karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-01 18:38:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: m44sun pöperöt
ViestiLähetetty: 2016-03-21 11:36:52 
Poissa
sintti
sintti

Nonii, jos nyt yrittäis alottaa tätä ruokapäikkyä näin sopivasti maanantaina!

Aamulla klo 5.30

n. 0,5 l kahvia + n. 0,5 dl kevytmaitoa

Klo 9

2 rkl mantelirouhetta ja turkkijugua määrä x
kuppi kahvia maidolla

Klo 11.30

Jäävuorisalaattia, kurkkua, kypsytettyä goudaa ja avokado.
Kuppi kahvia lorauksella maitoa.

Klo 14.15
Kuppi kahvia maidolla.

Pitäsköhän yrittää vähentää tätät kahvin juontia? :shock:

Lounas oli ehkä liiankin kevyt, kotiin tullessa oli jo kauhea nälkä.

Klo 16

n. 200g höyrytettyä parsakaalia jaukkukastikkeella (kermakastike).
Vissyä.

Klo 20.15

100g leipäjuustoa.
Vissyä.

Viestin otsikko: Re: m44sun pöperöt
ViestiLähetetty: 2016-03-22 15:40:05 
Poissa
sintti
sintti

Tänään otin sitten oikein asiakseni juoda vähemmän kahvia, joten jätin termarimukin kotiin ja join aamukahvit vasta klo 9.
:)

Klo 9:

Kuppi kahvia
2 rkl mantelirouhetta ja turkkilaistajugua määrä x.

Klo 12:

N. 200g höyrytettyä parsakaalia ja jaukkukermakastiketta. (eli eilisen ruuan jämät)

Päivälliseksi tänään kananrintafileitä pannulla ja varmaan uunijuurekset siihen kylkeen.

Hankala arvioida tuon syödyn jugun määrää kun pidän vakiona työpaikan jääkaapissa pönäkkää. Huomenna avaan uuden 500g purkin, katsotaan kuinka monelle päivälle siitä riittää.

ViestiLähetetty: 2016-03-23 18:40:06 
Poissa
sintti
sintti

Eilen tuli illalla syötyä vielä kaksi pientä korvapuustia. Ei kovin karppia, mutta pakkasessa mutta vaimo lämmitti joulukuusa leivottuja pakkasesta niin en voinut vastustaa. :mrgreen:

No, tänään ei tullut sitä jugupurkkia sitten avattua, kun unohdin sen aamulla kotiin! Ja löysin itseni ensimmäisellä kahvitauolla jääkaapin edestä sitä turhaan etsimässä. :roll:

Työkaveri tyrkkäsi purkin jtn AB-jugua kouraan ja söin sitten sen kahvin kanssa. Ei ollut kyllä karppi jugu, kun hiilareita oli yli 13 siinä pieness purkissa! :shock:

Klo 10.30 lounaaksi sitten eilisiä uunijuureksia ja kananrintafileitä kermakastikkeessa. Tänään oli todella aikainen lounas, koska palaverin muut jäsenet halusivat tauon siinä kohtaa pitää...

Klo 17.30 päivälliseksi paketti liekkisiipiä ja tölkki kolaa. :lol:

En tiedä mikä noissa liekkisiivissä on, mutta välillä niitä tekee vaan mieli! Ne on mun versio roskaruuasta. En ole varmaan 10 vuoteen ostanut valmiiksi marinoituja lihoja, koska ne maistuu vaan e-koodeilta suussa, mutta liekkisiipiä on kyllä saatava säännöllisen epäsäännöllisesti!

Pääsiäiseksi ostettiin paahtopaisti ja sen kaveriksi ajattelin valmistaa niitä salaattisikureita, kun niitä nyt kaupasta bongasin! Ohjeita jo tuossa katselinkin ja parhaalta vaikutti sellainen, missä ne haudutetaan valkkarissa, mutta onkos se sitten kovinkin epäkarppia? Mitenköhän ne kannattaisi valmistaa?

