| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://karppi.ninja/forum/ |
|
| 2016 https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=11&t=69561 |
Sivu 1/17 |
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-04 08:31:08 ] |
| Viestin otsikko: | 2016 |
2016 Aloitan uuden, vaikka edellisestä ei tullut mitään. ati juuri siksi? Mutta joulu on ohi kaikessa ressaavuudessaan ja tohinassaan, onhan se kivaa, mutta paljon on ikävääkin: yksi on nyt varmaan pahoillaan kun ei saanut muistamisia, yksi oli koko joulun yksinäinen vailla jouluruokia, lahjoista tuli sopimattomia: väärän kokoisia, väärän värisiä tai muuten vaan eivät miellyttäneet. Mutta ne voi nyt vaihtaa, viedä kirpparille tai kerätykseen, ei tarvitse pitää tarpeetonta rojua kaapeissa vain siksi, että on saanut sen lahjaksi....se joulusta....minä söin suklaata varmaankin tämän vuosituhannen henkilökotaisen ennätykseni. Tammikuussa tulee olemaan muutamia poikkeuksellisia päiviä, ainakin seuraavat: 1. vierailu 5. viereilu 6. loppiainen 7. oma hääpäivä, mutta tuskin minulle tarjotaan juhlapäivällistä? 8. hautajaiset 17. synttärit 24 ristiäiset Ja tänä vuonna olen syönyt seuraavaa, tässä on ollut nyt temppuilua suolen toiminnan kanssa, kun jouluruuista viimeiseksi jäi juustoja, eikä niiden seuraksi ollut enää muuta kuin keksejä ja sipsejä, joten siitähän seuraa ummetusta ja kun sitä hoitelin, meni tietysti ööveriksi ja tilanne kääntyi ripuliksi, ja nyt sitten pitäisi saada tyhjät suolet toimimaan normaalisti. 1.1.2016, paino 80 klo 8 munakasta lämmintä vettä klo 12 joulutorttu aurungonkukansiemeniä kuumaa vettä + tilkka maitoa klo 16 makkara sipsejä vihersalaattia vähän suklaata vettä: kuumaa ja kylmää klo 22 1 Laxoberon 2.1.2016, paino 80 klo 7 2 rkl rypsiöljyä klo 9 jääsalaattia 4 siivua saunapalvia lämmintä vettä klo 13 2 siivua ruislaipää voita 6 siivua saunapalvia jääsalaattia kurpitsansiemeniä 2 pientä porkkanaa raakana klo 19.30 munakas: n. 2 munaa kermaa savukalkkunaa voita siivu ruislaipää klo 22 2 Laxoberonia 3.1.2016, paino 79 klo 7 lämmintä vettä klo 11 Wilhelm-makkara siivu ruisleipää jääsalaattia (voi on loppu) klo 16 munakas: sipulia porkkanaa kermaa n. 2 munaa siivu ruisleipää lämmintä vettä klo 20 lätty: n. 2 munaa mantelijauhoa ksantaania Canderelia lämmintä vettä tänään join klo 7 kylmää vettä, päivällä syön miniän pöydässä! |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-04 21:20:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
4.1. paino 79 klo 7 kylmää vettä klo 9 siivu ruisleipää jääsalaattia lämmintä vettä klo 12 broilerin koipireisi 2 lasia A-piimää klo 16 leipäjuustoa pala mustikkapiirakkaa (selitys: vanhamummu tarjosi) klo 20 mustikoita A-jukurttia Canderelia lämmintä vettä |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-05 12:51:00 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
5.1 paino 79 aamulla vettä klo 9 2 keitettyä munaa 2 lehteä jääsalaattia lämmintä vettä klo 12.30 tavisruokapöydässä pieni peruna 1 dl pakasteherneitä 2 rkl lihamakaronilaatikkoa karjalanpaistia lasi maitoa |
|
| Julkaisija: | jäbä [ 2016-01-05 16:57:09 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
