karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 05:20:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1993 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5100 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-30 16:10:50 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Aika aloittaa uusi päikky, edellinen oli sellainen vähähiilarisen tutkimuksen ja omien kokemusten koostusta, pyrkimystä ketogeenisen runsas(eläin)rasvaisen ruokavalion seitsemän vuoden tulosten syiden ymmärtämiseen ja pähkäilyä siitä mikä on ollut SE juttu joka on saanut terveyden palautumaan, painon laskemaan sellaisen 10 % lähtöpainosta ja voinnin ja terveysmarkkerien jatkuvaan paranemiseen ihan vain syömällä tarpeeksi harvoin ihan oikeaa ravitsevaa ruokaa puhtaista raaka-aineista hyvällä mielellä.

Edellinen päikky jäi ilman isompaa lopetusta, kiitos kommenteista siellä. Olen ollut muutaman päivän pois foorumilta ja kuitenkin tuntuu siltä että tämä on oma tapa pitää päiväkirjaa voinnista ja ruokailuista. Niin - tämä oma ruokavalio ja juuri ketogeeninen lchf tosiaan kestää vertailut jonkun prodekituilujuttujen kanssa, mutta ne jääköön historiaan.

Eli tänään
- aamun lchf kahvi
- lounas juustoleipäsiä, Philadelfiaa, salamisiivuja, tomaatteja ystävättären puutarhasta, briejuustoa, kahvia
- päivällinen uunibroileria, hapankaalta, Portugalilaisen punkun jämät, muutama mansikka myös ystävättären puutarhan anteja, kahvia

Matkalta palattua Leian ontui vasenta jalkaa, tutkittaessa ei kuitenkaan mitään haavoja tai nivelten ongelmia, varmaan lihasrevähtymä, tuumailtiin ystävättären kanssa ja päätettiin siirtää eläinlääkäriä, nyt jalka jo toimii melkein normaalisti, ulkoa löytyy Busanin karvaa joten siellä varmaan on puolustettu reviiriä. Leia on tietysti seurustellu kovasti poissaolon jälkeen.

Matka veljeä tervehtimään meni hieman pieleen, hän oli joutunut sairaalaan, toipumassa jo, joten tavattiin sairaalassa parina päivänä. Pari yötä kotimaassa kaupunginhotellissa jossain antoi aamiaisella munakokkelia joka oli valmistettu jostain valmiista sötköstä ja jääkaappikylmiä keitettyjä munia, turistireiteillä suljettuja kahvipaikkoja ym. ennenkaikkea Ruotsin puolella pohjoisessa, vaikkapa Luppiovuorella jossa näkymät huikeita, mutta sääsket- ah niitä riitti.

Eli mukavassa hengessä nyt eteenpäin, ketogeenisella lchf ruokavaliolla kun sen hiilarimäärät pystyy oma inska- ja kilpparihormoonieritys käsittelemään niin ettei lääkitystä tarvita.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-30 16:15:39 
Kätti, Ronja ja Osku yrittää olla mukana :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-30 17:22:11 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15270
:smt031

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-30 22:16:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 9387
mukana lukemassa uutta päikkyä kans ja rentoa kesän viettoa sinnepäin. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-31 07:52:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-01-06 10:56:19
Viestit: 317
Huomenta mlv!

Mielenkiinnolla seuraan päikkyäsi.
Jatkahan samaan tapaan!
:D
Hyvinvointia samoin opein kun sinäkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-31 08:00:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2012-12-30 12:19:01
Viestit: 226
Mukana lukemassa ja oppia ottamassa :D

_________________
"Some people feel the rain. Others just get wet."- Bob Dylan ♥


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-31 08:35:56 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Mielenkiinnolla jatkan edelleen sun ketjun lukemista.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-31 09:19:44 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Liittynyt: 2005-11-20 19:29:08
Viestit: 16832
ehdottomasti seuraan,kiva kun jatkat :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-31 10:37:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6872
Mukavaa tulevaa viikonvaihdetta, MLV :) :hug:

ihanankuuloisia ja herkullisia ruokia sinulla edelleen,
broileria voisin itsekin laittaa pitkästä aikaa ja hapankaalia
mulla on nykyään aina jääkaapissa, auttaa vatsan toimintaan
ja on hyvää :) joskus jostain päikystäsi, nappasin tuon juusto
leipästen ohjeen ja se on minulla tallessa koneella. Niitäkin
voisi lähi-aikoina valmistaa. Leialle :hug: paranemisia, samoin
veljellesi. Ihanaa kun tulit takaisin, sinulla on asiallinen ja mukava
päiväkirja, sellaisesta minä pidän.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-31 16:58:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kiitokset tervehdyksistä. Tälle päikylle pitää varmaan hakea vähän suuntaa, tuolla aikaisemmin jo mainitsin että nyt on aikalailla kirjat luettu, alkaa tulla vastaan niin paljon tuttua asiaa että menee harppomiseksi. Se uusi voisi olla tuota suolistopuolen pohtimista ja Niiliksen mainitsema kirja jossa varmaan olisi taas uutta asiaa.
Mutta kuten nimi jo kertoo niin minulle tämä oma tyyli on helppoa elämää, on ne omat rajat löytyneet ja myös ruoat joiden kokkaus helppoa. Raaka-aineista kananmunat naapurikylän kotikanalasta oranssikeltuaisia ravinnepommeja ja sitten ruoholla kasvatettua nautaa, kaupasta aika paljon lähituotettua tai ekojuttuja, rehuja aika maltillisesti, viljat ovat poissa ja maitotuotteistakin voi, creme fraiche, rasvaiset juustot suosikkeja, kermaa jonkun verran ruoan laittoon, vaikkapa munakkaaseen.

Leian koipi on jo melkein terve, mutta ei vielä paljon ole ulkona, sisällä vaatii silittelyä ja kissankarkkeja, naapurin nuori rouva toi sairaalle paketin jossa niitä lisää. Lahjana Pelle kissalta.

Tänään
- aamulla lchf kahvi
- lounas munakas jossa savukassleria, lisänä tomaattia, kurkkua, kahvia
- iltapäiväkahvit naapurin rouvan kera mustana
- päivällinen jauhelihapihvejä, kesäkurpitsaa sipulin kera voissa haudutettuna ja kahvia vielä.

Veli päässyt tänään sairaalasta, paraneminen edistyy.
Ilma kirkastunut iltaa kohden, pyykit kuivuivat ulkona nopeasti tuulessa. Myös lainakoira Betty käväisi emäntänsä kanssa, munatoimitus. Kotipalvelu toi ostokset ja teki siivoukset eli vilkas päivä näin eläkeläisen elämässä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-07-31 22:14:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34667
Lehahdan mukaan seurailijoiden porukkaan :smt039

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-08-01 08:32:57 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Mukana myös!
Kovasti oon tykännyt lukea, vaikka kommentoiminen jäänytkin hiukan vähille.
Ihan uteliaana kysyn, eioo pkko vastata, onko siulla ajatusta/tietoo siittä,
paljonko suunnilleen siun hiilarit per päivä on?
Tiän, että sie et niitä laskeskele, mutta pitkässä juoksussa kehittyy joku tuntuma niihinkin.

ps. Hyvä, että veli on jo päässyt sairaalasta pois ja Leian tassu paranee. Kissankarkkeja, hih!

Vielä muoks: tässä yksi erinomainen kirja suolistoasioista: Kuva
Tulee jostain syystä väärin päin, mutta klikkaamalla saa kyllä oikeinpäinkin.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-08-01 09:08:14 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Mukana ollaan lukemassa, paranemisia tassuille :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-08-01 09:24:50 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Aurinkoista lauantaita täältä erämaan laidalta, tuuliselta näyttää aamu. Leikattu jalka on näin aamusta melkein ilman turvotuksia, ehkä siihen saa vielä kumpparit syksyllä jos sienestystä ja marjastusta yrittäisi. Täällä ei vielä ole mustikatkaan kypsiä. Eli tassut toipumassa.