ViestiLähetetty: 2016-03-24 15:15:24 
Poissa
sintti
sintti

Tänään muistin ottaa sen turkkijugun töihin mukaan.

Koko aamu oli jotenkin ihan kamala. Koska hyvä ruoka, parempi mieli, niin söin lounaalle varaamani lohisalaatin jo ensimmäisellä tauolla klo 9.15 kahvin kanssa. Eli jäävuorisalaattia, kurkkua, kypsytettyä juustoa, kylmäsavustettua lohta ja turhan vähän oliiviöljyä. Perhanan öljy oli päässyt huomaamattomasti loppumaan, luulin että sitä oli vielä. :roll:

Klo 11.30 söin sitten sitä turkkijugua määrän x, ihan paljaaltaan tällä kertaa.

Livahdin töistä tuntia aikaisemmin tänään pyhien viettoon ja ajattelin kerkeäväni kauppaan ennen ryysistä. Turha luulo! Onneksi tänään nappasin vain pikkutäydennyksiä jotka eilisellä kauppareissulla unohtui (kuten se saamarin leivinpaperi joka on jo ainakin kolme kertaa unohtunut ostaa... no, nyt muistin ja ostin useamman paketin! :lol: ).

Karkkikäytävällä kävin pyörähtämässä, mutta ei sitten tehnytkään oikein mitään mieli. Sipsiä ostin kaksi pussia, koska vaimo pyysi tuomaan. Hankalaa, kun toinen haluaa siti syödä sipsiä ja juoda limua, olisi helpompi olla ilman kun riittäisi että kaupassa saa itsensä kävelemään niiden tiettyjen hyllyjen ohi. #-o

ViestiLähetetty: 2016-03-26 10:38:50 
Poissa
sintti
sintti

Eilinen menin rehellisesti sanoen nukkuessa ja akkuja lataillessa. Taas tajusin, kuinka ohuelle olen huomaamattani taas oman jaksamiseni vetänyt. Yhden burn-outin läpi käyneenä, luulisi jo tunnistavansa uupumuksen merkit, mutta ei näköjään. Pitänee ottaa kaikki irti pääsiäisestä, sillä voi olla että syksyllä on seuraavan kerran mahdollisuus perus viikonloppua pidempään hengähdystaukoon. #-o

Eilisen syömiset meni päin seiniä.

Aamupalaksi söin leipäjuustoa ja päivälliseksi niitä salaattisikureita ja paahtopaistia.

Lisäksi sitten söinkin niitä sipsejä ja join kolaa. Iltasella vielä limepiirakkaa jonka vaimo leipoi. Jos tänään yrittäisi uudestaan paremmalla onnella.

Aamupalaksi tänään söin 4 munan munakkaan (4 munaa + loraus kermaa) ja tölkin kolaa (oli viimeinen, nyt päätin että jos vaimo haluaa kolaa niin saa sitä itse hakea).

Olen tässä pohtinyt, että pitäisikö sittenkin yrittää esim. kuukauden ketoosia, ihan vain että pääsisi irti mässyistä paremmin. Pitäisi vaan laskea se proteiinin tarve (oliko se 1g/ nykyinen paino vai "tavoitepaino") ja lisätä rasvan määrää. Nyt kun lukee näitä tämän viikon syömisiä, niin jotenkin tuntuu, että ehkä se rasva jää kuitenkin turhan vähälle. :roll:

ViestiLähetetty: 2016-03-29 17:28:08 
Poissa
sintti
sintti

Jooooo, pääsiäisen syömiset oli kyllä jotain ihan muuta kuin karppia. :roll:

Mutta, paluu arkeen ja ruotuun. Jotenkin arkena on helpompi pitää syömiset kasassa.

Ajattelin nyt punnailla jonkun aikaa syömisiä, ihan vain että löytäisin sen oikean annoskoon. Tuntuu että syön kamalasti. :? Eikä se kyllä haittaisi vaikka paino vähän putoaisi tässä samalla, vaikkei se alkuperäinen tarkoitus tässä karppaamisessa ollutkaan. Nälkä kasvaa syödessä, vai miten se nyt oli? :lol:

Tänään söin aamupalan klo 9 ( 3,5h heräämisen jälkeen), turkkijugua ja 2 rkl mantelirouhetta.

