karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-31 08:17:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-06-03 15:09:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei kaikille! :smt041

Olenkin käynyt jo esittäytymässä tuolla esittelyketjussa. Nyt on palattava pikimmiten ruotuun ja kokeiltava, josko tähän lyhyeen (157 cm) mutta painavaan (85 kg) ruotoon saisi vielä jotain nätimpää muotoa. Helppoa ei taida tulla tästä rupeamasta, mutta pakko on yrittää. Ikää on kertynyt jo päälle 60 v., joten haluan myös vähän nauttia elämästä ja eläkevuosista ja nautiskella hyvästä ruoasta. :-D

Eilisten syömisten lopputulos oli seuraavanlainen:

kcal 1339
p 79
hh 11
r 107

----------------------

Tämän päivän ruokailut tähän mennessä:

aamiainen n. klo 9:

2 kananmunaa ja voita eli rakastamaani munavoita ihan vaan haarukalla syöden ja viimeiset loput lusikalla kaapien, nam, nam
tomaattia, kurkkua ja punaista paprikaa yhteensä yli 200 g

lounas n. klo 14.30

leikkelelautanen tyyliin: ota mitä sattuu löytymään ja nyt sain täyden vatsan
sillillä, Vatajan riihikinkulla (rasvareunus), maalaishyytelöllä, juustolla ja kookosleivällä (ohje Hyvä olo -kirjassa),
nämä nautittiin hitaasti nautiskellen

Seuraan nyt jonkin aikaa syömisiäni aika tarkasti, jotta saisin hyvän yleiskuvan tilanteesta ja miten sitä voisi tarvittaessa muuttaa tai parantaa.

Päivällinen/Illallinen klo 19.30: :koki:

coleslaw (joku ihan perinteinen resepti) vähän yli 200 g
broileria kookoskermakastikkeessa 145 g

Syömisten kokonaistilanne:

kcal 1411
p 92
hh 26
r 102

Kahvia olen juonut mustana monta kupillista, kuten joka päivä. Ja vettä. :-D

ViestiLähetetty: 2016-06-03 16:07:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jes! =D>
Hyvältä näyttää!

ViestiLähetetty: 2016-06-06 07:06:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Viikonloppu on lusittu ja olihan sitä kaikkea touhua ja toimintaa ihan tarpeeksi. Osan syömisistä kirjasin Sulamoon, mutta eihän siinä vilskeessä ehtinyt kaikkea laittaa ylös. Hirveää vahinkoa ei kuitenkaan taitanut käydä, sillä vaaka ainakin näyttää lievää laskusuuntaa \:D/

Tänään voinkin ottaa vähän löysäillen (ei syömisten suhteen), kun ei ole mitään "pakollista" ohjelmaa. :whistle: Ihana välillä olla vaan ja nauttia vapaasta. Alan tässä ajan kanssa suunnittelemaan aamiaista - tänään aion kirjata kaikki syömiseni tarkasti.

ViestiLähetetty: 2016-06-06 07:06:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tulihan tänäänkin oltua menossa ihan kiitettävästi. Syömisiä suunnittelin kovasti Lidlissä käydessä ja katsoin tarkkaan, mitä ostin. Tarkoitus oli tehdä mozzarellasalaatti, kun söin sitä perjantaina ja se oli ihan tavattoman makoisaa. Mutta siihen mennessä, kun ehdin kotia takaisin, oli jo niin hirveä nälkä ettei siinä ehtinyt väsätä minkäänlaista salaattia vaan syömisiksi kelpasi pari päivää sitten tehdyn broileri-kookoskastikkeen loppu ja siihen sekaan grillatun broilerin jämät. Tästä satsista tuli tietysti valtavasti proteiinia, mikä ei kyllä ollut ollenkaan varsinainen tarkoitus.

Yleensäkin olen huomannut, että rasvan lisääminen ei ole niinkään ongelma, vaan se on proteiinin määrän pitäminen kurissa. Tykkään syödä suuria annoksia ja silloin helposti protskut kipuaa tarpeettoman ylös. Täytyy yrittää lisätä kasviksia ja sillä tasoittaa makrojen määriä.