Lillis, kyllä minä hiilareita seuraan, harvoin lasken, mutta joskus, tarkistan ennenkaikkea että ei proteiinit jää kovin alas, nyt katsoin eiliset eli jäävät alle 20 gramman, rasvat jossain 160-170 ja proteiinit siinä 75 grammaa. Jonkun verran vaihtelee hiilarigrammat sen mukaan mitä ruokaa tulee valmistettua, mutta kyllä yleensä alle 25 gramman jää reilusti. Minulla se pitää painon tasaisena eli ei se ketoosi automaattisesti laihduta, ylläpito kuitenkin helppoa. Ja sokerit pysyy kurissa. Minulla tuo aamun lchf kahvi tekee sen päivän rasvalisän niin ettei tarvitse loppupäivästä ajatella kuin että käyttää täysrasvaisia tuotteita ruokaa laittaessa. Karppaustyyleissähän on useammanlaisia, monelle sopii ottaa ne ns aivohiilarit ihan ruoasta, minulle taas se että maksa ne hoitaa tasaisesti verenkiertoon tuntuu sopivan parhaiten. Aineenvaihdunnaltaan terveillähän se liikkumavara on ihan eri luokkaa. Täällähän tuo normi lchf, 25 gr vrk on käytössä sekä diabeteksen, ylipainon ja kilpparivajiksen hoidossa, joskaan ei kaikkien lääkärien mukaan, ravitsemusneuvontahan on yleensä ravitsemusterapeuttien ja diabeteshoitajien käsissä ja siellähän tunnetusti viralliset suositukset edelleen pelaavat. Eli ei haluta nähdä eri ruokien hormoonivaikutuksia, kun hiilareilla sorkkii inskoja niin se vaikuttaakin koko hormoonipalettiin.
Tuo suolistokirja ehkä löytää tiensä tännekkin, nyt on vain lukemisissa romaanien aika.

Lisäys:
Lisätäänpä vielä tähän lchf hoitojuttuun, että jos on diabetes tai kilpparilääkitys niin kannattaa sitä rukata jos/kun vähentää hiilareita, inskan tarve pienee, samoin T3 hormoonin eli voi saada rT3 reaktion ettei mene liikatoiminnalle. Minulla on ollut helpompaa tuo siirtyminen kun keho on reagoinut suoraan, en ehtinyt lääkkeille asti.
Muutkin lääkkeet vaikuttavat, esimerkiksi beetasalpaajien vaikutus perustuu osaltaan kilpirauhashormoonien vähentämiseen http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/kilpirauhasen-vajaatoiminta-ja-beetasalpaajat/.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-08-01 12:42:07 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Tuon lääkityksen rukkaamisen voin ainai D2:n kohdalta allekirjoittaa.
Viime kesänä tuli omituisia oloja, (aamu)huimausta, sumeutta silmissä,
kovia hiotuksia ja kun älysin ruveta mittaamaan sokeria, niin olivat aamuisin hiukka yli 3 ja päivälläkin tunti
syömisestä vaivoin 6. Parin viikon aikana ajoin metformiinin (muutahan miulla ei ookaan) puoleen,
eli vain 2x1 tbl. (oli 2x2) sillä on pysynyt tosi hyvin kunnossa. Tosin olinhan mie laihtunutkin n. 15 kg siitä, kun
lääke oli määrätty. Ja ressitki laskeneet "sadalla", eli eläkkeelle olin jäänyt, työrasitteet poissa ja elämä
muutenkin kunnossa.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-08-01 16:37:51 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Minulla laski sokerit muutamassa päivässä kun aloitin lchf ruokavalion eli ei sillä painon kanssa kyllä ollut tekemistä, mutta näin on käynyt täällä monelle muullekkin, pari tuttua päässyt jopa inskoista. Vajisoireet poistuivat viiveellä eli kilpparihormooneillahan on pitempi vaikutusaika, ehkä sellainen kuusi kuukautta meni ennenkuin alkoi olla kaikki kunnossa. Diabetes kakkonen ja vajishan usein kulkevat käsi kädessä eli insuliiniresistenssi haittaa myös kilpparihormoonien toimintaa. Ja useinhan esimerkiksi juuri T3/rT3 ongelmissa ei kilpparissa ole vikaa vaan muunto ei suju oikein.

Tänään
- aamiainen lchf kahvi
- lounas Bratwurst, paistettuja munia, tomaattia mozzarellan kera, kahvia
- päivällinen jauhelihapihvejä ja hapankaalta, creme fraichea muutaman vadelman kera.

Loppu jauheliha menee lihamurekkeeseen, jospa täyttäisi sitä keitetyillä kananmunilla.

Paljastus: show
Velimiehen tyttöystävä valitti että tämä syö paistettuja munia mieluummin kuin keitettyjä, niissä liikaa kaloreita. Sitten kertoi että oli leiponut pellillisen mustikkapiirakkaa jonka velimies syönyt melkein kerralla. Meinasin kysyä että olikohan siinä niitä kaloreita mutta en viitsinyt kun hän on tosi mukava ihminen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-08-01 16:56:34 
Ihanaa logiikkaa. Jospa se piirakka oli vähärasvainen, eihän siinä silloin kaloreita....


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-08-02 08:16:15 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
mlv kirjoitti:
Diabetes kakkonen ja vajishan usein kulkevat käsi kädessä eli insuliiniresistenssi haittaa myös kilpparihormoonien toimintaa. Ja useinhan esimerkiksi juuri T3/rT3 ongelmissa ei kilpparissa ole vikaa vaan muunto ei suju oikein.


