karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-05 13:13:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-08-09 18:20:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tässä nyt ihan ihmeissäni erilaisia nimityksiä olen selaillut ja lukenut ja luulin tietäväni jotain, mutta en tiedä enkä löydä vastauksia haullakaan. Kun tuntuu olevan noita alalajeja ja nimityksia niin paljon ja pitäisi osata (kai) itsensä johonkin jäsentää... ](*,)

Täällä tuntuu olevan välillä jotenkin hukassa, kun kaikki puhuu eri asioista ja selittää eri tavalla. :smt100

Ymmärrän jo ala-, hyvä- ja yläkarppauksen eron, mutta.... (se on jo paljon minulta)

:?: Mitä eroa on Atkinsilla ja ketokarpilla? voihan olla sekä että molempia, koska atkinsilla on ketoosissa laihdutusaikana?

- voiko kasvissyöjä sanoa olevansa atkinsilla vai pitääkö olla vegekarppi? ja vielä laktovegeketokarppi?

- Eikö SDB voi olla alakarppidieetti? (luin jostain että se olisi, mutta täällä taas jossain oli että ei ole...)

- Saako SBD:llä olla ketoosissa - onko pakko lopettaa sen kahden viikon jälkeen tiukka vaihe? Jos syö liian vähän, muuttuuko se sitten joksikin muuksi dieetksi?

(huom. dieetti tarkoittaa mielestäni ruokavaliota ja elämäntapaa, ei laihdutusta ellei erikseen mainita :) )

Olipa tyhmiä kysymyksia, mutta yrittäkää jotenkin selventää, kiitos kaunis
:smt044

ViestiLähetetty: 2006-08-10 13:08:32 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Periaatteessa jokainen päättää ihan ite miksi tahtoo itseään kutsua.
Minä olen FOC-karppi (freedom-of-choise) koska en noudata orjallisesti tai edes vähemmän orjallisesti kenenkään kirjailijan antamia ohjeita. En ole edes lukenut yhtään karppikirjaa, paitsi päällisin puolin kirjakaupan hyllyjen välissä. (Ei suositeltavaa jos ei valmiiksi tiedä "kaikkea" ravitsemuksesta).
Voisin varmaan olla myös DIY-karppi. Ainakin taidan olla ketokarppi. Vaikka mainitsenkin useimmiten että "atkaan" tai "olen atkinssilla", kun joku kysyy. Helpompaa ehkä kuin sanoa, että on lakto-ovo-iktyo-vegekarppi joka syö välillä kanaa...

SBD ei ole mun mielestä alakarppia vaan kitua tai hyväkarppia. Syövät IMHO ihan liian vähän rasvaa...

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 16:19:46 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Aktkinsilla ja ketokarpilla voi mainiosti olla yhtä aikaa, koska Atkins suosittelee ketoosia laihdutusvaiheeseen ja haluttaessa vaikka loppu iäksi.

Atkinsilla ja hyväkarpilla voi myös olla yhtä aikaa, koska ylläpitovaiheessa Atkins on aika lähellä virallisterveellistä salliessaan kokojyväviljan -silloin kun se ihmisen elimistölle sopii.

Paleo eroaa viljattomuudellaan, toísaalta laktopaleo on hyvin lähellä Heikkilää.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00