| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://karppi.ninja/forum/ |
|
| Karppimumman syömingit https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=11&t=54808 |
Sivu 1/4 |
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-05-30 12:17:16 ] |
| Viestin otsikko: | Karppimumman syömingit |
Jos mäkin laittelisin päivien syömisiä ylös, näkee sitten mitä tapahtuu vai tapahtuuko tällä ruokavaliolla mitään Eilen söin: Aamiaiseksi 2 voissa paistettua munaa, 1/2 pkt pekonia, kurkkua ja tomaattia 'Lounaaksi' meni 3kpl aamiaismöttösiä(ja huomasin, että niitä ei kannata tehdä muffinsivuokiin, ei irtoa kuin pieninä palasina Iltapalaksi 2 möttöstä ja 1 dl kermavaahtoa + 1 dl mustikoita& vadelmia Tänään olen syönyt yhden pannulla voissa paistetun mantelileivän, päällä voita, 6 siivua edamia, 1 cm viipale lihahyytelöä, 1 dl rahkaa+loraus kermaa ja joukossa myös marjoja, 1 tomaatti ja 5 cm pätkä kurkkua. Hui, kun tuo määrä tuntuu paljolta! Mutta vatsakin on vielä aivan täysi, vaikka aamiaisesta jo yli 4 tuntia! Ajattelin tehdä tuossa neljän-viiden maissa pizzaa ja sitä sitten palanen tai kaksi... Iltapalaksi pitänee hakea partista tai syödä aamusta jäänyt rahka marjojen kera... Syönköhän mä liikaa??? Mun peruskulutus tuon laskurin mukaan näyttäis olevan reilu 1700 kaloria. En osaa laskea hh, rasvaa, protskuja, eikä mulla ole talousvaakaakaan millä safkat voisi punnita... |
|
| Julkaisija: | Muumis [ 2011-05-30 12:28:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Seurailen. Tervetuloa päikkyväen joukkoon tummaan.Mikä sulla on aloitustilanne, onko paljonkin pudotettavaa? Ei tuo sun ruokamäärä iso ollut, se vaan tuntuu siltä kun on edellisestä elämästä lähtökohtaisesti huono omatunto. Kun laihduttaessahan kuuluu olla koko ajan nälkä, koska laihduttamisenhan kuuluu olla kurjaa. |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-05-30 12:36:41 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
OnMullaMuodotMuumien kirjoitti: Seurailen. Tervetuloa päikkyväen joukkoon tummaan.Mikä sulla on aloitustilanne, onko paljonkin pudotettavaa? Ei tuo sun ruokamäärä iso ollut, se vaan tuntuu siltä kun on edellisestä elämästä lähtökohtaisesti huono omatunto. Kun laihduttaessahan kuuluu olla koko ajan nälkä, koska laihduttamisenhan kuuluu olla kurjaa. Kiitos Mulla on normaalipainon ylärajalle matkaa n. 27 kg, jos nyt painan sen mitä kuvittelen |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-05-31 14:11:53 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Tein eilen päivälliseksi pizzaa. Rahkaa mulla ei ollut kaapissa, korvasin sen ranskankermalla Nyt mulla on oopsit uunissa, niitä ajattelin tänään pistellä yhden tai kaksi. Vadelmarahka tuossa jo odottaa päätymistä väliin. Ajattelin loput laittaa pakkaseen, ehkä Illalla täytyy grillata parit kabanossit, tänään on vkp ![]() MUOKS* oho, oopsit meni kaikki vadelmarahkan kera :O |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-02 08:19:27 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Eilisen syömisiä en nyt muista, mutta kirjaan tämän päivän: Aamiaiseksi: 1 cm viipale lihahyytelöä, 2 munan munakas kermalla, tottakai, parsa-kukkis-porkkana-sekoitusta n. 200 g, partaäijää 2 dl+mustikkasoppaa. Kahvia 4 kupillista mustana tästä on hyvä jatkaa päivää MUOKS* päivä vierähti reippaasti lasten turnauksessa, eikä nälkä ehtinyt yllättää. Päivälliseksi söin 2 ulkofilepihviä valkosipulivoilla ja iiiison kasan parsa-kukkis-porkkanasekoitusta lisänä sipulia, valkosipulia, tuorejuustoa ja mausteita grillissä nyyttinä kypsennettynä, nam! Iltapalaksi meni vielä 1,5 juustoleipästä, päällä valkosipulivoita ja 6 viipaletta edamia. Ja vielä jälkkäriksi 2 dl mustikka-vadelmarahkaa, slurps sillekin |
|
| Julkaisija: | Muumis [ 2011-06-02 10:13:41 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
karppimumma kirjoitti: Nyt mulla on oopsit uunissa, niitä ajattelin tänään pistellä yhden tai kaksi. Vadelmarahka tuossa jo odottaa päätymistä väliin. Ajattelin loput laittaa pakkaseen, ehkä Luulis että kestää, koska nehän on periaatteessa sokerittomia tuulihattuja.. Ja niitä ainakin pakastetaan. Oopseilla on sellainen kumma taipumus kadota mystisesti. |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-02 20:31:33 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
OnMullaMuodotMuumien kirjoitti: karppimumma kirjoitti: Nyt mulla on oopsit uunissa, niitä ajattelin tänään pistellä yhden tai kaksi. Vadelmarahka tuossa jo odottaa päätymistä väliin. Ajattelin loput laittaa pakkaseen, ehkä Luulis että kestää, koska nehän on periaatteessa sokerittomia tuulihattuja.. Ja niitä ainakin pakastetaan. Oopseilla on sellainen kumma taipumus kadota mystisesti. Kiva tietää mahdollista seuraavaa pakastuskertaa ajatellen BTW kävin eilen lapsen kanssa lääkärissä ja punnitsin itseni samalla sieltä löytyneellä vaa'alla. Jos mä painoin sen mitä ajattelin, olis nyt 5 kg lähtenyt(!!!!) reilussa viikossa. Mutta en mä varmaan ihan niin paljon oikeesti ole saanut pois, ei ainakaan vaikuta siltä. Mutta vyötäröltäkin oli senttejä lähtenyt jo peräti 2!!! Ja tosiaan viikossa |
|
| Julkaisija: | Muumis [ 2011-06-02 21:15:48 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
karppimumma kirjoitti: Kuuluuko niiden lössähtää paistamisen jälkeen littanoiksi? Kuuluu. karppimumma kirjoitti: BTW kävin eilen lapsen kanssa lääkärissä ja punnitsin itseni samalla sieltä löytyneellä vaa'alla. Jos mä painoin sen mitä ajattelin, olis nyt 5 kg lähtenyt(!!!!) reilussa viikossa. Mutta en mä varmaan ihan niin paljon oikeesti ole saanut pois, ei ainakaan vaikuta siltä. Mutta vyötäröltäkin oli senttejä lähtenyt jo peräti 2!!! Ja tosiaan viikossa Ihan mahdollista, alussa kuitenkin lähtee aika paljon ihan nestettä. Kaikki sen jälkeen alkaakin sitten olla sitä itteään.