En oikein ymmärrä noita ruokia tai siis jotain syömisen tapaista, ei näytä kovin terveelliseltä, ennemmin joltain VT-ruokailijan kitu dietiltä. |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-05 19:39:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
En minäkään ymmärrä tai siis tarkoitan, että tässä mennään nyt sillai, että en pysty ottamaan mun syömisille kovin tärkeää paikkaa elämässä, yritän vain temppuilla laadun ja määrän kanssa niin, että kun "joudun" syömään vääränlaista ruokaa yritän pitää annoskoon pienenä. Tänään sitten vielä kävin siskon luona, olen käynyt moikkaamassa häntä suunnilleen kerran kuussa ja tänään oli sellainen päivä. Enkä pystynyt kieltäytymään tarjoiluista, kun en halua loukata häntä, hänellä on elämä ollut viime aikoina aika haasteellista. joten klo 16 join kuumaa vettä, sekaan tilkka maitoa 2 pientä karjalanpiirakkaa 2 rkl munavoita siivu limppua siivu lihahyytelöä yksi kinuskikeksi yksi pieni suklaakonvehti tiedä mitä nyt sitten illalla, tässä on tullut näykittyä tuota hiilarimössöä, parasta olisi antaa nyt hiilareitten haihtua ja olla syömättä, mutta kaupanpäällisenä saattaapi tulla nälkä. |
|
| Julkaisija: | Motion [ 2016-01-05 21:15:56 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
satuetainen kirjoitti: että kun "joudun" syömään vääränlaista ruokaa Kuka sinua pakoittaa syömään tahtosi vastaisesti. Vapauden vallinnan menetys ei ole mikään pikku juttu jos oikeuteen mennään. |
|
| Julkaisija: | jaana k [ 2016-01-05 22:00:48 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Hyviä kommentteja! Ja mun mielestä sulla on jatkunut pitkään kituilu kun oon lueskellut.. Laita itsesi ensimmäiseksi,syö kunnolla hyvää rasvaista ja karppia evästä,tai ainakin aterioita alias oikeaa ruokaa.. Kato mitä tapahtuu,veikkanpa että hyviä asioita! |
|
| Julkaisija: | jäbä [ 2016-01-06 07:08:59 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
satuetainen kirjoitti: "joudun" syömään vääränlaista ruokaa yritän pitää annoskoon pienenä. Ruoakailu on valinta, ellei sitten ajatusmaailmassa ole tapahtunut jotain mikä estää syömisen? Annoskoot kun nostaisi, niin ei tarvitsisi syödä niin usein ja jos jättäisi leivät, rypsiöljyn ja teolliset pois ja korvaisi ne sitten oliivi- tai kookosöljyllä, salaatilla, juustoilla, ym. rasvaisemmilla ja vähemmän prosessoiduilla tuotteilla. satuetainen kirjoitti: parasta olisi antaa nyt hiilareitten haihtua ja olla syömättä, mutta kaupanpäällisenä saattaapi tulla nälkä. Itse valitsisin tuon ensimmäisen mutta en jättäisi syömättä. Jotenkin aistin että taustalla olisi VT-pelottelun aiheuttamaa rasvakammoa? |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-06 10:19:41 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Suurin rasvakammon aiheuttaja tähän asti on ollut, se että voi oli loppu, mutta eilen käytiin kaupassa ja ostin voita. Ja rypsiöljyryypyn otin kerran yhtenä aamuna ja se oli ulostuslääkkeeksi. Joten rypsiöljypullon olen avannut tänä vuonna sen yhden ainoan kerran. Enkä sitten pystynyt olemaan eilen iltaa syömättä. Söin: yksi raaka porkkana 2 siivua Real-ruisleipää + voita, nyt sitä on! saunapalvia keitetty muna lämmintä vettä ja tänään suunnilleen samaa klo 7 vettä klo 8 2 siivua Real-ruisleipää + voita saunapalvia lämmintä vettä ja päivällä taas "joudun" syömään miniän pöydässä |
|
