karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://karppi.ninja/forum/

Idut
https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=101587
Sivu 1/1

Julkaisija:  vanha karppu [ 2020-07-11 19:31:16 ]
Viestin otsikko:  Idut

Onko kellään kokemuksia iduista? Tykkäisin syödä pähkinöitä, mut kun ne lihottavat. Huomasin, että liotetut mung-pavut maistuvat herkullisen rapsakoilta ja makuki on pähkinäinen. Maistamissani ei ollut vielä "häntää", vaan itu alkoi niissä vasta työntyä ulos pavusta.

Mistään ei löydy tietoa tällaisen välimuodon hiilarisisällöstä. Onko kellään omakohtaisia kokemksia?

Julkaisija:  els [ 2020-07-11 19:33:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Idut

Vasta muutaman vuosikymmenen käyttänyt noita ainakin osan vuotta säännöllisesti, koska maistuvat kaikille ja idätys helppoa.
Hiilarimäärästä en osaa sanoa, koska nuo kuuluvat meikäläisellä vihreisiin vihanneksiin, joita ei meikäläisen tyylissä tarvitse ylipäätään laskea :)

Idätysohjeet lasipurnukassa ilman harsoja tai verkkoja löytyvät jostain kokkausosaston syövereistä, mutta juuri nyt en paikkaa muista...

Julkaisija:  Pikku-iikka [ 2020-07-12 08:56:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Idut

Miekii oon iätelly, joskus aikanaan ihan tarkoitusta varten valmistetussa kerroksellisessa astiassa. Sinimailasta ja mungeja samaan aikaan. Mung-pavut on nameja, koerakin tykkää.

Vaan astia jäi elon taipaleille... Nyttemmin iätellään ihan vaan rst-lävikössä kuivauskaapin lautasosaston nurkassa. Nyt siellä on herneitä, kun häätyy koittaa ^ henkilön soppaohjetta (liotus, idätys, fermentointi).

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/