karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 01:08:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 502 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 526 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-01-09 15:36:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-11-04 15:38:35
Viestit: 141
Ok, en kyllä löytänyt mitään missä olisi kehotettu olemaan syömättä vesikefiirin siemeniä. Se oli varmaan oma väärinkäsitykseni.

Tässä juttua kefiirin kasvunopeudesta: http://users.chariot.net.au/~dna/kefir- ... growthrate


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-01-09 15:42:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-11-04 15:38:35
Viestit: 141
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Meillä on erittäin pehmeä vesi. Eli mitä se silloin on?


Käsittääkseni pehmeä vesi tarkoittaa alhaista mineraalipitoisuutta. Kokeile lisätä murskattua kanamunankuorta vaikka johonkin testierään. (Poista keitetyistä kuorista kalvot ja murskaa veden sekaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-01-09 15:54:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Kiitoksia

minua nyt niin kiinnostaa, että meen punnitteen oman satsini. Onko kasvanut :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-01-09 16:41:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-11-04 15:38:35
Viestit: 141
Laitahan sitten testituloksia tänne. :) Minuakin kiinnostaa.
Huomasit varmaan, että tuo vinkkini oli edellisessa viestissäni linkatusta tekstistä. Sieltä löytyy tarkka resepti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-01-09 16:56:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Tehään just pizzaa, käyn sitte lukee tarkemmin. Tulin vaan kertoo että ei yhtään ole kasvanu :(

Mutta olen käyttänyt vesijohtovettä! Se toimii, mutta jospa se ei kasva siinä!
Nyt keitän, että kloorit haituu

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-01-24 17:08:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-06-14 12:10:00
Viestit: 1627
Nyt on sitten ensimmäinen kototekoinen vesikefiiri valmistunut ja testattu. Vaan että on hyvää:))))
Tätäthän voi käyttää illanistujaisissa vaikka drinkkien sijasta. (Siis omia juomisiani ajattelin, muut juokoon mitä tahtovat)
Makustin vaan ekassa fermentaatiossa luomuviikunoilla ja sitruunalla, toiseen fermikseen sitruunaa ja inkivääriä.

Tarkennus tuohon aiemmin mainittuun kananmunankuorilisään, että kannataa olla keitetyt kuoret ennen kun menee liemeen lisäämään...

Maitokefiirini on korvannut jugurttiaamiaisen ja joskus lounaankin ja yömyssyksi olen vielä vetässyt pienen lasin.Ja nyt menee ihan omaksi uskonasiaksi, mutta ihan kuin hillitsisi nälkää ja makeanhimoa....

Pakkohan sen on olla ollut kefiiri kun kerran kaiken muuhunkin auttaa :)
http://www.yourkefirsource.com/kefir-be ... h-benefits


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-01-24 18:20:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Minustakin hillitsee nälkää ja makeanhimoa.
Joskus kun hirvee nälkä, mutta lapsill vielä kovempi. Otan kefiiriä ja sillä jaksaa.
Teen aika paksua, kun kaadan aina heraa pois.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-02-08 13:46:24 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Mitäs kefiristeille kuuluu?

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-02-08 14:20:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Vesikefiiri ei kasva vieläkään...
Nostan kädet pystyyn...

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-02-08 22:05:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-06-14 12:10:00
Viestit: 1627
Mun vesikefiiri oli yli kaksinkertainen kun jätin sen jääkaappiin lomalle. Tosi hyvää on janojuomana, olen vasta taatelisitruunaa tehnyt.
Annan käydä aika pitkään, kun en halua makeata.
Maitokefiiriä laitoin pakkaseen varavarastoksi ja loput jaoin kahtia, joista toinen puolikas lomailee työmatkani ajan ja toinen puolikas on matkassa mukana.
Olen ihan riippuvainen tuosta piimästä ja maitohappobakteerit ja hiivat ovat tehneet masulleni todella terää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-02-12 08:06:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-06-14 12:10:00
Viestit: 1627
Osuipa silmiinitämmöinenkin:
http://www.facebook.com/notes/ruohonjuu ... 7470696029


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-03-29 12:24:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-06-14 12:10:00
Viestit: 1627
Valio tekee kefiiriä mm. Latviassa. Toisivat vain meillekin....

http://www.valio.fi/maitojame/mm8_04/terveysvaikute.htm


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-03-29 12:45:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 13:08:21
Viestit: 4633
Tää on niin outo juttu, että on pakko saada tuollainen maito- sekä vesikefiiri jossain vaiheessa.
Pidän hapanmaitotuotteista ja muutenkin hapotetuista tai hapatetuista juomista.

Mietin vaan kun oon hankkimassa koiraa, että ehdinkö hoitamaan näin monta lemmikkiä :lol:
Saahan tuon laittaa pakkaseen, mutta jos se heittää veivinsä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-03-29 13:12:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Minulta saat 7 eurolla postilaatikkoon kefiirin :)

Minulla tuo vesikefiiri oli niin pettymys,että tilasin ebaysta uuden.
Kuivattu versio.
Toivottavasti se kasvaa ja kehittyy.
Tuo minun edellinen vain heikkeni ja heikkeni vaikka mitä tein..

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-04-09 11:22:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Nyt on uusi kefiiri pöyhyämässä...
http://karppausjaperhe.blogspot.com/sea ... ESIkefiiri

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-09-06 20:15:36 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 13:33:06
Viestit: 1235
Oisko jollain siemeniä myytävänä? Tai tuoretta tietoa, mistä kannattais tilata?

_________________
Omnia mea mecum porto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-11-04 21:31:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-06-14 12:10:00
Viestit: 1627
Mä pidin kesän taukoa kefiirin kanssa ja vasta nyt kaivoin pakkasesta. Hyvin säilyi. Oli siellä rasvaisessa maidossa pienessä purkissa, jonka nyt sulattelin. Kolme kertaa annoin heräillä vuorokauden maidossa ja nyt laitoin sitten tekeytymään. ´
En tiennyt selviävätkkö pakkasesta ja olin varautunut tilaamaan uuden kefiirinsiemenen, mutta hyvin toimi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-11-04 21:57:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Epsilon kirjoitti:
Oisko jollain siemeniä myytävänä? Tai tuoretta tietoa, mistä kannattais tilata?

Multa saat seitsemällä eurolla :)
wlastat@gmail.com
Nyt onkin kaksi mahottoman puleaa siementä jääkaapissa :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-11-04 22:11:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-17 15:17:29
Viestit: 697
ellin00ra kirjoitti:
En tiennyt selviävätkkö pakkasesta ja olin varautunut tilaamaan uuden kefiirinsiemenen, mutta hyvin toimi.

Kuinka kauan sulla oli pakastettuna? Mietin vaan, herääköhän omani enää, jos tuossa kevään korvilla sen kaivan pois. Ollut jo jonkin aikaa pakastettuna.

_________________
Love. Peace. Serendipity.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kefiiri-sieni
ViestiLähetetty: 2011-11-05 00:01:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-06-14 12:10:00
Viestit: 1627
munkkis kirjoitti:
ellin00ra kirjoitti:
En tiennyt selviävätkkö pakkasesta ja olin varautunut tilaamaan uuden kefiirinsiemenen, mutta hyvin toimi.

Kuinka kauan sulla oli pakastettuna? Mietin vaan, herääköhän omani enää, jos tuossa kevään korvilla sen kaivan pois. Ollut jo jonkin aikaa pakastettuna.


Kesäkuun alussa laitoin ja nyt otin pois.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 502 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 526 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)