Kiitos tsempityksistä!
solekil kirjoitti:
Jos nyt vajaa kaksi viikkoa sulla taivalta takana, niin älä anna vaakalukemien masentaa, nesteet lähtee ekaks, sitten alkaa rasvanpoltto ja siihen saattaa kulua tovi ennen kuin kroppa tajuaa aloittaa rasvanpolton pääasiallisena energialähteenään! Tämähän ei ole mikään pikakuuri, älä siis ajattele sitä sellaisena vaan muutoksena parempaan ruokavalioon.
En missään tapauksessa ajattele karppausta pikakuurina, vaan tosiaan mun uutena hyvänä elämäntapana

Toivoin vaan ihmettä, kun haluan pian eroon näistä läskeistä (ja olin lukenut muutamien ihmisten juttuja nopeasta painonpudotuksesta)

En ajattele siis nytkään enää, että voi harmi kun paino ei putoa nopeeta, vaan nautin siitä kuinka hyvä olo mulla on uuden ruokavalion myötä. Oli vaan tuolloin heikko hetki punnituksen jälkeen

solekil kirjoitti:
Suklaan voisit heivata hetkeksi sillä se ruokkii makeanhimoa ja näläntunnetta. Sulla on hiilarit alhaalla mutta siitä huolimatta suklaa voi laukaista ahmimista ja turhaa syöntiä.
Kiitos, päätin tosiaan jättää suklaan kokonaan pois sun neuvoasi noudattaen
Eilen päätin pyöräyttää päivälliseksi
pinaattilettuja kukkakaaligratiinin ja salaatin kaveriksi, annoin lasten syödä jauhelihapihvit loppuun. Lättyjen ohjeen löysin todennäköisesti jostakin päiväkirjasta, ikäväkseni en muista mistä.
Ohje on tällainen:
½ pss pakastepinaattia, 2 dl kermaa, 1 muna, ½ rkl fiber huskia, 2 rkl tattarijauhoja, ½ tl suolaa, 10 gr sulaa voita. Sekoita kaikki aineet voita lukuunottamatta ja anna turvota sopivan paksuiseksi. Vatkaa sula voi sekaan ja paista.En ostanut tattarijauhoja vaan kokeilin vaihtaa ne mantelijauheeseen, jota löytyi kaapista. Puoli pussia pinaattia sai mut miettimään oikeaa määrää, kun olin ostanut Lidlistä 750g pussin pakastepinaattia - ohje tuskin tarkoitti tuohon nestemäärään 375g pinaattia

Laitoin 200g pinaattia ja joo... sekin oli virhe

Tulos oli pinaattimuhennos. Lisäsin yhden munan ja tipan maitoa. Letut pysyivät vähän heikosti kasassa alkuun, mutta kun antoi ensimmäisen puolen paistua kunnolla valmiiksi niin johan onnistui! Pinaattimäärän vähentämisen lisäksi aion seuraavaksi soseuttaa pinaatin sauvasekoittimella - ehkä niin oli tarkoitus tehdäkin, en vaan tajunnut, kun sitä ei lukenut ohjeessa. Vaikka letut maistuivat todella hyviltä, niin pitkät pinaattilierot olivat vähän epämielyttävän tuntuisia...
Illalla paistoin vielä
pekonia itselleni ja pojalle, kun arvelin että saattaisi tulla hiuko ennen aamua.
Aamulla ei sitten ollutkaan kova nälkä (poikkeus moneen edelliseen aamuun - jolloin olen syönyt illalla suklaata palasen tai kaksi?). Syötiin myöhäinen aamiainen 10 aikaan:
nakkimunakas & teetä (makeutusaineella + pienellä tipalla maitoa). Pitäiskö mun jättää myös makeutusaine pois, siis olla juomatta ollenkaan teetä? Ruokkiikohan se makeanhimoa / näläntunnetta?