Lounaaksi klo 11.30 uunijuureksia 300g ja naudan paahtopaistia vähän alta 100g.

Iltapäivällä olin ystävän luona kahveella ja söin mokkapalan... Mutta kävin myös kaupassa ja ostin salaattiaineksia ja pienen kaalinkerän, saa tehtyä taas karppisafkaa. :)

Klo 18.30 kanasalaatti (jäävuorisalaatti, kurkku, kypsytetty juusto, kana + oliiviöljy).

Yritin holvata öljyä reilusti ja rajottaa kanan määrää. Syön helposti liikaa lihaa (ennen karppaustakin), nyt oli n. 120g kanaa.

ViestiLähetetty: 2016-03-29 17:32:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kyllä se siitä vähitellen se oma tyyli löytyy. Minulla on siitä helppoa kun asustelen yksin, niin kaappiin ei kerry houkutuksia. Ravitseva ruoka on osa sitä jaksamistakin, kun kroppa voi hyvin.

ViestiLähetetty: 2016-03-31 20:03:16 
Poissa
sintti
sintti

Eilen oli aika peruspäivä.

Aamulla sufee ja turkkijugu mantelirouheella, lounaaksi uunijuureksia ja naudanpaistia.

Kotona sitten eilen kokkailin kaalihässäkkää, joka taitaa tästä lähtien korvata makaronimökellyksen mun ruokavaliossa!

Pannulle nakkasin reilusti voita ja oliiviöljyä, siihen perään tuoreen chilin ja valkosipaleen. Sitten kaalia ja jaukkua. Namskis!

Tänään aamu samalla kaavalla ja lounaaksi loput kaalihässäkästä.

Kotona kävin kääntymässä töiden jälkeen ennen kouluun lähtöä ja söin yhden avokadon ja muutaman siivun kylmäsavustettua lohta + oliiviöljyä lorotin niskaan (avokadon, en itseni).

Nyt iltasella höyryttelin n. 200g parsakaalia ja joku 120g kananfileitä oli vielä tiistailta niin lämmittelin mikrossa kaveriksi ne.

Kun olisikin helppoa syömisten kanssa kun asuisi yksin! Tuolla on edelleen niitä sipsejä viime viikonlopulta ja suklaata ja ja... Kola on onneksi loppu, se on mun kompastuskivi. :lol:

ViestiLähetetty: 2017-03-29 16:24:40 
Poissa
sintti
sintti

Hui, siitä on vuosi kun olen viimeksi päivitellyt mitään tänne? :O

Homma karkasi syksyllä käsistä, kun vaihdoin työpaikkaa ja 100km työmatkan lisäksi tein 10-12 h työpäiviä. Syksyn sitä jaksoi, mutta sitten todettiin vaimon kanssa, että muutetaan lähemmäs ja hän etsii töitä samalta paikkakunnalta.

Nyt työmatka alle 10km ja ruokailukin suhteen olen yrittänyt palata ruotuun! :D

Edelleen hankalinta tässä on vaimon syömätottumukset. Se on semmonien ns. "laihaläski", joka voi syödä mitä vaan halutessaan. Onneksi vaimo pitää hyvästä ruuasta tosin ja jo ennen mun karppausta ruuat tehtiin voihin ja oikeaan kermaan. Nykyään keitetään kastikkeiden kaveriksi vain pastan/riisin lisäksi jotain karppia. Höyrytetty parsakaali on mun luottovihannes, niihin saa hyvin kastikkeen tarttumaan! Leivän pois jättö oli helppoa onneksi, vaikka välillä himoitsen ihan vaan semmosta perus vehnäpullaleipää... Lihan syöntiäkin olen nyt yrittänyt rajoittaa, kun tajusin että syön edelleen ihan hirveästi proteiinia...

