karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 23:39:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-03 15:50:39 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
Tuolla on aika kattavasti D-vitamiinista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-03 23:13:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-10-20 16:36:56
Viestit: 215
Olen syksyn mittaan nappaillut n. 1000 IU D-kolmosta. Huomattava vaikutus on se, että raskas kaamosmasennus ei ole vallannut olemustani niin kuin monena syksynä ja talvena.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-04 08:36:17 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Liittynyt: 2006-09-14 18:45:39
Viestit: 1105
Myrtillus kirjoitti:
Minisunissa on D3:sta, eli luonnollista D:tä. Kyllä olisi pitänyt farmaseutin osata tuo sanoa.

Juu siis tiesimme molemmat, että Minisun on D3:sta, kyse olikin halvemmasta purkista jotain muuta merkkiä, siinä ei mitään lukenut, ja farmaseutti sanoi, että näistä rohdosvalmisteista ei apteekillakaan ole tarkempaa tietoa (mikä minusta on hyvin outoa :shock: ).
-Lotta-


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-04 08:48:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-12-15 11:25:39
Viestit: 325
LottaX kirjoitti:
Juu siis tiesimme molemmat, että Minisun on D3:sta, kyse olikin halvemmasta purkista jotain muuta merkkiä, siinä ei mitään lukenut, ja farmaseutti sanoi, että näistä rohdosvalmisteista ei apteekillakaan ole tarkempaa tietoa (mikä minusta on hyvin outoa :shock: ).
-Lotta-


Oho, luin huolimattomattomasti :oops:
Juu, mutta outoa kyllä, että sellaisiakin valmisteita apteekissa, mistä ei tietoja löydy.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-04-20 21:20:53 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Liittynyt: 2006-09-14 18:45:39
Viestit: 1105
Nostan tän ketjun, jos joku vielä pohtii D-vitamiinin syöntiä purkista. Mulla on nyt takana 1v ja 10kk 2000IU D3:sta joka päivä. Kävin labrassa, veren pitoisuus oli 83nmol/l. Viiterajat 50-170nmol/l, mutta erikseen sanotaan, että suositellaan väh. 80nmol/l osteoporoosin ehkäisyyn. Eli tolla mun isohkolla annostuksella pääsin just suosituksiin... :shock: Ruoasta saan varmaan aika vähän deetä, enkä ota juuri aurinkoa. Ajattelin nostaa päiväannosta 60mikrogrammaan. Kaikillehan ei voi tätä suositella, mutta voi kokeilla, mikä on itselle sopiva määrä. Labra maksoi lähetteellä noin 25 euroo.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-04-27 17:08:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-21 09:27:31
Viestit: 601
Mulla mitattiin marraskuussa S-D3-25 arvoksi 59 nmol/l (viitearvo > 40). Ja olin kuitenkin syönyt joitakin kuukausia 2000-3000 IU päivässä.

Life Extensionilla on muuten 5000 IU kapseleita.

_________________
hyväkarppi 07/07 > ala/ketokarppi 11/07 > hyväkarppi 09/09 > ala/ketokarppi 02/10 > hyväkarppi 04/12
iHerb - vitamiinit, kookosöljy ja paljon muuta - http://www.iherb.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-04-27 17:30:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-04-03 12:21:21
Viestit: 91
Mä käytän Solgarin 25ug kapseleita tyttöjen kanssa. Ja on luonnollinen vitamiini. Luontaistuotekaupoista saapi.

_________________
Hurukarppi, kotona tunnetaan nimellä äiti

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-04-27 17:51:25 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Liittynyt: 2006-09-14 18:45:39
Viestit: 1105
Tripla kirjoitti:
Mulla mitattiin marraskuussa S-D3-25 arvoksi 59 nmol/l (viitearvo > 40). Ja olin kuitenkin syönyt joitakin kuukausia 2000-3000 IU päivässä.

Jaa, kestääköhän ton S-D3-25:n pitoisuuden nousu noin kauan vai onkohan sulla imeytymisessä jotain, kun oot kuitenkin syöny niin isoja annoksia? Viitearvot on vastikään noussu tohon >50. Ikäkin vaikuttaa, estrogeenin väheneminen vähentää D-vitamiinin imeytymistä, sanoi mun lääkäri (gyne).

