karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-08 00:25:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Karppimumman syömingit
ViestiLähetetty: 2011-05-30 12:17:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jos mäkin laittelisin päivien syömisiä ylös, näkee sitten mitä tapahtuu vai tapahtuuko tällä ruokavaliolla mitään ;) vaakaa mulla ei ole, joten mittaamalla mennään ja vanhoilla vaatteilla. Toivottavasti ne alkaa suurentua mun päälleni eikä pienentyä :D Viikon verran olen karppaillu, vointi hyvä :) Musta tuntuu, että iho on jo viikossa parantunut hurjasti, päivittäin ei enää nouse uusia finnejä ;) mä juon päivittäin aivan liian vähän, enemmän tarvis vettä juoda.

Eilen söin:

Aamiaiseksi 2 voissa paistettua munaa, 1/2 pkt pekonia, kurkkua ja tomaattia

'Lounaaksi' meni 3kpl aamiaismöttösiä(ja huomasin, että niitä ei kannata tehdä muffinsivuokiin, ei irtoa kuin pieninä palasina :roll: ), 1 pala mutakakkua ja 1/2 dl vaahdotettua kermaa

Iltapalaksi 2 möttöstä ja 1 dl kermavaahtoa + 1 dl mustikoita& vadelmia

Tänään olen syönyt yhden pannulla voissa paistetun mantelileivän, päällä voita, 6 siivua edamia, 1 cm viipale lihahyytelöä, 1 dl rahkaa+loraus kermaa ja joukossa myös marjoja, 1 tomaatti ja 5 cm pätkä kurkkua.

Hui, kun tuo määrä tuntuu paljolta! Mutta vatsakin on vielä aivan täysi, vaikka aamiaisesta jo yli 4 tuntia! Ajattelin tehdä tuossa neljän-viiden maissa pizzaa ja sitä sitten palanen tai kaksi... Iltapalaksi pitänee hakea partista tai syödä aamusta jäänyt rahka marjojen kera... Syönköhän mä liikaa??? Mun peruskulutus tuon laskurin mukaan näyttäis olevan reilu 1700 kaloria. En osaa laskea hh, rasvaa, protskuja, eikä mulla ole talousvaakaakaan millä safkat voisi punnita...

Viestin otsikko: Re: Karppimumman syömingit
ViestiLähetetty: 2011-05-30 12:28:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Seurailen. :smt039 Tervetuloa päikkyväen joukkoon tummaan.

Mikä sulla on aloitustilanne, onko paljonkin pudotettavaa? Ei tuo sun ruokamäärä iso ollut, se vaan tuntuu siltä kun on edellisestä elämästä lähtökohtaisesti huono omatunto. Kun laihduttaessahan kuuluu olla koko ajan nälkä, koska laihduttamisenhan kuuluu olla kurjaa. :lol:

2014 -12 kg
2015 -20 kg
2016 82 kg ja tässä on hyvä :smt049

ViestiLähetetty: 2011-05-30 12:36:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

OnMullaMuodotMuumien kirjoitti:
Seurailen. :smt039 Tervetuloa päikkyväen joukkoon tummaan.

Mikä sulla on aloitustilanne, onko paljonkin pudotettavaa? Ei tuo sun ruokamäärä iso ollut, se vaan tuntuu siltä kun on edellisestä elämästä lähtökohtaisesti huono omatunto. Kun laihduttaessahan kuuluu olla koko ajan nälkä, koska laihduttamisenhan kuuluu olla kurjaa. :lol:

Kiitos :) mä olen täällä lukenut muiden päikkyjä kuluneen viikon aikana ja uskon tästä olevan paljon apua homman hahmottamisessa :) täytyy kurkata sunkin päikkyyn :)

Mulla on normaalipainon ylärajalle matkaa n. 27 kg, jos nyt painan sen mitä kuvittelen :lol: kaikkea on tosiaan tullut kokeiltua ja sillä tuntuukin niin hassulta, että tällä ruokamäärällä vois laihtua, kunnei tarvitse kituuttaa :) mies kannusti mua katsellessaan tässä yksi päivä mun syömisiä: epäilee, että kohta saa mennä ostamaan isompia vaatteita :lol: mutta minähän näytän sille mikä rinsessa täältä ihrojen alta vielä kuoriutuu :D