Kola on kyllä edelleen yksi suurimmista paheista, tosin nyt on jo kuukauden verran melkein mennyt aika hyvin että olen juonut vain muutaman tölkin viikossa. Silti liikaa, kyllä. Sokeri on kyllä semmonen koukku, että mitä enemmän syöt, sitä enemmän sitä tekee mieli.
Reilu viikko sitten sairastin noron ja sain makeanhimon katkeamaan (koska ei vaan pystynyt syömään mitään kahteen päivään), sen jälkeen on ollut iisiä! Ei sillä, olisin voinut sen noron jättää silti sairastamatta! :D

ViestiLähetetty: 2017-03-29 17:16:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa takaisin.

Tahtoo tässä vähän yhdellä ja toisella ja itsellänikin tulla elämässä eteen tilanteita että syömiset on mitä sattuu. Elämä on kuitenkin monien asioiden summa.

ViestiLähetetty: 2017-04-05 21:23:48 
Poissa
sintti
sintti

On tämä syöminen kyllä hankalaa.

Otin makrojen seuraamisen avuksi käyttöön tuon Fatsecret-sovelluksen.

Tässä on ma-ke makrot.
Rasva N.Hh Prot Cal
99,71 16,15 62,79 1239
96,43 41,88 101,06 1503
93,62 24,01 59,28 1209

Yritän nyt opettaa itseäni syömään vain kun on nälkä ja lopettamaan, kun maha on täynnä. Tiistaina söin kotitekoisia kananugetteja salaatin kanssa, siksi noin korkeat hiilarit ja prodet. Mut on ne vaan hyviä!

En nyt jaksa jokaista ateriaa kirjata tähän, mutta pääasiassa herään hieman ennen seitsemää ja juon kasin aikaan aamukahvin maidolla töissä.

Lounaaksi yksi siemennäkkäri reilulla kinkulla ja juustolla ja sillä kuulemma syöpää aiheuttavalla leipälevitteellä (oivariini). Töissä syön kevyesti, koska lämmin ateria tuntuisi raskaalta. Teen toimistohommaa, jossa joudun jonkin verran päivästä riippuen kävelemään isossa hallissa, pääasiassa siis kuitenkin hyvin fyysisesti kevyttä hommaa. Toisekseen tahti on koko syksyn ja alkuvuoden ollut sen verran hektinen, että on jo plussaa että edes kerkeän syömään!

Koko syksyn söin aamulla töihin ajaessa ja seuraavan kerran illalla kotiin päin mennessä 10-12h työpäivän jälkeen... Silloin tämä syöminen karkasikin käsistä.

Päivällisen yritän syödä kunnon ruokaa. Kermakastike jaukulla tai kanalla ja kylkeen höyrytettyä parsakaalia (mun lemppari!) tai esim. kesäkurpitsaa tms. Tänään söin chilikaalia ja sitä jäi vielä huomisellekin ainakin, se on kyllä vaan hyvää!

Iltapala on nyt ollut turkkijugua ja ihan ripaus paahdettua mysliä tuomaan rakennetta, sekä suolaa tuomaan salamitangosta muutama viipale.

Tuntuu että syön kamalasti, joten miten hemmetissä nuo makrot voi olla tuollaiset?! Olen yrittänyt säntillisesti merkata myös paistamiseen käytetyn voin yms. mut silti...

ViestiLähetetty: 2017-04-07 11:19:50 
Poissa
sintti
sintti

Eilen paikkailin kalorivajetta banoffeella ja tosca-neliöllä työkaverin merkkipäivän kunniaksi... :oops:

Ei kaikkein fiksuin valinta, mutta mahtui ns. päivän makroihin... mutta jos jotain hyvää haluaa tästä etsiä niin alkuviikon ummetus meni huspois näillä lisäyksillä! :lol:

Paino on pudonnut tällä viikolla aika mukavasti, mutta veikkaan että nesteitä enimmäkseen. Tahti varmasti hidastuu ja jumii jossain kohtaa.

Sokerinhimo on onneksi pysynyt poissa ja nyt on mennyt jo viikko edellisestä cola-annoksesta, joka on tällaiselle (entiselle?) colanistille ihan huikea saavutus!

