| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://karppi.ninja/forum/ |
|
| Rasvakarnivoori https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=11&t=73106 |
Sivu 1/3 |
| Julkaisija: | Catharsis [ 2017-05-27 17:44:00 ] |
| Viestin otsikko: | Rasvakarnivoori |
Tervehdys kanssakarppaajat, Ajattelin kokeilla, miten elimistöni reagoi runsasrasvaiseen lihan- ja kalansyöntiin. Rasvan tavoiteosuus energiasta on jossain 80-85% ja proteiini loput 15-20%. Kitukuurille en ala, vaan yritän syödä sen reilu 2000 kcal päivittäin. Rehut ja maitotuotteet voita lukuunottamatta yritän pitää minimissä. Tavoitteena on saada pudotettua insuliinitasot alas ja nuppi parempaan kuntoon. Olen kuusi ja puoli vuotta ollut jo melko tiukalla karpilla ja saanut diabetekseni lääkkeettömäksi. Ongelmaa on vielä painon kanssa, haluaisin saada painettua sen alle 80 kg, nyt 96 kg (BMI 29). Kuulun myös viluisten sukuun, toinen kilpirauhasista on poistettu struuman takia, vajausta ei kuitenkaan ole diagnosoitu. Paino nousi aikoinaan kilpirauhasen poiston jälkeen 115 kg:aan parissa vuodessa, joten jotain häikkää siinäkin on. Se paino oli 2010 lopussa lähtölaukaus karppaukselle diabeteksen ohella. Lihatiskille vaan sitten maanantaina etsimään ja kyselemään edullisia ja rasvaisia ruhonosia. Hyllystä täysrasvainen sika-nauta jauheliha, kananmunat ja voi varmaan tulevat olemaan merkittävässä osassa. Joutuu varmaan ydinluitakin keittelemään... Oliiviöljystä ja siitä tehdystä kotimajosta en oikein tiedä, miten se tähän natsaisi? Vaimo (hyväkarppaja) kauhistelee jo nyt. Miten te muut? Onko vastaavia kokeiluja? ps. otsikossa on tarkoituksellinen kirjoitustapa. |
|
| Julkaisija: | Greda Carpo [ 2017-05-27 19:29:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Aion seurata mielenkiinnolla! |
|
| Julkaisija: | Motion [ 2017-05-28 00:49:27 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Seurantaan. Itse Tammikuusta 2016 karniteerinä? (carnetarian), 16 kuukaudesta 12 on varmaan mennyt puhtaasti eläinkunnan tuotteilla, en ole pitännyt pv. kirjaa. Rasvan osuus kokonais kaloreista minulla vaihtelee päivittäin 70-80%, sen mukaan mitä on edellis päivänä tullut syötyä. |
|
| Julkaisija: | pönkerö [ 2017-05-28 07:02:58 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Hyvältä kuulostaa. Tosin itse olen lisännyt maitotuotteita jonkin verran eli jugurttia, juustoja ja kermaa menee sen voin lisäksi. Vastaavasti rehujen määrä on vähentynyt. |
|
| Julkaisija: | Catharsis [ 2017-05-28 08:40:25 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Motion kirjoitti: Seurantaan. Itse Tammikuusta 2016 karniteerinä? (carnetarian), 16 kuukaudesta 12 on varmaan mennyt puhtaasti eläinkunnan tuotteilla, en ole pitännyt pv. kirjaa. Rasvan osuus kokonais kaloreista minulla vaihtelee päivittäin 70-80%, sen mukaan mitä on edellis päivänä tullut syötyä. Mitä vaikutuksia? Onko ollut ongelmia? |
|
| Julkaisija: | Motion [ 2017-05-28 11:10:59 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Netissä puhutaan, jos on histamiini intoleranssia niin toisilla voi tulla alussa kutinaa jos siirtyy pelkästään naudan lihaan jonka histamiini pitoisuus hitaasti nousee teurastamisen jälkeen 1-90+pv kun sitä voi säilyttää. Mutta se on yleensä ihmisillä tiedossa ennestään, juustot, viini ym ei sovi. Itsellä tuli semmoisen koko keho kutinan, histamiini pohjaikseksi ensin epäilin, mutta anti histamiinit eivät siihen auttaneet. Lääkäri sanoi minulle tutkimusten ja konsultaation jälkeen että ei ole mitenkään histamiini pohjaista vaan "jonkinlainen de-tox reaktio kun epäpuhtaudet poistuu kehosta". Se hävisi pikku hiljaa eikä koskaan tullut takaisin. Toinen on sitten se syötävän saannin