskappaleen välistä vetovoimaa.

ViestiLähetetty: 2008-08-02 12:48:13 
Poissa
voipallo
voipallo

Moi,

nyt en itse kirjoita näihin naputuksiin kuin pakosta.

Pistä ihmeessä näytille, jos sulla on jotakin hyvää actionia. Jos joku pillastuu, niin ainahan voi vedota tilapäiseen mielenhäiriöön :D

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2008-08-02 13:05:12 
Poissa
Leijona
Leijona

Moi,

Voit olla ihan varma, että julkiseen nettiin tuo AR ei päädy...ainakaan sellaisenaan. Se on toisella läppärilla, joka ei ole verkossa. Melkoisessa punaviinihömelössä hotellin parvekkeella naputtelin sadepäivinä. Luen aika paljon ja nyt on viimeaikoina alkanut kiinnostaa myös kirjoittaminen entistä enemmän. Joskus vuosia sitten vieraan palveluksessa ollessani kirjoitin paljonkin projektikuvauksia, työohjeita ja speksejä. Se on jäänyt kun yksinään puurtaa. Katsotaan josko sitä joskus jonkun blogin saisi aikaiseksi, niin sinne sitten tarinaa asiasta ja vielä enempi sen vierestä. Olin opettajana joskus vuonna x ja silloin totesin, että suomea ei opeteta kouluissa tarpeeksi. Oma sanan käyttöni on huonontunut huonontumistaan, kun lukee suurimman osan tekstistä englanniksi.

ViestiLähetetty: 2008-08-02 13:48:02 
Poissa
voipallo
voipallo

Joo,

peruskoulussa unohdetaan kirjallisuus lähes täysin.
Nyt suositaan tehokasta kieltä, rakennetaan pitkiä yhdyssanoja kun ei viitsitä ( tai osata) taivuttaa.
Luin juuri Haanpäätä ja sen tekstissä törmäsin jatkuvasti sanoihin jotka olin lähes unohtanut, nokkeliin verbeihin ja hienoihin kielikuviin. Luultavasti aikamoinen osa siitäkin tekstistä menisi nykykoululaisilta ohi. Penttiä pennuille perkele, sanon mä.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2008-08-02 13:56:59 
Poissa
Leijona
Leijona

Jep,

Pöydällä oottaa yks Lasse Lehtisen veijaritarina Luodinkestävä luutnantti, mutta sen jälkeen voiskin olla sit Pentin vuoro. Kiitos vinkistä.

ViestiLähetetty: 2008-08-03 08:57:11 
Poissa
Leijona
Leijona

Hauskaa sunnuntaita. Mulla taitaa kulua tää päivä kirjojen parissa.

aamu: eilistä kukkista 2 lautasellista ja maitokahvia.
päivä: 2 oltermannipepperonivoileipää ja maitokahvia.
alkuilta: possua, parsakaalia, 1 olut ja maitokahvia.
ilta: oltermannipepperonivoileipä ja viili kanelilla. 1 olut.
tv:n katselueväät: oltermannipepperonileipä ja olut.

Katsokaas tästä mimmosta se sitten on kun on ihan törkeesti voimaa ja tasapainoa.

ViestiLähetetty: 2008-08-04 12:09:51 
Poissa
Leijona
Leijona

Uusi viikko ja karpimmat eväät...ainakin olis tarkoitus ;)

Aamiainen: 3 munaa, voita, oltermannia, pepperonia ja leivän kannikka. Maitokahvia ja lisät.
Lounas: Oltermannia, pepperonia ja maitokahvia.
Palkkari: lasillinen tropicana pure premium, prodeshake (luomumaito 2dl, whey 30g, hunajaa 1tl)
Saunassa: 1 III-olut
Päivällinen: Parsakaalia, voita, possua, 1 III-olut
Ilta: luomuviili+kaneli+vihreä tee+lisät (epa,dha,b,c)

Näin viikon alkuun naputtelin arviot fineliin. h=105g, r=170g, p=225g, a=23g -> n. 3000kcal. Eihän toi nyt niin paha oo, tosta kun jää leipä ja olut pois ja vähän rasvaa lisää, niin sehän on ihan karppia taas :).

ViestiLähetetty: 2008-08-05 09:01:32 
Poissa
Leijona
Leijona

Tiistaita,

Aamu: voita, 3 munaa ja kurkkusalaattia (kaikki tuoreet rehut on loppu), maitokahvia (maitokin loppui), lisät
Lounas: kotijuustoa paketti, tomaatti, porkkana
Iltapäivä: maitokahvia, possua sinapilla, manteleita, mansikkatuutti <-tupakan korvike
Päivällinen: maitokahvia, possua sinapilla, porkkanaa, tropicana purkin jämä (~1dl)
Ilta: Manteleita, viiliä kanelilla, vihreä tee
Yöpala: maistelin emmentalia, kinkkua ja kesytin karhun.