Kaiken lisäksi vaimo halusi eilen käydä mäkkärissä ja olin mukana mutta en syönyt mitään! Hyvä minä!

ViestiLähetetty: 2017-04-07 18:20:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mä vieroittauduin colajuomista aloittaessani karppauksen 2011. Täällä oli silloin runsaasti ketjuja esmes aspartaamista jne. se vähän helpotti. Kuplakoneen sit hommasin ja sillä tein hiilihapotettua vettä. ettei ihan kahvin, teen ja veden varassa tarvinut olla. kesällä kylmä tee, eri laadut, on muuten mainio janojuoma, miksei talvellakin, jos siitä sais apuja kolakoukkuun. Sokerin sijaan jäitä sinne lasiin kilisemään.

ViestiLähetetty: 2017-04-07 18:51:59 
Poissa
sintti
sintti

Mä en ole koskaan juonut noita aspartaamilimsoja, mielestäni ainoa oikea on se punainen cola! :D

Toisekseen, mulla ei ole koskaan maha kestänyt makeutusaineita vaan heittää pakin sekaisin hyvin herkästi. Eli omalla kohdallani mieluummin vähän sokeria kuin sokerin tilalla makeutusaine.

Kuplakone on ollut melkein kymmenen vuotta, mutta kyllä se ennen oli aika vähällä käytöllä. Nyt se on paraatipaikalla keittiössä ja tulee juotua juurikin jääpalojen kera. Töissäkin olen nyt pitänyt vesipulloa työpisteellä ja yrittänyt juoda sen 4-5 kupin sijasta kahvia vain 1-2 kuppia. :)

Tämä on kyllä ollut ihan yllättävän kivutonta sokerin ja makean suhteen muutenkin tähän asti. Vaikka se noro oli kaikkea muuta kuin mukava, niin täytyy sanoa, että ilman sitä tuskin olisi tämä karppauksen alottaminen onnistunut näin ns. "puhtaalta pöydältä". :lol:

Huomenna vaimo meinaa leipoa toscakakkua, onhan siinä karppia edes ne mantelit päällä... mutta taas koetellaan, että malttaako olla itse närppimästä sitä...

ViestiLähetetty: 2017-04-07 20:01:02 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Sitku siihen kuplaveteen laittaa hivenen merisuolaa, siitä tuleekin "vissyä".

ViestiLähetetty: 2017-04-10 18:09:03 
Poissa
sintti
sintti

Joo-o.

On kyllä viimeinen kerta kun paikkailen kalorivajetta banoffeella ja muffineilla...

Viikonloppuna meni syömiset ihan reisille! Join kolaa ja söin toscakakkua (en kerro montako palaa :oops: ).

Paino siis nousi useamman kilon mässyttelyn seurauksena! Toki osansa voi olla alkaneilla naistenvaivoillakin (huoh, kun näistä pääsisi eroon), mutta silti! :twisted:

Nyt takaisin ruotuun ja pääsiäisen ruokailut on kyllä mietittävä niin, että houkutuksia olisi mahdollisimman vähän. Vaimo meinasi kyllä taas leipoa kun tulee vieraita, mimmonenhan sähkökärpäslätkä-/hiirenloukkuansa sitä pitäisi itsellensä virittää että osaisi olla syömättä?

Eihän tästä tule mitään jos aina viikolla karistetut paukahtaa viikonloppuna takaisin! :lol:

ViestiLähetetty: 2017-04-14 17:07:45 
Poissa
sintti
sintti

Huh huh, viikko oli kyllä harvinaisen kamala vaikka lyhyt olikin. #-o

Syömisten puolesta meni hyvin ja viime viikonlopun toscakakkuhurvitteluiden vuoksi kertyneen nesteet poistui tehokkaasti ma-ti- välisenä yönä: kävin vessassa kolme kertaa 8 tunnin aikana..