Tutkin tänään Lidlissä ilmakuivattuja kinkkuja, niitähän on siellä monta eri versiota. En meinannut oikein uskoa silmiäni, kun aina vaan löytyi ainesosista joko sokeria tai rypälesokeria tai molempia :shock: . Ihan älytöntä, kun kaikki hyvät asiat täytyy pilata jonkinnäköisellä sokerilla, wtf :evil: . Yhden ilmakuivatun löysin, jossa ei mitään sokereita ollut: Dulanon ilmakuivattu italialainen maalaiskinkku siivuina ja sitä sitten tarttui mukaan. Tiedänpä nyt mitä ostan seuraavallakin kerralla.

Päivän syömiset:

aamiainen n. klo 10

kurkku, tomaatti, kookosleipä, munavoi, riihikinkku, maitoa kahviin

lounas n. klo 17

broileri-kookoskastike, grillattu broisku

päivällinen/illallinen n klo 21

kurkku, tomaatti, tahini
jääsalaatin päällä edamia ja riihikinkkua
vähän maitoa kahviin
muutama parapähkinä

makrot:

kcal 1621
p 124
hh 18
r 115

Huomenna täytyy ostaa erilaisia kasviksia ja nautiskella niitäkin reilummin.

ViestiLähetetty: 2016-06-08 17:20:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eiliset syömiset:

aamiainen:

kurkkua, tomaattia,
munakas riihikinkulla ja mustaleimalla
vähän maitoa kahviin

lounas:

olin koko päivän menossa, joten Hakaniemen hallin kahviossa paremman puutteessa
kahvi maidolla
pieni ruisleipä :( kahdella silakkapihvillä ja jonkinlaisella kermaviilikastikkeella kalan päällä

päivällinen:

tomaatti
paistettu broilerin rintafilee
keitetty kananmuna
majoneesia
vähän maitoa kahviin

Syönti jäi vähäiseksi, kun olin ihan poikki tultuani kotiin ja nukahdin sohvalle jo aikaisin. :smt015

Makrot:

kcal 1084
p 88
hh 45
r 59

ViestiLähetetty: 2016-06-14 17:17:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Taas on vierähtänyt monta päivää, kun en ole ehtinyt kirjoittamaan. Eilen ja toissapäivänä kirjasin kuitenkin syömiseni muistiin, joten tässä ne tulevat:

Sunnuntai 12.6.

aamiainen

kurkkua, tomaattia, puolikas avokado
itsetehtyä siemennäkkäriä ja edam-juustoa
vähän maitoa kahviin

lounas

Olin koko päivän reissussa ja ostin lounaaksi paketin serrano-kinkkua ja paketin luomu gouda-juustoa
Nautin tämän herkkulounaan metroasemalla junaa odotellessa ja loput istuessani seuraavassa menopelissä bussissa. Eikä kukaan tuijottanut liian pitkään. :shock:

päivällinen

Illalla kotiin tultua tein katkarapu-wokkia Finduksen jostain wokkisekoituksesta. Lisäksi kananmuna ja raejuustoa.
maitoa kahviin

illan nautiskelu

En voinut vastustaa pakkaseen eksynyttä Ingmanin jäätelöä. Sitä tuli nautittua vähän liikaa.

Päivän makrot:

kcal 1711
p 99
hh 76
r 109

Maanantai 13.6.

aamiainen

kurkkua, puolikas avokado
siemennäkkäriä, kinkkua, juustoa
maitoa kahvin kanssa

lounas

loppu katkarapuwokki

päivällinen

kurkkua, tomaattia
savustettua siikaa ja kruunumajoneesia
maitokahvia

iltapala

pari palaa siemennäkkäriä

Tuntui että söin päivän aikana kovinkin paljon, mutta makrot jäivät kuitenkin alhaisiksi. Ehkä tämä päivä tasoittaa eilistä mässäilyä:

kcal 1042
p 67
hh 23
r 72

Täytyy alkaa tehdä itse jäätelöä. Minulla on jäätelökonekin, mutta teen mieluummin ilman konetta ja sekoitan sitä muutaman kerran pakastumisen aikana. En vaan viitsi kaivaa jätskikonetta esille. Jäätelö on suurin herkkuni - pitää vaan varoa, ettei sitä tule nautiskeltua liikaa.