|
|
| Julkaisija: | monski [ 2011-06-02 22:00:40 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Mukana lueskelemassa
|
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-03 14:22:57 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
monski kirjoitti: Mukana lueskelemassa ![]() Tänä aamuna söin 1,5 juustoleipästä, päällä valkosipulivoita, 6 siivua edamia ja 2 dl marja-kermarahkaa Äsken vedinkin sitten aikamoisen satsin: 200 g nauta-sikajauhelihaa 60g pekonia 100g ranskankermaa 1 dl juustorastetta 70g paprikaa laskin jollain löytämälläni laskurilla: p76g, hh4, r117, kalorit 1390!!! Huh, huh, pitäisköhän olla ihan loppuehtoo syömättä MUOKS* laskin vielä tuon aamiaisen suunnilleen, siinä p52g, hh8g, r78g, kalorit 960! Eli reilusti yli 2000!!! APUVA! Mun täytyy vissiin oikeesti olla syömättä loppupäivä??? Peruskulutus mulla 1770kcal... Meneeköhän mun karppaus vähän överiksi |
|
| Julkaisija: | nirri [ 2011-06-03 15:47:18 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
karppimumma kirjoitti: Peruskulutus mulla 1770kcal... Siis tuon verran tarvitset, jotta kroppasi toimii. Jos vähänkin liikut, niin tarvitset enemmän ettei ala kituutus.Juu, juu. Tiedän, että tämä on vaikeeta, mutta kyllä se siitä suttaantuu. Kuuntelet vain kroppaa, sitä mitä se sanoo.
|
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-03 20:37:22 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
nireina kirjoitti: karppimumma kirjoitti: Peruskulutus mulla 1770kcal... Siis tuon verran tarvitset, jotta kroppasi toimii. Jos vähänkin liikut, niin tarvitset enemmän ettei ala kituutus.Juu, juu. Tiedän, että tämä on vaikeeta, mutta kyllä se siitä suttaantuu. Kuuntelet vain kroppaa, sitä mitä se sanoo. ![]() Siis joo, kyllähän mä jonkin verran liikun, ainakin juoksen muksujen perässä Olo ihan ok, vaikka hirmuannos oli, ehkä pitäis valita hieman köykäisemmät ateria kuitenkin. Seurataan tilannetta mä kyllä luulen, että tää ahtaminen liittyy ihan 'siihen-aikaan-kuukaudesta' naisten juttuihin... |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-04 07:54:37 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Huomenet! Aamun yritin nyt aloittaa hieman maltillisemmin Aamiaiseksi söin: 1 juustoleipänen, päällä 4 siivua edamia, 1 voissa paistettu muna + loraus kermaa + 1 kalkkunanakki, 2 tomaattia. Ja kahvia melkein tsiljoona mukillista Mulla on varmaan joku pakkomielle tähän aamukahviin... Vähintään puoli pannullista menee heti aamusta mustana, mutta loppupäivän voin hyvin olla juomatta jollei tule vieraita/me ei mennä minnekään kyläilemään... Tänään on vuorossa yo-juhlat, siellä varmaan mennään pelkällä kahvilla. Minä en aio hiilarimössöihin sortua mistäs muusta tietää onko ketoosissa kuin pahan hajuisesta hengityksestä? Sellainen mulla oli eilen illalla ja nyt aamullakin maistui melkein p***a suussa |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-04 22:50:18 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
suositelkaas hyviä eväitä, pitäisi säilyä kylmälaukussa n. 8-10 tuntia eikä lämmitys mahdollisuutta ole..? Kuitenkin pitäis olla suht ruokaisaa ja täyttävää, helppoa ja nopeaa... Juustoleipäsen täytän mukaan, samoin pähkinäpussi ja tomaatteja lähtee matkaan. Mitä sinä olet suosinut? |
|