Meillä eletään työpaikalla suuren muutoksen aikaa kun ollaan muuttamassa asteittain eri rakennukseen. Tämä tietää pitkiä päiviä ja viikonlopputöitä vähän kaikille. Omiin töihin suurin vaikutus tullee silti jälkipyykissä ja sen selvittelyssä, meillä kun nuo järjestelmät on vähän sellaisia, että ongelmia varmasti tulee. Nyt pitäisi siis vaan tehdä joku sotasuunnitelma noille pitkille päiville ja viikonlopuille ettei syöminen karkaa taas käsistä!

Huomenna tulee vieraita ja vaimo meinasi leipasta juustokakun. Tällä kertaa sain valita mitä tekee, ja koska mitään karppileipomusta ei kuulemma tule, niin valitsin juustokakun, joka ei oikeastaan juustokakku olekaan. Täytteessä on kermaa ja jugurttia suklaan lisäksi, ja mikä parasta, ei ollenkaan sokeria! Eli kun jättää sen keksimuruista tehdyn pohjan syötyä, niin on jopa varsin karppia kuitenkin! =D>

Muuten pitäisi ruokasuunnitelmat pysyä kuosissa, kun päädyttiin ostamaan lohta. Kalaa olenkin vähän tässä kaipaillut taas. Vaimohan ei käytännössä syönyt ollenkaan kalaa, kun alettiin seurustelemaan, mutta nykyään n. kerran kuussa jo syödään. Kerran tein "vain itselleni" ja maistoi ja tykkäsi! =D>

Jotta pääsiäinen ei menisi haasteitta: jääkaapissa on taas colaa. Paljon, paljon kylmää, KYLMÄÄ COLAA! :twisted: Uskonnollinen en ole, mutta nyt tarvittas universumilta jotain extra johdatusta, että olen juomatta...

On tuolla punaviiniäkin, sitä jo join eilen lasillisen ja aion juoda tänäänkin. :lol:

ViestiLähetetty: 2017-04-20 17:11:12 
Poissa
sintti
sintti

Huh, pääsiäinen tuli ja meni, samoin kävi kakun. :lol:

Punaviiniä join ruuan kanssa joka päivä ja colaakin muutaman tölkin, mutta muuten ruokailut oli aikas onnistuneita. :)

Tiistaina sitten sen virheen että superpitkän päivän jälkeen sorruin myös sieltä mäkkäristä aterian ottamaan. Mahakivut oli infernaaliset! :twisted:

Mahaa viilsi kipu, kylmä hiki puski läpi ja tärisin parisen tuntia ihan horkassa. Sitten onneksi helpotti, mutta taitaa jäädä roskaruuat jatkossa syömättä. Eipä ole hetkeen ollut noin pahoja häiriöitä.

Mullahan on sellainen tausta tässä, että muutama vuosi sitten vatsa ei kestänyt juuri mitään syömisiä ja joka päivä olin ihan löysällä. Aina ruuan jälkeen jouduin juoksemaan vessaan ja mahaa turvotti. Silloin jätin ruisleivät yms. pois, mutta lopulta hyvin karsittukaan ruokavalio ei auttanut. Lopulta menin lääkäriin hakemaan apuja ruuansulatusongelmiin ja jatkuvaan voimakkaaseen närästykseen ja syyksi paljastui kookas munasarjakasvain. :cry:

Kaikki veriarvot oli ihan vinksollaan ja syövästä puhuttiin kun oli nestettä vatsaontelossa ja keuhkoissakin. Ykköskiireellisenä sitten leikkauspöydälle, jossa onneksi ilmeni, että oli hyvä laatuinen kasvain. Leikkauksen jälkeen kaikki vatsaongelmat ja närästys hävisi kuin taikaiskusta, mutta nuo alkuviikon vatsanväänteet toi kyllä huonot muistot mieleen. [-X

Mutta, jotain positiivistakin tässä viikossa! Kävin aamulla puntarilla ja paino on pudonnut kolmessa viikossa hieman yli kolme kiloa! :shock: :D

ViestiLähetetty: 2017-04-20 17:25:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Onnittelut painon pudotuksesta. Toivottavasti muuttohommat töissä sujuvat hyvin ja ruokavalio pysyy maistuvana!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00