heikkous, monella kehittyy jonkinlainen sisäinen tietoisuus siitä mitä pitäisi syödä. Eläinkunnan luokka, alaluokka jne. aina määrättyyn ruhon osaan asti sekä sen laatuun ja rasvaisuuteen, rahallakaan ei aina saa mitä haluaa joten joutuu soveltamaan. Itse en käyttäisi edes voita mutta se on melkein välttämätöntä jos ei ole ammatiltaan teurastaja ja pääse valikoimaan ensimmäisenä itselleen. Tämä on oikea tietopankki mutta vaikeasti haettava https://zerocarbzen.com/ Täältä aloitin mutta on mennyt hiukka alaspäin https://www.reddit.com/r/zerocarb/ Vanha "guru" saitti, löytyy paljon kysymyksiä ja vastauksia http://activenocarber.myfreeforum.org/f ... 0-asc-.php |
|
| Julkaisija: | Regina [ 2017-05-28 11:34:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Mielenkiintoista ja kuulostaa hyvältä. Luuliemien makuun kun pääset, et varmasti niistä enää luovu |
|
| Julkaisija: | Erfis [ 2017-05-28 19:05:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Seuraan \o |
|
| Julkaisija: | moi [ 2017-05-28 19:51:39 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Vanhus ei tule yksin, roomalainen sanonta. IX |
|
| Julkaisija: | Metsäkarpitar [ 2017-05-28 19:52:17 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Seuraan! |
|
| Julkaisija: | els [ 2017-05-30 07:01:12 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Onnea matkaan o/ Minusta ei rasvakarnivooria saisi millään, vaan eivätpä meikäläisen ongelmatkaan ole kilpirauhasessa vaan ihan muualla. Sitäpaitsi, koska rasvan osalta tyyli on ihan sama, eroa ei aina edes heti huomaa : ) Siitä majoneesista vaan piti tulla vinkkaamaan, että sieltä täältä (vaikkapa Ruohonjuuresta) saa sellaista MCT öljyä. Siis hiukan jalostettua kookosta, jossa on vain keskipitkiä Safoja, ja joka on maultaan yhtä neutraalia kuin siemenöljytkin. Sopii erinomaisesti majoneesiin ja majoneesin kaltaisiin; IMO paljon paremmin kuin se Borgesin kevyt. |
|
| Julkaisija: | meli [ 2017-05-30 10:51:24 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
els kirjoitti: Siitä majoneesista vaan piti tulla vinkkaamaan, että sieltä täältä (vaikkapa Ruohonjuuresta) saa sellaista MCT öljyä. Siis hiukan jalostettua kookosta, jossa on vain keskipitkiä Safoja, ja joka on maultaan yhtä neutraalia kuin siemenöljytkin. Sopii erinomaisesti majoneesiin ja majoneesin kaltaisiin; IMO paljon paremmin kuin se Borgesin kevyt. Entä tuleeko majoneesista tällöin jääkaapissa liian kova vai juuri sopiva? Minulla on isosta marketista ostettu mauton kookosöljypurkki, mutta en ole kokeillut sitä majoneesin tekoon. |
|
| Julkaisija: | Hilkkis [ 2017-05-30 10:55:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
No täältähän se tieto löytyi että MCT sopii majoon! Lidlistä löytyy myös. |
|
| Julkaisija: | els [ 2017-05-30 18:04:29 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
meli kirjoitti: Entä tuleeko majoneesista tällöin jääkaapissa liian kova vai juuri sopiva? Minulla on isosta marketista ostettu mauton kookosöljypurkki, mutta en ole kokeillut sitä majoneesin tekoon. MCT öljy on eri asia kuin kookosöljy, vaikka se on siitä erotettu. Juoksevaa ja mautonta. Kuten siemenöljyt. |
|
| Julkaisija: | Catharsis [ 2017-05-30 18:55:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Tuli pieniä mutkia matkaan, kun jouduin pyörimään tämän päivän sairaalassa. Viiden vuoden takainen umpilisäkkeen leikkausarpi rasvakasvaimineen äityi yöllä kivuliaaksi. Kolme lääkäriä sitä on nyt vuosien aikana ultraillu, eikä kukaan löydä mitään. Hoitovirhe onkin tunnetusti vaikeampi diagnosoida, kun sitä ei ole käypähoitosuosituksissa. Täytyy kokeilla vielä työterveyden kautta jos pääsis tuubiin tutkituttamaan asiaa. No, meni päivä paastotessa... Kokeilua en ehtinyt vielä edes aloittaa, mitä nyt vähän ollut valmistelevaa toimintaa ja aiheen opiskelua. MCT-majo mennee kokeiluun. Tähän saakka olen käyttänyt Rainbown tai Lidlin halpaa oliiviöljyä. |