Mä syön luontaistuotekaupan vaihtelevia (eri makuja!) 10mikron ksylitolitabuja, ne on niin hyviä, mun iltanami. Niistä en voi luopua :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-04-27 18:02:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-21 09:27:31
Viestit: 601
LottaX kirjoitti:
Tripla kirjoitti:
Mulla mitattiin marraskuussa S-D3-25 arvoksi 59 nmol/l (viitearvo > 40). Ja olin kuitenkin syönyt joitakin kuukausia 2000-3000 IU päivässä.

Jaa, kestääköhän ton S-D3-25:n pitoisuuden nousu noin kauan vai onkohan sulla imeytymisessä jotain, kun oot kuitenkin syöny niin isoja annoksia? Viitearvot on vastikään noussu tohon >50. Ikäkin vaikuttaa, estrogeenin väheneminen vähentää D-vitamiinin imeytymistä, sanoi mun lääkäri (gyne).

Joo, suolistossa (eli imeytymisessä) on kyllä pientä vikaa, ikää 30+.

Tiia78 kirjoitti:
Mä käytän Solgarin 25ug kapseleita tyttöjen kanssa. Ja on luonnollinen vitamiini. Luontaistuotekaupoista saapi.

Samaa olen käyttänyt.

_________________
hyväkarppi 07/07 > ala/ketokarppi 11/07 > hyväkarppi 09/09 > ala/ketokarppi 02/10 > hyväkarppi 04/12
iHerb - vitamiinit, kookosöljy ja paljon muuta - http://www.iherb.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-04-27 18:10:26 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Liittynyt: 2006-09-14 18:45:39
Viestit: 1105
Tiia78 kirjoitti:
Mä käytän Solgarin 25ug kapseleita tyttöjen kanssa. Ja on luonnollinen vitamiini. Luontaistuotekaupoista saapi.

Toikin on kyllä hyvä tietää, voi joskus selvitä parilla tabulla viiden asemesta.. Kalliita? Syökö sun lapset myös? Mulla 14v. syö 20ug ja 17v. 30ug päivässä. Enempää en uskalla antaa, ja kesällä vähemmän, kun ovat auringossa.

Ihanaa muuten, kun joku muukin on innostunut D-vitamiinista! :D Mä uskon siihen vakaasti. Ainakin plasebovaikutus on taattu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-04-27 18:43:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-04-03 12:21:21
Viestit: 91
LottaX kirjoitti:
Tiia78 kirjoitti:
Mä käytän Solgarin 25ug kapseleita tyttöjen kanssa. Ja on luonnollinen vitamiini. Luontaistuotekaupoista saapi.

Toikin on kyllä hyvä tietää, voi joskus selvitä parilla tabulla viiden asemesta.. Kalliita? Syökö sun lapset myös? Mulla 14v. syö 20ug ja 17v. 30ug päivässä. Enempää en uskalla antaa, ja kesällä vähemmän, kun ovat auringossa.

Ihanaa muuten, kun joku muukin on innostunut D-vitamiinista! :D Mä uskon siihen vakaasti. Ainakin plasebovaikutus on taattu.


Yhdessä kapselissa on tuo 25ug ja kaikki syömme, ukkoa lukuunottamatta, vuoden jokaisena päivänä ja lisäksi vielä HigEPA kalanmaksaöljyä josta tulee vielä Aata ja Deetä lisää. Solgarissa on siis Aata mukana myös 900ug.
100kpl maksaa 14€.

_________________
Hurukarppi, kotona tunnetaan nimellä äiti

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-05-08 19:14:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-21 09:27:31
Viestit: 601
D-vitamiinin turvallinen päiväannos jatkuvassa käytössä on 250 mikrogrammaa!
http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tie ... 07_01.html

