karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-23 06:51:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Maustetut/aromaattiset teet?
ViestiLähetetty: 2016-05-25 05:37:28 
Poissa
sintti
sintti

Heips. Ajattelin kun oon nyt litkinyt vihreää teetä.. forsmanin mansikka&vanilja, maustettu mansikka- ja vaniljaöljyllä. Onkohan tuosta jotain haittaa vai pitäiskö teen olla maustamatonta?

ViestiLähetetty: 2016-05-26 04:20:47 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Ei niistä varmaan haittaa ole, vaikkakaan ei tiedetä mitä kaikkia aromeja näihin käytetään..
Yleensä teelaadut jotka maustetaan ovat heikompilaatuisia kuin maustamattomat.
Itse suosin teekaupoista saatavia sekoituksia joissa ei ole aromeja mutta voi olla hedelmänpaloja, inkiväärinpaloja, ginseniä, spirulinaa ym.

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2016-05-26 19:38:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä juon nykyään vain Teekannen vanilja-rooibosta. En tiedä mitä paskaa ovat siihen lykänneet, mutta maistuu kyllä.

ViestiLähetetty: 2016-05-28 07:39:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen huomannut, että vähitellen elimistö alkaa hylkiä tuotteita, joissa on jotain epämääräistä. Ei tee niitä enää mieli. Luottaisin, jos perusterveyttä riittää, tuohon hitaaseen viestiin. Jos on terveysongelmia, jättäisin kaikki epämääräisiä aineksia sisältävät, leväperäisesti määritellyt "mansikkaöljy"-tyyppiset juomatta ja syömättä, kun ei niistä kerrota, mitä ne oikeasti ovat. Harmi kun ei kerrota - teekin mielletään terveelliseksi juomaksi, ja jos ei se sitä olekaan, on se fuskua yhtä kaikki, vaikka pienempääkin.

ViestiLähetetty: 2016-05-28 09:55:17 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Pari vuotta sitten tutkittiin maustettuja teetuotteita, ja niistä löytyi pieniä määriä sokeria. Sitä sokeria ei merkitä pakkauksiin, koska sen määrä alitti jonkun tason, 5 g / 100 g, tai jotain sinne päin.

Jos pyrkii 20 grammaan hiilareita päivässä, teelitroillakin alkaa olla merkitystä, jos juo vain maustettuja.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2016-05-28 11:02:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaihdoin päivän kuuman voijuomani vihreästä maustetusta teestä kaakaoon. Tulee enemmän ravinteita ja makukin parempi. Samoin suklaanhimo on poistunut, kun tulee se kaakao muutenkin vedeltyä aamulla, päivällä ja illallisella juomana, tosin oon nyt tarkoituksellisella kalium-kuurilla ja kaakaojauheessa sitä on reippaasti. Jääpähän turhat sokerit syömättä :)

ViestiLähetetty: 2016-05-28 19:41:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vanilja-aromi valmistetaan ligniinistä, joka on sellutuotannon sivutuote. Nam!

ViestiLähetetty: 2016-05-31 16:20:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Shemhamforash kirjoitti:
Vaihdoin päivän kuuman voijuomani vihreästä maustetusta teestä kaakaoon. Tulee enemmän ravinteita ja makukin parempi. Samoin suklaanhimo on poistunut, kun tulee se kaakao muutenkin vedeltyä aamulla, päivällä ja illallisella juomana, tosin oon nyt tarkoituksellisella kalium-kuurilla ja kaakaojauheessa sitä on reippaasti. Jääpähän turhat sokerit syömättä :)

Fazerin kaakaojauheessa on 12 g hiilareita puolikkaassa paketissa eikä sitä tarvita mukiin kai ruokalusikallista enempää. Eli sen sokereista en olisi huolissani. Kun kaakaon tekee vielä kuohukermaan, niin siinä on jo pieni ateria. :)

ViestiLähetetty: 2016-05-31 16:42:18 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

tuutu kirjoitti:

Fazerin kaakaojauheessa on 12 g hiilareita puolikkaassa paketissa eikä sitä tarvita mukiin kai ruokalusikallista enempää. Eli sen sokereista en olisi huolissani. Kun kaakaon tekee vielä kuohukermaan, niin siinä on jo pieni ateria. :)

Ja onhan toki raakakaakao jauheita, joita ei välttämättä ole prosessoitu samalla tavalla kuin perinteisiä kaupallisia kaakaoita..

Lainaa:
Puhdistamo Kaakaojauhe ravintosisältö / 100g:

Energiaa - 500 kcal
Proteiinia - 20 g
Hiilihydraatteja - 40 g
Rasvaa - 30 g

Eli eihän tuossa tule kupilliseen juurikaan hiilareita mutta sitten raakakaakaon tuomia ravinteita tulee kyllä ihan reilusti, raakakaakao on kuitenkin erittäin ravintorikas ja mikäli kaakaosta tykkää, niin ehkä ainakin itse suosisin muita kuin karkkikaupan merkkejä.

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2016-06-01 10:18:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan totta! Minä nyt olen tällainen epäkelpo wannabe -karppi ja asun korvessa K-marketin varassa, niin mulle kelpaa karkkikaupankin versio, kun voin kuitenkin tosi hyvin :)

Ja tämä siis kaikella kunnioituksella hifistelijöitä kohtaan :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00