ViestiLähetetty: 2016-06-15 10:24:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tiistain syömiset:

aamiainen

maitokahvi
kurkkua, tomaattia, puolikas avokado
savustettua siikaa, raejuustoa, kruunumajoa

Lounas jäi väliin, ei ollutkaan nälkä.

päivällinen

keitettyä parsakaalia ja kukkakaalia broileri-kookoskastikkeessa (paistoin broiskusuikaleita oliiviöljy+kookosöljyssä, paljon mausteita, kookosmaitoa sen verran että tuli vähän kastiketta (nam, nam, tosi hyvää :P )

maitokahvia jälkiruokana tai välipalana

iltapala

leivoin Kitruksen helpoista helpointa leipää (reseptiosiossa) ja tuli kivaa purtavaa - sitä meni neljä palasta vaikka tarkoitus oli ottaa vain kaksi
päälle juustoa

Makrot pysyivät kuosissa:

kcal 1358
p 88
hh 25
r 94

ViestiLähetetty: 2016-06-15 10:41:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

En ole koskaa ollut mikäänlainen jauhopeukalo, mutta kun aloitin karppaamisen aloin myös leipoa leivän itse. En halua kokonaan luopua leivästä, sillä kaipaan sitä pureskelua ja teenkin yleensä jotain näkkileivän tyyppistä nakerrettavaa.

Olen kokeillut ohjeita reseptiosiosta ja karppien kokkaamisista ja eri karppikirjoista ja kaikki luomukseni ovat onnistuneet yli odotusten. En tiedä liittyykö jauhopeukalon :smt023 (myöhäinen) kehittyminen jotenkin karppaamiseen vai mihin lie, mutta oikein nautin näkkärin/leivän leipomisesta. Muita leipomuksia en ole vielä kokeillut, mutta jotain piirakkaa (suolaista) aion kohta kokeilla.

Näkkärin/leivän tekemisessä on vain yksi vähän huonompi puoli... :smt103 ne maistuvat niin hyviltä, että tahtoo aina tulla syötyä aiottua enemmän :wink: .

ViestiLähetetty: 2016-06-15 14:07:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo se on minunkin leipomisen kompastuskivi :D

ViestiLähetetty: 2016-06-16 14:39:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niinpä :D .

Aloin vähän miettimään tuota, kun kirjoitin, että en halua luopua leivästä. Eihän ole mitään syytäkään luopua leivästä, kun leivon vain ihan karppileipää jauhoina manteli- ja kookosjauhot. Samoin tulevat muutkin leipomukseni olemaan ihan karppikamaa.

Ruoanlaitossa olen liikkeellä aika yksinkertaisilla resepteillä, teen kaiken ruoan itse, mutta yleensä teen nopeasti tulevaa sapuskaa. En ole koskaan ollut mikään gourmet-kokki - perheellekin tein aikoinaan hyvin helppoa ja yksinkertaista ruokaa tyyliin lihapullia, lihamakaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, erilaisia kiusauksia, jauheliha- ja makkarakeittoja jne. Tämä siis ennen karppiaikaa. Herkuttelua olen sitten harrastanut ulkona syödessä. Nykyään herkuttelua tuntuvat tuottavan kaikki karppiruoat :-D .

Taidanpa lähteä laittamaan kalapitoista päivällistä :smt110 !

ViestiLähetetty: 2016-06-16 15:49:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kävinpä lukemassa täällä, ja hyvin näyttää menevän gimmalla!

Sain samalla kimmokkeen pitkästä aikaa leipoa karppileipäsiä! :D

P.s. Gimmalta kimmoke :lol:

ViestiLähetetty: 2016-06-16 16:54:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sehän olikin sitten oikein hyvä "gimmoke" :lol: !

Itsellä ensimmäiset leipomukset olivat mantelileivät ja juustoleipäset ja ne ovat vieläkin varsinaisia herkkuja :smt110 :smt045

ViestiLähetetty: 2016-06-16 21:07:03 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Leivontavinkiksi =P~

http://karppikissa.blogspot.fi/2012/06/ ... i.html?m=1

Täytteet maun mukaan ja ei muuta kuin ääntä kohti :)

ViestiLähetetty: 2016-06-16 22:43:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä olen syönyt leipäjuustoa niin, että päälle voita, kinkkua, juustoa, salaattia ja tomaattia eli tehnyt siitä ihan normivoikkarin ja hyvää on. :)

ViestiLähetetty: 2016-06-17 23:55:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ai että teillä immeisillä on mahtavia ruokintaehdotuksia :resp: !

