160276 kirjoitti:
Olen 56v.nainen. Painoni on pituuteen nähden /150) merkittävä ylipaino (74,4).
Olen elämäni aikana karpannut monta kertaa, varsinkin nuoremman pojan synnyttyä -87.
Hyväksi olen kokenut tämän aikaisemmin, koska tätä on aika helppo noudattaa.
Mutta...on sellaisia seikkoja, esim , pidän ruisleivästä ,joka ei ole syötävien listalla, kuten myös tärkkelys-
pitoiset ruoat, joita en kylläkään paljon syö.Oluesta pidän ja se on usein syy, miksi epäonnistun

.
Sanokaapa, mikä olisi suurin hiilarimäärä/vrk.ssa, joka on sallittavavissa, jotta laihtuisin.
Proteiinia syön päivittäin kohtuullisesti. Sokeria en ole käyttänyt moneen kymmeneen vuoteen.
Tavoitteenani on 15-20kg pois,jotta olisin aikaisemmissa lukemissa.
Yhdyn edellisiin kommenteihin

tämän lisäksi kerron jotain itsestäni..
Olin tammikuussa samassa tilanteessa kuin sinä, painoa oli lähdettävä putoamaan ja koska karppaus oli jo kauan kiinnostanut oli se erittäin potentiaalinen vaihtoehto. BMI oli 29,1 (158cm/73kg). Olen aina juonut olutta/kaljaa, opiskelijana on vielä tullut noissa nestemäisissä pileissä juostua usemman kerran viikkoon. Itse asiassa en juonut oikein mitään muuta kuin kaljaa ja pari lonkeroa ryyppyreissuillani. Aloitin sitten muuttamaan hiljalleen ruokavaliotani, ensin koulussa tekemään valintoja karpimman ruoan puolesta, sitten kotona.. jossain vaiheessa kaljakin alkoi vaihtua muihin juomiin (kossuvischyyn lähinnä, nykyään myös valkoviiniä juon). Nykyään pystyn juomaan sen pari olutta ja sitten pakki menee sekaisin - ja itse asiassa tämä ei haittaa yhtään

Paino putosi loppujen lopuksi toukokuun loppuun mennessä 11kg (bmi alle 25). Kesän nyt olen ollut ylläpidolla (tai oikeatsaan epätoivoisesti yrittänyt pudottaa kahta kiloa

), syksyllä olisi tarkoitus pudottaa "turvallisiin lukemiin". Tarkoitan vain sanoa, että lähde hitaasti liikkelle, tee pieniä valintoja ja valitse niitä ruokia joista pidät