Hupsis - muistin vielä salasanankin tänne

. Kuuden vuoden tempoilu ja harhailu hiilarimaassa on palauttanut kaikki kilot ja luultavasti muutaman kaverinkin niille *murrrr*. Paino ahdistaa ja hetken aikaa tässä on mielessä pyörinyt ajatus karppaamisesta ja vähitellen olen jo muuttanut ruokavalintoja osin siihen suuntaan.
Kävin lukemassa viimeisintä vanhaa
päikkyä ja tulipa epätodellinen olo. Ottaa päähän, että TAAS on alkupisteessä ja ihmettelen, mihin se päättäväisyys katosi? Muistan kyllä, että jossain kohtaa aloin syödä ns. väärin ja paino alkoi vähän nousta enkä suoriutunut enää ryhtiliikkeeseen. Väsyin tekemään kahta erilaista ruokaa. Selityksiä, selityksiä...
Nyt elämäntilanne on muuttunut, lapsi on aikuistunut eikä tarvi enää huolehtia kuin omasta syömisestä

. Eihän tämä silti tarkoita, ettei arjessa olisi haasteita.
* En ehdi syödä aamupalaa, koska olen niin aamu-uninen. Viikonloppuisin keittelen itselleni kauralesepuuron, johon lätkäisen ison kasan partista ja omatekoista hilloa (kunnon sokerihilloa, of course ja nämä myös syön pois, uusi satokausi vauhdilla tulossa...). Aamiaiskuvio siis kaipaa remonttia.
* Töissä lounas sisältää aina hiilareita ja tiedän, että en jaksa alkaa väsäillä eväitä sinne - been there, done that. Pyrkimys siis syödä tarjottua ruokaa, mutta valita annokseen runsaasti kasviksia ja vähemmän niitä hiilareita. Pahimpia ovat puuropäivät tai kun ruokana on pastapohjaista laatikkoa. Pitäisikö näinä hiilaripäivinä miettiä muu syöminen jotenkin erilailla?
* Kotona olen jo pyrkinyt karpimpaan suuntaan syömisissä. Olen palannut hyödyntämään karppireseptejä ja jättänyt leivät ja pullat kauppaan. Voita, täysmaitoa ja partista on löytynyt jääkaapista jo pitkään ja munia on tullut syötyä valtavasti. Tiedän, että pitäisi taas alkaa laskea syömisensä, että saisi tolkkua rasvasta, hiilareista ja protskuista, mutta pelkään, että väsyn siihenkin. Pahimpia houkuttimia ovat karkit ja 1-2 olutta viikonloppuna.
* Pitäisi hommata vaaka, että tietäisi koko karun totuuden.... ja olisi kiva seurata painon putoamista

.
Tästä tämä lähtee! Saa tsempata