Katsastin tuon Karppikissan subin ja kyllä alkoi kuola valua :-P suupielistä pelkällä katsomisella. Kiitos Madwoman vinkistä, tuohan on loistava ehdotus, helppo ja herkullinen.

River, ihanaa, leipäjuusto on yksi suuri nautintoaineeni :mrgreen: - enkä ole muistanut ollenkaan, että sehän on ihan "sallittu" karppi*h*e*r*k*k*u!
Ei kyllä olisi tullut mieleenikään käyttää leipäjuustoa päällysten kuljettimena. Tää on ihan napakymppi idea varsinkin suureen nälkään, mikä ei olekaan meikäläiselle ihan vieras asia :-D .

Kiva kun tämä vähän yksitoikkoinen syömiseni monipuolistuu toisten keksinnöistä. Ja sallittuahan on kaikki, minkä itselleen sallii ja LCHF:nkin rajat ovat venyvät. En myöskään halua kahlita itseäni minkään ismin pakkopaitaan, vaan päätän loppupeleissä ihan itse mitä syön milloinkin.

Jatkuu huomenna... ja nyt :smt015 :smt015 :smt015

ViestiLähetetty: 2016-06-18 17:46:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on nyt kolmena päivänä jäänyt aamiainen syömättä ja olen aloittanut päivän lounaalla. Ei ole ollut nälkä ja olen tehnyt jotain mielenkiintoista unohtaen syömisen. Tai juonhan joka aamu kahvia täysmaidon kanssa, voihan senkin laskea aamiaiseksi. Ja juon vettä monta lasillista lounaaseen mennessä. Ehkä mun pallomaha täyttyy noista :!:

Torstaina lounaalla keitettyä kukkakaalia, parsakaalia ja broilerikastiketta.
Päivällisellä lisää kukkista ja parsista (tylsää, mutta tykkään noista) voisulan kanssa, savustettua siikaa majoneesin kera ja itse tehtyä silliä kevyesti suolatuista sillifileistä. Sillin liemen tein pakkauksessa olleen ohjeen mukaan mukaillen. Liotin sillifileitä pari tuntia, keitin liemen vedestä, valkoviinietikasta, karppisokerista, kevätsipulista (runsaasti) ja mausteina ainakin maustepippureita ja tähtianiksia (enempää en enää muista). Tuli muuten tavattoman hyvää :smt045 !
Illalla vetäisin vielä pari palaa Kitruksen leipää ja edamia ja muutaman lusikallisen kookosmannaa :smt110 . Ootteko syöneet/maistaneet/himoinneet tuota? Minulle tuo nanna manna maistuu liiankin hyvin!

Päivän makrot:

kcal 1385
p 77
hh 29
r 101

Perjantain lounaaksi kahden munan munakas, jossa välissä prosciuttoa, raejuustoa, emmentalia ja viereen punaista paprikaa ja tomaattia.
Lounaaksi tein jauhelihasörsselssöniä :D . Naudan jauhelihaa ja nauta-sikaa yhteensä 800 g. Keitin pakkaseen unohtuneen peruna+keittojuurekset ison pussillisen ja noukin perunat (koska en niitä enää syö) ja isot porkkanat (koska en tykkää pakasteporkkanoista) pois ja voilà - tuli hyvät kasvikset sekaan! Lisäksi vielä purkilliset mietoa tacokastiketta ja koskenlaskijan maustamaton ruokaa, reilulla kädellä valkosipulia, chiliä ym. mausteita, aikansa hauduttelua ja ruokahetki oli antoisa :smt005 . Hiki tuli laiskan syödessä, oli nimittäin aikas roimasti chiliä. Tuosta satsista piisaa syödä vielä monta herkkuateriaa.
Perjantain kunniaksi väsäsin vielä illalla jäätelöä: kolme desiä kuohukermaa, kaksi desiä täysmaitoa, vajaa desi karppisokeria, kolme kananmunan keltuaista, kaksi tl vaniljasokeria, reippaasti rommiaromia. Siis ihan :smt043 ! Tätä ihanuutta on vielä iso pakasterasiallinen jäljellä.