Kai se on kauppaan lähettävä, vaikkei sekään kivaa oo. Työhön olisin lähtenyt mieluummin. edit:Kaupassa kävin. Kylla on rehut kalliita. Oma kasvihuone ois kiva. Täytynee alkaa kerään semmoseen materiaalia.

Tänään ymmärrettyä...piti oikein lainata papan loistava vertaus...itsekin joskus vapaakytkin saabilla ajelin.
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=31850#p31850
Pappa kirjoitti:
Tätä haiman alfa ja beetasolujen muodostamaa sättelyä voisi ajatella autona, erityisesti vanhana vapaakytkimellä varustettuna 60 luvun saabina...joka kulkee mäkistä maastoa... alamäessä nopeutta säädetään jarrulla ja ylämäessä kaasulla. (toki analogia ihmisen glukoositason säätöön on todella kömpelö ja kovasti huono) Nykyravitsemus vielä on sellainen että se useinmiten olisi etupäässä tässä tapauksessa alamäkivoittoista ajallisesti, lyhyin ylämäin joihin vielä aika usein riittää alamäessä kerätty liike-energia ja kaasun polkasua tarvitaan aika vähän.
Maisema siis pitäisi kääntää vaakatasoon..(energiatase) ja pitäisi olla sekä pitkiä ylämäkiä että alamäkiä... jotta ei mene pelkän jomman kumman, jarrun tai kaasun, käytöksi. Jos aina jarutetaan jarrut heikkenee.. (insuliinivaikutus)

Myöhäinen edit: tai siis luulin ymmärtäväni tuon insuliini-glukagoni-somatostatin härdellin, mutta uusia kysymyksiä se paremminkin taisi herättää.

Kun tonne toiseen postiin väitin syöväni vähintään 3000kcal/d, niin mätkin taas fineliin arviot ja tälläiseltä näytti lähimpään tasakymppiin pyöristettynä. P=230g, R=210g, H=100g, A=10g -> 3280kcal eli tulihan se sieltä...päivän aikana en laskenut mitään...söin kun tuli sellanen olo ;). muoks: lisäsin yöpalan makrot

ViestiLähetetty: 2008-08-06 07:54:14 
Poissa
Leijona
Leijona

Keskiviikkoa,

Heti aamulla piti salille rynnätä. Poju pitää hakea vielä viimeisiksi lomapäiviksi. Mökille saunomaan vielä kerran tänä kesänä.

Palkkari: maito, hera, hunaja, lisät (FO,MGB,C)

ViestiLähetetty: 2008-08-06 08:31:41 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Moikka haili!
Kiva, kun olet täällä seurueessa mukana (2 immeistä on joukko, 3 on jo seurue...)
Täällä se on hyvä kanava kirjoitella niin mokiaan kuin onnistumisiaankin. Minullakin käy aina välillä mielessä ajatus blogista, mutta en varmaan ehtis molempia, ja täällä on niin kivaa... =D> ja herkullista :smt016 .Vähän tulee kirjoiteltua privaatistikin.
Hanpäällä on loistavaa tekstiä, voisikin ottaa syksylukemiseksi Penan tuotannon, kohan selviän nyt tuosta Päätalon Kallesta ja Koillismaa-sarjasta.
Mukavaa oloeloa sulle Haili!!
Tavataan päikyissä! :P

ViestiLähetetty: 2008-08-06 08:53:53 
Poissa
Leijona
Leijona

Moi lillis,

Yhteisö sen kun tiivistyy :) Nää on kivoja nää tälläset päikyt, kun voi jakaa tietoa, tunnelmia ja muutakin karppauksesta ja vähän muustakin. Mukavaa oleilua sinne kans. Pitääkin poiketa sun päikyssä kans. Nyt on vaan aika menny noitten aloitusviestissä asetettujen tavoitteitten masteroinnissa. Markkinointia pitää kans täs välillä yrittää, niin riittää evästä, niin on jotain mistä kirjoittaa :)
Päätaloa ei oo niin tullut tavattua. Mulle uppoo paremmin sellaiset veijaritarinat joissa päähenkilö on usein itseni kaltainen tohelo, joka kyllä päällisin puolin on ihan ok ja hoitaa hommansa, mutta sit kämmää kaikki siviiliasiansa ihan solmuun.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 473 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 524 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00