ViestiLähetetty: 2011-05-31 14:11:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tein eilen päivälliseksi pizzaa. Rahkaa mulla ei ollut kaapissa, korvasin sen ranskankermalla :lol: tein päälle vielä tomaattikastikkeen tuolta reseptiosiosta löytyvän ohjeen mukaan, lisäksi jauhelihaa, auraa, metukkaa ja paaaaljon juustoa. Oli tosi hyvää ja miehellekin kelpasi :) pari palaa jaksoin syödä ja sitten oli ähkipuhki täysi olo. Illalla kävin ystävällä kutsuilla, eipä tehnyt mieli sitä hiilarimättöä mitä pöytä tursusi. Muutamalle siellä kerroin, että olen tälläisen aloittanut ja he ihmettelivät, että mitä sitten oikein saa syödä :lol: yritin valaista, että vaikka mitä, mutta ei tainnut mennä jakokeskukseen asti 8)

Nyt mulla on oopsit uunissa, niitä ajattelin tänään pistellä yhden tai kaksi. Vadelmarahka tuossa jo odottaa päätymistä väliin. Ajattelin loput laittaa pakkaseen, ehkä 8) kestääköhän ne pakastamista? Siis ihan sellaisinaan, ilman täytteitä.

Illalla täytyy grillata parit kabanossit, tänään on vkp #-o

MUOKS* oho, oopsit meni kaikki vadelmarahkan kera :O

ViestiLähetetty: 2011-06-02 08:19:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilisen syömisiä en nyt muista, mutta kirjaan tämän päivän:

Aamiaiseksi: 1 cm viipale lihahyytelöä, 2 munan munakas kermalla, tottakai, parsa-kukkis-porkkana-sekoitusta n. 200 g, partaäijää 2 dl+mustikkasoppaa. Kahvia 4 kupillista mustana :)

tästä on hyvä jatkaa päivää :)

MUOKS* päivä vierähti reippaasti lasten turnauksessa, eikä nälkä ehtinyt yllättää.
Päivälliseksi söin 2 ulkofilepihviä valkosipulivoilla ja iiiison kasan parsa-kukkis-porkkanasekoitusta lisänä sipulia, valkosipulia, tuorejuustoa ja mausteita grillissä nyyttinä kypsennettynä, nam! :)

Iltapalaksi meni vielä 1,5 juustoleipästä, päällä valkosipulivoita ja 6 viipaletta edamia. Ja vielä jälkkäriksi 2 dl mustikka-vadelmarahkaa, slurps sillekin :wink:

ViestiLähetetty: 2011-06-02 10:13:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

karppimumma kirjoitti:
Nyt mulla on oopsit uunissa, niitä ajattelin tänään pistellä yhden tai kaksi. Vadelmarahka tuossa jo odottaa päätymistä väliin. Ajattelin loput laittaa pakkaseen, ehkä 8) kestääköhän ne pakastamista? Siis ihan sellaisinaan, ilman täytteitä.

Luulis että kestää, koska nehän on periaatteessa sokerittomia tuulihattuja.. Ja niitä ainakin pakastetaan.

Oopseilla on sellainen kumma taipumus kadota mystisesti. :wink:

2014 -12 kg
2015 -20 kg

ViestiLähetetty: 2011-06-02 20:31:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

OnMullaMuodotMuumien kirjoitti:
karppimumma kirjoitti:

Luulis että kestää, koska nehän on periaatteessa sokerittomia tuulihattuja.. Ja niitä ainakin pakastetaan.

Oopseilla on sellainen kumma taipumus kadota mystisesti. :wink:

Kiva tietää mahdollista seuraavaa pakastuskertaa ajatellen :D ne oli kyllä ihan sairaan hyviä. Kuuluuko niiden lössähtää paistamisen jälkeen littanoiksi?