Päivän makrot:

kcal 1734
p 92
hh 27
r 140

Tämän päivän syömiset alkoivat myös maitoaamukahvilla ja lounaalla, mutta siitä myöhemmin kun kaikki syömiset ovat pulkassa.

ViestiLähetetty: 2016-06-19 12:27:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen pikku apulaiseni Kauppakassi toi kolme kassillista ruokaa ja yhden kassillisen vessapaperia :-D. Oli siellä mukana vielä pullo silkki- ja villapesuainetta ja riisi kopiopaperia. Kaapit täyttyivät hetkessä ihanista ruokatarvikkeista - tuoreista ja pakasteista, märistä ja kuivista, että nyt on millä mällätä =D> !

Aamiainen oli maitokahvi.

Lounaaksi tein aivan ihanan (hyvä minä :P ) katkarapu-avokadosalaatin, jossa myös sipulia, valkosipulia, kurkkua, tomaattia, jotain kaksi väristä ruukkusalaattia, oliiviöljyä ja jotain mausteita.

Kuva Yritin liittää tähän kuvaa #-o , mutta eipä onnistunut - täytyy vielä harjoitella.) Edit: nyt onnistui kuvan liittäminen. Tää kuva tulee vaan kauheen suurena vaikkei ole oikeasti suuri kuva.

Iltapäivällä maitokahvia.

Päivällinen jäi väliin, sillä lounassalaatti oli todella T Ä Y T T Ä V Ä.

Iltapala alkoi hyvin:

kolme palaa Kitruksen leipää, voita, porsaan rosvofileetä, pepperonimeetwurstia, edamia, turkkilaista jogurttia, kuohukermaa, mansikoita :P :smt110 :smt045 , kaikki hyvin tähän asti ja sitten pakkasessa loikoileva jäätelö alkoi huutelemaan epätoivoisesti eikä lopettanut ennen kuin otin sen syliini ja aloin nautiskella koko 284 grammaa tätä kermajäätelöä (kyllä, punnitsin). Hyväähän se oli eikä milläänlailla karppisyömisen vastaista, mutta liika on kuitenkin liikaa [-X . Yritän olla vähän aikaa tekemättä jäätelöä.

Illan herkuttelusta johtuen energia ja rasva kipusivat aika korkealle:

kcal 2344
p 78
hh 40
r 206

Tulipa ainakin nautittua koko rahan edestä :lol: :P :smt038

ViestiLähetetty: 2016-06-20 23:25:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tämä viikko ja päivä alkoivat hyvin: kävin vaa'alla ja se pompahti 0,5 kiloa alaspäin edelliskerrasta. En käy kovin usein vaa'alla, ehkä kerran pari kuussa, ja nyt ihmettelin sitä, että eilisen herkuttelun jälkeen paino oli kuitenkin tipahtanut. Nyt olen karpannut LCHF-tyyliin kahdeksan viikkoa ja painoa on tippunut 2,6 kiloa. Ei paljon, ei, mutta mitäpä muuta voi odottaa tällaisen herkuttelun jälkeen. Tulos on kuitenkin 325 grammaa viikossa ja minulle se kyllä riittää :-D , ei tässä enää ole kiire mihinkään!

Tänään aamulla ennen kaupungille lähtöä n. klo 9.30:

tomaattia, puolikas avokado, pala Kitruksen leipää ilman päällyksiä, maitokahvia

Reissujen jälkeen kotiin tullessa n. klo 17:

savusiikaa, majoneesia, kukka- ja parsakaalia, jauhelihasörsselssöniä (ja loput siitä pakkaseen, koska haluan huomenna syödä jotain muuta)

Ihmeellistä - nälkä on kadonnut jonnekin - vieläkin on ihan täysinäinen olo enkä ole syönyt mitään tuon jälkeen.