| Julkaisija: | anniem [ 2011-06-05 00:03:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Sardiinit öljyssä tai tomaattikastikkeessa, samoin makrilli (?) on aika jees. Ainakin ensimmäistä oon nähnyt peltipurkeissa tonnikalojen vieressä, mutta jälkimmäistäkin pitäisi olla |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-06 12:29:59 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Hyvää päivää Uteliaisuuttani kävin sitten ostamassa vaa'an Kaiken kukkaraksi mä eilen tajusin yhden jutun: mä olen ollut 2 viikkoa ilman karkkia! Siis minä??? Juu, totta se on!!! Jipii! Parhaimpina päivänä ts. pahimpina, saattoi mennä ihan köykäsesti 300 g irtsareita ja vaikka suklaalevy vielä pahan olon tekijäisiksi. Nyt ei ole oikeen edes tehnyt mieli makeeta, tai jos on, on himot menny ohi rahkalla, oopseilla tms. Eilinen päivä vierähti ulkosalla lasten harrastusten parissa, kasvot on ihan palaneet ja vain aurinkolasit on jäänyt päähän Tänään aamiaiseksi söin: 2 munan munakas+loraus kermaa + 3 viipaletta pekonia, 2 tomaattia, 1,5 dli vadelmarahkaa ja kaffetta tottakai! Päivälliseksi kesäkurpitsa-jauhelihapaistosta, vadelmarahkaa ja sen jälkeen on loppuehtoo mennyt napostellessa... Onneksi 'vaan' pähkinöitä, pari palaa 80% suklaata, n. desi partista Nyt viihdyttämään perheen junioria päätin aamulla, että tänään mennään ilman päikkäreitä, koska iltanukahtaminen on ollut hiukan hankalaa viime päivinä
|
|
| Julkaisija: | monski [ 2011-06-06 14:39:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
karppimumma kirjoitti: Kaiken kukkaraksi mä eilen tajusin yhden jutun: mä olen ollut 2 viikkoa ilman karkkia! Siis minä??? Juu, totta se on!!! Jipii! Parhaimpina päivänä ts. pahimpina, saattoi mennä ihan köykäsesti 300 g irtsareita ja vaikka suklaalevy vielä pahan olon tekijäisiksi. Nyt ei ole oikeen edes tehnyt mieli makeeta, tai jos on, on himot menny ohi rahkalla, oopseilla tms. Sama juttu mä kans tajusin et herran jestas mä en varmaa niin IKINÄ oo ollu näin kauan ilman mässyä Mä venailen kans et saisin siis kaks lukuseks ton mun painon..on mul kyl jo jonku verran lähtenykki mist oon ylpee..sitä ihan alkuperästä painoa en ees tiiä koska olin ollu jo yli viikon karppina ku vast kävin ekankerran puntarilla ja mittailin lukuja |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-06 21:13:12 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Onnea sullekin monski karkittomuudesta! Aika uskomatonta, mutta totta se on Päivitin mun tän päivän syömiset tuohon ylempään viestiin. Koko ilta mennyt napostellessa pähkinöitä, oikeestaan heti päivällisen jälkeen se alkoi, taisin syödä liian vähän ruokaa..? Ärsyttää, kunnei ole itsekuria. Mutta ei sentään sen 'haitallisempaa' sapuskaa ollut mitä suuhuni mätin. |
|
| Julkaisija: | Lörppö [ 2011-06-06 22:25:02 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Heipsan Minkäs ikäsiä lapsia sulla on? |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-07 11:49:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppimumman syömingit |
Lörppö kirjoitti: Heipsan Minkäs ikäsiä lapsia sulla on? Kiva juttu Mulla on neljä lasta: 13-, 11-, 8- ja 2-vuotiaat melkoista menoa ja meininkiä siis riittää Vähäsen mua jännittää, kun tästä laihdun, että miten tuon ihon käy... Aika kovalla venytyksellä on ollut, neljän raskauden + ylipainon vuoksi Tänään multa jäi aamupala välin, juon vain kahvia reilusti. Lounaaksi söin eilistä kesäkurpitsa-jauhelihapaistosta ja parsa-kukkis-porkkana sekoitusta voi nokareella sekä jälkkäriksi 3 palaa 80% suklaata Päivälliseksi tein 'omasta päästä' rapsakkaa tonnarisalaattia, slurps, siitä tulikin hyvää ja jäi vielä huomisellekin. Iltapalaksi tein yhden mantelileivän, päällä voita ja edamia 6 viipaletta sekä 2 dl kerma-partis-vadelma-mansikka-sötkötystä. |
|
| Sivu 1/4 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|