| Julkaisija: | jäbä [ 2016-01-06 10:41:47 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Mikä tuon lämpimän veden tarkoitus on? |
|
| Julkaisija: | virpip [ 2016-01-06 12:34:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Moikka Satu ja hyvää uutta kuluvaa vuotta 2016. Tuosta lämpimästä vedestä, minäkin joskus näillä pakkasilla kun nyt on, keitän vettä ja juon sitä lämpimänä, yleensä kyllä laitan teepussin joukkoon mutta joskus on olo sellainen, että elimistö tarvitsee lämmitystä ja silloin juon mukillisen lämpöistä vettä, auttaa. Sitten maukkaan ja täyttävän karppiruuan kyytipoikanakin vesi on paikallaan, joten miksei se voisi olla lämmintäkin, tottakai voi |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-06 16:33:42 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Mä juon nykyään aina vaan lämmintä vettä, toki joskus harvoin maitoa tai piimää. Aamulla juon vähän kylmää vettä, mutta näillä keleillä muuten lämpimänä. Kun en juo teetä enkä kahviakaan, niin nekin tulee korvattua lämpimällä vedellä, joskus sekaan liraus maitoa tai kermaa. Yrttiteetä voisi juoda, mutta nyt ei ole tullut hauduteltua.....jospa saisi niin paljon aikaiseksi? Tänään ei mitään juhlaherkutteluja mutta tavisruokaa klo 12.30 kermaperunoita pienehkö annos karjalanpaistia keitetty muna vettä klo 16 kuumaa vettä + liraus maitoa ½ siivua pullansiivusta näillä palellaan ...... |
|
| Julkaisija: | ~Weera~ [ 2016-01-06 17:36:08 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Et taida pitää karppi-ruokavaliosta?? Eikö tämä päiväkirja sopisi paremmin jonnekkin keventäjiin? Miksi joutuu syömään moskaa, en ymmärrä. ![]() Muoks. Yrttiteen hauduttamiseen menee 2minsaa, ei sen kauempaa kuin kahvipannun porisemiseen. |
|
| Julkaisija: | virpip [ 2016-01-06 18:35:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Keitin äsken vettä itselleni ja laitoin teepussin, Keisarin Morsian nimistä teetä. On todella hyvää ja useimmista kaupoista, ainakin Lidlistä ja Prismasta saa sekä Halpa-Hallista, on sellainen marjainen ja täyteläinen maku ja lämmittävä vaikutus elimistöön tulee siinä ohessa. Koskaan en ole mitään makeutusta käyttänyt, en nyt karppaus-aikana enkä aiemminkaan juuri. Mutta vinkiksi ... että tuota teetä kannattaa ainakin kokeilla, samoin kamomillateetä jos teehen joskus päädyt. Lämpimästä vedestä äsken googlettelin ja lämpimän veden juomisellahan on lukuisia hyötyjä. Muistelisin muuten että jotkin muutkin karppaajat kuin sinä tai minä, juovat satunnaisesti ainakin lämmintä vettä, olisikohan ollut Regina ainakin myös. Pakko linkittää, kun tuollaiseen törmäsin eli lämpimän veden juomisen hyödyt http://askelterveyteen.com/6-syyta-juod ... n-vatsaan/ allekirjoitan ainakin sen että lämmittää, sitten auttaa erilaisissa säryissä, kun minullakin oli tuossa ennen hammastohtorilla käyntiä hammassärkyä ja varmasti myös nopeuttaa aineenvaihduntaa. Lämpimät keitot myöskin näillä pakkasilla ovat ehdoton juttu niistä tulee nestettä ja lämpöä ja mausteitakin jonkin verran, paprikamaustekin lämmittää. Karjalanpaistihan on mitä mainiointa pakkasajan ruokaa myös, lämmittää ja pitää kylläisenä. Mukavaa illanjatkoa. |
|