Tilasin tänään ebaysta haudutuspadan (crock pot tai slow cooker), 3,5 litraa, maksoi 40 e, mutta kun halusin sellaisen, jonka voi pestä astianpesukoneessa. Muuten olisi saanut varmaan alle 20 eurolla. Olen laiska, laiska, laiska, mutta haluan nauttia ruoasta :-P . Olen aina ollut hauduttaja tyyppi ja nythän siihen tulee hyvä tilaisuus. Toivottavasti siihen mahtuu kokonainen kana - haluaisin niin kovasti kokeilla hauduttaa sellaistakin. Ym. muuta mukavaa. Ehkä perästä kuuluu. :wink:

ViestiLähetetty: 2016-06-25 21:18:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Onpa tänään ollutkin ihanan lämmin ja leppoisa juhannuspäivä. Merikin on ollut harvinaisen tyyni. Hiljaista, rauhallista - nautittavaa.

Juhannusta olen juhlinut syömällä hyvin. Aamiaismunakkaita (tai oikeastaan brunssia) snellmanin all natural chorizon kanssa. Siinäpä vasta minun suuni mukainen makkara. Täytyy maistella ne muutkin all naturalit, ovatko yhtä suuhun sopivia.
Tarjolla on ollut myös mozzarellasalaattia, savulohisalaattia, keitettyjä munia, oliiveja, silliä, paistettuja siskonmakkaroita jne.
Kokeilinpa eräänä päivänä Riverin vinkkaamaa leipäjuustoa runsailla päällisillä (voi, proscuitto, juusto), silloin mulla oli todellinen nälkäpäivä ja tuo latinki kyllä auttoi jatkuvaan nälän tunteeseen pitkäksi aikaa :mrgreen: .

Tänään merkkasin taas muistiin kaikki syömiset.

brunssi:

mozzarellasalaatti (paljon salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia, paprikaa, puolikas avokado, mozzarellaa, oliiviöljyä)
siemennäkkäriä, muna-raejuusto-voita

päivällinen:

savulohta, keitetty kananmuna, silliä, kukkakaali-parsakaali-gratiinia

Iltapalana rouskuttelen vielä siemennäkkäriä.

Päivän makrot:

kcal 1241
p 67
hh 23
r 96

ViestiLähetetty: 2016-06-28 16:29:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihan joka päivä en viitsi syömisiäni kirjata, vaikka olen aikamoinen numero- ja luettelotyyppi. Nautin kaikesta kirjaamisesta ja asioiden seuraamisesta. Minulla oli oppikoulun alaluokilla vaikeuksia algebran ja geometrian ymmärtämisessä (juu, silloin opetettiin sellaistakin!), mutta kun sain yksityistunteja ja opin asiat juurta jaksain niin asiat asettuivat kohdilleen ja siitä pitäen olen ollut jossain mieleni lokerossa hyvin matemaattinen ihminen. (Tuolloin oppikoulussa minulla oli molemmat aineet 5 ja oli saamassa ehdot algebrasta, mutta hyvän opetuksen ansiosta asia avautui minulle ja seuraavassa todistuksessa molemmat aineet olivat täysiä kymppejä :-D . Muistan aina kun ennen tuota oivaltamisprosessia sanoin aina, etten tule tulevaisuudessa tarvitsemaan matematiikkaa mihinkään :!: ja nyt vielä yli kuusikymppisenä lasken jatkuvasti eri asioita yhtälöillä. Lisäksi päädyin vuonna 2010 aivan eri ammatista tekemään tilastoja eikä siinäkään puuhassa matikasta ollut mitään vahinkoa.

Tämä juttu nyt ei mitenkään liity ruokaan, mutta selittää ehkä sitä että mielelläni kirjaan syömisiäni. On jotenkin kiva pitää asiat hanskassa ja tietää missä mennään. Muuten en ole elämässäni noudattanut koskaan mitään järjestelmällisyyttä, mutta ruoka näyttää tekevän täydellisen poikkeuksen.

Maanantain ruoat menivät ihan nappiin.

aamiainen/lounas:

aluksi tomaatti, kurkku, paprika
sitten siemensämpylä rosvofileellä ja edamilla
lisäksi keitetty kananmuna

päivällinen:

kukkakaali-parsakaaligratiinia, alle mozzarellaa
lisäksi paistettuja siskonmakkarapallukoita

illan ratoksi vielä:

kuohukermaa, turkkilaista jogurttia ja den gamle fabrik mansikkahilloa (jossa on vähan sokeria)

Päivän makrot:

kcal 1224
p 64
hh 32
r 93

Hyvä päivä ja hyvä ruoka, mitäpä sitä enempää tarvitsee :smt038

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00