_________________
hyväkarppi 07/07 > ala/ketokarppi 11/07 > hyväkarppi 09/09 > ala/ketokarppi 02/10 > hyväkarppi 04/12
iHerb - vitamiinit, kookosöljy ja paljon muuta - http://www.iherb.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-05-08 20:01:33 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Kesällä kun liikkuu keskipäivän aikana ulkosalla, niin parissakymmenessä minuutissa syntyy D:tä pillereihin verrattuna huikea määrä. Kesäaikaan pillereiden syöminen on siis turhaa rahanhukkaa.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-05-08 20:35:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-02-13 22:13:45
Viestit: 158
Mulla ainakin tulehdusalttius vähentynyt, kun olen syönyt n. 40-50 mikrogrammaa/vrk jo parin vuoden ajan, astmalääkkeitäkään(kortisonia) en enää tartte!Joten vaikutus on näkynyt ainakin mulla! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-05-09 07:35:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-04-22 07:32:48
Viestit: 23
Onko muita vitamiineja mitä pitäis karpin popsia... Mä en ole ikuna muuta syöny ku joskus pahimpaan masis aikaan Beroccaa ja E-EPA+DHA kapseleita... ja tähän aikaan vuodesta ei vissiin toimita tota D vitamiinia aloittaa.. mut onks muuta?

kyselee ymmärtämätön aloittelija :)

_________________
Jumalallisinta mitä ihmissydän saa kokea
on erottaa ystävän ääni keskellä hätää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-05-09 09:12:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-27 21:18:50
Viestit: 342
Mirka kirjoitti:
Kesällä kun liikkuu keskipäivän aikana ulkosalla, niin parissakymmenessä minuutissa syntyy D:tä pillereihin verrattuna huikea määrä.

Minun käsittääkseni tässä ajassa syntyy vasta virallisterveellisen suosituksen verran - edellyttäen että aurinko paistaa. Että sinänsä määrä ei kai ole "huikea", kylläkin jos on mahdollisuus ulkoilla päiväsaikaan kesällä, pillereiden syönti on kyllä turhaa. Eri juttu onko, minä ainakin olen tuohon aikaan töissä ja muutenkin voi olla että koko kesän sataa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-05-09 10:37:02 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Liittynyt: 2006-09-14 18:45:39
Viestit: 1105
^Kyllä mullakin on se käsitys, että pitäisi kunnolla ottaa aurinkoa (koko vartalolle) enemmän kuin 20min., jos haluaa reilusti, yli virallissuositusten, D:tä. Mutta en ole asiantuntija. Ja aijon kesälläkin syödä tabuja, koska palan helposti enkä voi aurinkoa ottaa. Aurinkorasvoihin en luota. Jos tuo 250mikroa on turvallinen, ei se mulla auringon kanssakaan ylity. Ja voihan sitä välillä käydä labrassa, jos huolestuttaa.. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-05-09 11:47:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-27 21:18:50
Viestit: 342
Ja vaikka luottaisitkin aurinkovoiteisiin, nehän blokkaavat myös D-vitamiinintuotannon, sama uv-b -säteilyhän se on joka kärventää ihon ja tuottaa D-vitamiinia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-05-09 12:32:11 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Liittynyt: 2006-09-14 18:45:39
Viestit: 1105
Ai tota en edes ole tullut ajatelleeksi.. Ja nykyään käytetään tollasia 30+ suojakertoimia. :shock:

Oon muuten kuullut, että tummaihoisten iho huonommin muodostaa D-vitamiinia, ainakin Suomen auringosta. Tarkoittaako tää, että me hyvin vaaleat sitten paremmin tuotettais? Jos olisi edes joku ilo tästä valkoisesta pinnasta..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: D-vitamiini
ViestiLähetetty: 2008-05-09 13:30:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-16 08:34:53
Viestit: 95
Itse syön ympäri vuoden Calcichew D3 fortea kaksi pilleriä päivässä ja lisäksi kalaa munia plus vihanneksia mistä saisi Deetä. Silti arvot pysyy alhaisina normi talvena.
Tänä talvena minulla on ollut mahdollista olla auringossa noin viisi viikkoa josta suurin osa päiväsajasta pikku pikku bikineissä. Aurinkorasvaa näen vain unissani, kookosöljyä sitten kuluu purkkitolkulla. Älkää vain matkiko, jotkut on yritäneet ja palaneet totaalisesti. Vaikka blondi olenkin niin palannut en ole koskaan.
Sain viime viikolla D:n mittausarvot ja oli ensi kertaa viitearvojen puolessa välissä, Joten auringolla on aika iso merkitys.
Olikin ainoa asia mistä lekuri totesi että jatka samaan malliin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)