| Julkaisija: | jazzhole [ 2016-01-06 18:40:59 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Noilla ruoilla en yhtään ihmettele palelua. Karjalanpaisti sai kyllä vedet kielelle. Syöthän varmasti riittävästi? |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-07 08:56:53 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Motion kirjoitti: satuetainen kirjoitti: että kun "joudun" syömään vääränlaista ruokaa Kuka sinua pakoittaa syömään tahtosi vastaisesti. Vapauden vallinnan menetys ei ole mikään pikku juttu jos oikeuteen mennään. Ei tässä oikeuteen mennä, mutta kyllä mun oman tahdon tiellä on monia asioita. Nyt käyn monena päivänä auttamassa pojan huushollissa, enkä voi sanoa miniälle, etten syö hänen tekemiään ruokia, enkä myöskään voi loukata häntä omilla eväillä, "ei kelpaa anopille hänen tekemänsä ruoka". En halua yhtään enempää harmia, murhetta tai surua miniälle. Hänellä on mieli herkkä synnytyksen jälkeen ja muutenkin hän on todella herkkä ihminen. Hän ressaa vauvan hoidon kanssa, pelkää rintatulehduksia ja on koko aika hälytystilassa. Lisäksi hänen lähimummonsa kuoli ja hautajaisiin pitäisi valmistautua. Lisäksi heillä on yrittämisessään meneillä yksi iso ressin aiheuttaja. Ja toisessa työssäkään ei ole tekemisen puutetta, lämpöyrittäjälle tämä sää lisää puuhaa ja päivystystä. Nyt mun tehtävä on auttaa heitä selviämään muutama pahin viikko eteenpäin ja minusta se rikos on siinä jos menen sanomaan jotakin syömisistä. Varsinkin kun heillä ei syödä mitenkään aivan sopimattomasti. .......Joten yritän syödä heillä vikisemättä, mutta vähän ja hiilareita välttäen. Sitten vielä miniä laittaa ruokaa jämptit annokset, joten jos on tietty lihapala kullekin, niin en voi ottaa toista lihapalaa korvaamaan perunaaa, kun silloin jää joku toinen ilman lihapalaa. En näe tässä tilanteessa muuta mahdollisuutta, mutta tilanne muuttuu toivottavasti pian.....ainakin ennen kesää. Eikä tämä ole ainoa tilanne jossa joudun tekemään sellaista mikä ei ole oma tahtoni. Tietysti jossakin tilanteissa minullakin pitäsi olla lupa sanoa oma mielipiteeni. Tietysti olen itsenikin kanssa vähän hukassa. Nytkään en tiedä mitä söisin vaikka olen kotona. Olen tässä aamun juonut lämmintä vettä, mutta nyt alkaa hiipiä nälkä kuvioihin. Mitä valitsisin? Olis ruisleipää, voita, grillimakkaraa, munia, mantelijauhoja, purkkihernekeittoa, jukurttia, rahkaa.....en halua mitään kylmää, mulla on vilu, täällä on vain +13 vaikka uunissa on jo tuli.....Jotakin lämmintä! |
|
| Julkaisija: | mlv [ 2016-01-07 09:10:59 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
Minä olen ymmärtänyt aikaisemmista viesteistä niin että satuetainen kirjaa ylös ruokailujaan saadakseen käsityksen siitä missä mennään, onhan täällä foorumilla paljon kirjoittajia, jotka eivät karppaa ja osa kituileekin ilman että ehdotetaan keventäjiin menoa. Kirjoittele edelleen satu ja kerro jos haluat neuvoja johonkin asiaan. Toivottavasti pakkaset helpottavat ja kiireet ja miniän vauvan hoito menee hyvin. |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-07 10:41:42 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