BTW kävin eilen lapsen kanssa lääkärissä ja punnitsin itseni samalla sieltä löytyneellä vaa'alla. Jos mä painoin sen mitä ajattelin, olis nyt 5 kg lähtenyt(!!!!) reilussa viikossa. Mutta en mä varmaan ihan niin paljon oikeesti ole saanut pois, ei ainakaan vaikuta siltä. Mutta vyötäröltäkin oli senttejä lähtenyt jo peräti 2!!! Ja tosiaan viikossa :shock:

ViestiLähetetty: 2011-06-02 21:15:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

karppimumma kirjoitti:
Kuuluuko niiden lössähtää paistamisen jälkeen littanoiksi?

Kuuluu. :smt045

karppimumma kirjoitti:
BTW kävin eilen lapsen kanssa lääkärissä ja punnitsin itseni samalla sieltä löytyneellä vaa'alla. Jos mä painoin sen mitä ajattelin, olis nyt 5 kg lähtenyt(!!!!) reilussa viikossa. Mutta en mä varmaan ihan niin paljon oikeesti ole saanut pois, ei ainakaan vaikuta siltä. Mutta vyötäröltäkin oli senttejä lähtenyt jo peräti 2!!! Ja tosiaan viikossa :shock:

Ihan mahdollista, alussa kuitenkin lähtee aika paljon ihan nestettä. Kaikki sen jälkeen alkaakin sitten olla sitä itteään. :smt023

2014 -12 kg
2015 -20 kg

ViestiLähetetty: 2011-06-02 22:00:40 
Poissa
sintti
sintti

Mukana lueskelemassa :smt026

ViestiLähetetty: 2011-06-03 14:22:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

monski kirjoitti:
Mukana lueskelemassa :smt026

:smt006

Tänä aamuna söin 1,5 juustoleipästä, päällä valkosipulivoita, 6 siivua edamia ja 2 dl marja-kermarahkaa

Äsken vedinkin sitten aikamoisen satsin:
200 g nauta-sikajauhelihaa
60g pekonia
100g ranskankermaa
1 dl juustorastetta
70g paprikaa

laskin jollain löytämälläni laskurilla: p76g, hh4, r117, kalorit 1390!!! Huh, huh, pitäisköhän olla ihan loppuehtoo syömättä :shock: :shock:

MUOKS* laskin vielä tuon aamiaisen suunnilleen, siinä p52g, hh8g, r78g, kalorit 960! Eli reilusti yli 2000!!! APUVA! Mun täytyy vissiin oikeesti olla syömättä loppupäivä??? Peruskulutus mulla 1770kcal... Meneeköhän mun karppaus vähän överiksi :shock: :shock:

ViestiLähetetty: 2011-06-03 15:47:18 
Poissa
napakettu
napakettu

karppimumma kirjoitti:
Peruskulutus mulla 1770kcal...
Siis tuon verran tarvitset, jotta kroppasi toimii. Jos vähänkin liikut, niin tarvitset enemmän ettei ala kituutus.

Juu, juu. Tiedän, että tämä on vaikeeta, mutta kyllä se siitä suttaantuu. Kuuntelet vain kroppaa, sitä mitä se sanoo.

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2011-06-03 20:37:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

nireina kirjoitti:
karppimumma kirjoitti:
Peruskulutus mulla 1770kcal...
Siis tuon verran tarvitset, jotta kroppasi toimii. Jos vähänkin liikut, niin tarvitset enemmän ettei ala kituutus.

Juu, juu. Tiedän, että tämä on vaikeeta, mutta kyllä se siitä suttaantuu. Kuuntelet vain kroppaa, sitä mitä se sanoo.

Siis joo, kyllähän mä jonkin verran liikun, ainakin juoksen muksujen perässä :lol:

Olo ihan ok, vaikka hirmuannos oli, ehkä pitäis valita hieman köykäisemmät ateria kuitenkin. Seurataan tilannetta :wink: iltapalaksi piti vielä vetäistä pari oopsia rahkalla #-o mä kyllä luulen, että tää ahtaminen liittyy ihan 'siihen-aikaan-kuukaudesta' naisten juttuihin... :roll:

ViestiLähetetty: 2011-06-04 07:54:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huomenet! Aamun yritin nyt aloittaa hieman maltillisemmin :lol:

Aamiaiseksi söin: 1 juustoleipänen, päällä 4 siivua edamia, 1 voissa paistettu muna + loraus kermaa + 1 kalkkunanakki, 2 tomaattia. Ja kahvia melkein tsiljoona mukillista :lol:

Mulla on varmaan joku pakkomielle tähän aamukahviin... Vähintään puoli pannullista menee heti aamusta mustana, mutta loppupäivän voin hyvin olla juomatta jollei tule vieraita/me ei mennä minnekään kyläilemään...