|
| Julkaisija: | meli [ 2017-05-30 21:05:08 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
els kirjoitti: meli kirjoitti: Entä tuleeko majoneesista tällöin jääkaapissa liian kova vai juuri sopiva? Minulla on isosta marketista ostettu mauton kookosöljypurkki, mutta en ole kokeillut sitä majoneesin tekoon. MCT öljy on eri asia kuin kookosöljy, vaikka se on siitä erotettu. Juoksevaa ja mautonta. Kuten siemenöljyt. OK kiitos tiedosta. En olisi osannut arvata, että MCT öljy on juoksevaa. |
|
| Julkaisija: | Catharsis [ 2017-05-31 10:43:00 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Tänään sitten käynnistyi kokeilu. Kun mietiskelin asiaa, niin oikeastaan tarvitsee vain jättää rehut, (suola)pähkinät ja jogurtti syrjään. Aamiaiseksi voikahvi, lounaaksi (vaimon seuraksi, ei vielä oikeasti ollut nälkä) savustettua lohta ja omatekoista majoa. Eilinen vatsakipu on hellittänyt. Kumma juttu, eilen tuntui kuin olisi uudestaan umpisuoli puhjennut, samanlainen kipu. Mitään hälyyttävää ei kuitenkaan löytynyt. Mikä lienee postraumaattinen reaktio viiden vuoden jälkeen... |
|
| Julkaisija: | Catharsis [ 2017-05-31 18:55:24 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Tänään syöty yhteensä vajaa puoli kiloa savustettua kirjolohta, desin verran omatekoista majoa, 4 kanamunaa ja n. 70 g voita. Ketonixilla hengityksestä mittasin pienen ketonimäärän (6 x vihreä vilkku), joten kevyessä ketoosissa vielä ollaan, kuten yleensä aina. Huomenna alkaa sitten lihansyönti, 750 g täysrasvaista jauhelihaa varattuna. Varmaan sillä pari päivää pärjää, kun voilla vähän maustaa. |
|
| Julkaisija: | Catharsis [ 2017-06-01 15:33:19 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Aamupunnitus 95,9 kg. Aamiaiseksi voikahvi n. 50-60g. Yhden maissa tein jauhelihan uunissa: vaivailin suolaa ja pippuria lihataikinaan, voitelin vuoan ja muutama isohko nokare voita päälle. Uuniin 150 C ja 40 minuuttia, näytti olevan kypsää kun lilluu omassa rasvassa ja voissa "kiinteänä" klönttinä. Kelpasi vaimollekin, söi rehujen kanssa, minä tuplat sellaisenaan. Hyvää oli ja "sopivan" rasvaista. Jos tänään vielä nälkä yllättää, niin muutama muna kiehumaan. Lihan lopun pitäisi periaatteessa riittää huomiseksi, mutta en ollut laskenut vaimon kulutusta, kun alunperin suhtautui vähän ihmetellen ja luulin että menee omilla pöperöillä. Pitääköhän huomenna mennä broiskukauppaan? Ketoosi ainakin syveni, Ketonix vilkuttaa 8 x keltaista. Ketonixissa on 4 lediä, ketoosin, siis tässä tapauksessa uloshengitetyn asetonin määrä näkyy eri värisenä: sininen = ei ketoaineita, vihreä = vähän ketoaineita, keltainen = kohtuullisesti ketoaineita ja punainen = paljon ketoaineita. Voimakkuusasteet värin sisällä ilmaistaan vilkkujen määrällä. Kahdeksan keltaista on siis jo kohtuullisen yläpäässä. Mitään absoluuttisia lukemia omalla analysaattorillani (viiden vuoden takaa) ei saada. ps. tarkistusmittaus vilkutti jo yhtä punaista... |
|
| Julkaisija: | els [ 2017-06-01 19:32:10 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Rasvakarnivoori |
Tuli mieleen: tiedäthän länsinaapurin Tommyn? Kaveri joka puolitti painonsa ja syö aika lähellä nykylinjaasi, joskin ehkä hivenen runsasrasvaisempana? Postittaa päivittäin kuvan ateriastaan (tänään niitä oli kolme, yleensä vain yksi) täällä: http://www.tommytappar.se Söi kuulemma eilen päivälliseksi tämmöisen: http://www.tommytappar.se/wp-content/up ... G_9867.jpg |
|
| Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|