Jaa-a. Oli tarkoitus tämä viikko olla loppuun asti todella säntillinen syömistensä kanssa, mutta viikonloppuna on päivärytmi mennyt sekaisin ja syömisrytmi siinä samalla. Muuten olen koittanut syödä aamupalan, lounaan ja päivällisen, ja pärjätä ilman välipaloja, mutta ei iha ole onnistunut nyt....
Pe 12.12 Aamupala/lounas:Tuli herättyä niin myöhään että aamupala korvasi lounaan. Partaukkoa ja marjoja, joku luumukin ehkä taisi mennä?
Illallinen: Tonnikalamoussakaa. Eli itketettyjä munakoison viipaleita, tomaattikastikkeessa paljon sipulia, valkosipulia ja tonnikalaa ja valkokastikkeessa kermaa ja juustoa. Tuli tosi hyvää! Munakoisoja olis voinut kyllä huuhtaista itkettämisen jälkeen vedessä, koska jäivät aika suolaisiksi. Moussakan kanssa syötiin jäävuorisalaattia missä kurkkua, paprikaa, FETAA (ylläri) ja paljon extravirgineä.
Illalla tuli juotua epäkarpisti keskiolutta, mutta
vain 4. Muuten olen juopotellut kossu-vissy-linjalla, ja tuo ihana junttijuoma on oikeastaan ihan jees kun siihen puristaa limen/sitruunan lohkon.
La 13.12Aamupala/lounas: Sama homma kuin edellisenä päivänä: partaukkoa ja marjoja. Omena.
Illallinen: Karppipitsaa eli tonnikala-aura-pannaria. 3 munaa, pari desiä juustoa, pari lusikallista soijajauhoja, tomaattipyreetä, tomaatinpaloja, tonnaripurkki, herkkusieniä ja sipulia nätisi mössöksi, pannulle pyöreeksi lätyksi ja päälle aurajuustoa. Ihan mun lemiruoka. Puolikkaasta tuommoisesta tulee hyvin täyteen, ainakin yllekirjoittanut. Pitsan kanssa kaalisalaattia missä valkokaalta, raejuustoa ja parikaa.
Tuli myös napsittua suolapähkinöitä ja tummaa suklaata.
Su 14.12Taas aamupala jäi väliin, kun tuli nukuttua myöhään. Sitten pitikin lähteä poikaystävän perheen kanssa joululounaalle, missä ei auttanut kovin karppi olla kun on tämä kasvissyönti jo rajoittamassa. Onneksi lounaalla oli buffetpöydissä sekä alku- että pääruoka, niin pääsi itse valitsemaan ruokansa. Kovin oli jouluista! Paljon tuli syötyä erilaisia kalaruokia: mätiä, siikaa, nieriä, silliä, graavilohta, lipeäkalaa. Laatikkoja tuli myös syötyä, en sitten tiedä mitä kaikkea "epäsopivaa" porkkana- ja lanttulaatikoissa on... Lanttulaatikko on kyllä hyvää!
Illalla varmaan vain jotain pientä. Napostelun puolelle taitaa mennä, juustoa ja suolapähkinöitä ainakin löytyy! Kauppaan en kyl lähe vaik maksettais.