Tänään on vuorossa yo-juhlat, siellä varmaan mennään pelkällä kahvilla. Minä en aio hiilarimössöihin sortua [-X mistäs muusta tietää onko ketoosissa kuin pahan hajuisesta hengityksestä? Sellainen mulla oli eilen illalla ja nyt aamullakin maistui melkein p***a suussa :lol: päivälliseksi söin 2broilerinfilettä grillattuna, kasviksia+voita, tzatzikia, nam! Ylppäreissä en sortunut, otin vain fetasalaattia ja kahvia;) iltapalaksi vielä 1 file ja aurajuustoa. Ja arvatkaas mitä! Mulle mahtui päälle sellainen hame joka ei vuosiin ole mennyt päälle! Viimeksi talvella sitä sovitin, ei toivoakaan :) mun täytyy ihan aikuisten oikeesti käydä ostamassa vaaka, kiva se on siitäkin seurata edistystä vaikka vaatteetkin sen kyllä kertovat :)

ViestiLähetetty: 2011-06-04 22:50:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

suositelkaas hyviä eväitä, pitäisi säilyä kylmälaukussa n. 8-10 tuntia eikä lämmitys mahdollisuutta ole..? Kuitenkin pitäis olla suht ruokaisaa ja täyttävää, helppoa ja nopeaa... Juustoleipäsen täytän mukaan, samoin pähkinäpussi ja tomaatteja lähtee matkaan. Mitä sinä olet suosinut? :)

ViestiLähetetty: 2011-06-05 00:03:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sardiinit öljyssä tai tomaattikastikkeessa, samoin makrilli (?) on aika jees. Ainakin ensimmäistä oon nähnyt peltipurkeissa tonnikalojen vieressä, mutta jälkimmäistäkin pitäisi olla :)

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-06-06 12:29:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvää päivää :smt006

Uteliaisuuttani kävin sitten ostamassa vaa'an :D onhan se kiva kotona saada seurattua tätä operaatiota. Lähtöpaino on tainnut olla ensimmäinen kolminumeroinen luku, ehkä vähän päällekin :shock: nyt vaaka näytti 96,6kg, eli kyllä sitä painoa on lähtenyt, niin SIIIIISTIII! Kunhan tavaksi ei tule hypätä siellä sitten montaa kertaa päivässä :lol:

Kaiken kukkaraksi mä eilen tajusin yhden jutun: mä olen ollut 2 viikkoa ilman karkkia! Siis minä??? Juu, totta se on!!! Jipii! Parhaimpina päivänä ts. pahimpina, saattoi mennä ihan köykäsesti 300 g irtsareita ja vaikka suklaalevy vielä pahan olon tekijäisiksi. Nyt ei ole oikeen edes tehnyt mieli makeeta, tai jos on, on himot menny ohi rahkalla, oopseilla tms.

Eilinen päivä vierähti ulkosalla lasten harrastusten parissa, kasvot on ihan palaneet ja vain aurinkolasit on jäänyt päähän :lol: ihan kiva päivä oli ja jotakin hyvää evästäkin kaupasta löysin mukaan matkaan.

Tänään aamiaiseksi söin: 2 munan munakas+loraus kermaa + 3 viipaletta pekonia, 2 tomaattia, 1,5 dli vadelmarahkaa ja kaffetta tottakai!

Päivälliseksi kesäkurpitsa-jauhelihapaistosta, vadelmarahkaa

ja sen jälkeen on loppuehtoo mennyt napostellessa... Onneksi 'vaan' pähkinöitä, pari palaa 80% suklaata, n. desi partista :roll: unohdinkohan jotain vielä...