virpip kirjoitti: Keitin äsken vettä itselleni ja laitoin teepussin, Keisarin Morsian nimistä teetä. On todella hyvää ja useimmista kaupoista, ainakin Lidlistä ja Prismasta saa sekä Halpa-Hallista, on sellainen marjainen ja täyteläinen maku ja lämmittävä vaikutus elimistöön tulee siinä ohessa. Koskaan en ole mitään makeutusta käyttänyt, en nyt karppaus-aikana enkä aiemminkaan juuri. Mutta vinkiksi ... että tuota teetä kannattaa ainakin kokeilla, samoin kamomillateetä jos teehen joskus päädyt. Lämpimästä vedestä äsken googlettelin ja lämpimän veden juomisellahan on lukuisia hyötyjä. Muistelisin muuten että jotkin muutkin karppaajat kuin sinä tai minä, juovat satunnaisesti ainakin lämmintä vettä, olisikohan ollut Regina ainakin myös. Pakko linkittää, kun tuollaiseen törmäsin eli lämpimän veden juomisen hyödyt http://askelterveyteen.com/6-syyta-juod ... n-vatsaan/ allekirjoitan ainakin sen että lämmittää, sitten auttaa erilaisissa säryissä, kun minullakin oli tuossa ennen hammastohtorilla käyntiä hammassärkyä ja varmasti myös nopeuttaa aineenvaihduntaa. Lämpimät keitot myöskin näillä pakkasilla ovat ehdoton juttu niistä tulee nestettä ja lämpöä ja mausteitakin jonkin verran, paprikamaustekin lämmittää. Karjalanpaistihan on mitä mainiointa pakkasajan ruokaa myös, lämmittää ja pitää kylläisenä. Mukavaa illanjatkoa. Joo tee on hyvää, mutta mun maha meni vuosi sitten kurjaan kuntoon ja mä lopetin täysin mustan teen ja kahvin juonnin ja maha parani heti. Maha kestää nyt satunnaisesti vähän kahvia tai teetä, mutta mun kofeiiniherkkä pää ei anna sitten seuraavana yönä nukkua, joten harkitsen tarkasti joka tee tai kahvikupin juonnin. Jos joisin säännöllisesti pää tottuisi siihen, mutta vielä en ole kokeillut kestäisikö maha jo, eli olen päätynyt siihen, että olen ilman......ehkä huomenna hautajaisissakin. |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-07 10:47:53 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
mlv kirjoitti: Minä olen ymmärtänyt aikaisemmista viesteistä niin että satuetainen kirjaa ylös ruokailujaan saadakseen käsityksen siitä missä mennään, onhan täällä foorumilla paljon kirjoittajia, jotka eivät karppaa ja osa kituileekin ilman että ehdotetaan keventäjiin menoa. Kirjoittele edelleen satu ja kerro jos haluat neuvoja johonkin asiaan. Toivottavasti pakkaset helpottavat ja kiireet ja miniän vauvan hoito menee hyvin. Olet aivan oikeassa! Juuri se pitää kartoittaa missä mennään, olen usein itseltäni vähän hukassa, ja tämä koskee kaikkia elämän alueita. Olen kyllä sisimmältäni oikea karppi, siinä linjassa pysyminen olisi ihanteeni, sitten se sana jota ei saisi sanoa....mutta kun.....elämässä on muitakin asioita ja tahdonvoima ei riitä ja muut kiinnostuksen kohteet vie voimat...... |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2016-01-07 11:44:17 ] |
| Viestin otsikko: | Re: 2016 |
VeeraX kirjoitti: Et taida pitää karppi-ruokavaliosta?? Eikö tämä päiväkirja sopisi paremmin jonnekkin keventäjiin? Miksi joutuu syömään moskaa, en ymmärrä. ![]() Muoks. Yrttiteen hauduttamiseen menee 2minsaa, ei sen kauempaa kuin kahvipannun porisemiseen. Riippuu yrttiteestä, koivunlehtitee on parhainta kaksi tuntia hautuneena. Pitäisi koluta komerot ja etsiä teeaineksia, kyllä jotakin kuivasin viime kesänä. Maalla asuvan ei oikein sovi ostaa yrttiteetä kaupasta, kyllä sen verran pitää kesällä vaivautua, että kerää lehtiä ja kukkia kuivumaan, kun niitä on ulkona joka paikka täynnä....vai miten se on? |
|
| Sivu 1/17 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|