karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 12:57:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 15:31:37 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

Ruohonjuuresta olen ostanut tuota http://www.fresh-coconut.com/pics/coconut-oil.jpg

Ehkä mä tajusin ton "keep the oil in cool place away from sunlight" väärin. Varmaankin voi säilyttää pöydällä siis mutta ei auringossa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 17:57:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen purkittanut kookosta 50 ml ihovoidepurkkiin, näin se kulkee helposti mukana mökkireissulla jne :)

Säilytän myös helleaikana ison pönikän jääkaapissa, ihan vaan ´varmuuden vuoksi´.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 22:54:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuitu kirjoitti:
Olen purkittanut kookosta 50 ml ihovoidepurkkiin, näin se kulkee helposti mukana mökkireissulla jne :)

Säilytän myös helleaikana ison pönikän jääkaapissa, ihan vaan ´varmuuden vuoksi´.

Mäki purkitin pilttipurkkiin ja kokeilin tänään hoitoaineena ja ihovoiteena :lol:
Hoitoaineena ei toiminut ku tukka jäi rasvaiseksi :shock: mut parasta ihovoidetta mitä olen kokeillut vähään aikaan :P
tänään sheivaamisen jälkeen jalatkin ovat niin silkkisen pehmoisen että :wink:

nyt vielä kukun ku huomisisa polttareita varten on ollut niin paljon ohjelmata, mut tein suklaaherkkua % suklaasta ja sulatin sitä voi kookosöljy seoksessa ja tuntuu toimivan

Laitan resepteihin tekemäni herkut jos saan positiivista palautetta :wink:

Minä, ihana tytär -04, jässikkä -07, miäs ja hassu somalikissa ;=D

Viestin otsikko: Kokemuksia kookosöljystä
ViestiLähetetty: 2006-08-10 11:07:39 
Poissa
sintti
sintti

Olisiko uusi käyttötarkoitus, mutta sain juuri kommentin, että toimii erittäin hyvin myös meikinpoistoaineena. Siihen tarkoitukseen halpa (3e/100ml, ja kuluu normaalia vähemmän), ei ärsytä silmiä ja iho jää miellyttävän tuntuiseksi.

Itse nautin sisäisesti, maku raikas, miedon kookosmainen. Vaikutuksista en vielä osaa sanoa:)

Näillä helteillä olomuoto täysin nestemäistä.

Tampereen ruohonjuuressa Virilon hinta 29 e/l.

ViestiLähetetty: 2006-08-10 11:38:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Anteeksi, jos tämä on jo FAQ, mutten äkkiseltään löytänyt muista kookosrasva-threadeista:

Mikä tarkalleen ottaen on vikana siinä jääkaappilämmössä kiinteässä kookosrasvassa, jota myydään voipaketin näköisenä? Miten sen valmistusprosessi eroaa öljyistä ja mitä siinä menetetään?

(Kyllä siitäkin voi vedellä siivuja käteen lämmitettäväksi ja meikin poistoon. Ja samalla vähän sinne sun tänne seinille ja lattialle :oops:)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 11:41:43 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Onko kukaan tilannut/ostanut Ruotsista? Mietin vaihtoehtoja, jos kerran Viriloon liittyy eettisesti kyseenalaisia asioita.

Tällainen ainakin löytyi:
http://www.nutriq.se/quickcart/?p=produ ... Category=3
http://www.crearome.se/ (siellä webbutik> vegetabilisk olja > Kokos natur kallpressad eko)

Tuo jälkimmäinen tosin toimittaa vain Ruotsiin ja Norjaan, ekasta en löytänyt mainintaa. Mietin vain, että myydäänköhän noita jossain myymälässä Tukholmassa, kun siellä tulee kuitenkin välillä käytyä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 12:50:10 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mä kävin kattomassa. Siellä olis 630 kr. 5 kg purkki kookosöljyä siis n. 63 euroa. Mutta jos eivät tänne toimita... :cry:

ViestiLähetetty: 2006-08-10 17:59:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

savu kirjoitti:
Anteeksi, jos tämä on jo FAQ, mutten äkkiseltään löytänyt muista kookosrasva-threadeista:

Mikä tarkalleen ottaen on vikana siinä jääkaappilämmössä kiinteässä kookosrasvassa, jota myydään voipaketin näköisenä? Miten sen valmistusprosessi eroaa öljyistä ja mitä siinä menetetään?

(Kyllä siitäkin voi vedellä siivuja käteen lämmitettäväksi ja meikin poistoon. Ja samalla vähän sinne sun tänne seinille ja lattialle :oops:)

tässä ero

ViestiLähetetty: 2006-08-10 19:30:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Elka kirjoitti:

Kiitos, Elka! Taitaa mennä paketti puluille..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00