Nyt viihdyttämään perheen junioria päätin aamulla, että tänään mennään ilman päikkäreitä, koska iltanukahtaminen on ollut hiukan hankalaa viime päivinä :twisted: :smt006

ViestiLähetetty: 2011-06-06 14:39:38 
Poissa
sintti
sintti

karppimumma kirjoitti:
Kaiken kukkaraksi mä eilen tajusin yhden jutun: mä olen ollut 2 viikkoa ilman karkkia! Siis minä??? Juu, totta se on!!! Jipii! Parhaimpina päivänä ts. pahimpina, saattoi mennä ihan köykäsesti 300 g irtsareita ja vaikka suklaalevy vielä pahan olon tekijäisiksi. Nyt ei ole oikeen edes tehnyt mieli makeeta, tai jos on, on himot menny ohi rahkalla, oopseilla tms.

Sama juttu mä kans tajusin et herran jestas mä en varmaa niin IKINÄ oo ollu näin kauan ilman mässyä :D tummaa suklaata paripalaa menny, mut muuten :shock: tää on mulle jo iiiso saavutus. Ja siis onnea sullekki tosta karkittomuudesta!!!

Mä venailen kans et saisin siis kaks lukuseks ton mun painon..on mul kyl jo jonku verran lähtenykki mist oon ylpee..sitä ihan alkuperästä painoa en ees tiiä koska olin ollu jo yli viikon karppina ku vast kävin ekankerran puntarilla ja mittailin lukuja :) Muttaku mulle jo muutama kiloki on hyvin ku aikasemmin paino vaa noussu vaik oisin mitä yrittäny :lol: ni pieniki pudotus on mulle jo niin iso motivaatio jatkaa että..

ViestiLähetetty: 2011-06-06 21:13:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Onnea sullekin monski karkittomuudesta! Aika uskomatonta, mutta totta se on =D> =D> =D>

Päivitin mun tän päivän syömiset tuohon ylempään viestiin. Koko ilta mennyt napostellessa pähkinöitä, oikeestaan heti päivällisen jälkeen se alkoi, taisin syödä liian vähän ruokaa..? Ärsyttää, kunnei ole itsekuria. Mutta ei sentään sen 'haitallisempaa' sapuskaa ollut mitä suuhuni mätin.

ViestiLähetetty: 2011-06-06 22:25:02 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Heipsan :D . Tulin vastavierailulle.
Minkäs ikäsiä lapsia sulla on?

ViestiLähetetty: 2011-06-07 11:49:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lörppö kirjoitti:
Heipsan :D . Tulin vastavierailulle.
Minkäs ikäsiä lapsia sulla on?

Kiva juttu :smt006

Mulla on neljä lasta: 13-, 11-, 8- ja 2-vuotiaat :smt049 melkoista menoa ja meininkiä siis riittää :) eilen kuopus ei sitten tosiaan nukkunut päikkäreitä ja paljon helpommin nukahti illalla. Itse asiassa istualleen puoli kasi sohvalle :roll: siitä virkosi vielä iltapuurolle ja ysiltä maate. Unta riitti reilu 12 tuntia :D

Vähäsen mua jännittää, kun tästä laihdun, että miten tuon ihon käy... Aika kovalla venytyksellä on ollut, neljän raskauden + ylipainon vuoksi :roll: no, nahka sitten rullataan ja sullotaan housujen sisään, jollei 'pienene' 8) parempi kai sekin kuin reilu 20kg ylipainoa...

Tänään multa jäi aamupala välin, juon vain kahvia reilusti.

Lounaaksi söin eilistä kesäkurpitsa-jauhelihapaistosta ja parsa-kukkis-porkkana sekoitusta voi nokareella sekä jälkkäriksi 3 palaa 80% suklaata :)

Päivälliseksi tein 'omasta päästä' rapsakkaa tonnarisalaattia, slurps, siitä tulikin hyvää ja jäi vielä huomisellekin.

Iltapalaksi tein yhden mantelileivän, päällä voita ja edamia 6 viipaletta sekä 2 dl kerma-partis-vadelma-mansikka-sötkötystä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00