Miehän pijin 5 vuotta D2n karppiruualla kurissa, mutta sitten ei enää tehonnut kokonaan, vaan piti ottaa metformiini
avuksi. Tai ainai määrättiin...Se oli sitä mahottoman kovaa aikaa, miehen pitkä vaikea sairaus ja kuolema ja muitaki
surkeita asioita ja silloin nousi sokruarvot ja puhkesi fibro...

Mistähän mie saisin selvitystä noista kilppariarvoista, kun nuo T3/rT3:t ei sano miulle mittään.
Kun kilppisarvoja on mitattu, on aina vaan sanottu, että viitteissä on. Täältä oon kuitenkin
ymmärtänyt, ettei ne tavanmittaukset kerro koko totuutta, ei sittenkään, vaikka viitteissä oisivatkin, mutta mitkä sitten kertoo?

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-08-02 09:34:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kilppariarvoissa on minusta vaikeaa se että samoilla arvoilla esimerkiksi minä tavisruokavaliolla ennen lchf ää sain tosi rankat vajisoireet sekä fyysiset että henkiset, aivosumua, äänen madaltumista jne kun taas sitten lchf ruokavaliolla vähitellen katosivat ja arvot pysyivät suurinpiirtein samoissa. Ja tavis aikoinahan en ns roskaruokaa syönyt, mutta paljon hedelmiä, täysjyvää ym. Kahvileivät ja muut makeat kuin hedelmät olin jättänyt jo vuosikausia ennen. Eli minusta eniten kertoo se oma olo. Minä huomaan myös että goitrogeenit, esimerkiksi raaka kaali tai vaikkapa mansikat vaikuttavat.
T3 on se aktiivinen hormooni ja jos elimistö kokee että nälänhäta tai toisaalta taas liikatoiminta uhkaa, niin osa varastohormooni T4 muunnetaan passiiviseen (rT3)muotoon ja se siten hidastaa aineenvaihduntaa. Jos on insuliini- ja usein sen kanssa käsi kädessä kulkeva leptiiniresistenssi niin silloin aivoihin kulkevat viestit vääristyvät ja vaikka kehossa on rasvaa reippaasti saattaa kilppari saada nälkäviestin. Eli kilppari saattaa toimia ihan ok, mutta vika muualla.

Mutta jos on lääkityksellä ja se tasapainossa niin ei ole kovin helppoa ruokailulla alkaa muuttamaan, diabeteksessa voi sokerit mitata ja katsoa miten esimerkiksi hiilarien vähennys toimii, kilpparin kanssa taas muutokset ovat hitaita ja esimerkiksi jos vähentää hiilareita rajusti niin saattaa tulla niitä liikatoiminnan oireita sydämentykytyksin ynnä muuta jos ei samalla vähennä lääkitystä ja sen titraaminen ei kyllä näin maallikkojuttuna onnistu. Mutta, mitä enemmän hiilareita (ja liikaa protskuja) sitä enemmän insuliinia tarvitaan, samoin aktiivisia kilpparihormooneja. Siksi ne labrat ei kerro kaikkea, ne voisivat kertoa henkilökohtaisesti muutokset kun vaihtaa ruokavaliota, mutta enemmän ei ehkä olekkaan parempi.

Sitten on muitakin kilpparihäiriöiden syitä, kuten on diabetes ykköstäkin ja silloin ei varmaan ole muuta mahdollisuutta kuin lääkitys ja silloin kyllä olisi tarpeen asiantuntevat lääkärit.

Kunnon rasvat ovat ainakin minulla kilpparin parhaita ystäviä ja niitä tulee varmaan tänäänkin nautittua ihan tarpeeksi eli aamun lchf kahvi jo nautittu. Siinäkin noita rasvamääriä mukailen nälän mukaan, tänään oli voita ja kookosöljyä aika reippaasti!

Lillis, toivottavasti Paratiisin ilmat paranee!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hyvinvointia helposti
ViestiLähetetty: 2015-08-02 10:22:07 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Kiitos hyvästä ja selkeästä vastauksestasi mlv! Siulta on aina saanutkin apua
ja tietoja monista terveysasioista, mielenkiinnolla olen päikkyäsi seuraillut.

Ja kiitos toivotuksista, sadetutkan mukaan melkein missään muualla Suomessa
ei sada paitsi täällä...

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1993 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5100 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)